Zarząd Województwa ponownie zwiększył środki na remont linii kolejowej nr 25. Dzięki temu powstaną kolejne niezbędne inwestycje przy tej linii, w tym drugie już przejście podziemne w miejscu, które zastąpi tzw. ślimak. Budżet inwestycji zwiększy się o ponad 13 milionów złotych.
Wspomniane przejście podziemne połączy ulicę Drzewieckiego i Jagiellończyka. Dotychczas we wspomnianym miejscu, mieszkańcy przechodzili przez tory przez przejście na torach w kształcie tzw. ślimaka. Wstępnie to przejście miało być zlikwidowane, gdyż w istniejącej formie nie spełniało przepisów przy zwiększonym ruchu pociągów. Dla mieszkańców oznaczało to duże utrudnienia i konieczność nadłożenia spaceru aż do przejścia podziemnego, które będzie zlokalizowane w okolicach dzisiejszego dworca. Udało się jednak wyasygnować dodatkową kwotę pieniędzy, która zostanie przeznaczona na kolejne inwestycje wskazane przez PKP PLK. Koszt budowy tunelu to ok. 4 mln złotych. Rozmowy w tej sprawie toczyły się także z miastem, ale z uwagi na ograniczone środki, samorząd Mielca nie podjął się tej inwestycji.
- Bezpieczeństwo mieszkańców jest dla nas bardzo ważne dlatego chcieliśmy, aby przy okazji remontu to przejście dla pieszych pozostało. Przypomnę, że niedaleko jest szkoła, z tzw. „ślimaka” korzysta młodzież. Modernizacja, która niedawno się rozpoczęła, ma służyć na lata, więc w późniejszym okresie wykonanie takiego tunelu byłoby prawie niemożliwe, a na pewno bardzo drogie. Dlatego uznaliśmy prośbę PKP PLK za zasadną, pojawiły się możliwości finansowe więc dodatkowe inwestycje na tej linii, w tym to ważne dla mieszkańców Mielca przejście, stanie się faktem – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
- To bardzo dobra wiadomość. Każda zmiana projektu, która służyć będzie mieszkańcom jest potrzebna. Remont linii zwiększy ruch pociągów, więc trudno wyobrazić sobie ruch pieszych w takiej formie jak było to dotychczas. Cieszę się, że znalazły się na to dodatkowe pieniądze, co na pewno przełoży się na poprawę bezpieczeństwa i komfort mieszkańców Mielca. Modernizacja mieleckiej kolei, o którą przez lata wspólnie z marszałkiem Ortylem walczyliśmy, trwa w najlepsze i bardzo się cieszę, że już niebawem do Mielca wrócą pociągi – powiedział europoseł Tomasz Poręba.
To nie jedyna dodatkowa inwestycja, która będzie realizowana w ramach modernizacji L25. Dzięki zwiększeniu środków będzie możliwe przeniesienie obsługi przeładunkowej ze stacji Mielec do stacji Rzochów. To zdecydowanie poprawi estetykę stacji w Mielcu oraz komfort podróżnych. Przeniesienie przeładunku związane jest z likwidacją rampy przeładunkowej i toru nr 9 w Mielcu oraz modernizacją stacji w Rzochowie, a to łącznie ma kosztować ok. 5 mln zł. Ponadto w ramach dodatkowych środków rozebrana zostanie kładka nad torami w Mielcu, która jest własnością samorządu miasta, a w opracowywanej dokumentacji dla odcinka Padew – Mielec ujęta zostanie dodatkowo bocznica w stacji Chorzelów. Łącznie - dodatkowe inwestycje kosztować będą 13,5 miliona zł, z czego dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podkarpackiego wynosić będzie ok. 11,5 miliona złotych.
Warto przypomnieć, że nie jest to pierwsze zwiększenie dofinansowania przez Zarząd Województwa na tę inwestycję. W kwietniu 2018 zarząd przeznaczył na ten cel dodatkowe 32 miliony złotych. Uzasadnieniem był wzrost wartości inwestycji w efekcie przeprowadzonego przetargu. Aktualnie koszt remontu linii to łącznie niespełna 270 milionów złotych. Zakończenie prac planowane jest na przyszły rok.
