Przy trwającej już od kilku lat modernizacji linii kolejowej L25 wciąż pojawiają się dodatkowe inwestycje mające na celu zwiększenie popularności kolei - zachęcenie mieszkańców do przesiadania się z samochodów właśnie na szynobusy.
W poniedziałek na przystanku w Rzemieniu marszałek województwa podkarpackiego wspólnie ze starostą powiatu mieleckiego i przedstawicielem PKP PLK podpisał porozumienie w sprawie budowy nowego układu drogowego w tej miejscowości, który przyniesienie nowy, bezpieczny przejazd kolejowy. Padły też deklaracje o finale kolejnych inwestycji - lada dzień uruchomione mają zostać dwa nowe przystanki kolejowe - w Mielcu i Chorzelowie.
Kolejnym ważnym etapem w procesie popularyzacji kolei w regionie ma być zakup pojazdu hybrydowego i budowa łącznicy w Dębicy, co umożliwi uruchomienie bezpośredniego połączenia z Mielca do Rzeszowa - bez przesiadek. Takie rozwiązanie - jak przekonuje marszałek Władysław Ortyl - będzie konkurencyjne dla komunikacji autobusowej, a nawet samochodowej.
- Wszyscy z tęsknotą pamiętają, że można było stąd dojechać do Warszawy, Lublina, Wrocławia. Niedługo będzie już można pojechać z Mielca do Rzeszowa bez przesiadania się - powiedział w Rzemieniu Władysław Ortyl.
- Będzie to możliwe, kiedy pozyskamy pojazd hybrydowy, który będzie na tym odcinku jechał jako spalinowy, a od Dębicy do Rzeszowa jako elektryczny. To będzie też nowa jakość. Myślę, że wielu mielczan przesiądzie się z tradycyjnego autobusu albo wręcz z prywatnego samochodu i będzie dojeżdżało do Rzeszowa tą linią kolejową w komforcie i praktycznie takim samym czasie - powiedział marszałek województwa podkarpackiego.
[ZT]75435[/ZT]
jendker8312:05, 06.06.2023
O ile NIEDŁUGO marszałka w kontekście zakup pojazdu hybrydowego jest całkiem możliwe, to już budowa łącznicy w Dębicy może trochę potrwać. Na jakim ten element jest etapie? Zapowiedź polityka/przetarg na projekt/istniejący projekt/przetarg na budowę/sama budowa/odbiory?
Naprawdę osobie zatrudnionej w redakcji nie przyszło do głowy podać tej informacji?
Mateo12:07, 06.06.2023
Rychłoĵ w czas Władziu. Wycieczka do Dębicy nikogo nigdy nie interesowała, o Rzeszów wołaliśmy od dawna, po kiego grzyba było robić linię na Dębice, nie kóz a było od razu łączyć Mielca ze stolicą województwa? Koszty byłoby nawet mniejsze jak odnowienie l25
mielczankaV16:47, 06.06.2023
Alez spokojnie.Ortyl tylko przed zblizajacymi sie wyborami rzuca puste hasla- jak to pisy. Niedlugo- to w ustach pisowca znaczy kiedys tam ,ale jak chcecie to wam obiecam, ze itd.,itd.,itd..Chyba ze beda juz otwierac przed wyborami cos,co powstanie kiedys tam, niedlugo, niewiadomo kiedy. U pisowcow wszystko jest mozliwe, byle tylko otwierac, otwierac, albo po raz kolejny otwierac.
mniejsze koszty?08:31, 07.06.2023
Jak to obliczyłeś? Nowa linia to wykup gruntów, przebudowa układu drogowego (także dojazdów do pól uprawnych). Nigdy nie będzie tańsze od choćby gruntownej przebudowo istniejącej linii. Nowy nasyp i tory to najmniejszy problem.
znawca12:12, 06.06.2023
Ortyl ma coraz gorsze pomysly z Mielca do Rzeszowa przez Debice kon by sie usmial Bareja by nawet tego nie wymyslil kolejna kasa wyrzucona w bloto
MW13:43, 06.06.2023
Uważam że ma to szansę powodzenia , pociąg nie stoi w korkach. Jeżeli by się zatrzymywał tylko w Mielcu i Dębicy to byłby szybszy niż busik który stoi w korkach. Ostatnio jechałem do Rzeszowa 1,5 h.
