Zamknij

Debata nt. szpitala: o prywatyzacji nie ma mowy

18:25, 17.02.2020 K.S Aktualizacja: 19:37, 17.02.2020
Skomentuj
reo

Nie może być mowy o prywatyzacji któregokolwiek z oddziałów szpitala, a już tym bardziej o prywatyzacji całej placówki - to uspokajający wniosek płynący z wspólnej debaty samorządowców poświęconej Szpitalowi Specjalistycznemu w Mielcu. Przypomniano natomiast szereg przyczyn złej sytuacji finansowej placówki. Wedle wstępnych szacunków - na dzień 14 lutego - strata szpitala za 2019 rok wyniosła 12 milionów 741 tys. zł.

- Chcieliśmy zorganizować to spotkanie konsultacyjno-informacyjne dotyczące bieżącej sytuacji Szpitala Specjalistycznego w Mielcu, aby dyrektorzy zaprezentowali tę sytuację i powiedzieli o wszystkich sprawach, z którymi boryka się szpital - powiedział Stanisław Lonczak, starosta powiatu mieleckiego otwierając poniedziałkową debatę.

W spotkaniu wzięli udział radni miejscy i powiatowi, był starosta Stanisław Lonczak i prezydent Mielca Jacek Wiśniewski, a także wójtowie kilku podmieleckich gmin. Nie zabrakło też mieleckich posłów - Krystyny Skowrońskiej i Fryderyka Kapinosa. Szpital reprezentował dyrektor Józef Więcław, był także nowo zatrudniony zastępca ds. ekonomicznych Zbigniew Torbus oraz główna księgowa Ewa Kiełbasa.

- Mam też nadzieję, że jest to okazja do wyjaśnienia informacji pojawiających się w przestrzeni publicznej dotyczących rzekomej prywatyzacji szpitala. Nie ukrywam, że takie informacje wywołują niepokój u pacjentów i mieszkańców powiatu mieleckiego. Mam nadzieję, że radni, którzy ogłaszają takie „nowiny”, przedstawią fakty na tym spotkaniu - powiedział Stanisław Lonczak nawiązując do wypowiedzi wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Mariana Kokoszki, który na ostatniej sesji oznajmił, że „dochodzą do niego sygnały, iż dosyć dynamicznie dzieje się sprawa związana z prywatyzacją szpitala”.

Takie głosy zostały w trakcie spotkania stanowczo zdementowane.

Straty są, ale likwidacji oddziałów nie będzie

Dyrektor Józef Więcław w prezentacji obrazującej bieżący stan mieleckiego szpitala długo mówił o statystykach i liczbach placówki – chociażby ilu przyjmowanych jest pacjentów, jakie generuje to przychody, a jakie koszty. Mówił o dostosowaniu liczby łóżek do wysokości kontraktu oraz problemach wynikających z odsyłania pacjentów z POZ na SOR, co generuje dodatkowe koszty. Jak wyliczył Więcław, około 1/3 pacjentów SOR-u trafili tam niepotrzebnie – powinni zostać obsłużeni właśnie w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, czyli w gabinetach lekarzy rodzinnych.

Dyrektor pokazał też liczby jednego oddziału – ginekologiczno-położniczego i powiązanego z nim oddziału noworodkowego. To właśnie w tym miejscu szpital generuje obecnie największe straty – za ta rok 2019 wynosi 4 mln 237 tys. zł. – Dwukrotnie już ograniczyliśmy liczbę łóżek dostosowując do potrzeb, co jednak nie przekłada się jeszcze na obniżenie kosztów wynagrodzeń, ponieważ położne nie mogą pracować na innych oddziałach – wyjaśniał Więcław.

- Proszę tylko, żeby jutro nie poszła na miasto informacja, że chcemy oddział zlikwidować. Takiej możliwości w powiecie mieleckim nie ma – podkreślił. Dyrektor zwrócił przy tym uwagę, że obecnie bilansują się cztery oddziały w szpitalu. – Gdyby było odwrotnie i bilansowały się wszystkie pozostałe to one zarobiłyby m.in. na ginekologię i nie byłoby tematu – dodawał.

Skowrońska: szpitale miały 60 proc., mają 40

- W tej kadencji poszłam pracować m.in. w sejmowej komisji zdrowia. Już na pierwszym posiedzeniu widziałam m.in. przez przykład szpitala w Mielcu, ale i innych szpitalu powiatowych, że sytuacja jest zdecydowanie trudna. Jeżeli od 1 października 2017 roku obowiązuje ustawa o sieci szpitali to proszę mi wierzyć, mimo że niektórzy mielczanie bardzo to zachwalali, nic z tego nie wyszło. Nie polepszyło się finansowanie ochrony zdrowia – powiedziała Krystyna Skowrońska.

- W latach poprzednich 2009-2018 szpitale powiatowe z puli pieniędzy otrzymywały 60 proc., a teraz otrzymują 40 proc. W tym zakresie mają gorsze finansowanie. Sieć szpitali pogorszyła sytuację, zbudowała nowy problem szacowany na kwotę około 15 miliardów zł długu. Widać, że problem w mieleckim szpitalu i szpitalach na Podkarpaciu się pogłębił. Ten przypadek nie jest odosobniony – podkreślała.

