Joachim Brudziński, minister spraw wewnętrznych i administracji, zapowiedział, że w najbliższych dniach podpisana ma zostać umowa na dostawę kolejnego, trzeciego śmigłowca Black Hawk dla polskiej Policji.
Będzie kolejne zamówienie na dostawę produkowanych w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu śmigłowców Black Hawk dla polskiej Policji. Informację tę potwierdził Joachim Brudziński, minister spraw wewnętrznych i administracji.
- W najbliższych dniach będzie podpisane porozumienie pomiędzy Policją a producentem na zakup kolejnego Black Hawka – zapowiedział Joachim Brudziński.
Będzie to trzeci śmigłowiec Black Hawk, który trafi do Policji. W maju 2018 roku została podpisana umowa na zakup dwóch śmigłowców wielozadaniowych S-70i.
Wkrótce maszyny te polecą do Warszawy. - Te dwa zakupione śmigłowce powinny też w najbliższych dniach wylądować w Warszawie. Trwają już intensywne szkolenia pilotów – dodaje minister Brudziński.
Minister @jbrudzinski w #GośćWiadomości: W najbliższych dniach zostanie podpisane porozumienie miedzy @PolskaPolicja a producentem na zakup trzeciego śmigłowca Black Hawk. Dwa pierwsze powinny w najbliższych dniach wylądować w Warszawie.
— MSWiA (@MSWiA_GOV_PL) 13 listopada 2018
Zakupione maszyny przeznaczone mają być do zadań desantowo-transportowych. Będą służyły w trakcie działań realizowanych przez Biuro Operacji Antyterrorystycznych. - Niniejszy zakup wynika z przeprowadzonej analizy potrzeb i jest uwarunkowany charakterem zadań realizowanych przez Policję. Produkowany przez Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o. o. śmigłowiec S-70i Black Hawk jako jedyny spełnia wszystkie parametry, niezbędne w pracy operacyjnej jednostki, na potrzeby której dokonywany jest zakup (Biuro Operacji Antyterrorystycznych) – tak zakup dwóch śmigłowców komentowała Komenda Główna Policji.
Poprzedni kontrakt opiewał na kwotę 142,66 mln zł i oprócz dostarczenia śmigłowców obejmował stworzenie infrastruktury niezbędnej do eksploatacji maszyn oraz program szkolenia mechaników i pilotów.
zxs13:56, 14.11.2018
Przemilczając że to śmigłowce z Mielca trzy sztuki to za mało. Jeździć samochodami zabytkowymi z żółtymi tablicami można ale latać śmigłowcami MI-... z lat 60tych to bym się bał. Podziwiam gości którzy w nich latają nad autostradami. Czas na zmiany... 13:56, 14.11.2018
do @zxs18:07, 14.11.2018
Pokaż mi przykład co kupiła policja albo wojsko za PO, przyjechał tylko ten psychiatra zwany ministrem MON i się odlał w zakładzie tyle!!! 18:07, 14.11.2018
Three 08:01, 15.11.2018
Mądra książka mówi że: "Roczna produkcja w Mielcu w początkowym okresie wahała się w granicach 400 samolotów, w roku 1965 przekroczyła 500, a w 1973 ? 600 sztuk." A teraz sprzedano 3, słownie TRZY i sukces na miarę wydarzenia roku... co za czasy. 08:01, 15.11.2018
zsrr19:57, 16.11.2018
tylko że to byłą polskaja rjepublika ludowa i samoloty szły za 3 ruble do cjentrali 19:57, 16.11.2018
Śmieszek11:27, 15.11.2018
Koles wyprodukowac 400 AN-2 a dwa Black-Hawk to trochę różnica. Porównaj to na chłodno a nie trzep skrzydłami , bo sie poobijasz. 11:27, 15.11.2018
Koleś12:43, 15.11.2018
Na chłodno to różnica wynosi jakieś 397 sztuk, a w późniejszych latach tą różnicę oblicz sam. 12:43, 15.11.2018
