1 marca rozpoczynają się prace na linii Mielec - Dębica. Inwestycja za 188 mln zł, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewni sprawne i bezpieczne połączenia kolejowe z komfortową obsługą podróżnych na 9 stacjach i przystankach. Sprawniejszy będzie także ruch towarowy. Projekt z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego.
Prace rozpoczną się na stacji Mielec oraz na odcinku Mielec – Kochanówka Pustków. W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych. Przebudowa obejmie 32 km toru.
Stacja Mielec z windami i przejściem pod torami
W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Peron będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy ułatwią komunikację na stacji osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą one umieszczone przy wyjściu na peron oraz po obu stronach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni także mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji. W marcu rozpocznie się wymiana torów i rozjazdów. Następnie budowane będą obiekty, służące dobrej obsłudze podróżnych.
Nowe tory między Mielcem a Kochanówką Pustków
Wiosną wykonawca przystąpi do wymiany torów i rozjazdów między Mielcem a Kochanówką Pustków. Prace obejmą kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych. Będzie wymieniana jezdnia. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie i sygnalizacja przejazdowa. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym.
Dzięki inwestycji, sprawniej i bezpieczniej będzie na 40 skrzyżowaniach drogi z torami, min. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa) oraz w gminie Przecław.
Rewitalizacja trasy Padew-Mielec-Dębica pozwoli na wznowienie ruchu pasażerskiego. Dla mieszkańców oznacza to lepszą komunikację w regionie. Na 9 stacjach i przystankach zapewniona będzie komfortowa obsługa podróżnych. Uwzględnione zostały rozwiązania dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja na trasie Mielec-Dębica oznacza również sprawniejsze przewozy ładunków. Zapewni to wymiana torów, przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h.
Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego - 166 355 438,06 PLN.
Goździk2712199319:44, 28.02.2019
Świetna wiadomość w Tłusty Czwartek. 19:44, 28.02.2019
Zadowolony20:20, 28.02.2019
W koncu po tylu latach cos sie zaczyna dziac.bardzo duze podziękowania dla pana posla Poreby który wiele lat zabiegal o modernizacje lini kolejowej 25... 20:20, 28.02.2019
masza21:01, 28.02.2019
A czy ktoś wie bo jakoś nie mogę się doczytać czy będzie budowana trakcja elektryczna? 21:01, 28.02.2019
ww21:15, 28.02.2019
Nie, nie będzie. Niestety... 21:15, 28.02.2019
jusb21:40, 28.02.2019
w projekcie były szynobusy osobowe i towarówki, na przelotówce to nie leżymy 21:40, 28.02.2019
zxs10:55, 01.03.2019
Nie da się bo za niski wiadukt mamy. 10:55, 01.03.2019
A taak fajnie bylo21:06, 28.02.2019
PISIORY.......... 21:06, 28.02.2019
ja skowronenńska pan22:14, 28.02.2019
ja skowroneczkowa pani mowie wam bylo tak super zbierałam szczaw wokol torow naobiecywałam roznych spiotkan jako ratowniczka tej linii mowie wam jak pieknie bylo a tu przyszly pisiory
chcialam przerzucic kilka pociagow z jasla do mielca chcialam to tamto i owamto moja kolezanka premierka wiecie no ona no tego ona.... 22:14, 28.02.2019
jusb21:33, 28.02.2019
dziwne, bo jakoś wcześniej nie było słychać pana Poręby, fama niosła i było głośno o projekcie prezydenta Kozdęby, ale przykryła to afera zburzonej hali sportowej
- chodziło o inwestycję identyfikującą miasto, a więc przykrycie pkp i pks obiektem wystawienniczo-handlowym pod nazwą Galeria Mielec, na poziomie zero miały kursować szynobusy, pks, busy prywatne i więcej linii mks
- inwestycja ożywiłaby centrum miasta, stworzyła nowe miejsca pracy i ułatwiła komunikację z ościennymi miejscowościami
