Zamknij

Kiedy wieczorny pociąg do Mielca? Mamy prognozę!

10:57, 05.01.2022 . Aktualizacja: 10:59, 05.01.2022
Skomentuj

Mielczanie mocno są zainteresowani kolejowymi przewozami osobowymi na trasie Mielec - Dębica. Obecnie linię tę obsługuje szynobus, który realizuje kilka połączeń dziennie. Ale nie wieczorem. Jest plan na kolejny kurs, wyczekiwany przez mieszkańców miasta.

Pasażerskie pociągi wróciły do Mielca 1 września, po wielu latach przerwy i kosztownej odbudowie linii kolejowej z Dębicy do Mielca. Obecnie jeździ tu szynobus należący do województwa podkarpackiego, a połączenia obsługuje spółka Polregio. To kilka par kursów na dobę, bez połączenia wieczornego.

Mieszkańcy Mielca i regionu postulują jednak o kurs wieczorno-nocny, który pozwalałby na przykład wrócić do miasta z wycieczki chociażby do Krakowa. 

- Będziemy uzupełniali połączenia jeszcze na odcinki Mielec - Dębica. Uruchomiliśmy pociągi studenckie, chcemy także pociąg w godzinach wieczornych. Myślę, że stanie się od miesiąca marca - powiedział hej.mielec.pl marszałek Podkarpacia Władysław Ortyl.

Szansą na większą liczbę połączeń do Mielca jest uruchomienie elektryfikacji na kluczowej dla Podkarpacia trasie z Rzeszowa przez Kolbuszową w kierunku Ocic i centralnej Polski. Dotychczas trasę te obsługiwały składy spalinowe, teraz mogą zostać skierowane w inne miejsca Podkarpacia.

Mowa jest o linii 25, ale też o trasie numer 106 Rzeszów - Jasło. Ta linia nie jest zelektryfikowana, obsługiwana jest przez niewielkie składy, a pasażerowie skarżą się na ciasnotę.

Władysław Ortyl podkreśla, że dokończenie modernizacji podkarpackiego odcinka linii 25 pozwoli uruchomić większą liczbę połączeń osobowych przez Mielec. Wiosną powinny ruszyć roboty na odcinku z Mielca do Padwi Narodowej warte 100 milionów złotych. 

- Pełny cykl połączeń z punktu widzenia ekonomicznego może być i będzie realizowany po zakończeniu modernizacji linii Mielec - Padew Narodowa. Połączenie z Tarnobrzegiem, Sandomierzem, Stalową Wolą, Dębicą - to jest to, co byśmy chcieli - powiedział hej.mielec.pl marszałek Podkarpacia.

Tarnobrzeg i Stalowa Wola to miasta przemysłowe, ale uruchomienie pociągów na północ od Mielca to także pomysł, by ułatwić dojazd do Jeziora Tarnobrzeskiego

- Tarnobrzeg ma piękną atrakcję turystyczną, czyli Jezioro Tarnobrzeskie. Będzie budowany nowy przystanek kolejowy Tarnobrzeg - Ocice, być może będziemy wnioskowali, by nazywał się Tarnobrzeg - Jezioro, co podkreśli jego znaczenie turystyczne - dodaje Władysław Ortyl.

Portal

hej.mielec.pl

Napisał o tym

pierwszy


 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

DocentDocent

39 8

Nie ma w naszym pięknym kraju "marszałka podkarpacia" ponieważ nie ma "podkarpacia". Mielec leży w Małopolsce, niestety chwilowo w Województwie Podkarpackim. A w tym województwie jest, jak wynika z artykułu, "kluczowa linia kolejowa", czyli Rzeszów-Ocice. I na tą nieistotną linię wydano setki milionów złotych aby rzeszowskie jaśniepaństwo mogło jeździć pociągiem do Warszawy. A Mielec jak zawsze dostanie ochłapy na otarcie łez. 12:33, 05.01.2022

