Trwa rewitalizacja linii kolejowej numer 25, prace obejmują także stację Mielec. Wiemy kiedy zostanie zburzona stara kładka nad torowiskiem.
Zapomniana przez kolejarzy wiele lat temu, pozbawiona nawet peronów, mielecka stacja kolejowa przejdzie wielką metamorfozę. Zaplanowano pełną infrastrukturę dla podróżnych oraz przejście podziemne.
- W stacji Mielec wybudowane zostanie przejście pod torami pomiędzy budynkiem stacyjnym a budynkiem magazynowym. Przejście zapewni dojście do peronu, a także przeprawę z jednej na drugą stronę stacji. Trzy windy na stacji ułatwią komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. W stacji wybudowany zostanie peron wyspowy (dwukrawędziowy) o długości 200 m. Początek peronu zlokalizowany będzie naprzeciw budynku stacyjnego - poinformowała hej.mielec.pl Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizacja linii 25 oznacza także koniec starej kładki dla pieszych, która straszy swoim wyglądem i staje się meliną. Zburzone zostanie przejście dla pieszych w formie tak zwanego ślimaka. - W ramach robót dodatkowych planowane jest również wybudowanie drugiego przejścia pod torami, w lokalizacji istniejącego przejścia w poziomie szyn w ciągu ul. Drzewieckiego i Piotra Skargi - przypomina Dorota Szalacha.
- Termin rozbiórki istniejącej kładki nad torami jest w trakcie procedowania. Zakłada się, że demontaż tego obiektu nastąpi pod koniec 2020 roku - precyzuje przedstawicielka zespołu prasowego PKP PLK.
Rewitalizacja nie obejmuje budynków stacji, gdzie przed laty funkcjonowały kasy i poczekalnia. Mielecki magistrat planuje powstanie budynku wspólnego dla stacji kolejowej i dworca autobusowego, od strony ulicy Jagiellończyka.
[ZT]45310[/ZT]
bolo12:47, 20.11.2019
dobrze ze na tym bublu sie nikt nie zabil.
Oper12:51, 20.11.2019
Prima aprilis tak powstanie jak hala sportowa,na ratunek szpitala miasta nie stać a dopiero stacja,chyba że gminy wiejski dołożą,bo tylko korzystają za darmo z naszego miejskiego podatku.
Oko12:54, 20.11.2019
Kładka piękna ale jeszcze piękniejsze są baraki wzdłuż torów,masakra.
kolej13:35, 20.11.2019
Artykuł, z którego nic nie wynika.
Wysilcie się i podajcie Redaktorzy akres i terminy prac na dworcu.
haha13:50, 20.11.2019
Przy następnych wyborach
PKP14:37, 20.11.2019
Perony, tunele, przejścia... a budynek dworca jest przewidziany do odświeżenia?
sumi17:03, 20.11.2019
a na który peron będzie prowadził ten tunel haha
ert19:29, 20.11.2019
"W stacji Mielec wybudowane zostanie przejście pod torami pomiędzy budynkiem stacyjnym a budynkiem magazynowym". Czy ktoś , coś z tego rozumie?. Początek peronu na wysokości budynku stacyjnego,( co to jest ten budynek stacyjny?) + 200 m to koniec będzie gdzieś za Lidlem,a budynek wspólny z dworcem autobusowym?, pasażerów z poczekalni będą dowozić melexami , a miał być węzeł przesiadkowy , peron powinien zaczynać się pod wiaduktem. Takie coś to tylko w Mielcu.
tre20:15, 20.11.2019
W Dębicy wejście jest na początku peronu, a peron ma 400m.
za krótki21:45, 21.11.2019
Peron będzie zdaje się na sześć wagonów - (200 metrów). Hetman jadąc przez Mielec na Święta miał i po 13 wagonów. Czy inwestycaj warta 300 milionów (tylko sam odcinek Mielec - Dębica) musi pachnieć fuszerką i jakimś celowym partacko-sku...skim syfem?
NocNick20:23, 20.11.2019
A będą jeździły jakieś pociągi?
nmp22:20, 20.11.2019
Jak na razie mieszkańcy Tuszymy zmienili sobie nazwę przystanku z Przecław Tuszyma na Tuszyma.
pytanie09:16, 21.11.2019
kiedy będą budować tory z Tuszymy do Radomyśla
odp. 06:38, 22.11.2019
Tuszyma przy Cegielni Przecław
ZXC11:52, 21.11.2019
Tyle wspomnień z technikum,
Tyle wypitych flaszek alkoholu na kładce :)
NIE dla zniszczenia kładki :)
My15:40, 21.11.2019
Do nic oper ! A ty skad jestes buraku ? Znalazl sie szlachcic !
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
4 1
Tego to nawet budowlańcy nie wiedzą a co dopiero redaktorzy.