Zamknij

Pogotowie z Mielca pokazuje bohaterskiego kuriera! Ratował życie klientowi!

19:39, 18.12.2018 P.C Aktualizacja: 03:50, 24.12.2018
Skomentuj

Kurier firmy FedEx prawie pół godziny walczył o życie osoby, której doręczył przesyłkę!

- To właśnie o takim człowieku powinno się dużo mówić, bo to jest wzór do naśladowania! Prowadził resuscytację prawie pół godziny, do czasu dotarcia na miejsce zdarzenia karetki reanimacyjnej. Walczył bez przerwy, z ogromnym poświęceniem i pomimo skrajnego wyczerpania, opadnięcia z sił. I to o życie zupełnie obcego człowieka! Postawa pana Damiana zasługuje na najwyższe uznanie i powinna być traktowana jako współczesne bohaterstwo – mówi Tomasz Pelc, dyspozytor medyczny z mieleckiego Pogotowia Ratunkowego, który przyjął zgłoszenie.

Dziś (we wtorek) około godziny 14.00 mielecka dyspozytornia ratownictwa medycznego odebrała telefon z miejscowości Cisów Las (pow. stalowowolski). Okazało się, że gdy kurier, pan Damian, próbował wręczyć przesyłkę, klient nagle upadł i przestał oddychać.

– U mężczyzny doszło do nagłego zatrzymania krążenia. Wówczas pan Damian niezwłocznie, jako przypadkowy świadek zdarzenia, nie tylko wezwał pomoc z numeru alarmowego, ale natychmiast sam podjął czynności resuscytacyjne. Prowadził je samodzielnie, biorąc pod uwagę wskazówki dyspozytora medycznego – relacjonuje Tomasz Pelc.

Najbliżej stacjonujące karetki reanimacyjne były rozdysponowane. Na pomoc pędził ambulans z Niska. – My, ratownicy medyczni, wiemy co to jest wysiłek przy reanimacji. Znamy też badania, które mówią, że już po 10 minutach przeciętny człowiek słabnie na tyle, że uciśnięcia klatki są coraz mniej efektywne.  Trzeba szukać zmiennika. A pan Damian reanimował 28 minut! Nie miał już kompletnie sił, ale się nie poddawał – opowiada Grzegorz Knap, dyspozytor, który wspierał akcję.

– Trzeba szczerze powiedzieć, że często nawet rodzina nie podejmuje się wysiłku resuscytacji. Zazwyczaj nie rozpoczyna jej z niewiedzy, z powodu paniki, albo, jeśli już działa, to szybko się poddaje. Obcy ludzie, którzy reagują aż tak odpowiedzialnie i z poświęceniem, to jest już w ogóle malutki procent – dodaje Grzegorz Knap.

- To jest dla nas duże przeżycie, że akurat w naszej dyspozytorni odebraliśmy zgłoszenie od tak niezwykłego człowieka i mogliśmy śledzić jego wyjątkowe poczynania – mówi Maria Napieracz, dyrektor mieleckiego pogotowia ratunkowego.

- Jako pogotowie ratunkowe ratujemy ludzkie życie również w pewien szczególny sposób: ucząc pierwszej pomocy na wielu kursach. Ale wiemy również, że wciąż nie brakuje osób, które nie wiedzą co robić i zdajemy sobie sprawę, jak wiele jeszcze można zdziałać. Dlatego taka osoba jak pan Damian to jest dowód, że każdy może próbować ludzkie życie, w każdej sytuacji i bez względu na to, czy osoba umierająca jest mu bliska – dodaje dyrektor.

