Zamknij

Decyzja ws. nazwy hali i stadionu przełożona. Jakie argumenty?

10:42, 29.08.2023 hm Aktualizacja: 21:25, 30.08.2023
Skomentuj

W porządku wtorkowej sesji rady miejskiej znalazły się dwa punkty dotyczące nadania nazwy dla Stadionu Miejskiego oraz nowej hali sportowej. Radni jednak finalnie zdecydowali, by zdjąć je z obrad. Skąd taka decyzja?

Jak już informowaliśmy w portalu hej.mielec.pl, do radnych miejskich trafił wniosek komitetu obywatelskiego o nadanie imion dla Stadionu Miejskiego i hali sportowej. Patronem pierwszego z obiektów miały być Grzegorz Lato, drugiego - Edward Kazimierski. Sam temat wywołany został już po raz drugi i ponownie wywołał sporo dyskusji oraz wątpliwości.

[ZT]76748[/ZT]

Te mieli sami radni. Już na początku wtorkowej sesji o wykreślenie obu punktów zawnioskował radny Robert Wójcik. - Dzisiaj mamy procedować nadanie nazwy stadionowi i hali sportowej. Ten temat jest szeroko komentowany. Docierają do mnie informacje, że mielczanie chcieliby szerszych konsultacji - argumentował. - Mamy możliwości, by tak ważną sprawę poddać pod szersze gremium, by nie podejmować tego dzisiaj w wąskim gronie radnych, w specyficznym czasie wyborczym. To nie służy temu, by takie inicjatywy przedstawiać.

- To inicjatywa miękka, to nie rzecz inwestycyjna, gdzie gonią nas terminy. Możemy poczekać. Jestem zwolennikiem, by decyzję tę podejmowała kolejna kadencja - dodawał. - Chcę, by mielczanie się wypowiedzieli. Nie kwestionuję dorobku tych panów, ale usłyszałem inne nazwiska, chociażby Henryka Kasperczaka czy Antoniego Weryńskiego. Chciałbym, by mielczanie się wypowiedzieli i proszę byśmy taki wniosek poparli.

Radca prawny Urzędu Miejskiego w Mielcu zaznaczał, że wnioski obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej musza być procedowane przez radnych w ciagu 3 miesięcy od daty wpłynięcia takiego wniosku. W tym przypadku termin ten mija 22 września

Radny Zbigniew Rzeźnik apelował, by decyzję podjąć jednak od razu. - Uważam, że nie powinniśmy tego odkładać. Te prace nad nadaniem nazwy toczyliśmy przed wakacjami. Odkładanie na jesień, za rok sprawi, że nigdy nie dopniemy tego nadania nazwy - mówił. - To projekt obywatelski, setki osób podpisały się pod tym wnioskiem. Ciężko znaleźć osoby z takim dorobkiem dla sportu mieleckiego. Powinniśmy to dzisiaj procedować.

[FOTORELACJA]10256[/FOTORELACJA]

- Rzeczywiście miałem obowiązek na najbliższej sesji wpisania tego do porządku obrad. Tak mówi ustawa, ale jednocześnie to powinno być tzw. pierwsze czytanie, więc mamy prawo, jeśli są wątpliwości, skierować uchwałę do komisji i o tym rozmawiać - powiedział Bogdan Bieniek, przewodniczący rady miejskiej. - Nie ma obowiązku, że rada musi przyjąć bezwzględnie to, co proponuje inicjatywa obywatelska. 

- Zgadzam się, że został zawiązany komitet, natomiast dokumenty pojawiły u mnie 27 lipca. Nie miałem wcześniej żadnych możliwości pracowania nad tymi projektami uchwał - dodawał.

O odłożenie procedowania wniosków o nadanie imion wnioskował też Jarosław Szczerba. - Popieram głos radnych Wójcika i Bieńka. W sprawie tej inicjatywy najważniejsze jest to, że do zbierania i wyrażenia opinii zaproszeni kibice. To kilkutysięczne środowisko i właśnie oni nie wzięli udziału w zbiórce podpisów, o czymś to świadczy - mówił. - Tak ważny temat, dotyczący największych obiektów w mieście, powinien odbić się szerokim echem w środowisku mieleckim, a nie tylko w środowisku osób, które niedawno zbierały podpisy pod rondo im. Ryczaja.