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

MagisterMagister

3 5

Ty nie lubić Rzeszowa, ja ci wyjaśnić, kulturalnie, z Rzeszowa do Warszawy jeździ się czy to drogą czy koleją po prostej czyli Kolbuszowa , Tarnobrzeg albo Sokołów, Stalowa Wola, Lublin. Mielec leży z boku i kierowanie pociagów z Rzeszowa do Warszawy przez Dębice, Mielec to droga naokoło, to tak jakby zrobić autobus z Mielca do Krakowa przez Rzeszów i autostrade (pomijając już Kobuszową, Dębice i Tarnów), 18:00, 05.01.2022


Rysiu z PułaskiegoRysiu z Pułaskiego

1 4

Tak, Mielec leży historycznie i geograficznie w Małopolsce i tylko jakiś nierozgarnięty dureń może temu zaprzeczać, ale jest też województwo podkarpackie, twór administracyjny z nazwą z przypadku i TRZEBA się z tym pogodzić Drogi purysto historyczno geograficzny, na osłode został nam Głogów Małopolski, Sędziszów Małopolski czy Sokołów Małopolski, wszystko to na wschod od Mielca, nikt nie zamierza zmieniać nazw tych miasteczek bo to jest historycznie i geograficznie Małopolska czy sie to komu podoba czy nie 18:39, 05.01.2022


Jak Jak

3 5

Mielec leży w Małopolsce to ja leżę nad morzem - opanujcie się - on zawsze był w dystrykcie Rzeszowa i będzie zawsze, co innego Dębica Radomyśl Tarnobrzeg to miejscowości co przechodzą po wątpliwych transformacjach zawsze pod inne województwo 19:38, 05.01.2022


do Jakdo Jak

2 0

jeżeli dla Ciebie Małopolska i województwo małopolskie to jedno i to samo to pewnie miałeś pałe albo z geografii albo z historii, albo z jednego i drugiego 20:32, 05.01.2022


ubuubu

2 0

"Jak" mylisz się , przed II wojną Mielec był w województwie krakowskim, a Rzeszów we lwowskim, podobno granica przebiegała w lesie na Biesiadce. Więc to nie do końca jest tak ze my na zawsze jesteśmy złączeni z Rzeszowem. 20:53, 05.01.2022


tutejszytutejszy

3 1

Tu zawsze była i będzie GALICJA 20:56, 05.01.2022


JakJak

2 0

do i ubu-macie rację-tyle że historyczną bo po drodze -z winy najeźdźcy - np. była też gener.guber. Ale to już nazwa Małopolska przeszła do historii jak i Galicja-a mamy tu co jest a wolelibyśmy leżeć nad morzem na przykład Tarnobrzeg leżał przy siarce a teraz leży przy jeziorze 14:37, 06.01.2022


reo

Goździk27121993Goździk27121993

18 0

Szanowna redakcjo. Czy możecie się dowiedzieć kiedy będzie ogłoszony przetarg i będzie realizowany odcinek Padew Narodowa - Tarnobrzeg (Ocice)? 12:56, 05.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XX

0 0

"Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola-Tarnobrzeg/Sandomierz-Ocice/Padew"

Prace projektowe na tym odcinku zaplanowane zostały na lata 2018-2020 a faktyczny remont na lata 2021-2022. Mogą mieć lekkie opóźnienie ponieważ firma, która wygrała przetarg podpisała w październiku 2020 roku umowę na zwiększony zakres prac. 17:10, 05.01.2022


mmmm

25 0

Tym czasem zelektryfikowana kolej z Rzeszowa do Kolbuszowej będzie miała ponad 20 połączeń co z dumą ogłosił marszałek , następna będzie do Jasionki a nam na lata zostanie tramwaj dla pracowników z okolicznych wsi . 13:23, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Benek Benek

32 2

W Rzeszowie robią wszystko żeby Mielec był z dala od szlaków kolejowych i drogowych . 13:31, 05.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zzzzzz

17 0

i bez lotniska 13:38, 05.01.2022


Tytuł "powala&qTytuł "powala&q

7 0

Dobre, dobre...mamy prognozę... 14:55, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YploxyYploxy

21 1

Godziny odjazdów poproszę.
Kiedy elektryfikacj?
Kiedy remont odcinka Padew - Stalowa Wola?
Kiedy pociągi Lublin Mielec Kraków?
Kiedy pociągi Mielec Rzeszów?
Dobrze tu ktoś ujął ze Rzeszów daje nam tu jakieś ochłapy i cieszcie się dziady mieleckie 15:21, 05.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XXXX

5 1

Kiedy elektryfikacja?
Wątpię by była w najbliższym 10-leciu. Elektryfikacja to dodatkowy koszt około 70mln zł.