- Proszę każdego dnia i wygłaszam oświadczenia, żeby wreszcie minister zdrowia spróbował rozmawiać o wyższym finansowaniu. Nie mówię o ostatnich gestach na sali sejmowej i przeznaczaniu pieniędzy na telewizję. Mówię o finansowaniu w zakresie ochrony zdrowia – dodawała.

Kapinos: PiS daje więcej na służbę zdrowia

W kontrze do posłanki stanął Fryderyk Kapinos. - W 2015 r. na służbę zdrowia było 77 miliardów zł, a w 2019 już 103 mld, a na 2020 rok jest 108 mld zł, czyli jest wzrost o 31 mld zł na służbę zdrowia – powiedział Kapinos wskazując, że są to najnowsze dane opracowane przez ministerstwo zdrowia. – Co by było, gdyby tych dodatkowych środków nie było? – pytał retorycznie.

- Wiemy, że są problemy w szpitalach powiatowych. Przygotowywany jest raport z badania sytuacji szpitali powiatowych. Na jego podstawie mamy rozmawiać z ministrem Szumowskim, wiceminister Szczurek-Żelazko, jak również z ministrem Cieszyńskim – zapowiedział.

- W tej chwili jest wzrost wyceny na pierwszą wizytę w poradniach neurologicznych, kardiologicznych, endokrynologicznych, a na ortopedycznych przyjęcia są nielimitowane. Będą też zapłacone w 100 procentach nadwykonania za endoprotezy, poradnie, chemioterapię. Jeżeli chodzi o sprawy opieki zdrowotnej to leżą mi one na sercu, ale sprawa toczy się nie od dzisiaj, tylko od 30 lat – powiedział.

Kapinos w nawiązaniu do sprawy finansowania onkologii w Polsce podkreślił, że rząd w ciągu dwóch lat zwiększył środki na ten cel o 2 mld zł - z siedmiu na 9 mld.

Kokoszka do Skowrońskiej: niech mnie pani nie straszy

Skowrońska mówiła też o słowach Mariana Kokoszki nawiązujących do domniemanej prywatyzacji oddziałów. Zaapelowała tym samym o wyjaśnienie, skąd takie głosy, które straszą mieszkańców. – Najmniejszego zamiaru nie mam nikogo straszyć, natomiast jeśli do mnie jako radnego docierają pytania dotyczące funkcjonowania szpitala i służby zdrowia w Mielcu to moim obowiązkiem jest przekierowanie tych pytań do tych, którzy kompetencyjnie za te sprawy odpowiadają – powiedział Kokoszka.

- Dyrektor potwierdził zresztą to, że końcówka ubiegłego roku wiązała się z ograniczaniem świadczeń zdrowotnych i takie pytania do mnie jako radnego trafiały. To głosy zrozpaczonych osób, które oczekiwały na wykonanie świadczenia i się nie doczekały – dodawał.

Jak stwierdził, rozmawiał z pacjentami dwóch istotnych oddziałów, którzy powiedzieli mu, że personel mówi o możliwości prywatyzacji tych oddziałów. Nie udzielę potwierdzenia, którego oddziału to dotyczy. To państwo odpowiadają merytorycznie za funkcjonowanie tego szpitala, żeby te rzeczy potwierdzić albo zaprzeczyć – ocenił Marian Kokoszka.

Więcław do Kokoszki: trzeba myśleć, co się mówi

Takie zachowanie bardzo krytycznie ocenił dyrektor szpitala Józef Więcław. - Z jednej chcecie, żeby tu przyszli specjaliści, a z drugiej jest: „okręt tonie”, „tragedia”, „prywatyzacja”. Pytam, skąd my tych specjalistów ściągniemy, jeśli cały czas wokół szpitala są takie sensacyjne informacje? Z tonącego okrętu szczury uciekają, a wchodzą jedynie piraci – powiedział.

- Trochę trzeba myśleć, co się mówi i od kogo jak od kogo, ale od wiceprzewodniczącego rady miejskiej należałoby wymagać – ocenił Więcław. - Pan mówi, że to są fakty, ale dzisiaj pan nam nie powie. A my wcale nie chcemy się dowiedzieć, bo to jest totalna bzdura. Zaistniał pan w mediach i to wszystko – skrytykował Kokoszkę dyrektor Więcław.

Finalnie w dyskusji głos zabrał tez przedstawiciel gmin – Józef Rybiński, burmistrz Radomyśla Wielkiego apelując o częstsze spotkania samorządowców i wspólne wypracowanie propozycji rozwiązań, które mogłyby poprawić sytuację mieleckiego szpitala. – Na ile potrafimy to powinniśmy wspólnie razem rozwiązywać te problemy. Tylko to może doprowadzić, że nasze gminy i powiat będzie się rozwijał. To my mamy tworzyć przyjazne warunki do życia w naszej powiatowej ojczyźnie, żeby młodzi tutaj pozostali. Popieram, że powinniśmy się częściej spotykać – powiedział.