- no cóż, dobrze, że prace ruszą chociaż, znając lokalne układy Mielec pozostanie pipidówą 21:33, 28.02.2019
Tak22:00, 28.02.2019
A stacja w chorzelowie ? Nawet przystanku nie będzie ? Nawet Wojsław będzie rzut beretem od głównego dworca ... 22:00, 28.02.2019
Chorzelów22:22, 28.02.2019
Stacja w Chorzelowie powinna istnieć a peron powinien być bliżej drogi 22:22, 28.02.2019
Koko02:32, 01.03.2019
Chorzelow jest między Mielcem, a Dębica?? 02:32, 01.03.2019
wiecej stacji22:20, 28.02.2019
W Mielcu powinny powstać przystanki w okolicy Lotniska (dojscie dostrefy) przy nowym wiadukcie i dalej na południe od Mielca przy Parku Przemysłowym. Niestety grube miliony a projekt modernizacji abrdzo marny. Ortyl przewidzial po modernizacji trzy szynobusy do Dębicy. Nędza i rozpacz.... Koleś powinnien się udać na emeryturę. Po co takie coś zostało marszłkiem kolejny raz. Za to brawa dla posła Poręby. Niestety samo środowisko mieleckie jest zbyt tępe by kolej została naprawdę ożywiona. Ortyl robi to co mu każą *%#)!& z Rzeszowa (zarówno te kolejarskie jak i z UM). 22:20, 28.02.2019
jusb22:57, 28.02.2019
jak chcesz ożywić kolej, leżymy na uboczu głównych trakcji, a pkp ledwo zipie, nie chce inwestować
- można dowozić szynobusem ludzi na SE, po trasie Dębica - Tarnobrzeg i w zasadzie tyle
- gdyby PiSowcy nie parli do przejęcia władzy nie doszłoby do renowacji torów, to cud
- odnośnie SE, przystanki potrzebne, było parcie żeby tam puścić 2 szynobusy miejskie, ciche ekonomiczne, ekologiczne, jeżdżą w kółko - podobał mi się ten projekt 22:57, 28.02.2019
hehe10:26, 02.03.2019
Jeszcze dolozyl bym kolo zieleniaka szpitala stadionu na zlotnikach i przy mleczarni. 10:26, 02.03.2019
Golik02:34, 01.03.2019
A kiedy remont do Padwii?? 02:34, 01.03.2019
Jaki03:43, 01.03.2019
Świetna wiadomość 188mln za 32 km torów dla pociągow którymi nikt nie bedzie jeździł no chyba że towarowe na strefe i 20 razy na dzień bedzie zamknięty szlaban przy rondzie kto jeździ tam to wie co to oznacza 03:43, 01.03.2019
Miki06:01, 01.03.2019
21 wiek....do Mielca dociera cywilizacja.... Beda ludziska mieli pociagi. Mozemy je pokazywac malym.dzieciom. patrzcie. To jest pociag. My otwieramy oczy niedowiarkom. Bo to nie wszystko na co nas stac.....no jak w Misiu... BReja by sie usmial 06:01, 01.03.2019
.06:57, 01.03.2019
Tak 3 windy dla kilku szynobusów ,koszty niebotyczne a wykorzystanie żadne, będą gdzie mieć spać kloszardzi, takie przejście to idealne miejsce. 06:57, 01.03.2019
12307:20, 01.03.2019
Jak tej lini nie zelektryfikują to będzie tak jak pisze Jaki !Nie będzie dalekobieżnych , bedzie ze 3 pociągi osobowe na dzień do Dębicy i (po co ? dla kogo ) i 10 towarowych na strefę i wieczne przetaczanie wagonów- efekt- zakorkowana Sienkiewicza, bo szlaban obok ronda stale zamknięty. 07:20, 01.03.2019
j2107:23, 01.03.2019
Tym ludziom nic niczym nie dogodzi-nie bylo pkp-zle' bedzie tez zle - ci co krytykuja cudza prace to przewaznie zwykle nieroby!!! 07:23, 01.03.2019
Ktoś13:53, 01.03.2019
No niestety tacy są ludzie. Nie ma elektryfikacji - źle, gdyby była elektryfikacja to by były pytania o pociągi dalekobieżne, potem o ekspresy a na końcu być może nawet i o pendolino. Zawsze będzie źle. 13:53, 01.03.2019
Brys07:59, 01.03.2019
Linię kolejową trzeba było puscić wzdłuż obwodnicy wschodniej. Przystanek w okolicy cmentarza i bocznica na strefę (bliżej stamtąd do Krono niż obecnie) . Zlikwidować tory w mieście , puścić tamtędy drugą drogę. A tak to fundujemy sobie kolejne korki na Żeromskiego , Sienkiewicza , Kosmonautów i ogromne koszty. 07:59, 01.03.2019
xyz 09:31, 01.03.2019
Niech wieśniaki zaczną uprawiać buraki a nie pracować na SE to się ulice nie będą korkowały. Proste. A obwodnica wschodnia i tak już zabrała nam sporo lasu i jeszcze na tory mamy go oddać? A słowo WSCHODNI to Cię nie pali? Przecież wschodni kojarzy się z ruskimi a Polacy cierpią na rusofobię.Pozdrawiam 09:31, 01.03.2019