Użytkownik12:35, 02.04.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Brawo Marszałek12:46, 02.04.2019
Dobrze że mamy Marszałka z Mielca... 12:46, 02.04.2019
mm13:02, 02.04.2019
Ale elektryfikacji linii nie będzie czyli na towarowe do strefy wystarczy . 13:02, 02.04.2019
dd13:04, 02.04.2019
Co dzisiaj buduje naczelny deweloper kraju??
13:04, 02.04.2019
Brys07:30, 03.04.2019
Ja tego nie napisałem więc odwal się kolego ode mnie. Naucz się merytorycznie dyskutować a nie insynuować i obrażać. 07:30, 03.04.2019
Już kopią fundamenty18:41, 04.04.2019
Podobno wiezienie dla aferalow III RP , podobno wg sprawdzonych standardów obecnych koalicjantów europejskich czyli byłych ubekow. Drewniane prycze itp. 18:41, 04.04.2019
Dr313:09, 02.04.2019
Bando żałosnych hejterów... wyjdźcie z domu na słońce bo od tego plucia już wam się w głowach miesza. 13:09, 02.04.2019
haha13:43, 02.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
A Tobie22:58, 02.04.2019
Dr3. ta kiełbasa wyborcza podana bardzo nieudolnie w tym felietonie bardzo zaszkodziła.
Ci zwani przez Ciebie hejterzy różnią się od Ciebie tym, że nie są podatni na taką
manipulację jak w tym felietonie.
22:58, 02.04.2019
Mietek7514:07, 02.04.2019
Przejście podziemne. To już w nocy będzie strach wracać z Borku na Osiedle albo z powrotem. Kiedyś na ślimaku gowniarze dla zabawy kolegę potraktowali paralizatorem. Pod ziemią nie będzie nawet gdzie uciekać.
14:07, 02.04.2019
Viki14:11, 02.04.2019
Dokładnie chyba ich opętało. Ciekawe kto tam wejdzie wieczorem lub w nocy. Strach się bać 14:11, 02.04.2019
proste?14:13, 02.04.2019
monitoring misiu, monitoring 14:13, 02.04.2019
mm14:14, 02.04.2019
W nowych przejściach podziemnych jest bezpiecznie są dobrze oświetlone z kamerami Hd 14:14, 02.04.2019
Sławomir14:33, 02.04.2019
Bez przesady w wielu miastach są takie przejścia monitoring + dodatkowe patrole policji załatwi sprawę. 14:33, 02.04.2019
ty18:05, 02.04.2019
Weź se samochód zlikwiduj bo poziom Twojej inteligencji powoduje że grozi śmiercią Tobie i twojej rodzinie 18:05, 02.04.2019
uru18:59, 02.04.2019
Jaki monitoring ? , przez kogo ? ,straż miejską? oni pracują do 22 a święta i niedziele mają wolne, zresztą oni nie opanowują już tych kamer które maja, bo albo są zepsute, albo akurat patrzyły w inną stronę. Straż miejska w Mielcu to porażka, wożą się tylko tą swoją octavią i nawet pijaka do niej nie wezmą bo sobie tapicerkę pobrudzą i oni mają dozorować te przejścia? śmieszne. 18:59, 02.04.2019
Kiko14:54, 02.04.2019
Super sprawa. Brawa dla Pana Marszałka. Teraz podobne zwiększenie oczekujemy z budową mostu. Sciezka rowerowa od Sienkiewicza do mostu to konieczność! 14:54, 02.04.2019
Goździk2712199315:32, 02.04.2019
Szanowna redakcjo HEJ Mielca. A czy to prawda, że przystanek kolejowy Wojsław będzie jednak przy ulicy Witosa, a nie jak pierwotnie planowano przy Krańcowej i Wiosennej? Taką informację można przeczytać na skyscrypercity.com. 15:32, 02.04.2019
wewed16:10, 02.04.2019
Panie Marsząłku Ortyl dzieki dobre działanie 16:10, 02.04.2019
mick16:19, 02.04.2019
to nie przejscie to hotel dla bezdomnych 16:19, 02.04.2019
nowe przystanki16:45, 02.04.2019
Co z nowymi przystankami Mielec Lotnisko i Mielec Park Przemysłowy?
