Na tę inwestycję mieszkańcy regionu mieleckiego czekają od kilku lat. Wiadukt nad linią kolejową i ulicą Sienkiewicza ma przedłużyć istniejącą już od roku drogę od nowego mostu na Wisłoce w Złotnikach do Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Długo wydawało się, że inwestorem dla wiaduktu i nowej drogi do strefy będzie Starostwo Powiatowe. Tak się jednak nie stało. Przygotowania do budowy ciągnęły się i wreszcie uzgodnienia między mieleckimi samorządowcami, Urzędem Marszałkowskim w Rzeszowie i spółką PKP Polskie Linie Kolejowe doprowadziły do tego, że budowę wiaduktu prowadzić będzie spółka kolejowa, a inwestycja ta zostanie zrealizowana wraz z modernizacją linii kolejowej z Mielca do Padwi Narodowej. Dzisiaj został ogłoszony przetarg na te roboty.
Z opublikowanej przez PKP PLK dokumentacji dla tej inwestycji wynika, że nad ulicą Sienkiewicza i torowiskiem powstanie wiadukt stalowy o konstrukcji łukowej. Budowla zostanie przerzucona także częściowo nad istniejącym już rondem na ulicy Sienkiewicza. Można się spodziewać, że będzie finalnie wykończona w barwach czerwonej i niebieskiej.
Od wiaduktu zbudowana zostanie zupełnie nowa droga wojewódzka w kierunku lotniska, gdzie zaplanowane zostało rondo na skrzyżowaniu z ulicą Kosmonautów i COP. W tym miejscu nowa trasa połączy się z terenem Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Po oddaniu do użytku wiaduktu z nową trasą zamknięty dla ruchu zostanie przejazd kolejowy w ciągu ulicy Kosmonautów. Obecnie skrzyżowanie Kosmonautów z Sienkiewicza prowadzi spory ruch ze strefy ekonomicznej i jest miejscem częstych kolizji. Po likwidacji przejazdu kolejowego samo skrzyżowanie też praktycznie przestanie istnieć.
[ZT]63187[/ZT]
Pytanie21:50, 04.06.2021
Kiedy ? Kiedy pojadą nową drogą i nowym wiaduktem samochody ? 2030 ?
do samorząd. Tuszowa22:18, 04.06.2021
Może gmina samorząd/Wójt Tuszowa Nar. przejmie zbędny kolei/PKP były budynek stacyjny w Jaślanach na terenie gminy Tuszów, to budynek z 1887 r i po remoncie mógłby być prawdziwą perełką, obok jest miejsce na parking czy ogródek, przy głównej drodze, można z tego budynku wiele "wycisnąć" z korzyścią dla historii, wizerunku gminy, prosimy o zainteresowanie sie tematem
egon20:10, 05.06.2021
teren ten wraz z budyneczkiem już dawno sprzedany
Wiem że22:19, 04.06.2021
Jak wygra PiS to tak będzie.
Wątpliwości?06:49, 05.06.2021
Uzasadnione. Nie wszędzie w Polsce się buduje, bo "pieniędzy brak"... Senat już PiS stracił.
Polak09:06, 05.06.2021
Jak PO to nic nie będzie
Zbych22:22, 04.06.2021
na zdjeciu widoczny za mostem jest tylko jeden bilbord !!, drodzy mielczanie, ta wizualizacja jest niedopracowana, dam sobie głowe uciąć że tam bedzie tyle bilbordów co na Smoczce obok irydy
mistrzostwo świata22:27, 04.06.2021
prawdziwe mistrzostwo świata, sprytny transfer kolejowych pieniedzy z torów na drogi, poczekamy i zobaczymy jak samorzadowcy z powiatu, miasta Mielca i gmin właczą się w rozwój oferty przewozów pasażerskich, budowę chodników, parkingów i dróg rowerowych do przystanków kolejowych. Podstawowe pytanie, kto będzie włascicielem i zarządcą tego mostu i ponosił koszty utrzymania i remontów? kolej czy poawiat czy województwo czy miasto?
pieniądze08:45, 06.06.2021
A co to są kolejowe pieniądze? Jeśli kolej modernizuje linię, to likwiduje kolizje z inną infrastrukturą. Jeśli likwiduje przejazdy to buduje wiadukty. Tak samo kiedy buduje się drogi, to w miejscach przecięcia z koleją buduje się też obiekty kolejowe.