Brys12:09, 01.03.2019
xyz , odpowiedź w twoim stylu, kretyńska pozbawiona jakiegokolwiek argumentu i skierowana na personalny atak. Już nieraz dałeś sie poznać na forum jako *%#)!& zwolennik minionych rządów. Nie pozdrawiam. 12:09, 01.03.2019
uwaga na tego....13:31, 01.03.2019
Uwaga na tego gościa, ciągle atakuje pomysłem wschodniej obwodnicy kolejowej, wyciągnięcie kolei z centrum miasta to ruskie samobójstwo. Ruskie bo ruskie robiły tory z dala od miast w efekcie czego nie maja one sensu bytu w ruchu pasażerskim i są likwidowane. Przykładem są wszystkie województwa z dawnego zaboru rosyjskiego.
Jeżeli robić nowe tory do na Kolbuszową i na Połaniec (ta druga możliwość została przewidziana w planach woj. Świetokrzyskiego) 13:31, 01.03.2019
nick09:03, 01.03.2019
Czy ze starym budynkiem dworca i tym barakiem po sklepie z farbami ?
Rozburzą to bo szpeci okrutnie ? 09:03, 01.03.2019
mm10:17, 01.03.2019
Modernizacja linii w dwudziestym pierwszym wieku bez elektryfikacji to porażka , to jak powrót do telefonów stacjonarnych . Chyba że nie chodzi tu o pasażerów a dostawę drzewa do Kronospanu . 10:17, 01.03.2019
jan13:46, 03.03.2019
Hybrydy będą jeździć. Premier uruchomi produkcję. 13:46, 03.03.2019
Użytkownik10:25, 01.03.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
mr nobody10:39, 01.03.2019
po pierwsze
tak sie ładnie pisze
po 2
kochany pisarzyno od kiedy przecław jest na lini mielec-debiaca tam jest TUSZYMA i wbij se to w twz redaktorczy mózg raz na zawsze !!!!!!!!! przecław nie ma lini kolejowej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 10:39, 01.03.2019
Gosc11:39, 01.03.2019
Uspkuj się chłopcze bo ci żyłka pęknie, nazwy punktów handlowych na kolei czyli nazwy stacji, przystanków kolejowych, posterunków rozgałęźnych nie muszą być tożsame z nazwami miejscowości w których się znajdują, stąd nazwa Przecław Tuszyna i tak zostanie chociaż Ci się to nie podoba 11:39, 01.03.2019
Przecław13:37, 01.03.2019
W Przecławiu powinny się zatrzymywać pociągi dalekobieżne tak jak niegdyś w Baranowie Sandomierskim jednak peron za krótki. pan Ortyl przewidział tam jedynie możliwość zatrzymywania się szynobusika.... Kolejna porażka tego nieszczęsnego pana przez małe "p" 13:37, 01.03.2019
Nie wiem13:55, 01.03.2019
Tak jak już wyjaśnił Gosc. W bazie kolejowej jak i na kolejowej mapie widnieje nazwa przystanek osobowy Przecław-Tuszyma a nie Tuszyma. Więc o co pretensje? 13:55, 01.03.2019
fred10:49, 01.03.2019
remont ponoć ma być tylko do bocznicy
w Chorzelowie, dawny młyn
po to młyn rozebrano żeby ładować złom 10:49, 01.03.2019
Zdziwiona11:17, 01.03.2019
Typowi Polacy tylko narzekają i marudza...ze korki ze brak stacji itp itd...jak nie było nic tyle lat to cisza spokój a jak chca cos zrobic to nagle wszyscy sie udzielaja i bawia w projektantów i inżynierów...nie pozdrawiam 11:17, 01.03.2019
do zdziwiona13:42, 01.03.2019
Pani zdziwiona to że Pis robi modernizację nie znaczy że trzeba to pochwalać w całości - są błędy to trzeba to wytknąć. MOże następnym razem coś z tych uwag uwzględnią. Modernizacja jest ok i nic tego nie zmieni nawet mądrzy inaczej którzy dla swojej wygody nie chcą kolei bo ich autko zostanie zablokowane przez szlaban. Ale sposób wykonania tej inwestycji dość mierny!!! 13:42, 01.03.2019
do zdziwiona14:33, 01.03.2019
Zdziwiona nie bądź zdziwiona to że remontują to bardzo dobrze i chcwała panu Porębie za to ale to że w tak złym stylu to wypada zaznaczyć bo ze względu na złe parametry trasy (brak mijanek) rzeszowscy kolejarze na czele z Ortylem najpierw ułożą rozkład jazdy nie dla ludzi a potem powiedzą, że nikt tymi pociągami nie jeździ i likwidujemy je!!!