- Spróbujmy na temat zdrowia mówić, a nie o polityce, bo do szpitala prędzej czy później pójdziemy wszyscy. Co zrobić, jak tworzyć klimat, żeby poprawić sytuację w mieleckim szpitalu. Rozumiem posłów, bo są politykami, ale my nie – zwrócił się do samorządowców. – My mamy służyć jak najlepiej człowiekowi, powiatowi i gminom – dodał.

Podczas debaty nie podejmowano kwestii planu naprawczego szpitala – ten dokument ma zostać omówiony i przyjęty na najbliższej sesji Rady Powiatu Mieleckiego, która zaplanowana została już na środę 19 lutego.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(79)

stock55stock55

45 20

Starosta i dyrektor szpitala powinni razem iśc buraki plewić bo do czego innego to oni się nie nadają.Kto to widział żeby na takie stanowiska do szpitala brać ludzi którzy poprzednie placówki w których pracowali doprowadzili do ruiny finansowej.Może lepiej niech się zwróca do społeczeństwa jak niezapomniany towarzysz Gierek - pomożecie ,może padnie odpowiedz pomożemy 19:13, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YoetuYoetu

18 13

I to jest właśnie przykład wyprania mózgu, ludzkiej głupoty. PIS który w tej chwili rządzi i odpowiada za służbę zdrowia daje 2 miliardy na propagandę!!! Chorą i obrzydliwą a wszyscy mają pretensje do lokalsów że wszystko co jest na utrzymaniu państwowym zdycha bez pieniędzy, to się po prostu w głowie nie mieści Jak ludzie są tępi, Jak głęboko zapadli w sektę 19:59, 17.02.2020


reo

PacjentPacjent

72 12

Prywatyzacji NIE BĘDZIE z jednego prostego powodu, bo stan zatrudnienia personelu w tym interesie musiałby się zmniejszyć o 20-30% a ci co pozostaliby na stanowiskach musieliby zagęścić swoje ruchy w pracy o 50% ?! I dotyczy to niemal każdego szczebla tej organizacji ?!
Żaden prywatny właściciel niezależnie od formy prawnej a którego obowiązuje rachunek ekonomiczny nie pozwoli sobie na :
1. Niekończące się nasiadówki w pokojach lekarskich i pielęgniarskich ?
2. Noszenie jednej strzykawki, opatrunku czy prowadzenie wózka po 2-3 osoby ?
3. Tworzenie multum związków zawodowych oraz utrzymywanie pieniaczy na etatach ?
4. Klepanie prywaty w czasie godzin pracy i na służbowym sprzęcie ?
5. Traktowanie klientów (tj. pacjentów) jako zła, zbędnego balastu czy wręcz jak idiottów ?
6. Traktowania niektórych oddziałów szpitalnych jako prywatnych folwarków przez lekarzy ?
7. Spacerów za ulicę na Hale Targową po zakupy w czasie godzin pracy ?
8. Zatrudnianie ciotków, pociotków, mamuniów, tatuniów itp. i wykonywania przez 3 osoby pracy jakiej nie wystarcza dla 1 ?
9. Wiecznego wystawania po kątach, za winklami i po innych zakamarkach z cygarami ?
10. Wymieniania gniazdka lub kranu przez 3 ludzi ?!

Dlatego właśnie NIKT NIE JEST ZAINTERESOWANY zmianą tego stanu rzeczy i to się nie zmieni. A jeżeli państwo nawet dosypie kolejne ciężkie miliony to nic to nie zmieni bo skończy się wyłącznie jeszcze większym marnotrawstwem ?
To są wszystko obserwacje zwykłego człowieka jakie można zaobserwować gołym okiem będąc kilka dni w szpitalu, aż strach pomyśleć o tym czego nie widać gołym okiem ...


19:15, 17.02.2020

Odpowiedzi:8
Odpowiedz

JanekJanek

23 2

100 na 100 trafne. 20:06, 17.02.2020


voytecwvoytecw

13 7

I to jest właśnie precyzyjna lista powodów, dla których ten szpital (a w praktyce większość) powinna zostać czym prędzej sprywatyzowana! 20:27, 17.02.2020


FunkygirlFunkygirl

15 3

Dokładnie tak to wygląda!!! Haha 21:34, 17.02.2020


xyzxyz

17 2

W punkt! Zwłaszcza z tą prywatą w gabinetach!!! 21:49, 17.02.2020


SwojakSwojak

17 2

Ty musisz byc ,, nasz" bo duuzo wiesz...pacjent nie mialby takiej wiedzy:) za duzo szczegolow. 22:37, 17.02.2020


100 / 100100 / 100

3 0

Pacjent to ty powinieneś siedzieć podczas tej debaty na miejscu starosty-,,nic nie moge" bo miejsce chłopstwa jest na polu.
10:45, 18.02.2020


RealistaRealista

2 3

Pacjent, masz jakieś konkretne info nt realizowanych przez lekarzy prywatnych wizyt w szpitalu i pobieranie za to pieniędzy? Jeśli tak to nic trudnego, wystarczy złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa: https://cba.gov.pl/pl/zglos-korupcje/445,Zglos-korupcje-osobiscie-lub-pisemnie.html Lekarz to funkcjonariusz publiczny i nie może podczas pełnienia obowiązków służbowych przyjmować korzyści majątkowych od pacjentów. 15:45, 18.02.2020