znawca14:25, 06.06.2023
sam sobie zaprzeczasz w mielcu i debicy to po co sa przystanki na trasie zeby wiatr w nich chulal buhahaha a pociag przewozil powietrze buhaha pociag jest dla ludzi i musi sie zatrzymywac na przystankach najpierw trzeba sie zastanowic a potem pisac
znafca...08:38, 07.06.2023
ale głupoty piszesz. Wiele osób dojeżdża często pociągiem do Rzeszowa. Teraz jak jest remont na wjazdówce od Radomia to można dużo zaoszczędzić. Do tego zakładasz tylko Mielec centrum a są jeszcze inne przystanki. Dla Wojslawia, Rzochowo, Rzemienia to pociąg przez Dębice jest lepszy niż dojazd do Mielca a potem jakimś busem na Rzeszów. Gdybym nie jeździł autem służbowym to na pewno bym nie tankował auta tylko korzystał z pociągu.
abc11:48, 07.06.2023
Tobie potrzebny jest psychiatryk,nie Bareja.Jeżeli chodzi o pociąg,to czas dojazdu ten sam co autobus zwykły.Bareję zostaw w spokoju,weź się za swój rozum.
Klara12:16, 06.06.2023
On dalej nie zauważa, że mieszkańcy Mielca nie potrzebują pociągu do Rzeszowa ale do Krakowa, Wrocławia czy Warszawy. Czy ten facet myśli, że Rzeszów to dla nas coś specjalnego?
Zkielczona13:45, 06.06.2023
...i do Kielc!
Polska C 16:41, 06.06.2023
Podkarpacie to Polska C. Niech łączy Mielec z Warszawą, Krakowem, Kielcami czy ewentualnie z Tarnowem a nie z Rzeszowem. Podkarpacie to Polska C lub nawet D. I gospodarczo ale przede wszystk
Czy19:57, 06.06.2023
ty wiesz ile ludzi jeździ do pracy do Rzeszowa i odwrotnie? I ilu uczniów i studentów? Po roku sprawdzisz statystyki dotyczące tej trasy i się zdziwisz!!!
ert12:16, 06.06.2023
Coś o czym wszyscy tu piszą od kilku lat usiłuje się nam sprzedać jako nowość, czy tylko mnie się zdaje że to kiełbasa wyborcza?
Budowa12:20, 06.06.2023
Łącznika w Dębicy spowoduje tylko szybszy i intensywniejszy napływ szrotu z całej UE do fabryki leśnej eko bryzy...
Volt12:41, 06.06.2023
Każda inwestycja jest dobra. Im więcej ciągów komunikacyjnych do miasta tym lepiej. Ale nie oszukujmy się Panie Ortyl albo czas na wymianę doradców albo kubeł zimnej wody na głowę. Coś jest nie tak z tymi pomysłami, jakieś takie wciskanie nam dobrobytu na siłę. Planowana za kilka lat budowa obwodnicy w miejscu uśmiercającym lotnisko czy wolna kolej przez Dębicę (Pendolino to bym zrozumiał). To tak jak MKS który zawsze jedzie przez rynek 🤣. Chociaż przejazd dla ciężarówek w Rzemieniu sią Panu udał i to by było na tyle.
Volt12:45, 06.06.2023
Coś jeszcze. Panie Ortyl uprzedzając to co napiszą za Chwilkę: Przeprawa przez Wisłokę w okolicy Rzochowa to by było coś co by rzuciło nas na kolana (wiem że centralnie w Rzochowie się nie da bo są inne plany hydro zagospodarowania ale obok? Czemu nie?
Mam pomysła!14:24, 06.06.2023
Lataj bez przystanków drobnem zasponsorowanym przez Donka. Nikt Ci tyle nie da co Donek obieca. A poza tym jak mówili dwaj geniusze Donka, dwa razy obiecać to jak raz dotrzymać a obietnice wyborcze wiążą tylko tych , którzy w nie wierzą !!!
Volt14:50, 06.06.2023
Tez mam pomysła. Nie oglądaj tyle TVP to zrozumiesz że krytykować złe pomysły i chwalić dobre to nie znaczy być za PO.
trippp17:23, 06.06.2023
dobrze ze zrobili tory bo tamci to by wszystko zamkneli w piernik. Jak maja robic tory na odwal sie to ja dziekuje. Elektryfikacja, kupic dodatkowe sklady pendolino . Gdzie oni maja oczy po co te hybrydy zeby sie spalili w nich pasazerowie jak to robia elektryki ? czy oni sa madrzy wogole? Kto tam sie to ja nwm ale hybrydy to kasa w bloto. Co to za problem by wziasc wkopac slupy i liny trakcyjne powiesic. Kolo lotniska w rzeszowie od razu zrobili z torem trakcje elektryczna co za holota. Szkoda gadac. Jak bedzie tak pitolil to nikt na was tu nie zaglosuje .