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(47)

JagodaaJagodaa

99 0

Brawo!! Siła, odwaga i refleks - szanujmy i podziwiajmy! 19:54, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Brawa i podziwBrawa i podziw

111 0

Postawa godna podziwu i naśladowania. Odwaga, poświęcenie na medal! FedEx powinien nagrodzić tego chłopaka!!! 19:56, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OjaciezOjaciez

84 0

Niesamowita historia, to naprawdę człowiek, który nie traci głowy! Tylko pogratulować jego rodzinie. Łebski chłop. będą z nim bezpieczni. 20:03, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniAni

89 0

I tacy ludzie powinni być celebrytami! a przynajmniej lokalnymi. Powinno się ich podziwiać, a nie jakieś świrow, które słyną z głupoty. 20:04, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TylkoTylko

68 0

Kopara opada! wspaniały pan kurier, przyniósł wielką i dobrą sławę swojej firmie. 20:06, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomaszTomasz

68 0

No i świetnie że pogotowie i media stawiają na takie rzeczy, pokazują takie akcje, bo właśnie pokazywanie takich ludzi ośmiela do pierwszej pomocy! Brawo, Panie Damianie! 20:08, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrawoBrawo

50 0

Brawo, brawo, brawo! 20:11, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YuYu

50 0

Oby każdy chory w takiej sytuacji miał przy sobie kogoś, kto wie co robić! Zawsze to szansa na życie, a często bez takich ludzi jak P. Damian nie ma żadnej. 20:57, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Basiczka1 Basiczka1

42 1

Brawoooo Damian !!???? Wielki szacunek za chęci i wytrwałość ?? 21:56, 18.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazekkazek

4 56

a przeżył? bo udzielenie pomocy to nic nadzwyczajnego raczej obowjazek, raczej tak podchodźmy do *%#)!& tak jest zdrowiej i korzysniej, nie udzielenie jest karalne i tego sie trzymajmy 23:19, 18.12.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AdamAdam

10 0

Oczywiście, że udzielenie pomocy to obowiązek, ale udzieleniem pomocy jest również wezwanie pogotowia i nie oszukujmy się, dla wielu ludzi, a to zdecydowana większość, na tym udzielenie pomocy się kończy. każdy powinien podjąć resuscytację, ale jak mówi ten ratownik z pogotowia, często nawet rodzina tego nie robi. Więc można udawać że nie zrobił nic wielkiego, ale niestety fakty temu przecza. Zrobil, bo ludzie nie garną się do ratowania życia. A czasem nawet nie wzywają karetki, tylko przechodzą obojętnie. 06:44, 19.12.2018


JaJa

1 3

Kazek Twoja interpretacja przepisu jest co najmniej jakaś poj......a
Widać,że nie masz pojęcia o prawie w tym temacie. Karane są takie osoby jak Ty, które sieją ferment i *%#)!& piszą. 14:40, 19.12.2018


Aś

0 0

nawet dobrze prowadzony masaż serca nie gwarantuje, że się uda- ale czasami kostucha odpuszcza...
Obowiązek pomocy jest- trzeba pomóc na tyle, na ile się potrafi i na ile jest to dla pomagającego bezpieczne (teoretycznie powinien potrafić każdy z prawem jazdy... teoretycznie). Obowiązek prowadzenia resuscytacji dla osoby przeszkolonej jest do czasu wyczerpania. A ten człowiek masował sam przez pół godziny. 21:46, 19.12.2018


poprawnapoprawna

0 0

"Udzielenie pomocy" to przynajmniej telefon na 112 lub inny numer ratunkowy. Jeśli nie jest się pewnym, czy prawidłowo wykona się resuscytację lub inne czynności, to nie ma obowiązku ich wykonywania. Obowiązkiem jest zrobienie czegokolwiek, a nie obojętnie przejść. To była ogromna odwaga podjąć się resuscytacji, a co dopiero wykonywać ją przez pół godziny... BRAWO! 13:57, 20.12.2018


Dziwne Dziwne

2 10

A gdzie były karetki że czekano tak długo? To kataru, słaby od miesiąca itd 23:52, 18.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HuHu