Kiedy remont odcinka Padew - Stalowa Wola?
Obecnie trwają prace projektowe. Faktyczny remont ruszy prawdopodobnie w tym roku.

Kiedy pociągi Lublin-Mielec-Kraków, Mielec-Rzeszów?
Jak będzie elektryfikacja xD 16:31, 05.01.2022


Ściema dla masŚciema dla mas

7 22

Kto.dzis jeździ pociągiem.... Każdy ma auto. To nie 19. Wiek. A tu wielkie halooo. Bo.ciuchcia z Mielca do Dębicy paru widoków zawiezie. Reszta to.powietrxe. gooopi naród wszystkomlyknie jak młody pelikan 16:59, 05.01.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZZ

7 0

Ciekawe czym będziesz podróżował za kilka lat gdy samochody spalinowe przejdą do lamusa a na elektryka nie będzie cię stać xD 19:20, 05.01.2022


PosłuchajPosłuchaj

3 0

chłopie Z jak wyżej żebyś nie drałował na piechotę 19:49, 05.01.2022


Amigor123 Dd Amigor123 Dd

3 1

W Rzeszowie Dębicy Kolbuszowej też mają auta , po co im kolej...a jednak ją mają... 21:18, 05.01.2022


Prognoza pogodyPrognoza pogody

6 1

Prognozuje się, że dzisiaj pociąg z Mielca wyruszy w godzinach rannych i prawdopodobnie w godzinach wieczornych - prawdopodobieństwo 75% - oczekujących pasażerów prosimy o nie pozostawienia śpiworów na torach. 18:35, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zawisza1Zawisza1

7 4

Do pana Marszałka
Proszę o podanie jaki jest jednostkowy jednego przejazdu tego czegoś i ile straty bo na zysk to nie ma szans
Jeżeli kursy są deficytowe to czemu są utrzymywane 18:52, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do: XXdo: XX

5 3

"Kiedy remont odcinka Padew - Stalowa Wola?
Obecnie trwają prace projektowe. Faktyczny remont ruszy prawdopodobnie w tym roku."

Prace remontowe trwają ale remont ruszy (jeśli w ogóle) dopiero w ramach następnej perspektywy budżetowej więc za około 2 lata najwcześniej gdyż pieniądze z obecnej zostały wykorzystane na modernizację linii Lublin - Stalowa Wola i jej elektryfikację.

Dopiero więc wtedy rozpoczną się prace które potrwają co najmniej dwa lata (a więc do około 2026 r.)/
100 - kilometrowy odcinek Między Stalową Wolą a Dębicą będzie więc remontowany około osiem lat podczas gdy analogiczny odcinek ze Stalowej Woli do Lublina był remontowany i równocześnie elektryfikowany 2,5 roku (od lipca 2017 r. do grudnia 2020 r.).
Jeśli dodamy tego niepewną wciąż elektryfikację trasy mieleckiej (nikt z mieleckich polityków nigdy jej oficjalnie nie zapowiadał ani nie proponował) trasa mielecka (Dębica - Stalowa Wola), będzie modernizowana około cztery razy dłużej od linii numer 68 (Stalowa Wola - Lublin).
Tak więc przez kolejne 4-6 lat linią mielecką nie przejedzie żadne pociąg dalekobieżny...
Co ciekawe do 2030 r. planowane jest zakończenie budowy linii Rzeszów Łętownia (Stalowa Wola) która znacznie skróci przejazd między Krakowem, Rzeszowem a Lublinem...
Mielec będzie mógł więc sobie tylko pomarzyć o dalekobieżnych pociągach. Może dadzą jakiś ogryzek w postaci "Hetmana" (nawa jest tu drugorzędna) ale Mielec dalej jako z.a.d.u.p.i.e komunikacyjne będzie skazany na busiarzy i ich produkty.
19:37, 05.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do: XXdo: XX