Jadąc na SSE od strony Stalowej Woli ludzie mogliby się przesiąść na autobusy jadące mostem i wiaduktem nad torami na Strefę i skrócić dojazd do pracy.
Kolejne pytanie o przystanek Wojsław - tam mogłyby się zatrzymywać pociągi pospieszne (tak jak niegdyś w Branowie Sand.) - musi on jednak być wydłużony! 16:45, 02.04.2019
hej17:11, 02.04.2019
Bardziej wydłużyłbym przystanek w Przecławiu (stacja Przecław - Tuszyma) bo jest w połowie drogi między Mielcem a Dębicą i tam powinny zatrzymywać się pospieszne aby zwięszyć potoki na tzw. linii mieleckiej
Co do Baranowa - zgoda 17:11, 02.04.2019
L17:00, 02.04.2019
I co starsi ludzie będą musieli zlazic w dół żeby zaraz się wdrapywac na górę do tego oplute zaszczane brudne smierdzace pełne butelek i kup przejście podziemne a może schron dla meneli mieleckich żałosne zobaczycie czy nie mam. Racji 17:00, 02.04.2019
von propagando17:07, 02.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
VCR. 21:14, 02.04.2019
Lepiej się wdrapywac niż zostać potrąconym przez pociąg. Odnośnie bezpieczeństwa, powinien być monitoring nadzorowany przez Służbę Ochrony Koleii. Młodzi nie pamiętają ale była kiedyś takowa w Mielcu. 21:14, 02.04.2019
Komfort18:29, 02.04.2019
Teraz zafundujecie mielczanom komfort korki w czasie przejazdu pociągu murowane jeżeli w czasach PRL nie doszło do elektryfikacji Linii kolejowej to zawsze będziemy w odstawce do Dębicy pociąg będzie jechał 45min zatrzymując się na wszystkich stacjach. Chętych będą tłumy a na niestrzeżonych przejazdach to strach pomyśleć skoro teraz częste są wypadki . Modernizacja Tak ale gdzie reszta infrastruktury żeby to miało sens nie wspomnę o budynkach stacji 18:29, 02.04.2019
Moje miasto21:33, 02.04.2019
Elektryfikacja jest potrzebna - miejmy nadzieję, że stanie się to wraz z modernizacją odcinka Mielec - Padew - Ocice.
Co do tych bzdur o korkach i "tłumach" to stara śpiewka osób o profilu myślenia chłopów z XIX w. którzy sprzeciwiali się kolei przez Radomyśl bo krowy będą mało mlyka dawać a konie bać się będą tego szatana parowozu.