do pieniadze12:49, 06.06.2021
a czy kolej musi budowac ten wiadukt? nie musi i dobrze o tym wiemy, mogłaby zostawić przejazd na Kosmonautów i temat zamknąć a skoro zarzadca drogi chce mieć wiadukt to niech sobie buduje, prawda jest taka że kolej poszła na rękę biednym samorządom z Mielca i okolic
Olek22:32, 04.06.2021
w okolicy mostu przydałby sie przystanek kolejowy dla obsługi Strefy, przyjeżdza pociąg, szynobus a bezpośrednio przy peronie czeka autobus który w dwie minuty dowozi i rozwozi pracowników po całej strefie, proste i tanie rozwiązanie.
neo00:23, 05.06.2021
Świetny pomysł
olek11:08, 05.06.2021
pomysł świetny ale mamy w Mielcu ludzi którzy powtarzają bzdury o możliwości jeżdżenia do strefy po bocznicy, rozwiązanie takie zupełnie oderwane od kolejowej rzeczywistości, raz że bocznica jest prywatna drogą i ot tak sobie wjeżdżać pociagi pasażerskie nie mogą, dwa że spod bramy głównej wszedzie jest daleko, a trzy że takie wjazdy na strefę zupełnie utrudniłyby ułozenie sensownego rozkładu jazdy na odcinku Dębica - Tarnobrzeg pod katem skomunikowań w Dębicy czy Tarnobrzegu, pod linkiem niżej jest własnie taki niedorzeczny pomysł https://hej.mielec.pl/pl/638_felietony/59171_pomysl-miejskiej-kolejki-wraca-trzeba-rozmawiac-ze-szczecinkiem.html
neo13:24, 05.06.2021
To nie jest niedorzeczny pomysł ale pewna podstwa do dyskusji. Myślę, że coś w rodzaju tramwaju na strefę należy rozwać i wdrożyć. Czyli takie wahadło z Mielec Główny (sic!) - Mielec Strefa kursujące dość często. To mógłby być zwykły tramwaj w przyszłości przedłużony na starówkę.
olek20:10, 05.06.2021
przesadziłeś, proszę nie pisz juz nic w tym temacie
ert08:01, 06.06.2021
jak to sie stało że bocznica jest pryatna, czyli przejeżdżając przez przejazd kolejowy koło strefy jestem na prywatnym torze?, to właściciel może pobierać myto?, tory na strefie zostały zaniedbane od lat a przecież każda większa firma powinna mieć bocznicę
Tramwaj?!11:18, 06.06.2021
A dlaczego nie metro?! Cztery pary autobusów szynowych od poniedziałku do piątku... to określa znaczenie tej inwestycji.
bocznica12:45, 06.06.2021
bocznica jest własnoscią ARP i w tym sensie jest własnoscią prywatną
Feliks04:59, 05.06.2021
Koło tego wiaduktu przy trasie powinien byc wybudowany Domek Lekkich Obyczajów to by to fajnie pracowało
Oko06:41, 05.06.2021
Za dużo Porno oglądasz skończ z tym
Użytkownik07:36, 05.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Renia 07:38, 05.06.2021
Dać ci numer do Marzenki
Chorzelów, Malinie08:30, 05.06.2021
Czyli by dojechać np. do Chór żeliwa będzie trzeba robić koło przez wiadukt i dwa ronda??!
Józek p.17:13, 05.06.2021
Brawo geniuszu. Tak właśnie będziesz musiał jechać.
asdf09:12, 05.06.2021
ukleja jak ten kawalek z Chorzelowa do Zlotnik bez chodnika sciezki rowerowej waski czy bedzie normalnie? Dlaczego nie planow drogi z lotniska do Malinia przez Smykowa - po co pakowac ruch w Chorzelow?
Aaaaaa dlatego14:52, 03.11.2022
Bo smyków to strefa ciszy i spokoju i przygłupy nie będą tam jeździć.
Pan Li11:15, 05.06.2021
Po co zamykać obecny przejazd koło działek. Totalny absurd. Zamiast zmniejszać ruch i korki to wszyscy beda musieli cisnac na most jadac ze strefy na chorzelow, malinie. Brawo. Byle by zrobic, pochwalić sie i odfajkować. Polska myśl budownicza.
Bogdan15:19, 05.06.2021
Potwierdzam, tego który wpadł na taki pomysł związać i wrzucić na wóz z gnojem, zaprzęgnięty w dwie krowy!