7 1

Dokładnie, to jest problem, karetka to się niby kademu należy przy byle *%#)!& ale jak ich zabraknie do ratowania życia to "gdzie była karetka tak długo?" No niestety np. u osoby, która kłamała że ma ból w klatce piersiowej a w rzeczywistości jest przeziębiona od tygodnia! 06:46, 19.12.2018


PoldekPoldek

21 1

Dobrze, że się pokazuje takie rzeczy. dobra robota pogotowie i media! Damian szacun chłopie! Niejeden by wezwał karetkę, stał i załamywał ręce co to się porobiło. 06:48, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

16 12

Pani Npieracz mówi w wywiadzie, że mogli śledzić wyjątkowe poczynania tego człowieka.Zamiast tych słów powinna Pani wytłumaczyć dlaczego ten człowiek musiał czekać aż 28 min. Taki czas oczekiwania to wieczność ale pewnie dla Pogotowia pod Pani nadzorem to błyskawica. W Japoni za opóźnienie pociągu o 2 sekundy jest nagana za kilka minut zwolnienie z pracy. Jak sądzicie co powinno być za 28 min spóźnienia pogotowia? Jak znam Mieleckie realia to pewnie Pani Napieracz dostanie nagrodę roczną za dobre wyniki w pracy. Jak mawiał klasyk bo te pieniądze się nam po prostu należały. 07:32, 19.12.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

kk

11 0

Mam wrażenie, że nie czytałeś ze zrozumieniem... Cała akcja miała miejsce w miejscowości Cisów Las, 60 km od Mielca 08:12, 19.12.2018


IutIut

9 0

A może ludzie którzy chcą zabierać głos w dyskusji i być traktowanymi poważnie nauczyli by się czytać zanim zabiorą komuś czas swoimi kombinacjami? w tekście jest wszystko napisane, ale trzeba umieć czytać ze zrozumieniem i do końca! 09:13, 19.12.2018


KatiKati

9 0

Może dlatego baranie tak długo nie przyjeżdżali bo wszystkie karetki jak w artykule napisano nie były dyspozycyjne. Bo jacyś kolejni idioci dzwonią na pogotowie bo mają biegunkę od trzech dni albo trzeba babcie zabrać do szpitala bo ktoś chce na wakacje pojechać. Pierwsze to trzeba społeczeństwo uświadomić od czego jest karetka i pogotowie RATUNKOWE. Jak mają jak to i w 10 minut dojadą. Jak się nie da to chyba nic nie zrobisz. Ale lepiej pisać bezsensowne komentarze siedząc na dupie i gówno wiedząc jak wygląda praca w pogotowiu. Akurat praca dyspozytora jest w tym wszystkim najgorsza. 10:28, 19.12.2018


IwkaIwka

8 0

Czytając takie komentarze zastanawiam się jak niektórzy ludzie skończyli szkołę? nie mają zielonego pojęcia o czym w ogóle piszą, co komentują! Nie zrozumieli tego co przeczytali albo nawet w ogóle nie przeczytali, ale już mają swoje zdanie na dany temat, już rozliczyli kogoś tam z nagrody, zajrzeli mu do portfela i się wypowiedzieli na wielu płaszczyznach o działaniu pogotowia! nie mam pojęcia skąd my bierzemy takich filozofów? w szkole się nie wyłapuje takich geniuszy? I nie tłumaczy się im, że aby wyrobić sobie zdanie na jakiś temat to trzeba najpierw go zgłębić? Po prostu szok! 11:00, 19.12.2018


WidzWidz

6 0

I teraz sobie pomyślicie że tacy ludzie mają prawo do głosowania i decydują o naszym losie! Na tym przykładzie można zobaczyć w jaki sposób dochodzą do swoich wniosków. po prostu załamka. 11:03, 19.12.2018


AnonimAnonim

12 4

Na pogotowie sie czeka 30 minut a na sorze siedzi sie kilka godzin. 08:59, 19.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielczanin abcdefgmielczanin abcdefg

