Kosztowna inwestycja ratuje linię kolejową numer 25 przed spodziewanym zamknięciem - ze względu na jej fatalny stan techniczny. Przed laty był nawet plan jej całkowitej rozbiórki i pozbawienia Mielca połączenia kolejowego.
Obecnie roboty skupiają się na odbudowie trasy pomiędzy Dębicą i Mielcem, mowa o torowisku wraz z infrastrukturą stacji i przystanków. Na samej stacji Mielec nie ma jeszcze chociażby peronu do obsługi połączeń towarowych.
Podkarpacki Urząd Marszałkowski planuje uruchomienie pierwszych połączeń pasażerskich na 1 września 2021 roku. Do tego czasu roboty mają się zakończyć, później też muszą zostać przeprowadzone procedury odbioru i dopuszczenia linii do użytkowania w ruchu osobowym.
Na początek ruszą cztery pary połączeń pomiędzy Mielcem i Dębicą - czyli w sumie osiem przejazdów. W Urzędzie Marszałkowskim słyszymy jednak, że z czasem uruchamiane będą kolejne kursy. Dwie pary pociągów to minimum planowane w kierunku Tarnobrzega, ale te pociągi pojadą po zakończeniu szykowanej obecnie rewitalizacji linii kolejowej od Mielca właśnie w kierunku północnym.
Urzędnicy z Rzeszowa podkreślają również, że przewidywane na wrzesień połączenia Mielca z Dębicą będą skomunikowane z innymi pociągami dalekobieżnymi, co pozwoli sprawnie dotrzeć do centralnej czy zachodniej Polski.
Mielec z Dębicą mają połączyć szynobusy. Obecnie brakuje ich w regionie, te spalinowe obsługują inne trasy lub przechodzą remonty. Do września problem ten ma zostać rozwiązany.
Także PKP Intercity zapowiada dwie pary połączeń regionalnych przez Mielec, które mają ruszyć po zakończeniu robót na „mieleckiej” linii kolejowej. O termin końca prac pytają także inni przewoźnicy.
[ZT]60285[/ZT]
mm13:43, 29.01.2021
Bzdury PKP Intercity nie będzie jeździć bez elektyfikacji , nie wspomnę że tory do Tarnobrzega nie będą na razie robione , więc po co te kłamstwa . Taka to prawda jak lądowanie Rayonera na naszym lotnisku .
miejscowy13:47, 29.01.2021
Rzeszów jak zwykle wydymał Mielec i ładuję kasę w tory do Jasionki i elektryfikacja torów prze Kolbuszową .
sąsiad17:13, 01.02.2021
Masz rację, przerwano remont u nas później odbudowano linię Ocice - Rzeszów.
Mielcok113:50, 29.01.2021
przypominam kitajcom i uszatkom że Skowrońska i Deptuła wstrzymywali się od głosu w sejmie jak Donek likwidował polską kolej na prowincji ...tak że komuszki teraz się wstrzymać z komentarzami .....
zz14:01, 29.01.2021
Mielcok buda pisie
Js22:45, 29.01.2021
Dlaczego kłamiesz kanalii pisowska,.Odnośnie remontu komunikacji kolejowej, to właśnie za PO wyromontowi główne trakcję kolejowe z Przemyśla do Gdańska pod Pendolino i od Poznania do Warszawy łącznie ze stacjami kolejowymi Trakcja Mielec Rozwadów ,beszczelny klamco wymagała
Marcin 13:57, 29.01.2021
Bez przesady kurs szynobusa na trasie Mielec - Dębica cztery razy dziennie nazwać jakimś skokiem cywilizacyjnym dla Mielca odciętego od centrum Polski
marwo 18:44, 29.01.2021
O czy ty piszesz.Jaki skok.Centrum Polski jest na trasie Mielec-Tarnobrzeg.Geografia się pyta.
haha13:59, 29.01.2021
Pisowcy znowu biją pianę cóż pewnie wybory będą
haha14:07, 29.01.2021
A poczekalnia będzie w salonie sukien ślubnych
Heh20:38, 29.01.2021
Podobno u weterynarza
olek14:09, 29.01.2021
Pisowcy łykną jak mawia Kurski ciemny lud kupi
Znad morza15:12, 29.01.2021
Pozdrawiam panów kierowców z Adriabus, z których usług zapewne nadal będę korzystać! Te 4 połączenia to alibi dla wydania 300 mln a nie poważna oferta przewozowa.