KomentKoment

0 0

@Pacjent wykazał się gruntowną znajomością tematu oraz specyfiki funkcjonowania mieleckiej mafii. Nowy właściciel szpitala przywiózłby prokuratora i kazał mu pozamykać całe to towarzystwo bez jednego wyjątku. Dlatego nie będzie prywatyzacji, zwłaszcza, że prokurator to część mafii. Powiat mielecki może się stać jednym z najbogatszych powiatów w Polsce, w ciągu kilku dni. Wystarczy tylko trzech uczciwych - jeden sędzia, jeden prokurator i jeden policjant z kilkoma tysiącami kajdanek. I otwarta droga do dobrobytu i ogólnej szczęśliwości. Oczywiście tych trzech ludzi w Mielcu nigdy się nie znajdzie. 00:41, 19.02.2020


głos z Mielcagłos z Mielca

17 0

BRANŻA OCHRONY ZDROWIA W DANII _wzorujmy się na najlepszych rozwiązaniach.
Duński system ochrony zdrowia oceniany jest jako jeden z najlepszych na świecie. Dlaczego?
19:29, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Totalna Opozycja... Totalna Opozycja...

33 20

Będą się spotykać, rozmawiać... i nadawać na PiS :-) 19:32, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anna 4Anna 4

19 8

Oby tak było! niech ktoś nareszcie powie prawdę o tym co się dzieje w tym kraju. do tej pory ciemne Podkarpacie głosuję na PiS a oni zabiją niebawem służbę zdrowia i opowiedzą za dwa miliardy o tym jak wspaniale żyje się tu pacjentom 19:54, 17.02.2020


NormalsNormals

21 8

No co za teksty.... Ze najwieksze straty bo r mln na 12 genereuje oddzial.ginekologiiczno.polozniczy. czy oni siebie slysza??? Co.oni chca by kobiety nie rodzily w mielcu? Mamy juz niz demograficzny. 19:47, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzokSzok

13 4

Człowieku Ty w ogóle nie rozumiesz słowa pisanego 19:53, 17.02.2020


WódzWódz

36 26

Cicho ciemny ludzie!!! Oczy w telewizor i oglądać telewizję za 2 mld złotych. Potem pacierz i modlić się o zdrowie, bo na służbę zdrowai nie macie co liczyć. I pamiętaj Polaku, musisz być patriotą i umrzeć przed przejściem na emeryturę, aby Twoje pieniądze przeszły na skarb państwa, czyli aby Nowa Arystokracja miła sie za co bawić. Kajdany załóż i do roboty, psia mać! 19:50, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W dychę W dychę

25 4

"- Z jednej chcecie, żeby tu przyszli specjaliści, a z drugiej jest: „okręt tonie”, „tragedia”, „prywatyzacja”. Pytam, skąd my tych specjalistów ściągniemy, jeśli cały czas wokół szpitala są takie sensacyjne informacje? Z tonącego okrętu szczury uciekają, a wchodzą jedynie piraci – powiedział." I to jest właśnie postawa mielczan w tym samorządowców, narzekać pluć charchać na wszystko co jest dookoła a potem oczekiwać żeby wszyscy to podziwiali wspomagali i chwalili No niestety tak się nie da. najpierw sami dajcie coś dobrego od ciebie nie plotkujcie, nie obrażajcie nie poniżajcie a potem już pójdzie lepiej 19:52, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nemonemo

27 15

Panie Kokoszka, zostałeś po prostu zrypany za rozsiewanie plotek. Pytam (do prawicy) po co uczestniczycie w tej hucpie. Tym samym legitymujecie takie nasiadówki, które do niczego nie prowadzą. A główny problem narastającego gigantycznie długu, to dla obecnych władców starostwa nie problem. I co z tego, że strata wynosi 12 mln 741 tys. złotych. Strata rośnie i WINNY JEST RZĄD PIS-u, ponieważ nie daje pieniędzy. TAKA FILOZOFIA PANIE KOKOSZKA - "poniał" 19:54, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anka39Anka39

14 8

W Mielcu logiką i faktami do nikogo nie trafisz Oni oglądają TVP i żyją w świecie Radio Maryja to jest lepsze niż cały czas na narkotykach i to takich naprawdę ciężkich które całkiem odrywają od rzeczywistości 20:35, 17.02.2020


kubakuba

38 17

skowronska .... co ona sie zna na służbie zdrowia . smiech na sali ... przeciez to Peło chciało zlikwidować szpitale i je sprywatyzować. Teraz jest wielką obrończynią chorych i narodu . Ale to paplanina tęczowa 19:56, 17.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ALaALa

15 11

Za to Kapinos i Kokoszka to specjaliści od służby zdrowia. Co zrobił PIS w kwestii szpitali? Proszę podać jeden konkretny przykład... 20:36, 17.02.2020


Do ALaDo ALa

6 0

Zabijają ją powoli partyjnie 20:41, 17.02.2020


ZalolZalol

31 22

Rządzi PSL w powiecie i po roku są efekty.brawo panowie Lonczak wieclaw starosto i dyrektorze z PSL. Tez teraz to sobie uświadomiłem ze pan Lonczak zapoczątkował złe zjawisko robiąc dyrektorem szpitala czynnego polityka - radnego PSL z powiatu przeworskiego 20:07, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Chacha ha Chacha ha