Bog_uś08:54, 06.06.2021
Taki przepis mają linie kolejowe. Nie może być przejazdów w poziomie szyn bliżej niż 3 km od wiaduktu. Projektant nie miał tu nic do gadania.
do Bog_uś09:23, 06.06.2021
w/g tego przepisu nie mają prawa istnieć przejazdy przez ul.Wolności oraz łącznik między Sienkiewicza a Jagielończyka. Stracą głównie rowerzyści,którzy do pracy lub na działkę będą nielegalnie przechodzić przez tory,dopiero co powstało tam przejście dla pieszych.
działkowiec18:36, 06.06.2021
a skad wziąc pieniadze na automatyke przejazdową na Kosmonautów? za duzo pieniedzy mamy? w miejscu przejazdu trzeba zbudowac przystanek kolejowy i przejscie piesze i dla rowerzystów
dam11:30, 05.06.2021
Dobrze że nie tęczowy.
Bogdan15:21, 05.06.2021
Skandal!
zxc.11:42, 05.06.2021
Brak terminu, czyli coś jak na świętego Nigdy.. Problemy w czasie budowy na drogach w okolicy, ale nie ma wyjścia, bo to co jest to skandal. Do tego dołożę palące się 24 godz na dobę światła koło kościoła w Chorzelowie. Kto mądry inaczej to wymyślił? Na skutek tych dur...ych świateł korkuje się droga, auta jeżdżą watachami, no włączenie się z drogi bocznej stanowi coraz większy problem. Także wyjazd z Kosmonautów na nowy most w godzinach dojazdu i powrotu z pracy przeżywa coraz gorsze chwile. Auta stoją i kopcą, czyli ekologia w okolicy ogródków działkowych kwitnie. Też jakiś mądry inaczej to zaprojektował. Zastanawia mnie czerwony kolor planowanego wiaduktu. Jakaś ukryta komunistyczna symbolika?
Termin08:49, 06.06.2021
Termin jest. Wystarczy poszukać. W projekcie umowy jest 14 miesięcy od daty podpisania kontraktu. Trzeba doliczyć parę miesięcy na procedury przetargowe, które się właśnie rozpoczęły. Wiadukt powinien powstać za jakieś dwa lata.
Sytuacja na skrzyżowaniu z Kosmonautów jest tymczasowa - właśnie do czasu budowy wiaduktu. Tak to wszystko jest wymyślone :)
Eee tam...11:11, 06.06.2021
Kto przejmuje się jakimiś terminami. Pociągi miały jeździć od grudnia... i cisza. Tym się posłowie PiS nie chwalą.
Bogdan15:17, 05.06.2021
Już bardziej tego projektu spartaczyć nie mogli. Jadąc z Chorzelowa trzeba będzie nadrabiać kilometr, żeby dojechać na strefę. Tak to jest jak zatrudniają tam ludzi którzy ledwo podstawówkę skończyli. Skandal!
Bog_uś08:52, 06.06.2021
Trochę nadłożysz, ale masz bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową i drogę Mielec - Tarnobrzeg...
Rozwiązanie13:46, 06.06.2021
Siedź w tym swoim Chorzelowie czy innym Maliniu. Nie będziesz korkować wlotów i wylotów do i z miasta.
Janek6717:17, 05.06.2021
Wogole co za de**l dał otworzyc most bez wiaduktu? Tylko utrudnił życie mieszkańcom malinia i chorzelowa. No ale wieś zza rzeki się cieszy.
Jan23:52, 05.06.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
asdfgh23:28, 05.06.2021
super jak te swiatla w Chorzelowie - nie wiadomo dlaczego jest czerwone na glownej bo nic nie wyjezdza nikt nie przechodzi a jest srodek nocy.... nawet psa nie widac...
Jan23:50, 05.06.2021
Jest czerwone bo jechałeś za szybko !!!
ktosikowa07:24, 06.06.2021
gdy przekroczysz 60 km , automatycznie przełączają się na czerowne , bardzo dobry pomysl
.08:27, 06.06.2021
Przejazd na kosmonautów muszą zamknąć bo prawdopodobnie jest to warunkiem wybudowania przez PKP wiaduktu, sprytnie przerzucono koszty w rewitalizację linii kolejowej, to brak funduszy wymusił takie podejście do tematu i nikogo z decydentów nie interesuje czy jadący od Chorzelowa nadłoży kilometr, to nie decydenci będą jeździć tą drogą, a w większości pracownicy strefy. PKP pieniądze z projektów unijnych ma o czym świadczy rozmach z budowaniem przejść podziemnych. Po stronie miasta leży stworzenie odpowiedniej infrastruktury typu chodniki ,ścieżki dla rowerów, ale czarno to wygląda
Bog_uś08:57, 06.06.2021
Likwidacja przejazdu nie jest warunkiem dla wybudowania wiaduktu, tylko jego konsekwencją. Takie są przepisy i nie ma znaczenia kto jest inwestorem.