Adria21:58, 29.01.2021
Szkoda, że standard tych busów nie przypomina "marcela". W lecie koszmar... No ale z braku laku...
NocNick15:15, 29.01.2021
Już widzę te tłumy pasażerów na przystankach kolejowych wzdłuż całej L25. Ha ha ha
qwer17:09, 01.02.2021
Tłumy nie pchają się do Podkarpackich Kolei Aglomeracyjnych tym bardziej w okresie ograniczenia przemieszczania się w czasie COVID19 ale jeżdżą🙂
Dada15:19, 29.01.2021
Powinno być co dwie godziny wahadło Sandomierz -Dębica. To by zalatwilo wiele problemów transportowych w regionie.
kolej15:24, 29.01.2021
Panie Marszałku
Nie popieram tych komuchów i esbeckich dzieci oraz *%#)!& ich pomagyjerów co plują gdy ktoś coś pozytywnego robi a sami chcieli to zlikwidować ale prośba o pilne wyremontowanie odcinka Padew - Mielec i uruchomienie przynajmniej z 8 par pociągów Stalowa Wola Południe - Tarnobrzeg - Mielec - Dębica - Rzeszów. Nie możemy być zaściankiem z komunikacją trzeciego sortu i nie możemy sobie pozwolić na to by komuszo-esbeckie dzieci robiły kariery n na błędach obecnej władzy.
Dlatego proponuję o szybką zapowiedź normalnej nowoczesnej komunikacji po wyremontowaniu reszty trasy i uruchomienie pociągów Stalowa Wola - Rzeszów przez Mielec - Dębicę
Ciekawy15:41, 29.01.2021
Co stoi na przeszkidzie, żeby uruchomić już teraz więcej połączeń do Dębicy? Dlaczego marszałek nie kupił pojazdów hybrydowych, żeby bez przesiadki dojechać do Rzeszowa? W innych województwach potrafią...
Aquarius11:55, 01.02.2021
Dla ciemnego luda z PiSS "zapowiedzi komitetu centralnego PZPPiSS " są równoznaczne z tym jakby ta kolej już była zelektryfikowane i jeździły pociągi IC"
propaganda...ciemny lud będzie dojeżdżał na stację milionem elektrycznych aut 'krzywomordgo"
przesiądzie się na super szybki pociąg IC który dojecie do Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie -a to wszystko do 2027 roku ( w tym roku mają odlatywać pierwsze samoloty wg *%#)!&
gmkfk16:19, 29.01.2021
Ale kłamiecie miało być w grudniu a przeniesione na marzec 2021 a teraz we wrześniu szczyt kłamstwa
jasio16:33, 29.01.2021
Będzie prowadzone tory tak jak dawniej dębica , mielec, padew, ćmielów,tarnobrzeg,ocice, ,sandomierz,potem przez wisłe , dwikozy,skarzysko kamienna, konskie,łodz skaliska
12311:09, 01.09.2021
Za chwilę dojedziesz do Warszawy
klikbajt17:24, 29.01.2021
"Alibi Zugi" ? Już to kiedyś przerabialiśmy (zjawisko znane w całym kraju) . Kiedy zlikwidowano osobowe składy lokomotywa+wagon - to w ramach oszczędności zakupiono szynobusy - które ze względu na awaryjność były często zastępowane przez tzw. KKZ - kolejowa komunikacja zastępcza w postaci starego autosana z jakiegoś "dziadtransa". Oczywiście rozkład był tak ułożony, żeby jak najmniej ludzi tym jeździło. Potem oczywiście nastąpiła likwidacja i tego - bo nikt nie jeździł. Hetman pojeździł niewiele dłużej - z tych samych powodów (do końca sierpnia 2009). Potem były obiecanki, m. in. wycieczka "działaczy" pod krawatami (pociągiem ratownictwa technicznego) wraz z sesją zdjęciową na stacji w Mielcu. I teraz co. Z obiecywanych - jeszcze nie uruchomionych kursów zostały tylko te z Dębicy do Mielca (a dalej znowu nic), pewnie rozkład będzie "równie atrakcyjny" jak kiedyś - co skończy się rychłym zawieszeniem kursowania - że niby niewystarczająca frekwencja plus "planowany" remont trasy na północ od Mielca.
Zenek19:05, 29.01.2021
Będzie znów tak samo dobrze jak 100 lat temu. Postęp cywilizacyjny.