3 2

nie troluj- wszystko zależy czy stan pacjenta zagraża zyciu czy nie, bo jak z *%#)!& idziesz na SOR to owszem czekasz. Pogotowie to nie śmigło żeby w 5min dotrzeć do miasta oddalonego o 60km... 09:17, 19.12.2018


slupislupi

6 0

Brawo...!!! 09:54, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prawda100Prawda100

2 7

Dziś niewiele potrzeba żeby karetka przyjechała , wystarczy zadzwonić - telefonista pytał mnie tylko o adres zanim zdążałem powiedzieć czy mogę dać lek na ciśnienie dziadka ...i ku moiejmu zdziwieniu przyjechała karetka. Więc nie dziwota że nie było karetki 10:59, 19.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

UlkaUlka

3 0

Pewnie, jasne. A jakby odsłuchać rozmowę to by się okazało że nieźle tam naściemniałeś jak to dziadek traci przytomność. 11:02, 19.12.2018


WincziWinczi

0 0

Chyba jak się bawisz z młodszym bratem w pogotowie! 11:22, 19.12.2018


Do: OloDo: Olo

10 1

Jak czytam niektóre komentarze to przestaję się dziwić wielu rzeczom. Kiedyś jak słyszałem, że większość Polaków nie rozumie prognozy pogody to myślałem, że to jest dowcip a nie wyniki badań, ale teraz już wiem, że niekoniecznie! Jak ktoś może bawić się w takie długie analizy, komentarze, zupełnie nie rozumiejąc przeczytanego tekstu? No chyba, że to są też problemy z czytaniem w ogóle i tyle wywnioskował tylko z obrazka i pierwszych słów? I teraz sobie wyobraźcie, że tacy ludzie mają swoje zdanie i je wygłaszają, mało! Na tej podstawie na przykład głosują w wyborach! 11:20, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GhyfkuyhyvhgGhyfkuyhyvhg

11 0

Panie Damianie zgadzam się z tym że jest pani wzorem do naśladowania i bardzo też popieram pogotowie i portale ,które pokazują i nagłośniają takie zachowanie. Bo jak się dzieje źle to wszyscy się o tym dowiadujemy ale jak dobrze to o tym jest cisza i to jest ogromny błąd który fatalnie wpływa na losy wielu społeczności. Młodzi ludzie nie powinni dorastać patrząc tylko na sensacje ,patologie, *%#)!& celebrytów i myśleć że to jest norma. muszą mieć w głowie że są też inne wartości i prawdziwi ludzie którzy je w życiu wykorzystują. I że właśnie to jest najcenniejsze. 11:25, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polapola

9 0

brawo!! trzeba doceniac takie osoby ! szacunek dla pana Damiana !!! moj brat niedawno dzieki takiej osobie przezyl...(spadl z drabiny na dach garazu ...wezwana straz aby go sciagnac z dachu i transpost helikopterem i prosto na stol bo mial *%#)!& reke) gdyby nie pewien mlody chlopak to by nie przezyl,tym bardziej ze bylo to w innym kraju i nie znal jezyka i byl sam z dziecmi a dzieki szybkiej i podjetej przez tego chlopaka akcji uratowal mu zycie i reke,doceniam takich ludzi i ich odwage ze sie nie boja !!! 12:25, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polapola

3 0

brawo!! trzeba doceniac takie osoby ! szacunek dla pana Damiana !!! moj brat niedawno dzieki takiej osobie przezyl...(spadl z drabiny na dach garazu ...wezwana straz aby go sciagnac z dachu i transpost helikopterem i prosto na stol bo mial *%#)!& reke) gdyby nie pewien mlody chlopak to by nie przezyl,tym bardziej ze bylo to w innym kraju i nie znal jezyka i byl sam z dziecmi a dzieki szybkiej i podjetej przez tego chlopaka akcji uratowal mu zycie i reke,doceniam takich ludzi i ich odwage ze sie nie boja !!! 13:25, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polapola

