Marszałek Władysław Ortyl był gościem sesji rady gminy Czermin. Głównym tematem była ponownie sprawa budowy obwodnicy północnej Mielca, która ma przebiegać przez gminę. Nie zgadza się na to część mieszkańców miejscowości Trzciana, gdzie nowa droga będzie "przecinać" gminę.
Zarząd Województwa rozpatrywał kilka możliwości. Obwodnica rozpocznie się w Mielcu na wysokości ul. Kosmonautów, następnie przez nowy most na Wisłoce połączy się z Rzędzianowicami. Tu rozpocznie się kolejny etap, który był przedmiotem sporu. Rozważane były opcje przez Wolę Mielecką w gminie Mielec oraz przez Trzcianę w gminie Czermin. Mieszkańcy obydwu miejscowości protestowali. Ostatecznie zarząd wybrał wariant przez Trzcianę, bo w tej koncepcji nie przewidziano wyburzeń budynków mieszkalnych. Decyzję zarządu marszałek potwierdził podczas sesji rady gminy Czermin.
- Bierzemy pod uwagę aspekty ekonomiczne i społeczne każdej inwestycji. Przy tego typu projektach zawsze są osoby niezadowolone. Dlatego zdecydowaliśmy się na wariant przez Trzcianę i jesteśmy gotowi do takich zmian tego projektu, które uciążliwości zminimalizują, np. chodniki czy ekrany akustyczne. Przyjęliśmy państwa postulat o zachowanie tzw. drogi "Pańskiej", możemy poprawić jeszcze jej rekreacyjne funkcje. Obwodnica jest szansą dla gminy, bo otwiera nowe tereny pod budownictwo mieszkaniowe i przedsiębiorców - powiedział marszałek Władysław Ortyl.
Mieszkańcy podnosili argumenty o zbyt dużym ruchu oraz o bliskości nowej drogi od domów. Padały też postulaty o przywrócenie koncepcji przebiegu drogi przez Wolę Mielecką. Jak stwierdzili zgodnie przedstawiciele urzędu marszałkowskiego powrotu do tego wariantu być nie może. Ta wersja przewiduje wyburzenia budynków mieszkalnych.
Inwestycja powinna rozpocząć się jak najszybciej ze względu na konieczność wykorzystania funduszy z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
Przedstawiciel projektanta Marcin Dobek zwrócił się do mieszkańców o wszelkie uwagi i propozycje, które w ramach tego przebiegu drogi pozwolą zminimalizować uciążliwości związane z eksploatacją nowej drogi. Część z nich zgłoszona wcześniej już znalazła odzwierciedlenie w uaktualnionym projekcie. Marszałek zadeklarował, że w ramach możliwości każda z tych propozycji zostanie rozpatrzona i wprowadzona.
- Prawda jest taka, że jeśli nie ruszymy z budową tej drogi, to wyczerpią się możliwości rozwoju i gminy Czermin i mojej gminy Wadowice - tłumaczył Michał Deptuła, wójt Wadowic Górnych. - W naszym wspólnym interesie jest, aby budowa tej drogi szybko się rozpoczęła. Dziękuję marszałkowi, za deklarację zmian w projekcie tego przebiegu drogi. Strona urzędu marszałkowskiego chce zrobić wszystko, aby ta inwestycja była jak najmniej uciążliwa - dodał.
Dyskusję zakończył wójt Czermina Sławomir Sidur.- Budowa tej drogi jest dla naszych terenów rozwiązaniem przyszłościowym dla nas i dla Wadowic. Jeśli nie podejdziemy odpowiedzialnie możemy wylać dziecko z kąpielą. Chętnych na te pieniądze myślę, że jest wielu w województwie, a my musimy mieć dobrą komunikację z Mielcem. Zdaję sobie sprawę z obaw. Apeluję do projektanta, aby to rozwiązanie było jak najmniej uciążliwe - podsumował wójt Sławomir Sidur.
