Łącznica, czyli nowy odcinek torów zostanie wybudowany między liniami kolejowymi nr 106 Rzeszów - Jasło i nr 108 Stróże – Krościenko. - Dzięki inwestycji wyeliminujemy dotychczasową konieczność postoju na stacji Jasło dla zmiany kierunku jazdy, co umożliwi bezpośrednie połączenia na odcinku Rzeszów – Krosno – Nowy Zagórz. Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie zapewni szybsze i łatwiejsze podróże do Krosna i dalej w Bieszczady. Szacujemy, że skróci się czas przejazdu między stolicą województwa podkarpackiego, a Krosnem o około 20 - 25 minut. Organizatorzy przewozów pasażerskich zyskają możliwości przygotowania lepszej oferty dla podróżnych. Efektem naszego przedsięwzięcia będą też dogodniejsze warunki dla przewozów towarowych, co przełoży się również na korzyści gospodarcze - podkreśla PLK.
Planowane tory łącznicy o długości blisko 3,4 km połączą linie kolejowe nr 106 i 108 między przystankami Szebnie i Wojaszówka. W ramach przedsięwzięcia powstanie także przystanek osobowy o roboczej nazwie Moderówka. Przewidziana jest również budowa dziewięciu obiektów inżynieryjnych, w tym tunelu o długości blisko 500 m, trzech wiaduktów drogowych i pięciu przepustów.
Zgodnie z podpisaną umową, zaprojektowanie i wykonanie robót dla budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie, zrealizuje na zlecenie naszej Spółki konsorcjum firm w składzie: Track Tec Construction Sp. z o.o. Wrocław (Lider) oraz INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Warszawa. Termin zakończenia prac przewidziany jest w połowie 2028 r.
Inwestycja została zaplanowana w ramach projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło - Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Finansowanie przewidziane jest przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej. Częścią tego projektu jest również rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.