Zamknij

Biofeedbacki dla mieleckich szkół. Co to takiego?

12:06, 31.01.2025 Aktualizacja: 12:08, 31.01.2025
Prezentacja działania biofeedbacków w SP9. Fot. Kacper Strykowski / hej.mielec.pl Prezentacja działania biofeedbacków w SP9. Fot. Kacper Strykowski / hej.mielec.pl

Zestawy programów do terapii biofeedback zakupione przez samorząd miasta trafiły do mieleckich szkół podstawowych. Odebrali je dyrektorzy.

Taka nowoczesna technologia będzie przydatna do wsparcia ucznia w nauce zarządzania stresem, aby uczeń w szkole czuł się bezpiecznie, komfortowo i mógł pracować nad sobą, osiągać najlepsze wyniki - mówi Radosław Swół, prezydent Mielca.

Wiemy, jak ważnym dzisiaj czynnikiem jest stres, emocje w szkole. To jest wyjście naprzeciw tym problemom - dodaje Tomasz Leyko, wiceprezydent Mielca.

W tej metodzie chodzi o wytrenowanie nawyku przeponowo-relaksacyjnego. Biofeedback jest wskaźnikiem harmonii pracy serca i oddechu - wyjaśnia z kolei Teresa Smoleń, pedagog Szkoły Podstawowej nr 9.

[FOTORELACJANOWA]12296[/FOTORELACJANOWA]

Dyrektorzy mieleckich szkół odebrali zakupione przez samorząd miasta urządzenia do terapii biofeedback. - To nowoczesny sprzęt, który wspiera proces dydaktyczny. W ten sposób chcemy odpowiadać na wyzwania dzisiejszej szkoły, dzisiejszego świata. Taka nowoczesna technologia będzie przydatna do wsparcia ucznia, nauki zarządzania stresem, aby uczeń w szkole czuł się bezpiecznie, komfortowo i mógł pracować nad sobą, osiągać najlepsze wyniki - powiedział Radosław Swół, prezydent Mielca.

Prezydent podkreślił przy tym, że „mieleckie szkoły są jednymi z lepszych jeśli chodzi o Podkarpacie i Polskę - zawsze ten wynik egzaminu ósmoklasisty jest na poziomie pomiędzy średnim a najlepszym wynikiem”.

- Wiemy, jak ważnym dzisiaj czynnikiem jest stres, emocje w szkole. To jest wyjście naprzeciw tym problemom - powiedział Tomasz Leyko, wiceprezydent Mielca. - Powodów, które ten stres powodują jest oczywiście znacznie więcej i są one w większości poza szkołą, ale to szkoła musi sobie z tym problemem poradzić i to jest wyzwanie, a to urządzenie w tej pracy będzie pomagać - podkreślił.

- Dobrostan emocjonalnych naszych dzieci jest niezwykle ważny w codziennym funkcjonowaniu szkoły i rodziny. To jest ziarenko potrzeb, jakie będziemy tutaj realizować, ale dziękuję za tą otwartość i inicjatywę - powiedziała Agata Ćwięka, naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia.

- W tej metodzie chodzi o wytrenowanie nawyku przeponowo-relaksacyjnego. Biofeedback jest wskaźnikiem harmonii pracy serca i oddechu - wyjaśnia Teresa Smoleń, pedagog Szkoły Podstawowej nr 9. - Trenujemy serce, oddech, system nerwowy, system immunologiczny - poprawiamy odporność organizmu, a także rozwijamy adaptacyjne możliwości, czyli wpływamy na zmiany zachowania naszych uczniów, ale też wzmacniamy zdrowie. 

- Biofeedback to dostarczenie człowiekowi informacji zwrotnej o zmianach jego stanu fizjologicznego. Uzyskujemy w ten sposób informację umożliwiającą kontrolę i optymalizację - zmianę kontrolowanych parametrów, a tym samym zmianę czynności fizjologicznych, czyli chodzi nam przede wszystkim o uzyskanie pożądanego rytmu oddechu - dodaje pedagog SP9.

Urządzenia trafiły już do szkół. Teraz niezbędne będzie przelane przeszkolenie kadry i sukcesywne wdrażanie urządzeń do pracy z uczniami.

(ks)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%