- Niech temat wróci do prac komisji, żeby został nagłośniony, żeby środowisko kibicowskie wyraziło opinię na ten temat. Nie wyobrażam sobie, że my jako radni podejmiemy decyzję na bazie 700 podpisów. Muszę mieć sto procent pewności, że będzie to poparte przez większość mielczan - podkreślał radny Szczerba.

W podobnym tonie wypowiadał się Zdzisław Nowakowski. - Osobiście bardzo obie kandydatury mi odpowiadają. To dobrzy patroni dla hali i stadionu. Zmartwiło mnie, że pan Wacław Świerczyński, inicjator wniosku, powiedział o pewnej opozycji ze strony kibiców - zaznaczał. - To mnie zaniepokoiło. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dzisiaj przegłosować wniosek radnego Wójcika. Mam prośbę, aby to ta rada podjęła tę uchwałę, ja chcę to uczynić. Przesuńmy ten temat na sesję listopadową, by w te dwa miesiące uzyskać większy społeczny konsensus dla obu tych kandydatów.

Z takiego obrotu sprawy niezadowolony był Wacław Świerczyński. - Jestem zaskoczony i to naprawdę bardzo zaskoczony niemiło, że rada, która pozwoliła na inicjatywy uchwałodawcze, sama sobie dzisiaj zaprzecza - mówił. - Nie wiem, co mają do tego wybory, by tego dzisiaj nie procedować. Czy nie popełnicie dzisiaj przestępstwa, jeśli ściągniecie punkty z wokandy? Wypowiedzą się prawnicy. Wszyscy nam powiedzieli, że nie wolno tego ściągać, ma się to odbyć dzisiaj. Te dwie osoby zasługują na nadanie imion.

- Nie słyszałem, by ktoś był przeciw. To co powiedział Zdzisław Nowakowski - na komisji szeroko omówiliśmy temat, mamy watpliwości, bo to ważna sprawa, to obiekty, które buduje się raz na 50 lat, kwestia nazewnictwa wywołuje szereg dyskusji i wprost opozycję ze strony części kibiców - dodawał Jakub Cena. - Padł wniosek rozsądny i powinniśmy się pod nim podpisać. Powinna zostać uruchomiona formuła konsultacji społecznych. Kandydatury pewnie wielu osobom się podobają, to osoby, które złotymi zgłoskami zapisały się w historii. 

- Według mojej wiedzy to nie tak, że kibice nie akceptują kandydatur, można to skonsultować i czas jest potrzebny. Kibice nie chcieli aktywnie uczestniczyć w zbieraniu podpisów - wyjaśniał Bogdan Bieniek. 

Ostatecznie 16 radnych zagłosowało za tym, by punkty dotyczące nadania imion dla Stadionu Miejskiego i hali MOSiR zdjąć z porządku obrad. Przeciwny takiemu rozwiązaniu był jedynie Zbigniew Rzeźnik. Temat wróci więc ponownie na komisje branżowe i prawdopodobnie procedowany będzie na sesji, która odbędzie się końcem października.

(hm)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(42)

AnneAnne

17 4

Kolejna kadencja powinna rozstrzygnąć. 11:25, 29.08.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 rrrrrrrr rrrrrrrr

5 3

A to dlaczego
,co się zmieni? 12:09, 29.08.2023


reo

jurekjurek

18 27

stadion im.Grzegorza Laty i nie inaczej! 11:53, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jurekjurek

16 18

Grzegorza Laty za wybitne osiągnięcia piłkarskie!!!!!! 11:59, 29.08.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Admino1Admino1

3 5

To za te osiągnięcia powinno mu się dać dodatek do emerytury 12:43, 29.08.2023


RegaRega

2 1

Jurek przeczytaj komentarz Cibika. 15:43, 29.08.2023


KibicKibic

15 15

POPIS podzieliło ludzi i to teraz polityka z buciorami włazi do samorządu, stadion im Grzegorza Laty a hala im Edwarda Kazimierskiego i jest to ok 12:14, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieleckiMielecki

20 24

Musi to być postać krystaliczna-jako sportowiec i jako człowiek. Przynależność Grzegorza L. do komunistów - jego działalność polityczna przekreśla tego Pana jako patrona hali. 12:25, 29.08.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

OldboyOldboy

14 6

Wydaje mi się że Lato nie należał do partii a śp Lech już do PiS należał i tyle nazw z jego imieniem 13:19, 29.08.2023


CibikCibik

4 5

Z jakiej listy startował na senatora?
"Musu" nie było!
Teraz też nie ma "musu".
15:13, 29.08.2023


jurekjurek

2 1

nie przesadzajmy z tą krystalicznością to nie wybór papieża 12:34, 30.08.2023


QulaQula

1 1

A w Mielcu za komuny od 1944r to w ogóle nie było komunistów , tylko sami katolicy, członkowie PAX i ludzie Solidarności. W takim razie historia miasta powinna być na nowo spisana od wzmianki o założeniu i potem czarna dziura( czyli brak wiarygodnych źródeł, opowieści z mchu i paproci ) i dalej od 2015roku do czasów obecnych obejmująca tylko życie i działalność patriotów 12:49, 30.08.2023


JerzyJerzy

8 2

Władza się zmieni 12:26, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SchyłeklataSchyłeklata

18 5

Lato przecież jeszcze żyje dajcie chłopu spokój. 12:33, 29.08.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZZZZ

1 4

Żyje Małysz ma skocznię swojego imienia, żyje Stoch ma ulicę na Zębie... 08:36, 30.08.2023


Admin87Admin87

13 15

Proponuję Lecha i Marii Kaczyńskich .... 12:34, 29.08.2023

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

J41J41

7 4

To dobre, padłem🤣🤣🤣 15:16, 29.08.2023


seksseks

2 1

dla jaj, dla Jarka i sekty 15:01, 30.08.2023


DocentDocent

20 5

W krajach zarządzanych lepiej niż Polska jest prawny zakaz nadawania imion osób żyjących i może tego się trzymajmy. 12:37, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomuchKomuch

12 17

Małego żydka kaczyńskiego. 12:55, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CibikCibik

7 4

Z jakiej listy startował na senatora?
"Musu" nie było!
Teraz też nie ma "musu" !!!
Oddajcie to co sportowe sportowcom, co honorowe ludziom honoru. 15:16, 29.08.2023

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

SeniorSenior

3 3

Ten nick Cibik sugerował mi sportowca, a to kibic wspak. Dobre.
Panie Cibik, ja pamiętam tę listę i sam się dziwiłem. Pańska pointa to strzał w dziesiątkę. 15:26, 29.08.2023


RegaRega

1 3

100% racja.
Nic dodać, nic ująć. 15:40, 29.08.2023


SaturnSaturn

0 2

Z jakiej panie Cibik?
Ja nie wiem? 17:42, 29.08.2023


jurekjurek

0 1

z listy SLD choć nie należał do tej partii ale co to ma do zasług piłkarskich ? 12:49, 30.08.2023


arnolarnol

11 6

Tak zwane "środowisko kibicowskie"pokazało co potrawi podczas meczu stal- radomiak.Przecież to chuliganeria,która powinna siedzieć.I oni będą decydować o nazwie.Jeszcze żebrzą na oprawę meczu.Odnośnie nazwy hali i stadionu to odnoszę wrażenie,że radni boją sie brać odpowiedzialności a po to są powołani.Czy do końca kadencji mają ochotę cos uchwalić?.Tylko będą brać kasę za posiedzenia i mówić że to uchwali następna kadencja.Pogonić to towarzystwo jak im się nie chce robić. 15:19, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

inezinez

14 4

Stadion im.Janusza Kusocińskiego , hala im. Ludwika Solskiego 15:33, 29.08.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SeniorSenior

6 3

... i to jest TO! 15:37, 29.08.2023


KibicKibic

5 4

Jeśli nuż to pana Fredka i pana Tomasza. 15:45, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzzz

7 4

a morze kiepskiego 15:53, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazimierzKazimierz

4 0

Stadion imienia wybitnych specjalistów to brzmi dumnie. 18:58, 29.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AMAM