3 0

Moje małe sprostowanie: remont i elektryfikacja trwały 3,5 r. a sam remont 2,5 r.

https://www.stalowka.net/wiadomosci.php?dx=24043 19:46, 05.01.2022


ubuubu

6 0

A może tak na początek to zatrudnijcie kogoś aby choć raz w kwartale pozamiatał to przejście podziemne i pozbierał flaszki wzdłuż płotu od wiaduktu do "dworca" PKP. 19:40, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do X:do X:

6 1

Remont Padew - Rozwadów nie odbędzie się w tej perspektywie gdyż zabrakło na to zadanie środków z PO PW. Ponadto faktycznie zwiększono zakres prac i na razie trwa faza projektowania (do drugiej połowy 2022 r.). Faza przetargu na roboty to kolejne kilka miesięcy... Łatwo więc policzyć, że roboty rozpoczną się najwcześniej w drugiej połowie 2023 r. a zakończą około 2027 r. (zakres robót jest olbrzymi bo obejmuje dwa zelektryfikowane tory na odcinku od Stalowej Woli i przebudowę stacji Rozwadów i trakcji elektrycznej tamże.

Warto nadmienić, że sama faza projektowania odcinka Padew - Rozwadów trwać będzie całe cztery lata. Mimo to nie ujęto w niej niestety projektu elektryfikacji odcinka Padew - Chmielów

https://www.voessing.com/pl/aktualnosci/nowo%C5%9Bci/umowa-na-zwi%C4%99kszony-zakres-prac-dla-lk-25-74-78.html 20:15, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

4 2

Kiedy odcinek Mielec Lysakowek i Mielec Radomysl?. 20:36, 05.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Amigor123 Dd Amigor123 Dd

6 0

Nasze miasto wg Wikipedii jest drugim co do wielkości miastem Podkarpacia jeżeli chodzi o liczbę mieszkańców...oprócz 60 tysięcy mieszkańców codziennie do Mielca dojeżdża do pracy ok 20-30 tysięcy osób...oprócz Mielca w województwie są jeszcze 2 miasta z podobną liczbą mieszkańców-Stalowa Wola i Przemyśl...tamte miasta mają znaczne większą ilość połączeń kolejowych i nikt nie robi im łaski ,że może po namyśle i analizie da im kolejne...często pada argument ,że my w Mielcu przecież mamy samochody i busy...a oni w Przemyślu czy Stalowej to nie mają? też mają auta i jeszcze więcej autobusów niż Mielec ,bo leżą na ważnych szlakach drogowych...idąc tym torem myślenia to po co w Rzeszowie czy Dębicy kolej-są autobusy i auta...a jednak mają , 9 tysięczna Kolbuszowa też ma auta ,busy i 20 par pociągów regio ....tak,że to marny argument....
szynobusy też są , nasz mielecki stoi 18 godzin w Dębicy bezczynnie, można by kilka kursów zrobić,nawet 6-7 par pociągów bezpośrednich z Mielca do Rzeszowa, tylko dobrej woli władz województwa w stosunku do Mielca nie ma...oczywiście oni myślą, analizują, mają na ywadze dobro, pochylają się z troską itd itp, a na razie są tylko 4 pary pociągów tylko w dni robocze ( bo tak wymaga Unia Europejska która to w dużej mierze sfinansowała) ...tak naprawdę gdyby była dobra wola to bezpośrenimi pociągami do Rzeszowa w 1 godzinę i 15 minut byśmy już jeździli...wstyd wydać 400 mln-wprawdzie w dużej mierze nie swoje i aby tak mało mieć pociągów... skrajna niegospodarność...pozdrawiam 13:11, 06.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