Kłamstwo19:26, 29.01.2021
Nigdy nie było planów rozbiórki linii kolejowej przez Mielec, był zamiar zawieszenia przewozów i zamknięcia linii dla ruchu pociągów. Panie redaktorze, proszę nie wprowadzać w błąd
jan19:33, 29.01.2021
W latach 70-tych parowozy z Dębicy do Warszawy przez Mielec jezdziły 6 godzin i to była kolej.
Yan06:53, 02.02.2021
Jeszcze w 80. Odjazd z Dębicy był kilka minut po północy, pamiętam - jako dzieciak jeździłem.
CC20:26, 29.01.2021
Ile trzeba mieć nienawiści w sobie aby krytykować takie rzeczy w stylu "ciemny pisowski lud kupi", przecież to jest potrzebne dla regionu, nie jest idealnie ale dla gospodarki regionu i miasta to bardzo ważna rzecz, tak samo jak drugi most. Dla mieszkańców i ich przyszłości. Co by nie zrobili wszystko źle bo to nie nasi zrobili. Mieli szansę wcześniej ale dla opozycji ważniejsze były regiony zachodnie, tutaj była Polska C, moherowa. Teraz mamy szansę więc cieszmy się bo za 3 lata może już nie być tak dobrze
nico21:21, 29.01.2021
Trafny komentarz.
Ci którzy to krytykują to politycy opozycji (chorzy z nienawiści) i kilku antykolejowych maniaków. I jedni i drudzy próbują wciskać ludziom, że kolej w Mielcu nie "zatrybi", pociągi będą jeździć puste itp. tak jakby ludzie tutaj byli jakimiś podludźmi. Według mnie to zwykłe szkodniki
Jeśli oferta będzie atrakcyjna kolej może się tutaj rozwinąć i będzie świetnie funkcjonować.
Być może dużą rolę gra w tym wszystkim także mentalność - zakompleksienie niektórych Mielczan którym się wydaje, że tu zawsze była jest i będzie bieda i dziadowstwo a wszystko co się robi to piąta kategoria dla biedoty, np. na forum kolejowym https://www.skyscrapercity.com/ dotyczącym "linii mieleckiej" ciągle podgryzana jest ta inwestycja przez kilku rzekomych znawców kolei z Mielca (towarzystwo wzajemnej adoracji) którzy niby z pozycji znawcy kolejowego próbują ciągle wbijać szpile PiS-owi, nie wspominając co robiła albo czego nie zrobiła opozycja. Ale co ciekawe sami proponują de facto powolną "eutanazję" tej linii z uporem maniaka proponując przesiadki w Tbg i Dębicy (szumnie to nazywaą centrami przesiadkowymi), wykłócając się z wszystkimi którzy chcą bezpośrednich osobówek do Rzeszowa czy Krakowa.
Co ciekawe ich zdaniem optymalna oferta pociągów regionalnych to 7-9 par pociągów w relacji jedynie Tarnobrzeg - Dębica z pominięciem Stalowej Woli czy też bezpośredniego przejazdu do Rzeszowa czy Krakowa. Czyi de facto powielają to co było na tej linii do 2000 r. kiedy ze względu na słabą frekwencję z 8 par pociągów jeżdżących przez Mielec zlikwidowano połowę a wkrótce potem całą resztę. Cjeśli czyli od razu skazują kolej jako coś drugorzędnego coś co nigdy nie będzie atrakcyjne, rozwojowe, przyciągające ludzi.
Proponuję też dokładnie przyjrzeć się władzom Miasta i powiatu jakie stanowisko zajmują w kwestii oferty przewozowej po wznowieniu ruchu czy się tym tematem interesują a jeśli tak to czy przypadkiem nie uprawiają takiego szkodnictwa jak owi "zakompleksieni znawcy " kolejowi na wspomnianym forum dyskusyjnym.
Naprawdę?21:36, 29.01.2021
Gdybyś obiektywnie spojrzał na mapę inwestycji "przed PiSem", zapewne zauważyłbyś, że w tym czasie powstała na Podkarpaciu autostrada oraz przeprowadzono remont linii kolejowej Kraków - Przemyśl... Zachodnia a szczególnie północna Polska tyle szczęścia nie miały. Nie ulegaj propagandzie, sprawdzaj fakty.
nico21:45, 29.01.2021
Do "Naprawdę": Tak naprawdę to ok. 10 lat wcześniej wyremontowano najpierw odcinek Opole - Wrocław a jeszcze wcześniej Warszawa - Poznań.