Zdziwona myśl ttrochę bo sam znaczek PiS może g... znaczyć... 14:33, 01.03.2019
WRYJ11:20, 01.03.2019
Zastanawiam się kto będzie jeździł tą koleją. Pamiętam jak przywrócono szynobusy. Widać było w tych wagonach kilka osób a niekiedy nawet nikt nie jechał. Taka kasa i prawdopodobnie podzieli los reaktywacji szynobusów. 11:20, 01.03.2019
Jojo12:55, 01.03.2019
Jeśli bilety nie będą kosztowały miliony monet to myślę, że będą ludzie jeździć. Zapewne studenci - można dojechać do Dębicy, przesiąść się i pojechać do Krakowa, Rzeszowa, Warszawy itp. No i ogólnie w innych miastach ludzie jeżdżą, dlaczego by tutaj miało być inaczej..
Tak się mnie wydaje ;) 12:55, 01.03.2019
Ja13:36, 01.03.2019
Nie bierzesz pod uwagę jednej ważnej rzeczy. Gdy przywrócono szynobusy lata temu to prędkość szynobusu nie przekraczała 20km/h więc nie ma się co dziwić że ludzi nie było. A ile będą kosztować bilety to sobie można sprawdzić na stronie przewozów regionalnych. Z Mielca do Dębicy bilet normalny wychodzi 9,80zł na chwilę obecną. 13:36, 01.03.2019
nie13:48, 01.03.2019
Nic sobie nie wyliczysz. Nie wprowadzaj ludzi w błąd z ceną biletu bo na całej praktycznie sieci obowiązkuja promocje i nie wyobrażam sobie by rzeszowcy kolejarze nie zrobili tu promocji tak jak robią np na trasie Przemyśl - Rzeszów czy w Kolbuszowej. Bedzie to też papierek lamumusowy czy mają dobrą wolę czy po raz kolejny będą chcieli linię na siłę uwalać tak jak to robili do jej zamknięcia. 13:48, 01.03.2019
BULI14:14, 01.03.2019
TU NIE CHODZI O LUDZI TYLKO O KRONO!!!!!! 14:14, 01.03.2019
Gosc14:47, 01.03.2019
A skąd pewność że właścicielem bocznicy są polskie linie kolejowe? 14:47, 01.03.2019
Nowe Miasto14:56, 01.03.2019
Linia kolejowa miała być elektryfikowana pod koniec lat 80-tych XX wieku, przez DOKP Kraków wykonane zostały prace wstępne. Niestety, później wpadliśmy w szambo, czyli zlikwidowano DOKP i podlegamy pod ZLK Rzeszów. A to oznacza, że byliśmy bici w d... i będziemy bici dalej. Wydaje się setki milionów na budowę praktycznie od zera i elektryfikację linii kolejowej 25 kategorii przez Kolbuszową - jaśnie państwo z Jacusiowa musi jeździć prosto do Warszawy. 14:56, 01.03.2019
Moje Miasto15:19, 01.03.2019
Trafne uwagi "Nowe Miasto". Wszystko było ok dopóki linią przez Mielec nie zaczał zajmować się ZLK w Rzeszowie i Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie (za dyrektorowwania panów Górniaka i obecnego Churawskiego). Wszystko to działo się do spółki z Urzędem Marszałkowskim od czasów gdy ten zaczął mieć w kompetencjach organizację przewozów pasażerskich kolejowych na terenie województwa. Wtedy nastały okropne czasy celowego niszczenia przewózów na tej linii. Pamiętam jak jeździłem na studia do Krakowa pociągiem: wyjazd z Mielca około 15.30, była niedziela, kolejarzae z Rzeszowa liczyli podróżnych, sam też policzyłem było ponad 70 pasażerów, mnóstwo studentów, wkrótce potem za trzy cztery miesiace ten sam pociąg utracił skomunikowanie z pociągiem na Kraków przyjeżdżając do Dębicy 5 minut po odjeździe pociągu w kierunku Krakowa. Podobne przykłady chamstwa ze strony tych ludzi z Rzeszowa można było mnożyć, np. około 2005 r. uniemożliwili dojazd naszą linią od strony Stalowej Woli (pociągi zostały skrócone do Tarnobrzegu).