15 12

Na razie służbą zdrowia w tym kraju to rządzi PiS i jak widać są efekty 20:36, 17.02.2020


Trytko Trytko

26 13

Mam jedno wrażenie ze rządzą nami w powiecie ludzie totalnie pozbawieni Poczucia odpowiedzialność za to czym zarządzają. Takiej przyzwoitości w sprawowaniu władzy, po co robią takie spotkania co one wnoszą ? Czy włodarze gmin zobowiązali sie ze bedą wspierać szpital? Czy przyszli posłuchali Ze winny jest każdy tylko nie oni i wypili kawe. Szczerze czuje absmak jak czytam takie info, nie traktujcie ludzi jak polmozgow którym można wszystko wmówić 20:10, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YesuYesu

9 11

Naprawdę myślisz, że ktoś poza babciami 80 plus jest jeszcze tak *%#)!& żebyś im mówił że to nie PiS odpowiada za służbę zdrowia w tym kraju, tylko w paru lokalnych Chłopków? I wyczarują kasę którą rząd ukradł? Bo przecież są dyrektorami i samo to nawet bez pieniędzy daje specjalne moce? Że są bohaterami którzy powinni cudem pokonają Gang złodziei? Nie ośmieszaj się 20:33, 17.02.2020


oburzenioburzeni

24 11

wszyscy oburzeni bo ktoś ośmielił się zapytać wprost o coś o czym jest głośno. A zamiast odpowiedzi jest atak na pytającego.Pani Skowrońska na spotkaniu na konkretny temat mieleckiego szpitala uprawia politykę ,pan Więcław będzie karcił i pytał skąd weźmie specjalistów , ( być może czuje się w roli pirata ). Na zapaść służby zdrowia pracowały wszystkie rządy po kolei i myślenie że obecny rząd od razu coś nagle zmieni jest utopią. Gdzie byli adwersarze jak ich rządy rządziły? Jedynie pan Rybiński powiedział coś konstruktywnego. Tego tematu szkoda topić w polityce tylko wziąć się do roboty. 20:14, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

6767

9 7

Usilnie starasz się zakłamać sytuacje i działasz jak TVP, która manipuluje, kłamie, szmaci się i robi z ludzi *%#)!& Ale prawda jest jasna i krytykowanie ludzi którzy stają na głowie żeby cokolwiek z tego szpitala zostało pomimo że ci którzy mają go utrzymywać (rząd) wolą dać na propagandę, nic nie da. Nikogo już nie okłamiesz i nie uda ci się nazwać szamba perfumerią, a szambo które teraz w tym kraju leje się strumieniami jest coraz głębsze 20:30, 17.02.2020


batmanbatman

28 0

prywatyzacja już nastąpiła , przecież każdy z was płaci za leczenie chyba że nie zależy na życiu 20:15, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

P co nam oniP co nam oni

35 9

Skoro starosta i dyrektor nie maja konkretnych propozycji jak naprawić szpital ( a mieli mieć co mówił jeden i drugi obejmując swoje stanowiska ). To po co nam taki starosta i dyrektor ?? 20:22, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BetonBeton

18 16

Stuknij się w łeb dzbanie i zapytaj się gdzie są nasze pieniądze, podatników i ludzi ubezpieczonych? Serio myślisz że ma je dyrektor i starosta? A może właśnie PiS przeznaczył je na propagandową telewizję i dołożył rydzykowi który już może pieniędzmi tapetować ściany? Mnie się wydaje że to drugie a ty masz wyprany mózg 20:26, 17.02.2020


VickyVicky

26 8

A w Kolbuszowej tylko likwidują, nie ma już położniczego, noworodkowego dziecięcego, za chwilę nie będzie rehabilitacji. A starosta mówi że ufa dyrektorowi bezgranicznie, mieszkańcy nie mają pretensji ani do PiSu ani do dyrektora ani w ogóle do nikogo. u nas wszystko działa, każdy staje na głowie żeby było dobrze, żeby utrzymać nawet te oddziały które nie przynoszą zysków, ale i tak wszystko jest źle, dyrektor *%#)!& jeden z drugim, starosta bee, bo nie dodrukował, a PiS jest cacy. Chore miasto 20:25, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodakRodak

27 16

Po geście Lichockiej to raczej nie należy spodziewać się pomocy od rządzących.Widocznie zapaść w lecznictwie wkalkulowana została w kampanię wyborczą Dudy. Chorych jest mniej od zdrowych, a zdrowi muszą się zabawić dobrze z TVP, oglądnąć głupawe seriale no i łyknąć papkę ogłupiająca serwowana przez programy informacyjne. Sami pomyślcie jaka błogość spłynęła na Naród w trakcie konwencji Dudy. A ludzie umierali zawsze, a PiS wiecznie żywy będzie między zdrowymi. 20:40, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrawoBrawo

11 3

W punkt. Nic dodać nic ująć 20:41, 17.02.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Fanatyk Fanatyk

