- Wprowadzenie systemu było podyktowane kilkoma czynnikami. Na wszystkie zwrócili uwagę pacjenci, a my postanowiliśmy spełnić ich oczekiwania. Ważne było, aby nie otrzymywali orientacyjnej godziny przyjęcia, ale w miarę dokładną, tak by nie trzeba było przychodzić dużo wcześniej lub rano i pilnować tej kolejki, tracić czas - podkreśla Paweł Pazdan, dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Mielcu.
- Bardzo istotne jest też, żeby można było łatwo i szybko odwołać wizytę, jeżeli coś pacjentowi wypadnie. Kolejny problem polegał na tym, że pacjenci nie wiedzieli o bieżących zmianach w kolejce, które miały wpływ na godzinę ich przyjęcia. Teraz będą śledzić sytuację na bieżąco. Mamy nadzieję na zniwelowanie, a nawet wyeliminowanie niedogodności.
Jak tłumaczy Radosław Ziomek, koordynator poradni specjalistycznych, dla pacjenta korzystanie z systemu jest niezwykle proste. Wystarczy, że w trakcie rejestracji zostawi swój aktualny numer telefonu. Potem otrzyma SMS-a przypominającego o jego wizycie. Będzie on zawierał dokładną godzinę wejścia do gabinetu. Ta właśnie godzina może być traktowana jako swego rodzaju numerek przypisany do pacjenta.
- Gdy dana godzina wyświetli się na monitorze zainstalowanym obok gabinetu, będzie to informacja, że umówiony na nią pacjent wchodzi właśnie do specjalisty. Ale w medycynie zdarzają się różne sytuacje. Czasami stan pacjenta nie pozwala, by pojawił się w poradni i odwołuje wizytę, niekiedy na przykład chirurg jest wezwany pilnie do zabiegu, czasami również sam lekarz choruje. Zdarzają się więc przesunięcia, opóźnienia czy zmiany, które jednak można teraz na bieżąco, w czasie rzeczywistym, śledzić na naszej stronie www.szpital.mielec.pl - uzupełnia Radosław Ziomek.
- Klikając na daną poradnię na stronie, widzimy aktualną sytuację - dodaje. Jak podkreśla, odwołanie wizyty również jest bardzo proste. W przypominającej wiadomości SMS, którą dostaje pacjent, znajduje się numer jego wizyty. Należy go skopiować i odesłać na ten numer telefonu, z którego przyszło przypomnienie.
UWAGA! Jeśli jesteś pacjentem poradni szpitalnych, koniecznie zaktualizuj w rejestracji swój numer telefonu. Dzięki temu otrzymasz powiadomienie o wizycie (przypomnienie), będziesz mógł także szybko odwołać wizytę bez konieczności telefonowania do poradni.