Won12:46, 06.06.2023
Won z tym śmiesznym miasteczkiem, zwanym rzeszowem
CO ???13:02, 06.06.2023
ALE PO CO JAK AKURAT DO RZESZOWA JEST SUPER POŁĄCZENIE I AUTOBUS JEST NON STOP ?
O CO TU CHODZI, MA BYĆ TO ZA DARMO CZY JAK ???
A KIEDY PENDOLINO Z MIELCA DO GDYNII ?
jarek14:33, 06.06.2023
Już niedługo wybory, to będą i cud-obietnice. Na 800+ ludzie się nie nabrali, to będą dalej kombinować, mamić, kupować głosy. Choćby Spendolino do Gdyni
kgc16:56, 06.06.2023
Po to aby *%#)!& mał zagadkę
dla co09:03, 07.06.2023
potrzebne są rano autobusy z Mielca do Rzeszowa z ograniczoną liczbą postojów na trasie dla zredukowania czasu przejazdu który obenie staje sie coraz mniej akceptowalny i tym samym atrakcyjny.
Tobro13:06, 06.06.2023
Samochodem objadę za około 30 zł + 4 osoby. Taki bilet musiałby kosztować z max 6 zł żeby chciało mi się tłuc pociągiem.
Ile13:25, 06.06.2023
Za 30 zł samochodem do Rzeszowa? To nawet chyba na gazie i z niskim spalaniem nie da rady???
QWERTY13:46, 06.06.2023
Da rade mam diesla który na trasie pali max 4,5l na 120 km spali 5,5l x 5.85 = 27zł
Nasza15:47, 06.06.2023
Oj malczik malzzik nie charaszo gawrolit.
Hytr13:36, 06.06.2023
To znaczy że już wybudowali toryz Mielca do Kolbuszowej i będą pośpiechy? Ja nie widziałem robót ale już tydzień nie byłem w Kolbuszce
obietnice14:24, 06.06.2023
ida wybory, festiwal obietnic sie zaczał
Kij15:05, 06.06.2023
Coś chyba leków niewziol
Wsadziliscie 400 mil i na elektrykę brakło i teraz znów drenujecie nasze portfele bo ci hybrydę cza za takie marnotrawstwo trybunał stanu
Patole15:06, 06.06.2023
Jak tak to narzekano na brak przejazdów z Mielca do Rzeszowa albo że za drogo ...jak jest możliwość to znowu źle...
Mówcie co chcecie ale większości nie dogodzi...
Już wolę to niż tego zje....go Marcelka
fakty15:28, 06.06.2023
lada dzien czyli za miesiac? W Chorzelowie nadal ziemia lezy a spod torow wybrany kamien..... panie wiecej realizmu w obietnicach bo to juz nawet smieszne nie jest... a pod dojscie do peronu nawet ziemia nie zepchnieta
Pasażer15:44, 06.06.2023
Super jeszcze prosimy do Krakowa.
mm16:09, 06.06.2023
Ortyl nie *%#)!& Ci że zrobiłeś wokół kolej nawet na Jasionkę a Mielec został w czarnej ... z tym tramwajem dla ludu
Dyrektor16:12, 06.06.2023
Będzie tak. Pojedzie w dni powszednie 4 - 5 może 6 par bezpośrednich pociagów do Rzeszowa, w dni wolne połowa. Konsekwencją tego będą na pewno cięcia w rozkładzie jazdy autobusów na dwóch liniach z Mielca do Rzeszowa (Markpol i Marcel) bo to nie są kursy na zlecenie samorządu dofinansowywane jak np mieleckie przewozy powiatowe. Suma sumarum za kilka miesięcy może okazać się że mimo uruchomienia pociągów będziemy mieć na trasie do Rzeszowa jeszcze skromniejszą ofertę w transporcie publicznym niż przed erą pociągów. Oby nie
Kierownik16:15, 06.06.2023
https://hej.mielec.pl/pl/638_felietony/59171_pomysl-miejskiej-kolejki-wraca-trzeba-rozmawiac-ze-szczecinkiem.html Pamiętacie?