Radni gminy Czermin wykorzystując obecność marszałka, a także dwóch radnych wojewódzkich Marii Napieracz i Jana Tarapty zgłaszali także inne, pilne potrzeby gminy. Szczególnie prosili o kolejne inwestycje drogowe w Otałęży. To miejscowość położona na granicy z województwem małopolskim, gdzie także przemieszcza się dużo pojazdów.
zxs11:29, 01.02.2019
Nie chcą dróg to stare też im wyburzcie. Chyba lepiej przeprowadzić tam gdzie nie trzeba ludzi przesiedlać. Powinni walczyć o konstrukcję drogi aby uzyskać jak najwięcej ciszy i bezpieczeństwa a nie o jej przeniesienie. 11:29, 01.02.2019
Zawisza11:31, 01.02.2019
A odkiedy to marszałek znasie na drogach w marr nie budowali dróg 11:31, 01.02.2019
mm13:40, 01.02.2019
On zna się na wszystkim może nawet mszę prowadzić . 13:40, 01.02.2019
.11:38, 01.02.2019
Jeżeli droga będzie kończyć się na rondzie na początku lasu Piątkowskiego to nie będzie to żadne rozwiązanie przyszłościowe, tylko nowe przebicie przez las do skrzyżowania z drogą Piątkowiec - Kosówka pozwoli nazwać to rozwiązanie przyszłościowym na kilkadziesiąt lat do przodu 11:38, 01.02.2019
mag.13:57, 01.02.2019
A co wg. Ciebie zmieni dwukilometrowy odcinek przez las, że nazywasz takie rozwiązanie "przyszłościowym"???
Chyba,że jesteś właścicielem działki tuż za lasem - to zmienia postać rzeczy, 13:57, 01.02.2019
Foli15:06, 01.02.2019
Bo ominelo by niebezpieczne skrzyżowanie i miałbyś dłuższy odcinek niwej drogi o wysokich standardach, a tak już przed lasem będzie trzeba jechać starą wąską drogą. 15:06, 01.02.2019
dziobak15:24, 01.02.2019
Foli jaki wysoki standard wyżej niż Z nie zrobią no może G, ale na to raczej nie pozwolą budynki w sąsiedztwie i zjazdy 15:24, 01.02.2019
.21:11, 01.02.2019
Do mag. Nie mam tam działki, jeżdżę tą drogą codziennie i jestem zdania że wykonanie nowej drogi przez las piątkowski pozwoliłoby ominąć ograniczenie prędkości przez Piątkowiec (jest 50 a nawet po podniesieniu nie będzie więcej niż 60), rozdzieliłoby ruch już w Wadowicach Górnych na dwie drogi( co w sytuacji kolizji w lesie jest bardzo istotne), a ponadto licząc na to że kiedyś będzie wykonana generalna przebudowa drogi 984, a to wcześniej czy później widząc ten ruch który jest na tej drodze musi się stać, byłby to jeden z jej etapów, następnym jest wyprostowanie odcinka od Zgórska(z budowa mostu, tak bo w tej chwili jeden TIR na niewielkim śniegu jest w stanie zablokować most w Zgórsku) poza Stacją paliw w Partynii do nowej obwodnicy Radomyśla Wielkiego i połączenie z przebudowaną drogą po stronie małopolskiej.Czy to utopia? ,niekoniecznie przebieg przez odcinki zabudowane bardzo krótki , dojazd do autostrady w miarę szybki a to przecież o ten czas chodzi i rozwiązanie na kilkadziesiąt lat do przodu. 21:11, 01.02.2019
Miel06:53, 02.02.2019
. No to musze cie zmartwić. Nowy odcinek też jest w całości projektowany na 50 i 60 km/h :D A jest tak kręty, że wiecej nawet sie tam nie da jechac 06:53, 02.02.2019
Mag.12:40, 02.02.2019
Do.
W artykule mowa o obwodnicy miasta a Ty piszesz o usprawnianiu ruchu na podkarpaciu. Ograniczenie predkosci do 60 ma dla Ciebie tak duże znaczenie?? Na Woli Mieleckiej jest do 60 i co ?????? Wszyscy jadą 80+.
Używasz argumetu - wypadek w lesie droga zblokowana.Czy wg. Ciebie każda z dróg powinna mieć swój równoległy odpowiednik tak by dojazd do celu był niezakłucony ??? Wiec i wzdłuż każdej autostrady powinien być budowany równoległy odcinek drogi by w razie karambolu dojazd do celu był mozliwy.
Mielec nie myśli o przyszłości, Mielec stara się dogonić teraźniejszość.
Dziś powinna być dyskusja o trzecim moście ! 12:40, 02.02.2019
Drogowiec12:17, 01.02.2019
Bardzo dobrze, że rozpoczęto dyskusję nad tym PROJEKTEM PROJEKTU i nie była to gra pozorów. Wysłuchano opinii ludzi bezpośrednio dotkniętych tą inwestycją a teraz kolej na poprawienie i uzupełnienie tego projektu przez niezależnych projektantów mających na uwadze w kolejności: bezpieczeństwo ruchu samochodowego i pieszego, dobro publiczne na dziesięciolecia a na końcu koszty, pamiętając, że prowizorki żyją najdłużej.