Magistarala (linia 91) została wyremontowana za PO tylko do Rzeszowa w standardzie 160 km/h. Dalej na Pzremyśl została potraktowana znacznie gorzej a odcinek Podłęże - Kraków budowany jest do dziś.
Więc to Ty mijasz się z prawdą twierdząc, że podkarpacie było należycie traktowane.
SU2211:22, 01.09.2021
@nico Nie widzisz że puszczenie osobówek to fasada dla remontu tej bocznicy?
Js22:51, 29.01.2021
Kłamstwa i kłamstwa na tym polega dziś rządzenie PIS .Odcinek Dębica Rozwadów został zaproponowany przez przewodniczącą komisji Finansów Panią poseł Krystynę Skowrońska ,i zgadnijcie kto nie głosował nad tą inwestycją .Panowie Posłowie z PIS z Podkarpacia. Sprawa upadła .Kolej funkcjonowała jako kolej towarowa do Strefy.Dlatego pisowska kanalio nikt nie likwidował tylko stan techniczny ograniczał jej znaczenie
do Js23:32, 29.01.2021
Wiem, że kłamstwo wpisane jest w Twoje partyjne interesy, w Twoj "Antypis" ale już nikt mądry się na to nie nabierze. Linia była przeznaczona do fizycznej likwidacji za czasów PO. Potem się z tego wycofano. Gdyby dalej rządziła ta klika żerująca na "Antypisie" to jestem pewien że linii koejowej już by nie było.
Skowrońska nic nie zrobiła w tej sprawie, w zasadzie tylko markowała działania. Nie kłam!
do js23:32, 29.01.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
słuchajcie 01:09, 30.01.2021
były plany zawieszenia przewozów zarówno pasazerskich jaki i towarowych, przewozy pasazerskie faktycznie zlikwidowano, w najgorszym dla linii czasie był zamiar wstrzymania ruchu towarowego ze wzgledu na stan techniczny a więc smierć techniczną odcinka z Debicy do Mielca. ten odcinek miał zostać wyłaczony z ruchu ale nie fizycznie likwidowany - rozebrany jak to niektórzy sugerują. Odcinek Mielec Tarnobrzeg jest w dość dobrym stanie po remoncie czesci trasy w 1997 i ten odcinek miał przejąć ruch towarowy do Mielca w przypadku zawieszenia odcinka do Dębicy
Polak do JS19:06, 30.01.2021
Szanowny "JS" stosuje doktrynę vel. plan Janusza Palikota - kłamać aż się coś do oponenta z PiS przyklei.
CC do Js08:58, 30.01.2021
" pisowska kanalio???" Co ty człowieku piszesz??? To że ktoś ma inne poglądy czyni z niego kanalie?? Weź jakąś terapię u psychologa bo kto wie co kolejnego zrobisz.
CC09:10, 30.01.2021
Autostrada A 4 jak i remont linii Wrocław- Przemyśl był bardziej pomyślany pod transport międzynarodowy zachód - wschód Europy, ale to nie znaczy że to było źle zrobione, za to się należy obecnej opozycji brawa. Natomiast ja pisałem o regionie i mieście i tutaj było dużo gorzej, brak inwestycji i zainteresowania ówczesnych władz.
Może wiesz?10:42, 30.01.2021
To gdzie, poza niektórymi największymi miastami, było w Polsce lepiej i większe zainteresowanie, niż na rzekomo krzywdzonym Podkarpaciu? W regionie wałbrzyskim, na środkowym Pomorzu, ziemi lubuskiej itd.?
Bez złudzeń10:46, 30.01.2021
Za kilka lat, kiedy dobiegnie końca okres rozliczeniowy z UE, po pociągach pasażerskich pozostaną w Mielcu tunel i windy...
znawca11:10, 30.01.2021
tą kolej zrobiono dla krono
TIR-y do Krono10:21, 31.01.2021
Tiry do Krono w jeszcze większej ilości też tam jeżdżą jakbyś panie znawco nie wiedział.
gość22:43, 03.02.2021
.Wszyscy będą korzystać niezależnie jaki był główny cel.
"Bez złudzeń" może już nie będzie wtedy jeździł jak skończą się rozliczenia z UE !!!