30 12

Wedle wstępnych szacunków - na dzień 14 lutego - strata szpitala za 2019 rok wyniosła 12 milionów 741 tys. zł. Jak pamietam Dyrektor wieclaw został dyrektorem gdzieś początkiem lutego 2019 był przedstawiany jako uzdrowiciel, miał cały rok aby naprawić szpital i co ? Patrzcie na te liczby to sie samo komentuje. To jest kompromitacja przez duże K , jak dzis pamietam jak go zachwalali radni PSL oraz starosta Lonczak, to sie samo komentuje 20:52, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

voltvolt

4 5

Widzisz do czego cię ten fanatyzm doprowadził? Widzisz tylko nasz szpital zapominając o tym co się w Polsce dzieje. 09:37, 18.02.2020


GumiokGumiok

16 0

Muj plan:
Trza szpitalowi pomuc
Trza zrektrusturyzować
Trza odłurzyć
Trza dofinansować
Trza zreformować
Trza naprawić
Trza zrobić dobrze 21:00, 17.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OrtografiaOrtografia

0 4

Zapomniałeś dodać....
....zaprzyjaźnić się ze słownikiem ortograficznym. 05:34, 18.02.2020


StaryStary

22 8

Skowrońska już nie jednego uzdrowiła pamiętacie 20% bezrobotnych,to było jak pani była w polityce decyzyjnych. 22:47, 17.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RodakRodak

11 11

A teraz to masz raj , pracujesz, płacisz podatki a decyzyjni 2 mld przekazują na bzdety a nie na służbę zdrowia. A Ty dalej tkwisz w narracji " przez 8 lat Polki i Polacy....." Miało być lepiej a nie tak samo.
" 00:25, 18.02.2020


voltvolt

2 0

Nie udawaj żeś stary skoro nie pamiętasz że komuna była a po niej przemiany gospodarcze i rozkręcanie demokratycznej gospodarki. 09:31, 18.02.2020


ChabiorChabior

17 4

Państwowa służba zdrowia to fikcja tak naprawdę za darmo są tylko najtańsze procedury rząd dał 500+ i 13stke a ty człowieku radź sobie sam 08:43, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolkaPolka

17 8

Gdy czytając to wszystko człowiek sobie uświadomi co się dzieje w szpitalach w całym kraju, w tym na oddziałach onkologicznych, i zestawi to z pieniędzmi które trafiają do Rydzyka, choć on już dosłownie sam nie wie co ma z nimi robić, tyle ich już od władzy ma, a jeszcze do tego na propagandowe TVP, to naprawdę człowiek się zastanawia czy w ogóle żyje w cywilizowanym kraju czy to już kompletna dzicz, znieczulica i nowy komunizm? 09:09, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VoltVolt

16 4

Panie Kapinos przesiąkłeś Pan już warszawskim pisostwem a taki dobry chłop był z ciebie. Nie mówi się tak żeby było dramatycznie tylko żeby było merytorycznie. Kogo obchodzi wzrost od 2015 roku, ważne że od 2019 jest to 5mld zł co przy podwyżkach na media i wszystko inne jakie zafundował nam rząd żadną podwyżkę nie jest. Żal mi Pana boś człowiek rozumny, empatyczny i werwą do pozytywnego działania a dyscyplina partyjna nakazuje ci mydlenie ludziom oczu i robienie z siebie . . . nie powiem co. 09:20, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

agnrodisagnrodis

11 9

Trolownia pisowska w akcji miejmy nadzieję że zachorują na raka i sami zobaczą w swoją stronę środkowy palec 09:47, 18.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlgaOlga

0 0

Pięknie napisane. Dopóki zdrowi i *%#)!& nie boli, to siedzą i przyjmują jak bezmyślne kukły przekaz z TVP i TV Trwam. Ale jak się zdrowie pogorszy, nie życząc, to zobaczą środkowy palec i tyłek rządzących, którzy akurat za nasze pieniądze jadą na ekskluzywne wakacje, odwiedzając po drodze rydzyka, który już nie wie, gdzie ma pieniądze upychać. a dla nich, ubezpieczonych, na leki nie będzie i będą umierać w męczarniach albo zbiórki na ratunek robić. A 2 mld w TVP na Koronę królów i propagande. 08:44, 19.02.2020


skandyskandy

9 7

wyPAD2020 - referendum już w maju! 09:47, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ricorico

7 3

Lichocka jest katoliczką? To może dużo wyjaśnia?... 09:54, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

myczyonimyczyoni

13 5

TVP 2 mld zł, kościół rzymskokatolicki w Polsce 19 mld zł rocznie z budżetu państwa.
Tak PiS dba i zdrowie obywateli
W rzeczywistości dba tylko o utrzymanie władzy. 09:56, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mariomario

12 3

Chore to jest że rząd spycha utrzymanie szpitali na samorządy a kasę ze składek wydaje na głupoty milion na konwencję prezydenta Dudy . 10:03, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JadwigaJadwiga