Prezes16:19, 06.06.2023
a co stoi na przeszkodzie aby taki nowoczesny hybrydowy spalinowo elektryczny pociag pojechał raz czy dwa dziennie do Krakowa?
Wieśniaki 18:36, 06.06.2023
Nie potrzeba nam wieśniaków z Mielca w Krakowie. Do Rzeszowa tylko do Rzeszowa !!!
Mistrz16:24, 06.06.2023
jaki będzie czas przejazdu? odcinek magistrali Dębica - Rzeszów taki pociąg bez postojów spokoknie robi w 20 minut, Mielec - Dębica bez postojów to też 20 min. Ale postoje będą wszędzie, w każdym *%#)!& Przewiduję czas jazdy 1 godzina 20 min. Autobusem jechałem ostatni 1 h 40 min ale to w okolicach 8 rano gdy są mego korki
pier0016:25, 06.06.2023
Chwila co to za bzdury ten pan plecie? Ko mu takie pomysły podsuwa? Dlaczego nie będzie elektryfikacji?
Po jaką cholerę robić łącznicę skoro linia nie jest zelektryfikowana? Czy to nie jest głupota by ładować pieniądze w lącznicę do Rzeszowa miast linię zelektryfikować? Po elektryfikacji pojadą przez Dębicę a nie przez pola dębickie wszystkie pociągi elektryczne jakie ma Rzeszów a nie tylko jedna zakupiona hybryda..... Więc pociągi będą omijać Dębicę i w ten spoósb znikną połączenia z Dębicą i tym samy z z Krakowem, Wrocławiem (nawet z przesiadkami.. bo wszystkie pociągi omijając Dębicę pojadą w kierunku Rzeszowa....
Bosze kto mu te pomysły podsuwa... Znowi robi dziadostwo z miasta które od dawna jest komunikacyjną dziurą...
pier0016:30, 06.06.2023
Efektem może być ograniczenie połączeń do Dębicy i na Kraków. Dlaczego nic nie mówi się o elektryfikacji??? Ponoć mają być przywracane pociągi dalekobieżne ale na jakich zasadach? Znów Hetman będzie zmineiał lokomotywę w Dębicy i stał 30 minut??? Dlaczego nic nie mówi się o elektryfikacji????
Chcą Mielec uszczęśliwić hybrydami??? Paranoja!!!!! PYTAM ORTYLA - dlaczego nie ma planów elektryfikacji tej liniii?
mm16:45, 06.06.2023
Se kużwa przypomniał o Mielcu bo wybory jak przy każdych obiecanki a pociągi śmigają obok Mielca jak drogi exspresowe
rchy16:57, 06.06.2023
Tak, ale żeby to miało sens, to należałoby odnowić tzw. "rozetkę" z Dębicy Towarowej do Dębicy Wschód tak, aby nie zmieniać kierunku jazdy
Stopa artur17:22, 06.06.2023
Tak dalej,ale to trwa jak najlepiej.
Asad17:59, 06.06.2023
To jak do Krakowa jechać przez Radom ! Fantastyczny pomysl
kolej18:37, 06.06.2023
Panie Marszałku! Apeluję aby w końcu zelektryfikować tą linię!!! Wszystko wkoło zelektryfikowane a Panu podsuwają pomysł hybryd. Nie daj się Pan nabrać na tą łącznicę bo chcą Panu znowu kit wpuścić, żeby trasy nie zelektryfikować!!!
uhahany19:24, 06.06.2023
na razie wróciliśmy do roku 1939 na 21 wiek troch jeszcze poczekamy aż się marszałek douczy
Maria19:20, 06.06.2023
Proszę jeszcze zrealizować połączenie z Krakowem i Warszawą - podróże tymi busami są koszmarne.
Bobo06:31, 07.06.2023
Po co taka linia i komu. Wstyd. Może troszkę realiów. Wysiądzie w Rzeszowie na stacji i co jazda następna godzinę po Rzeszowie. Bez komentarza.
asp07:42, 07.06.2023
z Mielca szybciej dojadę do Krakowa niż do Rzeszowa. Bo do Kolbuszowej jeszcze jest w miarę ale z Rzeszowa do Warszawy droga powinna juz być *%#)!&
Qwertyuy08:48, 07.06.2023
Kraków - na tą trasę jest pobyt i trzeba to szybko załatwić.