4 0

brawo!! trzeba doceniac takie osoby ! szacunek dla pana Damiana !!! moj brat niedawno dzieki takiej osobie przezyl...(spadl z drabiny na dach garazu ...wezwana straz aby go sciagnac z dachu i transpost helikopterem i prosto na stol bo mial *%#)!& reke) gdyby nie pewien mlody chlopak to by nie przezyl,tym bardziej ze bylo to w innym kraju i nie znal jezyka i byl sam z dziecmi a dzieki szybkiej i podjetej przez tego chlopaka akcji uratowal mu zycie i reke,doceniam takich ludzi i ich odwage ze sie nie boja !!! 14:20, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

niunia28krkniunia28krk

9 0

Gratuluję odwagi i siły kurierowi. Brawo !!! 14:22, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marek z ŁańcutaMarek z Łańcuta

8 0

Wielki szacunek. 14:54, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Damian, pogotowie, hDamian, pogotowie, h

7 0

Takie artykuły to aż chce się czytać , szczególnie przed Świętami. Dobrze też, że jeszcze w tych czasach komuś chce się wysilić żebyśmy usłyszeli o czymś więcej niż tylko sensacjach i polityce. Takie tematy przypominają co jest w życiu najważniejsze. Panie Damianie, bardzo dziękujemy za Pana czyn, bo on pozwala się zatrzymać na chwilę w pogoni za karpiem i prezentami, przemyśleć wiele rzeczy w swoim życiu. 15:00, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

30 minut bez karetki30 minut bez karetki

9 1

30 minut bez karetki bo były rozdysponowane - jedna w okolicach Niska (?!) - co za dzban tym zarządza??? Pan Damian odwalił za was robotę. Czapki z głów! 15:00, 19.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TittoTitto

3 2

Typowy komentarz w stylu wiejskiego głupka: Dejcie mi bo jo chcem! A jak nie mata to i tak dejta! Zróbta se karetki na drutach! 17:16, 19.12.2018


Pawell fedex bba braPawell fedex bba bra

3 0

Brawo
17:16, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomaszekTomaszek

4 0

Znając życie to dostanie note że nie rozwiózł wszystkich paczek ;-] 18:13, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!!!!!!

3 0

Brawo. Wzór do nasladowania! 20:48, 19.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SharkiSharki

3 0

Brawa i Wielki Szacun za taką postawę i zachowanie. 28min resuscytacji szok, wyczyn godny podziwu, tym bardziej, że przeprowadzony przez jedną osobę. Więcej takich kurierów ???? 07:50, 20.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KursantKursant

2 0

Chciałbym podzielić się wiadomościami z kursu pierwszej pomocy poszkodowanym.
Mam taki zawód, że jest taki wymóg i co 5 lat robić sporo kursów, w tym medyczne.
Po pierwsze duży szacunek dla kuriera. Wykładający na kursie rzucał statystykami i jak się posłucha, jak ludzie reagują w sytuacjach zagrażających życiu innym, w tym bliskim to ogarnia przerażenie. Każdy z nas może znaleźć się w roli poszkodowanego, potrzebującego pomocy.
Prawie wszyscy jeżdżą autem. Wypadków sporo na drogach. Tu jeśli ktoś już zareaguje to góra telefon. Nikt nie staje, nie sprawdza, nie udziela pierwszej pomocy. Nie mówię tu o karach, które nikt nie egzekwuje. Mówię, że z tych statystyk, czy filmów widać, jak omijamy np. leżącego a nikt nie pochyli się i nie sprawdzi czy oddycha.
Nie ma cudów i najlepsza karetka i ekipa ratowników nic nie zrobi jak mózg umrze. Tu ma się w przypadku niedotlenienia kilka minut, zależnie od temperatury.
Gro kierowców ginie dusząc się bo omdlałe ciało powoduje zapadnięcie się języka i zamknięcie dróg oddechowych. Wystarczy podnieść żuchwę do góry, by udrożnić drogi oddechowe i dać szansę ratownikom. Obawy, że uszkodzi się delikwenta są mało realne. Coś koło 2% jedynie kierowców w wpadkach ma uszkodzenie kręgosłupa. Nie robiąc nic, poza telefonem skazujemy innych na śmierć. W wielu przypadkach dużą rolę gra obrzydzenie, obawa o złapanie czegoś..
W aptekach są jednorazowe ustniki do sztucznego oddychania ( resuscytacji) , lateksowe rękawiczki. Niech każdy z kierowców ma to w swojej apteczce, może kiedyś się przydać.
Podejście naszego państwa do spraw ratowania życia jest niestety, ale mało praktyczne.
Karetki mamy obecnie najlepsze na świecie, system zawiadamiania do kitu, lepiej zamiast na 112 dzwonić na 999 w przypadku zagrożenia życia, oszczędza się w ten sposób cenne minuty.
Gdzie w kościele, gdzie mdleje w końcu nie tak mało osób jest zestaw do resuscytacji ??
A instytucje publiczne, to samo. Warto rozmawiać o tym nie tylko w przypadku jak z tego artykułu. 11:08, 20.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