To wszystko działo się za PSlowskiego marszałka Deptuły którego nie należy zawahać się określić mianem bardziej bądź mniej świadomego grabarza tej linii. To za niego (w gestii marszałka województwa była organizacja przewozów kolejowych) drastycznie spadły potoki podróżnych i nie podejmowano żadnych działań w kierunku naprawy torów. Z drugiej strony trwały już prace nad modernizacją i przywróceniem przewózów kolejowych na linii przez Kolbuszową co wkrótce nastąpiło. Wkrótce potem zlikwidowano pociągi przez Mielec. te same składy pojechały przez Kolbuszową.
Przestrzegam, że obecnie także dzieje się bardzo żle mimo decyzji o modernizacji. Wszystkie decyzje podejmują kolejarze z Rzeszowa. Topi się setki miliony w bezsensowny projekt linii na lotnisko w Jasince i kolej aglomeracyjną wokół Rzeszowa a także elektryfikację linii Rzeszów Kolbuszowa. U nas brakło między innymi kilku złotych na 100 metrów peronu w Mielcu (jest dwa razy krótszy niż w Kolbuszowej) i inne ważne aspekty np. mijankę w Rzochowie która pozalałaby ułożyć lepszy rozkład jazdy. Parametry modernizacji w kontekście przywrócenia połączeń pasażerskich źle rokują na przyszłość. 15:19, 01.03.2019
Moje Miasto 215:35, 01.03.2019
Trafne uwagi "Nowe Miasto". Wszystko było ok dopóki linią przez Mielec nie zaczął zajmować się ZLK w Rzeszowie i Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie (za dyrektorowwania panów Górniaka i obecnego Churawskiego). Wszystko to działo się do spółki z Urzędem Marszałkowskim od czasów gdy ten zaczął mieć w kompetencjach organizację przewozów pasażerskich kolejowych na terenie województwa. Wtedy nastały okropne czasy celowego niszczenia przewózów na tej linii. Kolejarzy z Rzeszowa ogarnęła mania i szał natychmiastowego przywrócenia połączeń przez Kolbuszową po trypach innych linii w tym szczególnie mieleckiej. Twierdzili oni różne głópstwa, że ludzie nie lubią tu pociagów, że linia biegnie wzdłuż drogi i jest niepotrzebna (to wypowiedź niejakiego Janusza Wnęka dziłacza zdaje się PO ), że podczas przejazdu pociągów przez nasz rejon ludzie wybijają celowo szyby itp. bzdury. Pamiętam jak jeździłem na studia do Krakowa pociągiem: wyjazd z Mielca około 15.30, była niedziela, kolejarze z Rzeszowa liczyli podróżnych, sam też policzyłem było ponad 70 pasażerów, mnóstwo studentów, wkrótce potem za trzy cztery miesiace ten sam pociąg utracił skomunikowanie z pociągiem na Kraków przyjeżdżając do Dębicy 5 minut po odjeździe pociągu w kierunku Krakowa. Podobne przykłady chamstwa ze strony tych ludzi z Rzeszowa można było mnożyć, np. około 2005 r. uniemożliwili dojazd naszą linią od strony węzła kolejowego w Stalowej Woli (pociągi zostały skrócone do Tarnobrzegu) wskutek czego nie można już było dojechać do Lublina a stacja Tarnobrzeg bardzo ooddalona od centrum nie generowała żadnych potoków podróżnych. Studenci ze Stalowej Woli zaczęli jeździć bądź busami bądź przez Rzeszów.