mieściak mieleckii09:07, 07.06.2023
potrzebne są rano autobusy z Mielca do Rzeszowa z ograniczoną liczbą postojów na trasie dla zredukowania czasu przejazdu który obenie staje sie coraz mniej akceptowalny i tym samym atrakcyjny
AB_7313:19, 07.06.2023
Przecież budowa łącznicy oznacza ominięcie powiatowego miasta Dębicy, na to nie ma zgody! Czyli wszyscy pasażerowie, którzy do tej pory korzystali z szynobusów i jechali do Dębicy, jak również dalej z przesiadką do Tarnowa i Krakowa, zostaliby pozbawieni komunikacji. A pociąg powinien zabrać z Mielca wszystkich chętnych, zarówno tych do chcą jechać w kierunku Rzeszowa, jak i tych w kierunku Krakowa. Czyli jednak musi dojechać do Dębicy i po zmianie kierunku jazdy jechać do Rzeszowa. Trzeba tylko postarać się w PKP PLK, żeby ta zmiana kierunku trwała jak najkrócej, 2-3 minuty.
Jeśli będą jeszcze fundusze z UE do wydania na kolej, to teraz warto pomyśleć o przeciwnym kierunku, czyli o połączeniu Mielca z Tarnobrzegiem. Odcinek do Padwi już został wyremontowany, został tylko kawałek do skończenia.
2-3 minuty10:53, 08.06.2023
Zmiana kierunku wiąże się ze zmianą kabiny i wykonaniem związanych z tym procedur. Na zmianę kierunku w Mielcu i Padwi przewidziane jest 8 min i zależy to bardziej od przewoźnika niż PKP PLK.
Tbg21:13, 10.06.2023
Remont do Tarnobrzega to za mało. Linia powinna biec do Stalowej Woli i dalej do Lublina. Sorry ale nie nabierzesz tu ludzi na jakieś kity (co to jest Tarnobrzeg? po co chcesz tam jechać? wykąpać się? łatwo zrobić prawko na tym odludziu?).
Karl Ludwig14:21, 07.06.2023
Kiełbacha wyborcza i tyle. Linia potrzebuje elektryfikacji żeby takie składy jak Hetman miały sens powrotu do Mielca. Ten remont to tylko wodzenie za nos wyborców PIS. Niby zrobione, ładnie,, ale bezcelowe. Kogo obchodzi kolej do Dębicy...garstka ludzi z tego korzysta. Do rzeszowa też nikt nie pojedzie przez Dębice.
Karl Ludwig14:56, 07.06.2023
Kiełbacha wyborcza i tyle. Linia potrzebuje elektryfikacji żeby takie składy jak Hetman miały sens powrotu do Mielca. Ten remont to tylko wodzenie za nos wyborców PIS. Niby zrobione, ładnie,, ale bezcelowe. Kogo obchodzi kolej do Dębicy...garstka ludzi z tego korzysta. Do rzeszowa też nikt nie pojedzie przez Dębice.
.18:36, 07.06.2023
Żałosne to, marzy się wszystkim powrót Hetmana jakby było to jakieś objawienie, a to tylko jeden pociąg, jedno połączenie, jak się to ma do Dębicy, Tarnowa, gdzie bez przerwy odjeżdżają dalekobieżne składy. Mielec jest w dziurze, w zadupiu komunikacyjnym i tylko zdecydowane działania typu połączenie na północ zelektryfikowaną linią kolejową, a na południe łącznik do autostrady ma sens, nie nie da obiecywane kilka kursów do Rzeszowa szynobusem w bliżej nie określonej przyszłości.
Kielce21:09, 10.06.2023
Województwo Świętokrzyskie proponowało Podkarpackiemu budowę łącznika kolejowego Mielec - Połaniec. Pisał nawet o tym Hej.Mielec. Co z tymi planami?
maja20:03, 07.06.2023
do tarnowa
Zatroskana20:39, 07.06.2023
Utrudnieniem dla rządzących jest położenie Mielca. Zgoda, że panujący wcześniej cesarz zajął się wyznaczeniem trasy ( trzeba tylko zmienić tory) ale złożoność dalszych prac ( gromadzenie środków, rozkłady jazdy, dojazdy, zaplecze.... itd) jest olbrzymia. Może są jednak ośrodki w Polsce które mogłyby podzielić się doświadczeniem ? Czas jednak nagli Panie Wojewodo! Ludzie wyjeżdżają i niektórzy nie wracają. Ludności w Mielcu UBYWA ! Dobrze byłoby aby władze pracowały nad ułatwieniami dla ludności.