antyfemantyfem

2 0

Niech się cieszy, że klientem nie była kobieta. Kurier miałby sprawę o napaść seksualną, molestowanie i usiłowanie gwałtu. Gdyby kurierem była kobieta pewnie miałaby za życia pomnik "kobiety ratującej", chybaże byłaby ze "strajku kobiet" to by palcem nie kiwneła. 14:11, 21.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BenioBenio

5 0

Trzeba też dostrzec fakt w jakim stresie był Dyspozytor Medyczny przez te ponad 20 minut prowadząc akcję ratunkową przez telefon instruując i wspierając tego bohaterskiego człowieka w jego postawie. Jakże różna od ?bohaterów ?którzy ?przejeżdżałem ,zobaczyłem dzwonię i ...pojechałem? Jak często patrzył w monitor śledząc ZRM (karetkę ) zadysponowaną do zdarzenia . Uwaga dla mądrych guciów z mediów i rządzących -ostatnio znowu z opracowanymi procedurami dla Dyspozytorów Medycznych : czy przeanalizują fakt do czego były rozdysponowane najbliższe jednostki systemu mogące być szybciej. Może w tym przypadku do uzasadnionych zdarzeń tzn wymagających podjęcia medycznych czynności ratunkowych na miejscu zdarzenia jak stanowi ustawa były zadysponowane. Szum medialny minie i wracamy do codzienności ? Dlaczego Dyspozytor zostaje sam na polu walki z niewydolnością systemu opieki zdrowotnej-czy nieraz olewaniem przez innych świadczeniodawców w zakresie usług zdrowotnych,GOPSÓW,MOPSÓW itd.,itp swoich zadań "proszę dzwonić na pogotowie") bo sie nie chce ruszyć ? na wizytę ,zlecić transport, bo osłabiony,nie je nie pije od kilku dni,nadużywa alkoholu i "i trzeba ratować bo to człowiek" i pogotowie ma rozwiązać problem społeczny,socjalny. I to Dyspozytor ma rozwiązać problem ?bo nie wiemy co robić,jak to załatwić ,gdzie. A procedura każe przeprowadzić KRÓTKĄ ??? spokojną rozmowę -wywiad . Pogotowie jedzie by skonsultować pacjenta do zakładu karnego,do zatrzymanego w komendzie bo funkcjonariusz nie może podać leku ,którego zatrzymany ma przy sobie i systematycznie zażywa. Przez tyle lat nie rozwiązany problem ze stwierdzaniem zgonów itd.itd. I gdzie dxzwonią i pomstują na brak możliwości stwierdzenia zgonu -DO POGOTOWIA !!! I KRÓTKO DYSPOZYTOR MA ODMÓWIĆ I NAJPIERW WYTŁUMACZYĆ I WSKAZAĆ ROZWIĄZANIE I POWIEDZIEĆ ?TO NIE NASZ PROBLEM?? A rządzący opracowujący procedury doskonale wiedzą ,że ogromny procent zgłoszeń to NIEUZASADNIONE i boją się wprowadzić standardów w tej materii sprawdzonych w świecie. Wprowadzono zapis ,że dyspozytor może odmówić zadysponowania ZRM .Tylko proszę to zrobić KRÓTKO nie narażając się na groźby, znieważanie itd. Łaskawie wprowadzony zapis o ochronie dyspozytora jako funkcjonariusza publicznego wiąże4 się niestety z