To wszystko działo się za PSL-owskiego marszałka Deptuły którego nie należy zawahać się określić mianem bardziej bądź mniej świadomego grabarza tej linii. To za niego (w gestii marszałka województwa była organizacja przewozów kolejowych) drastycznie spadły potoki podróżnych i nie podejmowano żadnych działań w kierunku naprawy torów. Z drugiej strony trwały już prace nad modernizacją i przywróceniem przewózów kolejowych na linii przez Kolbuszową co wkrótce nastąpiło (linia była modernizowana dwa razy - najpierw wydno pieniądze na wymianę podkładów a za kilka, kilkanaście miesięcy kolejne miliony na moderzację linii od zera. Wkrótce potem zlikwidowano całkowicie pociągi przez Mielec. Odbywało się to w skandalicznych okolicznościach - przez około rok na linii jeździły busiki - w Mielcu kazano się podróżnym przesiadać z busika do busika mimo braku przesiadki w rozkładzie - było to uciążliwe szczególnie w zimie gdy wysiadało się z nagrzanego busa i wsiadało do lodowatego. Te same składy pojechały przez Kolbuszową.
Przestrzegam, że obecnie także dzieje się bardzo żle mimo decyzji o modernizacji. Wszystkie decyzje podejmują kolejarze z Rzeszowa. Topi się setki miliony w bezsensowny projekt linii na lotnisko w Jasince i kolej aglomeracyjną wokół Rzeszowa (!!!!!) a także elektryfikację linii Rzeszów Kolbuszowa. W Mielcu brakło między innymi kilku złotych na 100 metrów peronu w Mielcu (jest dwa razy krótszy niż w Kolbuszowej) i inne ważne aspekty np. mijankę w Rzochowie która pozwalałaby ułożyć lepszy rozkład jazdy. Parametry modernizacji w kontekście przywrócenia połączeń pasażerskich źle rokują na przyszłość. Całkowitą odpowiedzialność za taki stan rzeczy ponosi marszałek województwa niestety wywodzący się z Mielca. 15:35, 01.03.2019
Mongolskie problemy15:38, 01.03.2019
Na *%#)!& wam elektryczna osobówka. Są już akumulatorowe jak Bombardier Talent 3 prędkość 100km/h.
https://www.google.pl/amp/s/forsal.pl/amp/1257389,pociag-na-akumulator-bombardier-zadebiutowal-ze-skladem-talent-3.html?espv=1 15:38, 01.03.2019
Miszczu Mongole16:17, 01.03.2019
Zdemontuj "Mongolskie problemy" całą sieć trakcyjną wokół Mielca (Dębica, Sandomierz Stalowa i inne) i zablokuj trwającą właśnie elektryfikację linii przez Kolbuszową i linii Stalowa - Lublin. Wtedy może pogadamy 16:17, 01.03.2019
Mongolskie problemy16:47, 01.03.2019
Jeszcze PKL, KBW i LHS nie połączyłeś swą logiką z Mielcem. 16:47, 01.03.2019
.18:12, 01.03.2019
Dużo tu pomysłów i słów krytyki, wobec tego jak wyobrażacie sobie funkcjonowanie kolei w Mielcu po odbudowie linii kolejowej?