Mam wrażenie że ten post napisał koleś który te wątki już tu kilkukrotnie eksploatuje. Niestety takie myślenie dominowało u ludzi PO bardzo niechętnych kolei przez Mielec. Popatrzmy też na stanowisko miasta Mielca w sprawie sfinansowania przejścia podziemnego - nie dali ani grosza mimo że prezydent nauczyciel i dyrektor z pobliskiej obok torów szkoły powinien pomysleć o bezpieczeństwie dzieci. Wstyd!!! Stop temu zaściankowemu myśleniu części pseudoelit mieleckich!!! 21:33, 02.04.2019
Brys08:12, 03.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Brys14:28, 03.04.2019
@ moje miasto, - chamsko sobie pogrywasz nazywając kogoś kolesiem. Ja tego nie pisałem. Zgłaszanie nadużycia świadczy o twoim poziomie. 14:28, 03.04.2019
Sokista18:38, 02.04.2019
To jest właśnie dowód jak obecna ekipa rządząca z porażki potrafi zrobić sukces. Moim
zdaniem ta inwestycja została bardzo źle przygotowana do realizacji skoro teraz, pewnie po przetargu, dokłada się różne (choć istotne) elementy. W cywilizowanym świecie, projekt techniczny zadania, sporządzony przez kompetentnych projektantów zawierałby wszystkie potrzebne elementy zabezpieczenia bezpieczeństwa ruchu. Następnie byłby rzetelnie
wyceniony i po zabezpieczeniu środków ? przedstawiony do przetargu. Niestety można się domyślać, że w tym przypadku tak nie było. Ale 'niema tego złego coby nie wyszło na
dobre", P. Marszałek z P. Porębą szukali.... szukali ..... i ......ZNALEŹLI dodatkowe
pieniądze o czym z radością informują, dodając, że dla nich bezpieczeństwo jest baaaardzo
ważne - cały Mielec odetchnął.
18:38, 02.04.2019
po10:10, 03.04.2019
Ważne że poszła refleksja i władza otwiera się na oczekiwania ludzi w przeciwieństwie do PO a prezydent wywodzący się ze szkoły z której dzieci byłyby narażane na przechodzenie przez dzikie przejście przez tory olał przejście podziemne!!! 10:10, 03.04.2019
BRAWO!!!20:34, 02.04.2019
BRAWO!!! - tam to podziemne przejście się przyda 20:34, 02.04.2019
chciałbymwtowierzyć21:47, 02.04.2019
połączcie wy ten pasaż z dworcem pkp i pks nowym który trzeba wybudować- miał być już wcześniej wybudowany i dalej przejście podziemne na drugą stronę dworca -a ten ślimak zlikwidujcie jak i tę kładkę nad torami-tam nie muszą one być -to jakieś fanaberie-wystarczy że będą połączenia osobowe kolejowe pkp i odnowione linie pks-wiadomo przez kogo czyli piątkę -módlcie się aby przynajmniej hetman wrócił na starą trasę do tego wykluczonego z pkp i pks "miasta" 21:47, 02.04.2019
uru14:29, 03.04.2019
Wiara że będzie reaktywowany PKS i powrócą połączenia z dawnych lat typu Mielec - Kłodzko, lub miejscowe połączenia, to czysta głupota i inaczej nie da się tego nazwać 14:29, 03.04.2019
do uru22:24, 03.04.2019
chciałbym w to wierzyć-o połaczeniach pks do Kłodzka nie ma co nawet marzyć ale żeby nie można było dojechać do Tarnowa-czyli najbliższego miasta od nas-to wstyd-o jeżdzie w śledziowozobusach do Rzeszowa ,Dębicy czy Tarnobrzegu nie wspomnę. Niewiara w powrót podstawowych połączeń pks przy braku połączeń pkp z tego "miasta"-to dopiero czysta głupota.A jeśli masz auto -to tym bardziej nie zabieraj głosu-i ciesz się bo nie wszyscy mają 22:24, 03.04.2019
tete22:32, 02.04.2019
kompletnie poroniony pomysł ile to będzie kosztowało - przejście pod mocną obciążoną linią kolejową (do koronobylu itp.) to trzeba monitoring stałe patrole policji w dzień i w nocy oświetlenie 22:32, 02.04.2019
Ojojoj05:45, 03.04.2019
To się zaciągnij do policmajstrów i będziesz przejscia pilnował. 05:45, 03.04.2019
tete22:40, 02.04.2019
a koło Tesco bez ślimaka to ok ? a na innych przejazdach gdzie też są chodniki to co tam są zapory - to o ile to taniej ale co tam stać nas za nie swoje a służba zdrowia a inne ważniejsze tematy to gdzie finansowanie ? 22:40, 02.04.2019
Moje miasto22:51, 02.04.2019
Elektryfikacja jest potrzebna - miejmy nadzieję, że stanie się to wraz z modernizacją odcinka Mielec - Padew - Ocice.