tym ,że prokuratorowi,sądowi nie wystarczy dowód w postaci nagrania tylko prócz zawiadomienia o znieważeniu itd. musi człowiek się nachodzić po ...i naspowiadać i ? rezygnuje a ,że po drodze zdrowie traci i nie dożywa emerytury -to co kogo obchodzi. Dyspozytor to nie jest praca w szczególnym charakterze przecież. A dyspozytor kolejki wąskotorowej jak najbardziej w wykazie jest chyba. Chwalić się można wprowadzeniem CPR -112 . Tylko niestety tylko Dyspozytorzy ,Stanowiska Kierowania PSP, Dyżurni Policji wiedzą chyba jak to ?usprawnia ? działania służb. W ustawie napisali wyraźnie: PRM (Państwowe Ratownictwo Medyczne) powołane zostało do tego BY PODEJMOWAĆ MEDYCZNE CZYNNOŚCI RATUNKOWE na miejscu zdarzenia !!! i ... Zaniedbano i przefujarzono tyle lat bo niestety - ale nie przeprowadzono najpierw a nawet w trakcie funkcjonowania systemu powszechnej edukacji społecznej -do czego system służy itd. ?. Zasada jakoś to będzie,ma się dobrze Tylko chyba Dyspozytorzy dokładnie wiedzą ile -jaki procent zgłoszeń ma taki charakter jak opisywany w artykule. Bo należy domniemywać ,że rządzący nie mają tej wiedzy skoro tyle lat nic z tym nie robią.W takim razie po diabła zestawienia ,analizy słupki statystyk skoro nikt z tego nie wyciąga wniosków i nie wprowadza racjonalizujących działania systemu nie tylko w zakresie Ratownictwa .Ale wszędzie gdzie się nie obrócisz papierologia kwitnie,stołki urzędników przetwarzających dane mnożą się i szafy nie mogą pomieścić segregatorów. A ci z pierwszej linii nie dość że (jak Dyspozytor mają prokuratora i media z tyłu itd.) to jeszcze4 traktowani jak piąte koło u wozu w zakresie siatki płac. Może przejście pod Wojewodów Dyspozytorów Medycznych coś zmieni. Bo powszechnie znany jest fakt ,że największy dochód -zysk mają ci Dysponenci -Dyrektorzy z racji stawki za ?dobo karetkę?którzy mają w strukturach Dyspozytornie Medyczne. I niektórzy z nich w poniżający sposób traktują w zakresie wynagrodzenia Dyspozytorów za to,że wypracowują nieraz jako jedyni zysk,którym łatają inne obszary działalności.
E tam .Daremne żale próżny trud. Nasza Ojczyzna kochana Polska to jest dziwny kraj jak mawiał Zulu Gula.
Czy będzie kiedyś normalnie ,że pracujący uczciwie będzie uczciwie wynagradzany a nie obibok ,cwaniak i złodziej będzie się miał lepiej. A rządzą cy nijak nie mogą wpaść na proste sposoby zracjonalizowania wielu obszarów,życia,gospodarki-państwa generalnie. Bo... 15:56, 21.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Klient Klient

0 0

Klient dostał udaru od tego jak wygląda jego przesyłka? :-) 14:09, 23.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%