3 0

nie jestem PISiorkom ale nie kumam PIS wzgledem PO zwiekszyl naklady o ok.40mld.dalej kasy nima mysle ze wina zarzadzania.sluchajac lekarzy z calej Polski mowia ze sie poprawilo w ciagu ostatnich lat.blad ktwi gdzies indziej ja mysle ze nawet jakby dali 200mld.to i tak by bylo malo.prywata w publicznych placowkach to raz wiem bo bylam.Tej sluzby zdrowia to nikt nie naprawi za 20 lat.PO krytykuje a wtedy to byla masakra.zeby nie bylo nikogo nie popieram bo kazdy obiecuje a nic nie zrobi PO rzadzilo 8 lat i lipa.PIS 5 lipa.szkoda slow. 10:08, 18.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WolfgangWolfgang

2 0

Zgadzam się. Jedni i drudzy są siebie warci. Brakuje mi przy tego typu posiedzeniach merytorycznych rozmów. Problem nie pojawił się ani za PIS ani za PO. On był zawsze! Usiąść razem (lecz tylko kumate jednostki, bez krzykaczy) i opracować plan tak jak w każdym prawidłowo zarządzanym przedsiębiorstwie. 10:59, 18.02.2020


mickmick

6 5

a moze by tak zrezygnowac z niektorych bezsensownych rzeczy i dac na szpital?np.jakies poidelka itp nie sa najpilniejsze.kazdy domownik jak jest zadluzony nie nie kupi sobie czegos do domu co nie jest najpilniejsze. 10:36, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AliAli

13 2

Pytanie a którą placówką starosta umie zarządzać ? -żadną w każdej bajzel od przedszkoli po szpital 10:52, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DamianDamian

12 7

Jedno jest pewne widać po komentarzach że miliardy ładowane pisą TVP dają efekty .... lud łyka te bzdury jak pelikan . 10:52, 18.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MarwoMarwo

4 7

A ty trolu co łykasz dopalacze. Nie płacą ludzie abonamentu na TVP więc rząd musi dotować,ile masz reklam w TVP, a ile walą reklam komercyjne.Film przykładowo trwa 1,20h a reklam w nim 45min. 11:39, 18.02.2020


+ 60+ 60

5 4

nie oglądam i żądam te miliardy przekazać na lecznictwo a nie współczesnego Gebelsa 12:21, 18.02.2020


wujojanowujojano

10 2

Kaczyńskiemu w PRL-u nie podobało się tylko to, że Partia miała ideologię ateistyczną, więc nie mogła liczyć na wsparcie Kościoła, a poza tym to nie on był I Sekretarzem. Dlatego dziś buduje jego "lepszą" wersję. 11:30, 18.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niconico

4 0

Jeszcze tylko brakuje przymusowego oglądania Dziennika Telewizyjnego , choć sklepy w niedzielę też komuniści pozamykali . 11:32, 18.02.2020


bolobolo

1 7

wprowadzic powinni przymusowy abonament do rachunku np.za gaz i spokoj.a trole wyja ci co go nie placa.TVP to nie tylko polityka ale rozrywka,sport i wiele innych.jak ktos mowi ze nie oglada tvp to tak jakby mowil ze kału nie oddaje bo smierdzi 12:21, 18.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

antyanty

6 4


W tym pisie co jeden to głupszy. Czekam kiedy osiągnął szczyt głupoty 12:39, 18.02.2020


mmmm

5 3

Nie będę płacił na szujnię Kurskiego używam kuchni indukcyjnej jeśli wiesz co to jest tłuku a wodę ciepła mam w sieci 12:43, 18.02.2020


antekpociechaantekpociecha

9 2

Tow prezes ma nowy problem. Dali 2 miliardy Kurskiemu a ten w Toruniu poczuł się "nie kochany" więc szybko wymyślił swojego kandydata na prezydenta czyli wyraźny przekaz do prezesa. To ja waszego nie poprę swoimi mendiami jeśli mi nie dacie jak zawsze ile tam sobie zażyczę.
Bo to jak mawia pan Ferdek takie poparcie mendiami to panie drogie rzeczy som 12:56, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bolobolo

3 2

slychac wycie znakomicie totalni.niemoge sie doczekac debaty PAD MKB pekne ze smiechu chyba.ciekawe ile zeszytow na ta debate przyniesie bo jak z glowy bedzie mowic zeby w Polsce byly rzeki i slonce to program znakomity.a tak faktycznie to PAD ja zajedzie na debacie. 15:06, 18.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RoniRoni

0 2

Ciekawe jak się wytłumaczy z Piotrowicza w trybunale to zeczywiscie może być interesujące PRZECIEŻ SĄ JESZCZE SĘDZIOWIE NOMINOWANI PRZEZ RADĘ PAŃSTWA PRL i co? Sam takiego nominuje ZDRAJCA 16:25, 18.02.2020


RealistaRealista

4 0

Ja mam jedną złotą receptę na nasz mielecki szpital. Należy go sprywatyzować np. firmie Luxmed, która potrafi liczyć pieniądze. W całej Polsce ma swoje placówki, szpitale i również działa między innymi na kontraktach z NFZ, plus sprzedaje abonamenty na opiekę medyczną osobom prywatnym. Zapewniam was, że wtedy ten szpital przeszedłby metamorfozę zarówno wizualnie jak i mentalnie. W sektorze prywatnym nie ma przyzwolenia na marnotrawienie pieniędzy. Dla informacji: pakiet medyczny w Luxmed PREMIUM PLATYNOWY kosztuje 5268 zł rocznie (usługi nielimitowane). A teraz policzcie ile wpłacacie rocznie do NFZ w ramach składek? Oj bardzo dużo. Nie wspomnę już o płaceniu podwójnej składki zdrowotnej w przypadku pracy na umowę o pracę i umowę zlecenie a nawet potrójnej w skrajnych przypadkach. 15:18, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cezarcezar