Po drugie ten PROJEKT PROJEKTU należałoby uzupełnić o koncepcję połączenia nowej drogi z istniejącą obwodnicą wschodnią i planowaną obwodnicą południową. Bez tego nowa droga z mostem będzie długo prowizorką.
12:17, 01.02.2019
asdf12:51, 01.02.2019
To jest dziwne i niezrozumiale rozwiazanie!!! Wystarczylo w Rzochowie od ronda pociagnac az za Radomysl W - w ten sposob mielibysmy calkiem nowa droge i fajny lacznik SSE z A4 w Tarnowie. Za ponad 30 mln na wiadukt w Chorzelowie bylby most dla osobowek w Zlotnikach (= przedluzenie ul Traugutta) do Rzedzianowic.... teraz placimy za wyburzanie domow i budujemy zawijasy by zmiejszyc odszkodowania..... czy tak ma to wygladac??? a jeszcze jest sprawa sciezki rowerowej ... 12:51, 01.02.2019
dziobak14:22, 01.02.2019
i w ten sposób odetniesz od nowej przeprawy gminę Wadowice Górne oraz do czasu IIgiego mostu także Czermin i Borowę, a chodzi o to żeby ruch się rozłożył na 2 a w przyszłości 3 mosty. 14:22, 01.02.2019
Fifi15:05, 01.02.2019
I to jest właśnie myślenie krótkowzroczne. Zamiast mówić ze lepuej bylo by przez Rzochow to trzeba mówić, ze potrzebne są dwa mosty. 15:05, 01.02.2019
dziobak15:22, 01.02.2019
Fifi- pewne fakty się dokonały tj. budowa mostu północnego WRESZCIE rusza, natomiast nie od dziś wiadomo, że potrzeba jeszcze mostu południowego i zadaniem tej kadencji samorządu powinno być przygotowanie inwestycji, tak aby mogła ruszyć w przyszłej kadencji; nie można rozwalać inwestycji, która już ruszyła 15:22, 01.02.2019
mm14:19, 01.02.2019
TENZO - PENZO chyba w oborze bo głosu nie zabrał . 14:19, 01.02.2019
nico14:20, 01.02.2019
Tak kunia czyści . 14:20, 01.02.2019
Do mm19:07, 01.02.2019
Coś napiszę - przyjdź szybko na swoją zmianę, bo zapomniałem laptopa. 19:07, 01.02.2019
kazimierz6616:39, 01.02.2019
Jest wybudowany wiadukt nad torami w Rzochowie, jest zabezpieczony teren pod rondo z ul. Wojsławską, należałoby tylko wybudować 70metrowy most przez Wisłokę i połączenie drogowe do Woli Mieleckiej według starych planów zagospodarowania przestrzennego.
Uzyskalibyśmy najkrótsze, najtańsze połączenie drogi Tarnowskiej, Dębickiej< Kolbuszowskiej z wykonaną obwodnicą Mielca i wyjściem na Tarnobrzeg i Połaniec.
Kto i dlaczego jest autorem, odpowiedzialnym za obecnie forsowane rozwiązanie, moim zdaniem do *%#)!& 16:39, 01.02.2019
zxs10:58, 02.02.2019
Nie pamiętam dobrze ale czy te plany zagospodarowania nie uległy zmianie i w miejscu o którym piszesz nie ma teraz w planach na dalszą przyszłość budowy infrastruktury do walki z powodzią w przypadku przerwania wałów w okolicy Rzochowa? 10:58, 02.02.2019
Kemot18816:42, 01.02.2019
Wniosek jest tylko jeden. Zrobić obwodnicę w formie tunelu pod wszelkimi mozliwymi drogami i Wisłoka. A dlaczego tunel ? Bo rzadzacy tymi terenami nie mają jaj.......
Tyle czasu uzgadniać przebieg obwodnicy to tylko w Polsce żeby nie powiedzieć w Mielcu trzeba zeby w końcu ogłosić że obwodnica powstaje / Umowa podpisana / prace ziemne rozpoczęte a "oni" dalej uzgadniane przebieg trasy obwodnicy.....jak pisałem "Mielec to stan umysłu"....