Co do tych bzdur o korkach i "tłumach" to stara śpiewka osób o profilu myślenia chłopów z XIX w. którzy sprzeciwiali się kolei przez Radomyśl bo krowy będą mało mlyka dawać a konie bać się będą tego szatana parowozu.
Mam wrażenie że ten post napisał koleś który te wątki już tu kilkukrotnie eksploatuje. Niestety takie myślenie dominowało u ludzi PO bardzo niechętnych kolei przez Mielec. Popatrzmy też na stanowisko miasta Mielca w sprawie sfinansowania przejścia podziemnego - nie dali ani grosza mimo że prezydent nauczyciel i dyrektor z pobliskiej obok torów szkoły powinien pomysleć o bezpieczeństwie dzieci. Wstyd!!! Stop temu zaściankowemu myśleniu części pseudoelit mieleckich!!! 22:51, 02.04.2019
Grazyna z ul P. Skar00:50, 03.04.2019
Uwaga, uwaga, jeśli ładownia czyli tor z rampą wzdłuż Drzewieckiego faktycznie zostanie przeniesiona do Rzochowa to na ten teren wejdą nasi mieleccy Janusze, można tu będzie postawić na oko ze dwieście blaszanych bud z blachy falistej w różnych kolorach które będą pełnić funkcje garaży, oj wypięknieje nam nasz piękny Mielec, oj wypięknieje 00:50, 03.04.2019
Braciszek01:18, 03.04.2019
Linia nie zostanie zelektryfikowana. Ponieważ wszystkie sąsiednie linie są zelektryfikowane, to niestety przez Mielec nie pojedzie żaden pociąg dalekobieżny!!!
Rewitalizuje się "z urzędu" linię drugiej kategorii!!!
Taka jest gorzka prawda.
Ale "lepszy rydz niż nic" oraz "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" ( czytaj będzie mieć). To cała filozofia.
Ta linia będzie tylko dojazdówką do stacji węzłowych!!! I to nie jest demagogia, taka jest wymowa faktów.
Ale gminny Mielec cieszy się, że będzie miał kolej. Ale ta kolej powtarzam, to będzie drugiej kategorii, podobnie jak drogi przebiegające przez Mielec są drugiej kategorii. Przecież przez Mielec nie przebiega żadna droga krajowa!!!
01:18, 03.04.2019
PO10:13, 03.04.2019
Zgadza się - elektryfikacja jest potrzebna. Ułatwiła by wprowadzenie na linię przez Mielec pociągów dalekobieżnych jednak jeśli nie ma elektryfikacji to mamy nie robić modernizacji tej linii? Jakaś bzdura poroniona!! 10:13, 03.04.2019
uru14:36, 03.04.2019
Masz całkowitą rację Mielec leży na uboczu głównych szlaków i żadne zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni. Tą linią będzie jeździło tylko kilka szynobusów dziennie i to raczej tylko do Dębicy , może trochę więcej towarowych. Żadnych pośpiechów, nic, i dla tych kilku szynobusów dziennie dwa przejścia podziemne a ludzie nadal będą przechodzić przez tory.Nikt nie zapłaci podwójnie jadąc do pracy , raz za kolej , drugi raz za autobus z dworca na strefę, po pracy odwrotnie, może bilet zintegrowany coś by tu zmienił ale to w Mielcu zdarzy się za kilkadziesiąt lat. Ważne że tory będą. 14:36, 03.04.2019
Jack08:24, 03.04.2019
tam powinien być przejazd drogowy w tunelu (z przedlużeniem P.Skargi do Sienkiewicza) w miejsce tego naziemnego przy nowej biedronce. 08:24, 03.04.2019
Zupa Jarzynowa13:10, 03.04.2019
to niech się miasto dołoży i zrobi się tunel drogowy 13:10, 03.04.2019