Moja wersja : Szynobus będzie wykonywał krótkie kursy z Mielca do Dębicy, żadnych pośpiesznych kursów nie będzie bo wiązało by się to ze zmianą lokomotywy w Debicy na elektryczną, frekwencja będzie marna bo aby ludzie dojeżdżali tym szynobusem do pracy to muszą dojechać do przystanku kolejowego, zaparkować samochód(brak odpowiedniej infrastruktury na przystankach) przesiąść się do pociągu i po dojechaniu do Mielca przesiąść się na inny środek aby dojechać do miejsca pracy, czyli 2 przesiadki po drodze, dwukrotny zakup biletów, powrót podobny. Suma tych kosztów jest równa albo większa niż koszty dojazdu osobówką plus strata czasu(i to jeszcze pod warunkiem że takie połączenia z dworca w Mielcu w różne miejsca w mieście będą, większa szansa jest taka że to uczniowie skorzystają). To się po prostu nie opłaca. Może studenci do Krakowa z przesiadką w Dębicy?, ale oni mają tanie bilety u przewoźników autobusowych a już niedługo będzie Flixbus w Mielcu na tej linii, może gdyby były bezpośrednie kursy do Rzeszowa przez Dębicę bez przesiadek to miało by to sens. Pozostanie namiastka transportu kolejowego do czasu aż zostanie wypełniony warunek projektu unijnego wymagający prowadzenia komunikacji przez pewien czas pod groźbą zwrotu dotacji unijnej , wzrośnie liczba przewozów towarowych, przynajmniej tyle. Chciałbym się mylić 18:12, 01.03.2019
typowy mieszczóch19:44, 01.03.2019
Dokładnie, jeszcze dochodzą korki kolejowe zwłaszcza bliżej centrum dużych miast. 19:44, 01.03.2019
Gość22:44, 01.03.2019
Piszecie o modernizacjach w Kolbuszowej - oby nasz dworzec po remoncie nie wyglądał tak jak ten w Kolbuszowej... 22:44, 01.03.2019
Użytkownik23:24, 01.03.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik17:14, 02.03.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik17:17, 02.03.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Sceptyk19:33, 02.03.2019
Powiem tak:wg mnie to masa pieniędzy wyrzuconych w błoto...Miałoby to sens,gdyby przez Mielec jechały pociągi dalekobieżne.Ale wtedy linia musiałaby być elektryczna.Ale tak nie będzie.Więc nastąpi powrót do przeszłości-2-3 razy dziennie przejedzie tramwaj/szynobus z Dębicy i z powrotem wożący powietrze i kilku pasażerów i na tym się to skończy.Przypomina mi to inwestycję pod nazwą port lotniczy w Radomiu...Kompletna porażka... 19:33, 02.03.2019
Misiek09:17, 03.03.2019
Po co to komu ile osób jeździ do debicy? Zrobić nowe tory do Kolbuszowej i wtedy mielec by miał połączenie do Rzeszowa. 09:17, 03.03.2019
Mielec 09:24, 03.03.2019
Zrobić projekt taki jak był za dawnych czasów tory z Tarnowa do Mielca przez Radomyśl i dalej do Rzeszowa przez Kolbuszowa. 09:24, 03.03.2019
leczo09:46, 05.03.2019
racje mają Ci którzy uważją ze powinno być połączenie na strefe od str dębicy i tarnobrzega bo wielu ludzi z tamtych str tam pracuje. wszystko będzie zależeć od cen biletów i godzin kursów oraz częstotliości kursów, żeby ludzie jeżdzili 09:46, 05.03.2019
zibi09:03, 07.03.2019
Inwestycja bardzo potrzebna.Czytalem wczesniejsze komentarzei jestem zaszokowany prostota myslenia niektorych ludzi.Mysla tylko zeby im PKP pod dom zajechalo,a nie mysla ze wazny ,jak nie najwazniejsz jest transport towarowy,ktory usprawni co za tym idzie rozwinie region . 09:03, 07.03.2019
jusb21:34, 28.02.2019
1 11
taaak ? - a jak wiele 21:34, 28.02.2019
dziekuję22:28, 28.02.2019
14 2
Dziękuję panie pośle Poręba za zainteresowanie sprawą mieleckiej kolei!!!
W przeciwieństwie do lokalnych działaczy (także z Pisu) dzięki Panu jest szansa na powrót prawdziwej koei do Mielca. Mam nadzieje, że ten 60 kilometrowy odcinek między Chmielowem a Dębicą Towarową zostanie zelektryfikowany i prze Mielec pojadą szybkie pociągi z Lublina/Zamościa na zachód Polski 22:28, 28.02.2019
Pracodawca Pana Porę12:33, 02.03.2019
2 0
Nie ma co dziękować. Taka praca. Pracownik wykonał jej cześć więc możemy być zadowoleni. Jeśli wykona resztę to pogratulujemy sobie na wzajem a pracownikowi złożymy wyrazy uznania przy urnie. 12:33, 02.03.2019