PS. Tunel można zlecić do wykonania chinczykom - będą najtansi.... 16:42, 01.02.2019
TIR17:16, 01.02.2019
To co wyprawia Ortyl i ekipa z Urzędu Marszałkowskiego woła o pomstę do nieba. Nazywanie północną obwodnicą Mielca bubel projektowy jest najzwyczajniej w świecie SKANDALEM. Mowa o braku środków na tą inwestycję i budowa zwyczajnego zakalca drogowego to domena Ortyla. Mam nadzieję że tą inwestycję budowaną na dziesięciolecia, rozliczą wyborcy i Prokuratura. Wstydź się człowieku, jeśli masz choć trochę ambicji aby w mieście z którego pochodzisz, stworzyć taki bubel drogowy. 17:16, 01.02.2019
Miel06:58, 02.02.2019
Dokładnie! Ta droga i cały ten projekt to bubel. 06:58, 02.02.2019
zxs11:01, 02.02.2019
Czyż nie jest obwodnicą coś co wyprowadza samochody jadące na strefę i w kierunku Tarnobrzega, Sandomierza i Stalowej Woli poza centralne skrzyżowania miasta? 11:01, 02.02.2019
Mag.12:55, 02.02.2019
TIR, Miel podajcie mi proszę definicję obwodnicy !!!
Wszystko co doprowadzi do wyprowadzenia ruchu z centrum miasta jest godne uwagi i budowy.
Bubel może macie wbite w dowody dlatego tak często uzywacie tego terminu.
To, że W.Ortyl jest marszałkiem województwa nie oznacza,że jest wszechmogący i wszystko mu "przejdzie" bo jest z Mielca.Podkarpacie to wielki obszar - odsyłam do mapy Polski- są też inni chętni na budowę dróg. 12:55, 02.02.2019
Drogowiec17:36, 03.02.2019
Do Mag: Nie zadawaj *%#)!& pytań, bo jak się o tym dowie Tatuś, to odetnie Ci dostęp do internetu. 17:36, 03.02.2019
Janusz 20:20, 01.02.2019
Może w drodze kompromisu należałoby nie budować żadnego drugiego mostu ??? 20:20, 01.02.2019
Asfalt22:40, 01.02.2019
Jeśli mnie pamięć nie myli, łopaty zostały wbite w świetle fleszy ???????????? 22:40, 01.02.2019
Smoła19:10, 02.02.2019
Teraz łopata będzie rdzewieć. 19:10, 02.02.2019
kastor03:07, 02.02.2019
Czy chlopu ktos kiedy dogodził?
Jak mu nie wymoknie to mu wysusy jak mu nie wymrozi to nimo komu spsedać i tak naokrągło . 03:07, 02.02.2019
Komor10:24, 02.02.2019
A gdzie jest starosta Lonczak ? Na pierwszej sesji wspominał ze w zakresie tej drogi ma jakieś pomysłu , korekty. Wiec słucham ? 10:24, 02.02.2019
TO JA20:32, 02.02.2019
Jak długo jeszcze potrwa ta patologia w projektowaniu dróg podległych Zarządowi Województwa? Jak długo jeszcze Marszałek i inni Politycy będą "bawić" się w projektantów, nie biorąc za to żadnej odpowiedzialności? Przykładem jest projekt ?nieobwodnicy północnej Mielca? ? tak, tak to nie błąd w pisowni. Pan Ortyl już ponad rok udaje, że konsultuje ten projekt
z mieszkańcami ościennych gmin i jaki jest tego efekt? na obecny czas - żaden, poza straconym czasem. Niestety w konsultacjach unikano tematów najważniejszych i bardzo dyskusyjnych lecz za trudnych dla P. Ortyla, jak np: powiązanie nowej drogi z istniejącą i projektowaną siecią, rozwiązań konstrukcyjnych skrzyżowań, parametrów drogi itp.
Pomimo tego nieprzygotowaną inwestycję rozpoczęto i rodzi się obawa, że P. Ortyl będzie chciał ten bubel przepchnąć, używając różnych chwytów włącznie do groźby pozbawienia finansowania inwestycji z funduszy unijnych, obarczając winą krytyków tego projektu.
20:32, 02.02.2019
do zxs12:21, 01.02.2019
2 4
"Jak nie potrafisz nie pchaj się na afisz" 12:21, 01.02.2019
zxs12:26, 01.02.2019
1 3
Do przedmówcy: "Jak nie potrafisz nie pchaj się pod afisz"
12:26, 01.02.2019