Krupnik21:36, 03.04.2019
Dokładnie zupo jarzynowa - dołużcie coś kasy lewicowcy z UM, zamiast w kółko bałamucić ludzi na forach pomyślcie co dobrego można zrobić dla Mielca
21:36, 03.04.2019
ajntopf21:21, 05.04.2019
tunel drogowo pieszy koło nowej biedry-zamiast naziemnego -to jest kompromis-a ślimak do lamusa 21:21, 05.04.2019
Nick08:44, 03.04.2019
Co z tymi obskurnymi magazynami i budynkiem dworca ? 08:44, 03.04.2019
haha10:06, 03.04.2019
po co jak linia budowana pod towarowe 10:06, 03.04.2019
totutotam08:46, 03.04.2019
przed wyborami jeszcze co zostanie ogłoszone ? metro ? trzeci most ? likwidacja krono ? ci którzy decydują o tych już ogłoszonych inwestycjach - kolej, podziemne przejście - i tak z nich nie będą korzystać bo nie chodzą na piechotę a kto z normalnych obywateli wybierze się do Dębicy pociągiem ? a na zabiegi rehabilitacyjne trzeba czekać wiele miesięcy chociaż w przychodniach pusto sprzęt stoi nie wykorzystany bo brak finansowania 08:46, 03.04.2019
Tak09:46, 03.04.2019
Komentarz - nick Braciszek - jest bardzo trafny. Dowodem na to, że ta linia kolejowa należy
do DRUGIEJ KATEGORII jest fakt nie objęcia jej programem inwestycyjnym Rządu w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego: https://współpasażer.com/news/40987/10..
To wyjaśnia brak elektryfikacji i wiele innych potrzeb.
Niestety komentator - nick Moje miasto - będzie prawdopodobnie długo czekał na
elektryfikację i może dojdzie międzyczasie do wniosku, że to nie jest wina PO albo dla
pewności zapyta o to P. T. Poręby. 09:46, 03.04.2019
Moje miasto10:20, 03.04.2019
Winą PO nie jest brak elektryfikacji ale totalnie na NIE podejście do tej linii. Wielokrotnie politycy powiązani z tą opcją ale też tą czerwoną podejmowali działania szkodliwe dla tej linii lub nic nie robili. Przykładem Skowrońska która przez tyle lat PO u władzy nic nie zrobiła dla kolei w Mielcu. Za nich zlikwidowano połączenia pasażerskie w mielcu. Podobnie Deptuła - był marszałkiem jedyne co zrobił to zlikwidował połączenia Dębica - Stalowa Wola (koniec 2005 r.) i przyczynił się do likwidacji tej linii. 10:20, 03.04.2019
Do Moje miasto14:20, 03.04.2019
Dalej bredzisz i powtarzasz jak papuga - "nic nie zrobiła", " za nich zlikwidowano połączenie
pasażerskie" Przecież te pociągi z obskurnymi wagonami ciągnionymi przez dymiące
lokomotywy, WOZIŁY POWIETRZE, a to całe badziewie ledwo utrzymywało się na nierównych
torach. Teraz dzięki miliardom złotych z tej BE - UNII jest szansa na przywrócenie komunikacji
na tej linii, a przy okazji "dobra zmiana" ma się czym pochwalić. 14:20, 03.04.2019
pieszy10:29, 03.04.2019
przy tak malym ruchu pociagow nawet po remoncie,pieniadze wyrzucone w bloto, i tak kazdy przejdzie gora. 10:29, 03.04.2019
potrąci10:44, 03.04.2019
To przechodź - jak Ci dziecko potrąci pociąg to będziesz dalej mędrkował pełowcu 10:44, 03.04.2019
Mielec dziękuje!10:55, 03.04.2019
Dziękuję Panie pośle za to zaangażowanie. To wszystko co się dzieje wokół sprawy mieleckiej kolei zawdzięczamy przede wszystkim Panu.