8 9

Radni mają problem... WSTYD! Zapewne inne miasta gdyby miały Takiego piłkarza jak "Nasz" Grzegorz Lato, który w tamtych czasach był chlubą swojego klubu, miasta, reprezentacji Polski i zapisał się w światowej historii futbolu tytułem Złotego Medalisty Olimpijskiego, Królem strzelców MŚ ,potrafili by w rodzinnym mieście odpowiednio GO uhonorować. Oj reprezentacja Polski potrzebowała by i dzisiaj tak walecznego zawodnika. Ile dawał nam cudownych emocji swoją grą Ponadto nie należał do SLD, a tylko startował z ich listy! Jego zasługi dla Stali Mielec i reprezentacji Polski są niezaprzeczalne, reszta jest bez znaczenia, czy każdy z nas jest idealny ? Tak dla Naszego Mistrza! 20:37, 29.08.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CibikCibik

1 2

Lekarzu ulecz samego siebie!
Po łacininie Medic......... etc. etc.
02:20, 30.08.2023


antalantal

5 1

Kompromisowe rozwiązanie pary prezydneckiej mari i lecha i prezes, odłam mielecki sekty nie bedą protestować, 07:23, 30.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jantekjantek

5 1

masz rację, nie bedzie donosow do wojewody, nie bedzie protestów morderczej walki do ostatniej kropli krwi, jak było w przypadku Pana Ryczaja. Co sie wtedy działo, by zablokować obywatelski projekt 07:25, 30.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieleckiMielecki

5 5

Musi to być postać krystaliczna-jako sportowiec i jako człowiek. Przynależność Grzegorza L. do komunistów (senator SLD) ,członek komitetu wyborczego komunisty Cimoszewicza. Jego działalność polityczna przekreśla tego Pana jako patrona hali./ CWP! 09:59, 30.08.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zgredzgred

3 1

tak krystalicznie czysta jak Piłsudski, kardynał z Krakowa, ludzie z Solidarności....czysta dla tych co nie znają prawdziwej historii 14:05, 30.08.2023


kubakuba

4 5

kiedyś Lato to był GOSĆ teraz to jest duże zero pustka 10:24, 30.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VoltVolt

2 3

Z cały szacunkiem dla Pana Edwarda uważam że Hala sportowa nie jest dla niego. Moim zdaniem Lato na stadionie i Weryński na Hali. Taka anegdodka, bo mi się stare czasy przypominają. Piłkarz z Laty wybitny ale trener bez charyzmy. Chodziłem popatrzeć na treningi kiedy Lato był pierwszym trenerem. Bogdan Cygan z Kaczówką praktycznie leżeli na treningach do góry tyłkiem. A Lato ich prosił żeby coś pobiegali mówiąc z uśmiechem Boguś nudzi ci się? :). Nijak nie był w stanie ich zmusić do mocniejszej pracy. Nie mniej jednak Boguś leżąc na treningach został królem strzelców w ekstraklasie. Co by mógł osiągnąć gdyby więcej na treningach pracował? . . . 12:24, 30.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ja kubaja kuba

7 2

marii, lecha no i panienki Marty i mieleccy panowie z sekty beda zachwyceni. nie bedzie donosow do wojewodziny i IPN i ch...wie gdzie jeszcze by blokowac. tak jak bylo z panem Ryczajem... 17:50, 30.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StaryStary

3 1

Patrząc na obecne umiejętności polskich piłkarzy oraz kopanie polskich klubów i reprezentacji to jedyna nasuwająca się nazwa stadionu (stadionów w Polsce) powinna brzmieć - "Jarosław Polskę zbaw". A na poważnie pewnie, że Grzegorza Laty!!! Tylko jak ktoś już napisał - zostawmy to na I sesję Rady miasta po (przykro to pisać) jego śmierci! Wtedy to stanie się sprawą ogólnonarodową a nie polityczną jak teraz! Ilu to nasz kraj miał królów strzelców? Ilu piłkarzy zdobyło 2 medale MŚ i 2 medale olimpijskie w tym złoty? Czyżby tak wielu i nikt z nich nie był z Mielca? 22:32, 30.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysKrzys

0 0

Najpierw niech zaplaca za hale do konca i rozlicza sie z Wykonawca 21:06, 31.08.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%