Goździk27129319:04, 30.01.2021
Tyle lat nie było pociągów (od 2009 roku), a teraz po latach mają wrócić aż 4 pociągi to raczej jest sukces biorąc pod uwagę, że przez lata byli odzwyczajeni od podróżowania koleją. PO chciała linię kolejową przez Mielec zlikwidować z PSL-em do spółki od grudnia 2012 roku do kwietnia 2013 roku i dopiero po protestach społecznych i petycji internetowej się z tego wycofała. A jak chodzi o Krono to problemem jest działalność firmy, a nie jakieś rzekome jej powiązania z koleją.
Sukces?22:24, 30.01.2021
300 milionów, wielomiesięczne opóżnienie robót i 4 pociągi dziennie??? Dlaczego jednocześnie marszałek znacząco zwiększył częstotliwość połączeń w okolicach Rzeszowa, jak sądzisz? Bo tylko w taki sposób można przekonać ludzi do korzystania z kolei na codzień!
Goździk27129310:12, 31.01.2021
Sukces biorąc pod uwagę, że obecnie liczba pociągów osobowych wynosi w Mielcu 0 (nic), a będzie wynosić 4 i to jeszcze nie jest koniec. Przed likwidacją pociągów pasażerskich 1 września 2009 roku (decyzję podjął wtedy o likwidacji podjął ówczesny minister infrastruktury Cezary Grabarczyk z ramienia PO tłumacząc się wtedy złym stanem technicznym torów kolejowych na odcinku Mielec-Dębica) kursował tylko z Dębicy do Tarnobrzegu 1 STZ (skład trakcyjny zespolony, potocznie zwany szynobusem lub pociągiem jednowagonowym) o 7:25 i wracał ok. 16:30 oraz pociąg pośpieszny "Hetman" o 8:00 i 20:00 (przed samą likwidacją o ok. 19:10) - także w latac 2000-2009 to mieliśmy tylko 2 pociągi pasażerskie (osobowe) w Mielcu, w tym jeden od 2004 roku kursował jako tzw. szynobus.
Do goździk coś tam..13:25, 31.01.2021
Ale problemem nie jest to że wracają, tylko to, że jedynie na odcinku Dębica Mielec. Poza tym jest dość spora konkurencja w postaci transportu drogowego (zresztą do Dębicy to i rowerem się zajedzie).
Do Rzeszowa Marcel, do Krakowa Mark Pol, a na północ bida. Myślę, że chętni na podróż z Mielca w stronę Tarnobrzega/Rozwadowa by się znaleźli - celem przesiadki w coś (kolejowego) na Lublin/Warszawę.
Jak jeszcze wymyślą równie "atrakcyjny" rozkład jazdy jak przed likwidacją w 2009 to nie wróżę sukcesu na dłuższą metę (oczywiście sukces się odtrąbi - przetnie wstęgi porobi zdjęcia - a potem, jak ten "Miś" który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu.)
Aha, nie STZ - Skład Trakcyjny Zespolony tylko SZT - Spalinowy Zespół Trakcyjny. Ale znając historię to skończy się KKZ - Kolejową Komunikacją Zastępczą - w postaci jakiegoś "dziadtransa"
Goździk27129314:01, 31.01.2021
W przypadku odcinka Mielec-Tarnobrzeg niestety odpada na razie ze względu na ograniczania prędkości na odcinku Malinie - Tuszów Narodowy do 20 km/h. Do tego w Tuszowie Małym jest niebezpieczny ostry zakręt, który należy sprostować (sprostowanie łuku). Do tego perony w Chorzelowie, Tuszowie, Jaślanach, Padwi, Baranowie itd. są do wymiany ewidentnej, rozjazdy na stacji w Chorzelowie to kompletna ruina, odcinek Padew-Ocice ostatnie większe prace były w 1992 roku, ale jest tam ograniczenie do 70 km/h z miejscowymi też 20-30 km/h. Od razu nie dało się go zrobić ze względu na ruch towarowy na SSE Mielec. Ogłoszenie przetargu na odcinek Mielec-Padew blokuje spór wokół przejazdów kolejowych w Tuszowie Narodowym (jeden tam przy drodze na Grochowe i drugi tam koło tuszowskiego ośrodka zdrowia), a w przypadku odcinka Padew-Ocice to zwiększono zakres prac projektowych ostatnio (prace projektowe się zakończyły dla odcinka Padew-Sandomierz-Stalowa Wola przez Tarnobrzeg, a Padew-Ocice na wizualizacji jest przedstawiony jako zelektryfikowany więc podejrzewam, że chodzi być może o elektryfikację odcinka Padew-Dębica). Polecam to forum nt. linii kolejowej: https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-25-74-stalowa-wola-rozwad%C3%B3w-tarnobrzeg-mielec-d%C4%99bica.2129034/page-50#post-171774520
Kiedyś miałem tam konto na tym serwisie, ale usunąłem je częściowo na moją własną prośbę (pseudonim podobny do tego co tu w tym momencie).