Jest to bardzo trudna sprawa dlatego jeszcze raz dziękujemy! 10:55, 03.04.2019
Lizus07:16, 05.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
terefere20:17, 03.04.2019
ruch kolejowy nawet po remoncie linii będzie bardzo mały, idąc tą ideą - rewelacyjnym pomysłem przedwyborczym to może należało by zbudować przejścia podziemne pod ulicami miast gdzie ruch jest "trochę większy" i kilkarotnie dziennie jacyś stracenicy pędzą bez opamiętania po prostej przez wiadukt i dalej po prostej prezentując swoje bolidy, policji i kontroli brak; opuszczana zapora światła sygnalizacja i po temacie a o ile taniej 20:17, 03.04.2019
krowy i mlyko21:25, 03.04.2019
No i jeszcze krowy mlyka nie bedom dawały a szatany parowozy nase kunie bedum strasyć. Spokoju nie bedzie.
Enty raz platformerska propaganda pisana przez te same osoby/osobę. W koło te same bzdury piszą "będą korki i nikt pociągami nie będzie jeździł" Ileż można bredzić-mogli się wykazać gdy byli u władzy ale nie. Woleli niszczyć i dalej by chcieli!
A ja się cieszę że w końcu się znalazł ktoś kto zrobił coś pozytywnego dla Mielca. Ktoś kto zrobił to dla zwykłych mieszkańców. Mam nadziejję że nie braknie determinacji Porębie i innym dobrym ludziom w dalszych działaniach na rzecz większej dostępności na świat i przywracaniu normalności w Mielcu. A przeciwnicy zostaną podsumowani w wyborach... 21:25, 03.04.2019
Poręba21:30, 03.04.2019
Porębie w walce z komunikacyjną zapaścią Mieleca powinni pomóc inni politycy PiS w Mielcu. Nie przyglądajcie się temu biernie panie Kamiński, Ortyl, Głazy i inni!!! 21:30, 03.04.2019
Tak powinni00:04, 04.04.2019
zapomnieć na chwilę o "kiełbasie wyborczej", bezwzględnie POMYŚLEĆ, wybrać najpilniejsze
potrzeby DLA DOBRA WSPÓLNEGO i sypnąć kasiorą. 00:04, 04.04.2019
tukut23:49, 03.04.2019
krowy i mlyko - jak ktoś ma inne zdanie to nie znaczy że jest z po, niszczenie to domena pis, jak by rządzili w Paryżu to już by wieży Eilffa nie było - gdzie hala sportowa której konstrukcja podstawowa mogła stać jeszcze dziesiątki lat a nowa na jej bazie była by 5-krotnie tańsza 23:49, 03.04.2019
eh13:25, 04.04.2019
Może razem z tym przejściem podziemnym zrobić przejazd dla aut? 13:25, 04.04.2019
nowy przejazd, przys14:10, 04.04.2019
Dobrze by było tylko miasto nie chce się dokładać bo uważa że ten temat ich nie dotyczy a pewnie najlepiej gdyby kolei nie było. Podobnie rzecz się ma z przystankiem koło działek by ludzie mogli się przesiąćć na autobus jadący mostem do strefy w Mielcu. 14:10, 04.04.2019
vrf15:34, 04.04.2019
A slyszeliście o lokomotywach na akumulatory? Trakcja elektryczna nie jest niezbędna do tego żeby nie jeździły parowozy na węgiel. np tu: https://www.focus.pl/artykul/lokomotywa-na-akumulatory 15:34, 04.04.2019
Komu skansen przeszk18:32, 04.04.2019
Znowu PISIORY. A tak fajnie za PO-PSL było. Taki fajny skansen miał być.... 18:32, 04.04.2019
Melnox07:13, 05.04.2019
Cała ta linia to poroniony pomysł. Nie dojedziemy nią ani do Krakowa ani do Warszawy. To kolej towarowa dla Melnoxu, która utrudni poruszanie się po drogach. Kolejne wyrzucone w błoto pieniądze. 07:13, 05.04.2019
Socjaliści20:38, 02.04.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.