Z uśmiechem11:15, 06.06.2021
PLK forsę ma, bo na Pomorzu "wyparował" gdzieś miliard przeznaczony na linię Gdynia - Słupsk. Tam kursuje tylko 30 par pociągów dziennie i tunele oraz wiadukty są zbędne!
klikbajt10:57, 06.06.2021
Ale dla pieszych/rowerzystów to przejazd powinni zostawić, (jak w Rzochowie). Przecież przejście przez ulicę i tak jest - do przystanku.
Franek13:39, 06.06.2021
Niestety, nawet najpiękniejsze zdjęcia i samochwalebne słowa nie zmienią faktu, że te dwie, krzyżujące się, inwestycje kolejowa i drogowa to przykład patologii w planowaniu inwestycji i w gospodarowaniu publicznymi pieniędzmi a także przykład przedziwnych TRANSFERÓW finansowych. Obie inwestycje, pod względem parametrów technicznych, zaplanowano dla doraźnych potrzeb na obecną chwilę. Stąd brak elektryfikacji linii, ale znalazły się pieniądze na WIADUKT DROGOWY. Drogę nie skomunikowano z obwodnicą wschodnią, a jej parametry i parametry mostu, pewnie także wiaduktu, zastosowano jak dla drogi lokalnej. Są także braki dla ruchu pieszego i rowerowego. Szkoda bo ten wylot na Tarnów mógłby otworzyć, drugi pod względem ważności po Rzeszowie, połączenie Mielca przez Radomyśl z autostradą A4 w okolicach Dębicy i dalej na południe (na Słowację). Droga Pilno-Jasło jest planowana przez GDDK do przebudowy i obejść.
Limbo18:53, 06.06.2021
Nie wpuszczac wieśniaków do miasta szlaban im zrobić i zabrać 500 plus wieśniakom maja glebę niech gnuj nawozom
Dafert19:33, 06.06.2021
Jakże bogate jest Twoje wnętrze i Twe przemyślenia. Brawo Ty!!!
racja20:56, 06.06.2021
raczej praktyczne i zdrowe to lepsze niż bogate i zgniłe
Lola10:50, 07.06.2021
Mielec ma prawa miejskie?
Jusb21:58, 06.06.2021
a to sprytne kalisiaki !!! 🤣 budują wiadukt w barwach austro-węgier dla linii kolejowej 25 łódź kaliska - dębica z nazwy wprowadzonej na mapy, oj, zapłoną watry jak bałuckie piece,
"Калинка, калинка, калинка моя!
В саду ягода малинка, малинка моя!"
tłum. hej kalinka, kalinka, kalinka maja w sadu jagoda, malinka maja" 🙂❤️
- no i się rypło własowcom 💩
namiar 22:11, 06.06.2021
MaliNoski przed wiaduktem, a Długosze za wiaduktem to podział z burdelu pod Wiaduktem, ale dlaczego spokojni mieszańcy są wciągani w to szambo,
centrum miasta zablokowane w rozwoju, a peryferia w rozwiązaniach strategicznych infrastruktury to demonstracje polityczne,
polityka, największa k.u.r.w.a w tym kraju dusi jak zmora, żyć zwyczajnie nie daje
Uj23:15, 06.06.2021
Problem polega na tym, że trzeba wybudować nową drogę/łącznik z obwodnicą wschodnią wzdłuż lotniska żeby to miało jakiś sens.
Jusb00:19, 07.06.2021
nie przeczę, ale w centrum zablokowano budowę zjazdu z wiaduktu pod wiadukt na głowackiego, trzeba rozładować wąską gardziel wiadukt, wolności i mickiewicza,
co szkodzi jedno drugiemu i kto wydał pozwolenie na prywatną budowę fikcyjnego zabytku, chociaż teren należy do skarbu państwa z przeznaczeniem pod infrastrukturę drogową,
obwodnica nie załatwi problemów w centrum, mamy równoległy temat i w.p.i.e.r.d.o.l.o.n.e politycznie złodziejskie łapy dezorganizujące życie w mieście,
to dywersja
emeryt zodrobina zna16:56, 07.06.2021
ten budynek to troche chistorii bo tam prowadzili dzialalnosc SS POlicjanci granatowi niech sie tem ktos zajmie oby nie wojt
9 13
Najważniejsze to ogłosić, że "zrobimy"! Niech się gawiedź cieszy. Terminy są dla PLK i marszałka sprawą obojętną.
4 12
Jest tu standardowe pomylenie się autora , to rondo jest na wsi ... więc nie może być to ulica Sienkiewicza ;)
6 1
Za niespełna dwa lata. Kontrakt mówi o 14 miesiącach od podpisania umowy. Do tego trzeba doliczyć kilkumiesięczne procedury od ogłoszenia przetargu do podpisania umowy.