[FOTORELACJANOWA]12296[/FOTORELACJANOWA]
Dyrektorzy mieleckich szkół odebrali zakupione przez samorząd miasta urządzenia do terapii biofeedback. - To nowoczesny sprzęt, który wspiera proces dydaktyczny. W ten sposób chcemy odpowiadać na wyzwania dzisiejszej szkoły, dzisiejszego świata. Taka nowoczesna technologia będzie przydatna do wsparcia ucznia, nauki zarządzania stresem, aby uczeń w szkole czuł się bezpiecznie, komfortowo i mógł pracować nad sobą, osiągać najlepsze wyniki - powiedział Radosław Swół, prezydent Mielca.
Prezydent podkreślił przy tym, że „mieleckie szkoły są jednymi z lepszych jeśli chodzi o Podkarpacie i Polskę - zawsze ten wynik egzaminu ósmoklasisty jest na poziomie pomiędzy średnim a najlepszym wynikiem”.
- Wiemy, jak ważnym dzisiaj czynnikiem jest stres, emocje w szkole. To jest wyjście naprzeciw tym problemom - powiedział Tomasz Leyko, wiceprezydent Mielca. - Powodów, które ten stres powodują jest oczywiście znacznie więcej i są one w większości poza szkołą, ale to szkoła musi sobie z tym problemem poradzić i to jest wyzwanie, a to urządzenie w tej pracy będzie pomagać - podkreślił.
- Dobrostan emocjonalnych naszych dzieci jest niezwykle ważny w codziennym funkcjonowaniu szkoły i rodziny. To jest ziarenko potrzeb, jakie będziemy tutaj realizować, ale dziękuję za tą otwartość i inicjatywę - powiedziała Agata Ćwięka, naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia.
- W tej metodzie chodzi o wytrenowanie nawyku przeponowo-relaksacyjnego. Biofeedback jest wskaźnikiem harmonii pracy serca i oddechu - wyjaśnia Teresa Smoleń, pedagog Szkoły Podstawowej nr 9. - Trenujemy serce, oddech, system nerwowy, system immunologiczny - poprawiamy odporność organizmu, a także rozwijamy adaptacyjne możliwości, czyli wpływamy na zmiany zachowania naszych uczniów, ale też wzmacniamy zdrowie.
- Biofeedback to dostarczenie człowiekowi informacji zwrotnej o zmianach jego stanu fizjologicznego. Uzyskujemy w ten sposób informację umożliwiającą kontrolę i optymalizację - zmianę kontrolowanych parametrów, a tym samym zmianę czynności fizjologicznych, czyli chodzi nam przede wszystkim o uzyskanie pożądanego rytmu oddechu - dodaje pedagog SP9.
Urządzenia trafiły już do szkół. Teraz niezbędne będzie przelane przeszkolenie kadry i sukcesywne wdrażanie urządzeń do pracy z uczniami.