STZ - niewielki błąd, chociaż te nazwy są często stosowane zamiennie, ale najczęściej faktycznie jest to Spalinowy Skład Trakcyjny (STZ) lub Elektryczny Skład Trakcyjny (ETZ) jako nazwa używany.
Volt09:12, 01.02.2021
Dla mnie to nie jest sukces tylko kasa w błoto na reanimację trupa. Powtórzę się ale za 30 lat tory w Mielcu będą tylko problemem dla pieszych. Jakby ktoś miał plan utrzymania nasta Mielec w sieci to by postawili słupy elektryczne a nie linia dla diesla odchodzącego powoli w przeszłość.
DO Goździk27129317:04, 01.02.2021
Odcinek Mielec - Dębica zaprzestano remontować w 1991na mapie w sieciowym rozkładzie jazdy do 1993 roku była linia zelektryfikowana bo takie były plany wtedy o PO, PiS nikt nie słyszał😮. Przy prędkości 30 a później 20 km/h żaden przewoźnik pasażerski nie uruchomi przewozów wiec zawieszono przewozy pasażerskie. Linię chciano zamknąć na odcinku Chmielów - Mielec a ograniczyć dostęp na odcinku Mielec - Dębica ale w związku z dość dużym zainteresowaniem przewoźników towarowych nie udało się zamknąć linii a jedynie ograniczyć dostęp . Na odcinku Dębica - Mielec - 10 lat temu był w miarę dobry rozkład dla tego odcinka dwie pary pociągów Dębica - Chorzelów i dwie pary Dębica - Stalowa Wola Rozwadów, ale był zły dla mieszkańców pozostałych miejscowości i dzięki Komitetowi Obrony Linii Rozwadów - Dębica, który żądał zmiany rozkładu wysyłając pismo do ministra infrastruktury, marszałka województwa i PKP przewozów pasażerskich i wtedy zmieniono rozkład tak, że można było przyjechać z Tarnobrzega do Mielca przed godz. ósmą i wyjechać z Mielca do Tarnobrzega po piętnastej. Poza tym nikomu innemu już ten rozkład nie pasował nawet dzieci do Rzemienia na lekcje nie zdążyły bo pociąg przyjeżdżał po godzinie ósmej. Ludzie do tej pory korzystający z kolei musieli szukać innej komunikacji. Po remoncie na odcinku Dębica - Mielec jeśli zostanie uruchomione 4 pary pociągów to może być Ok.
Zwykła ściema12:08, 31.01.2021
Marszałek Ortyl tyle kasy wpakował w opłacenie kursów kolei metropolitarnej (Rzeszów metropolia?!), że na inne połączenia brakuje. Tak w praktyce wygląda PiSowski zrównoważony rozwój!
XZY20:08, 31.01.2021
fajnie ale w dalszym ciągu o dojeździe z Mielca bez przesiadek do Rzeszowa czy na Jasionkę można zapomnieć
Aquarius11:55, 01.02.2021
Dla ciemnego luda z PiSS "zapowiedzi komitetu centralnego PZPPiSS " są równoznaczne z tym jakby ta kolej już była zelektryfikowane i jeździły pociągi IC"
propaganda...ciemny lud będzie dojeżdżał na stację milionem elektrycznych aut 'krzywomordgo"
przesiądzie się na super szybki pociąg IC który dojecie do Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie -a to wszystko do 2027 roku ( w tym roku mają odlatywać pierwsze samoloty wg *%#)!&
SU2211:27, 01.09.2021
@nico Nie widzisz że puszczenie osobówek to fasada dla remontu tej bocznicy?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
6 17
Dla kilku par pociągów dziennie elektryfikacja? Jeszcze więcej kasy w wyjątkowo kosztowny a mało efektywny remont???
0 2
A może będą jeździć pojazdy Hybrydowe?
2 0
Bzdura bzdury IC ma diesle,sęk w tym że lobby rzeszowskie faworyzuje linie 72 bo przecież liczba pasażerów z Mielca i Dębicy to mały pikuś wobec metropolii Kolbuszowskiej :-) Poza tym linia 25 jest tak wyremontowana aby przypadkiem nie była lepsza od 72 czyli słabsze szyny mijanki co 20 km.