penpen

5 0

Z częścią wypowiedzi się zgadzam, Marszałek słabo to rozgrywa. Widać tu małą kompetencję i pewnie podpowiedzi tych "rzygalców" z Rzeszowa. Ale jeszcze gorzej zachowuje się miasto. Czy słyszałeś kiedykolwiek by ten niby prezydent nauczyciel wf forowany przez całe to lewactwo poprosił lub zaproponował jakieś lepsze rozwiązania w zakresie połączeń kolejowych z Mielca?
No chyba nikt nie słyszał więc tym bardziej Ty który tak bardzo i szybko chciałbyć karać za niegospodarność powinieneś się nad tym zastanowić i pomyśleć jakis syf cuchnie w tym zakresie od strony samego miasta i popleczników obcnej władzy.
Zobacz co to mieleckie lewactwo zrobiło w zakresie transportu publicznego i dróg w Mielcu a przecież sprawuje władzę pod przykrywką różnych stowarzyszeń od ćwierćwiecza.
Śmiem twierdzić, zę wiele tych dobroci które wymieniasz np. w przypadku Kolbuszowej, ominęło Mielec tylko dlatego że miejscowa władza to olała, nie czuła takiej potrzeby by tu coś sensownego w zakresie transportu publicznego a w szczególności kolejowego zdziałać. Oczywiście Ortyla nie uniewinniam. Warto było by odświeżyć prawicę w Mielcu...
Przypomnij też sobie jak zachowuje się w tym temacie Skowrońska... Widzę, że popierasz raczej opozycję więc może podziel się co dobrego ona zrobiła, co zrobił prezydent Wiśniewski, co zrobił powiat. Czy kiedykolwiek wyrażali choćby jakieś oczekiwania od Marszałka w kwestii organizacji przewozów pasażerskich po remoncie? 21:03, 06.01.2022


Amigor123 Dd Amigor123 Dd

9 0

Kolej jest też ważna dla zakładów przemysłowych na Strefie ,do Mielca średnio dociera 150 wagonów dla Strefy-jeden wagon mieści się średnio na 3 ciężarowkach, gdyby nie kolej to w ciągu tygodnia na Strefę i przez Mielec musiało by pojechać ok 450 dodatkowych kursów ciężarowek, a w obie strony to ok 900...chyba byśmy to odczuli stojąc w korkach, nieprawdaż?
Wiem , powiecie Strefa zła itd, ale wielu z nas daje ona bezpośrednio i pośrednio pracę...kto nie pamięta niech zapyta rodziców jak fajnie było w latach 90-tych w Mielcu kiedy zakłady pracy poupadały...wielu moich zdolnych znajomych nie poszło na studia ,bo obydwoje rodzice byli bez pracy... 13:36, 06.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

herrherr

9 1

Czy kolej w Mielcu to konieczność napieprzania po peronach w Dębicy i oczekiwania na przesiadki? To ma być propozycja dla Mielca ?
Czemu nikt nie mówi o bezpośrednich pociągach do Rzeszowa i Krakowa ? 21:28, 06.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieleccckiMielecccki

3 6

Ten poćiąg to ściema dzisiaj rano widziałem i nikt nie jechał hhhhiiii masakra ale wałek🙂🙂🙂🙄 06:37, 07.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gadanie...Gadanie...

4 0

Szynobus stoi sobie w Dębicy i opowieści o "brakach w taborze" to najzwyklejsza ściema. Gdyby nie wymagania unijne, marszałek zakupiłby może jedno połączenie dziennie... albo nawet żadnego. Frekwencja bardzo kiepska. 13:44, 07.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

10 0

Przydałoby się połączenie kolejowe Mielec-Rzeszów, bo Marcel ma monopol. Jeździ jak chce i zabiera kogo chce. 15:38, 07.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

taktak

3 0

popieram, powinno być takie połączenie. 16:37, 08.01.2022


Do takDo tak

4 0

Jedno połączenie nic nie da. Powinna być regularna linia Mielec Rzeszów 20:37, 08.01.2022


0%