2 4

ale wy nienormalni jestescie tym hejtem na PIS kazde wybory przerzniete to nakreca ich zwolennikow.nie kumacie?hejtujcie a Duda wygra w 1 rundzie. 15:26, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kpnrad w Kpnrad w

3 0

Jestem jak najbardziej za prywatyzacja, jestem po 5 operacjach na NFZ w prywatnych szpitalach, i tam traktują pacjenta jak klienta A nie zło konieczne. Z Mielca wyjechałem z diagnozą zwichnięcia po wizycie prywatnej noga w gips na podstawie tego samego rentgen. Śmiechu warte i kradzież naszych pieniędzy porażka 19:05, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WujekWujek

12 1

Tak to sie dzieje jak ludzie z politycznego nadania pracuja w szpitalu na stanowiskach kierowniczych i nie biora odpiwiedzialnosci za caly syf ktory robia. 19:06, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikMik

8 0

To jest wlasnie zatrudnuanie swoich znajomych kolezanek itd. A pozniej lament bo robota nie zrobiona. 19:44, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pacjent 668377363Pacjent 668377363

3 1

W Mielcu mnie spławiono w Rzeszowie przyjęto jak gościa jak i w Mielcu prywatnie. Prywatne poradnie w Mielcu na NFZ przyjmują uprzejmie i dbają o klienta , sprzeciw dofinansowania szpitala z mojego budżetu hańba i porażka co robią z pacjentami , moja żona ma przez nich córkę z wodoglowiem A oni się bawią za nasze pieniądze, szok że to jeszcze istnieje gorsze od kronospanu, wziąść za dupe i sprawdzić wyniki i szanować życie i pacjenta A jak nie to spalić
20:12, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pacjent 668377363Pacjent 668377363

1 1

Jeżeli któryś z lekarzy pełniący dyżury na sorze ma pretensje do mojej uwagi proszę o kontakt telefon w niku. Wiem ze sa w tym gronie i lekarze z powołania Ale reszta ich tłumi, jak i wśród pielęgniarek. Weźcie się za robotę A nie strajki . W razie pytań proszę o kontakt telefon 20:22, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tony Tony

1 2

po co ci *%#)!& politycy sie spinają przecież oni o tym nie maja zielonego pojęcia chłopy oderwane od pługa zawiadują medycyną :))) ?? i tak to trzeba sprywatyzować i będzie działało ......??? 22:57, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MalaMala

5 0

Kto wklada palce w drzwi liczy sie z tym ze ktos tymi drzwiami trzasnie. Pew ej osobie zostaly te drzwi zamkniete. Brawo dla tego kto podjal taka decyzje juz dawno to powinno byc zrobione 06:53, 19.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

loneklonek

0 0

Na szczęście Pan Zarządzanie Kryzysowe czuwa! Szkoda, że nie było też kogoś od lasów i budownictwa.... 08:01, 19.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RinaRina

6 0

Wiemy o palce jakiej pani chodzi. . . . . . 08:17, 19.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WinetouWinetou

5 2

PRYWATYZACJI NIE BĘDZIE BO:
- Spora część z obecnych na tej sali nie jest tym zainteresowana gdyż większość ma tam wciśniętych swoich znajomych, ziomków itp. którzy niekiedy są tylko po to aby podpisywać listy płac
- Prywatny właściciel wywaliłby na bruk pseudo-zarządzających z politycznego nadania i zatrudniłby w drodze rzetelnej rekrutacji menedżerów z prawidziwego zdarzenia i wynagrodzenia uzależnił od wyników pracy a nie od partyjnych kolorów i znajomości
- Obecni pracownicy musieliby się wziąć ostro do roboty a stosunek do pacjenta musiałby się zmienić o 180 stopni z dnia na dzień
- Skończyć by się musiała wieczna bezcelowa spacerologia dwójkami po całym szpitalu z jedną kartą chorego lub jedną strzykawką
- Koniec z imprezkami, sałatkami i placuszkami w robocie
- Koniec z partyjnymi i związkowymi pieniaczami robiącymi ferment pośród załogi
- Nowy zarząd szpitala musiałby zacząć szukać dochodów wszędzie gdzie tylko to możliwe i racjonalnie gospodarowac kosztami a nie tylko czekać na łaskę NFZ i płakać jaki to rząd straszny bo nie chce w nieskończoność pchać kasy w tą czarną dziurę bez dna

I tak można wymieniać bez końca, po prostu prywatny przedsiębiorca rządzi się prawami ekonomii i zasadami logiki a to co się dzieje w państwowej służbie zdrowia to jakieś pomieszanie gospodarki z czasów PRL, analfabetyzmu ekonomicznego, kolesiostwa, dziadostwa i zwykłego lenistwa! 09:15, 19.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%