Mnie się marzy21:40, 07.06.2023
Powrót PO do władzy . Oni nam zbudują . Jak Trzaskowski warszawiakom LAPIDARIUM. Szczerze polecam!!!
haha20:55, 08.06.2023
co za wsiowy głupek ?
Prad 22:27, 07.06.2023
Co masakra czemu ta linia kolejowa nie jest elektyfikowana tam nic poważnego nie będzie nią jeździć
Chyba08:42, 08.06.2023
do Rzochowa
Czy jest sens?11:27, 08.06.2023
Ktoś się uparł, żeby z Mielca do Rzeszowa jechać bez wysiadania. Jeżeli do Mielca linia jest bez sieci elektrycznej to jest bez sensu tego małego SA pchać do Rzeszowa gdzie z Dębicy do Rzeszowa jedzie PKA, PR, IC praktycznie co godzinę a nawet częściej . Jeżeli ta kolej ma służyć ludziom dojeżdżjącym do pracy należy pomyśleć o której rozpoczyna się w praca i uruchamiać pociągi o tej godzinie. Do Dębicy pierwszy pociąg na godz. 6:30, Do Rzeszowa po przesiadce na godz. 7:38, do Dębicy na godz. 6:00 nikt nie dojedzie i do Rzeszowa na godz. 7:00 też nikt nie dojedzie. Jeżeli linia z Dębicy do Mielca zostanie zelektryfikowana to jak najbardziej można pomyśleć o kursach bezpośrednich.
a gdzie sens22:42, 08.06.2023
popatrz , a ja myślał że zakłady w Dębicy np Stomil to zaczynają prace o 6
lol12:13, 10.06.2023
Chlopie nikt sie nie bedzie przesiadał w czymkolwiek. Ludzie wstają rano odwożą dzieci do przedszkoli i jadą prosto do pracy jakie przesiadki w jakiej Debicy albo robią proste połączenie z punktu a do b i ludzie wysiadają tam gdzie trzeba albo niech sobie dadzą spokoj. Nikt o zdrowych zmysłach nie bedzie sie przesiadał tylku kupi auto i bedzie jezdził z punktu a do b. Przesiadki co za kretynizm.
do lol13:54, 10.06.2023
Trafiłeś w punkt.
Na forum skyscrapercity dot. tej linii kolejowej jest kilku takich co przesiadki traktuje jak religię. Niektórzy z nich z uporem maniaka twierdzą, że takie samo centrum przesiadkowe jak w Dębicy należy zrobić w Tarnobrzegu. Nie chcą więc by pociągi jeździły np. do Stalowej Woli/Lublina tylko uważają ze ludzie jadąc do Lublina z Mielca mają przesiąść się w Tarnobrzegu a potem w Stalowej Woli.
Nie dajmy się na takie dziadostwo nabrać bo to oznacza marginalizację tej linii bo wszytsko pojedzie na około przez Rzeszów a tu przez Mielec jakiś ochłap w postaci HETMANA (z 30 minutami na zmianę lokomotywy w Dębicy i Rozwadowie - w sumie godzina) o ile w ogóle
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
20 0
Tak właściwie to nie potrzeba żadnej łącznicy w Dębicy by puścić pociąg do Rzeszowa. Pociąg zajeżdża na stację Dębica, zmienia kierunek jazdy i jedzie do Rzeszowa.
2 6
O rany znowu malkontent?
2 0
Do X: ze słów marszałka (albo ich interpretacji przez pracownika hej) wynika coś innego, ale kto wie? Może jest tak jak piszesz. Skomentowałem to, co przeczytałem
Do Zak: klasyka. Zwróciłem uwagę na to, że niedługo w kontekście prac budowalnych to dość mało precyzyjne sformułowanie, zapytałem na jakim te prace są etapie, nie krytykowałem sensowności zamiarów. Więc skąd określenie malkontent? Bo zwróciłem uwagę na niedociągnięcia pracownika redakcji? Muszę przyznać, że to dość wygodne podejście do dyskusji. Rzucić określenie malkontent/... (wstaw dowolne inne pejoratywne określenie) i załatwione. Po co odnosić się do wskazanych zagadnień. Krótka ocena i pa pa.
7 2
Kiełbacha wyborcza i tyle. PIS wozi sie na tej kolei mieleckiej już kilka lat. A tak naprawde remont tej linii niczego nie zmienił...Gdzie elektryfikacja? Bez tego zapomnijmy o np hetmanie...
1 0
W sumie to wolałbym jechać pociągiem niż Marcelem