zxs14:25, 15.11.2018
Dodajcie sobie jeszcze pewne współczynniki. Rosyjski prawie zabór który łykał w Polsce prawie wszystko co się dało wykorzystać. Części zamienne których 99% szło "wyklepać na kamieniu młotkiem" i liczbę pracowników idącą w tysiącach. Podzielcie to teraz przez obecną liczbę poddostawców technologii lotniczej wysokiej klasy i czas oczekiwania na tą technologię a z wyniku wyliczcie jeszcze pierwiastek konkurencyjności na rynku i podzielcie przez obecną ilość pracowników. Ciekawe jaki wam wynik wyjdzie. Podsumowując: To nie piekarnia a helikoptrer to nie kajzerka. 14:25, 15.11.2018
olo10:00, 16.11.2018
C?kn=(n+k?1k)=(n+k?1)!k!?(n?1)! ...jakby nie liczył wychodzi 397. 10:00, 16.11.2018
nieKoles19:52, 15.11.2018
masz rację to bardzo duża różnica dwa czy trzy hawki zmontowane z użyciem zapasów lat 70/80-tych a produkcja od podstaw kilku typów samolotów w dużych ilościach 19:52, 15.11.2018
Rzeczywistość08:28, 16.11.2018
Wyprodukować An2 czy S70i... nie ma żadnej różnicy. Obecny problem w tym, że nie ma zapotrzebowania na te produkty, a jeśli jest to śladowe. Najlepszym przykładem jest samolot (M28)... widział ktoś nowy egzemplarz od 3-ech lat? Druga sprawa, to sprzedano zakład za bezcen. Teraz nie byłoby zmartwienia czy ktoś kupi 1 czy 3 helikoptery, robiono by chociażby na licencji to na co jest zapotrzebowanie w kraju czy krajach ościennych. Np. Belgia, Turcja, Japonia czy Holandia nie kupiły gotowych F16 w US, kupili licencje i w swoich zakładach, swoim ludziom dali pracę.. Najnowszy przykład to Turcja - nie kupiła w US czy PL ponad 100 nowych śmigłowców - kupili licencję BH dla swojego narodowego zakładu. Mamy w Polsce możliwość sami wytwarzać świetne konstrukcje a kupujemy gotowce - ostatni przykład M-346 Master. 08:28, 16.11.2018
umiarkowany11:39, 16.11.2018
"Rzeczywistość " masz w każdym temacie 100% rację ,dzięki za tak realny wpis .
Pozwolisz że temat M-346 Master nieco rozwinę :
- konstrukcja wspólna włochów i firmy rosyjskiej Jakowlewa
-za ponad 80 mln. dolarów USA Włosi kupili dokumentację konstrukcyjną i samodzielnie poprowadzili dalszą modernizację (zmiana silnika) i wg tej dokumentacji są wyprodukowane nasze M-346 ,
- mając dużo wcześniej lepszą konstrukcje "Iryda" przez *%#)!& podejście użytkownika zmarnowano tak dobry wyrób , ale dlaczego ? ? ? 11:39, 16.11.2018
umiarkowany12:16, 16.11.2018
Do " zxs" kompletny brak min. wiedzy i rozeznania na rynku , najlepsze na świecie to śmigłowce rodziny Mi- , tam gdzie są nieprzydatne inne śmigłowce w tym USA latały właśnie np. Mi-17 jak w Afganistanie zakupione przez armie USA i oddane w użycie Polskim
żołnierzom . Śmigłowce Mi-8 ,Mi-14, Mi-17 i Mi-24 będące w użyciu Polskim posiadają jeszcze na dzień dzisiejszy do wykorzystania od 10-ściu do 15 -stu lat resursu wg dokumentacji ich producenta co potwierdza również międzynarodowy nadzór lotniczy , tak że takie ujadanie jest bez sensu i nie wiadomo komu i czemu ma służyć. 12:16, 16.11.2018
karma21:35, 14.11.2018
5 1
Skytrucki, baranie, Skytrucki kupiło wojsko i to nie 2. 21:35, 14.11.2018
js22:06, 18.11.2018
0 0
Kupowała sporo: straż graniczna ,wojsko,również Policja co roku parę słów przez osiem lat sporo.tylko Skytraki. Śmigłowce kupowała Turcja,Egipt.Iran itd 22:06, 18.11.2018