Zamknij

Kolejne 100 milionów na mielecką kolej. Podpisy złożone [FOTO, RELACJA]

15:03, 29.12.2021 . Aktualizacja: 10:24, 03.01.2022
Skomentuj

Za blisko 98 mln złotych netto PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują linię kolejową na trasie Padew Narodowa - Mielec. To odcinek ważnej trasy, która zapewnia podróże regionalne i dalekobieżne m.in. w kierunku Sandomierza i Lublina oraz Dębicy. Dzisiaj w sposób bardzo uroczysty została podpisana umowa już na prace budowlane. 

Umowa na rewitalizację linii na odcinku Padew Narodowa - Mielec, to kolejne zadanie spółki PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie Padew - Mielec - Dębica. 

- 1 września wróciły pociągi od Mielca do Dębicy. Dzisiaj mamy kolejny akt, umowę na modernizację kolejnego odcinka. Przyczyni się to do rozwoju sektora transportu publicznego, który z pewnością będzie dobrze odebrany przez mieszkańców ziemi mieleckiej - powiedział wiceminister w resorcie infrastruktury Rafał Weber. Podkreślił niezwykłą rolę w odbudowie mieleckiej linii kolejowej europosła Tomasza Poręby i marszałka Podkarpacia Władysława Ortyla. - Europoseł Tomasz Poręba od wielu lat zabiegał o rewitalizację tej linii i jego rola jest tu nieoceniona, marszałek zdecydował o uruchomieniu środków unijny. Dziękuję za tą wieloletnią aktywność - komentował Weber.

"Wielu pukało się w głowę"

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber wskazywał, że Polacy chcą korzystać z połączeń kolejowych. - Mam przekonanie, że transport kolejowy odżyje. W roku 2019 w Polsce biliśmy rekordy jeśli chodzi o ilość pasażerów korzystających z kolei, to ponad 330 milionów pasażerów. Pandemia się zakończy, wrócimy do normalności i Polacy powrócą do transportu kolejowego. Przez wielkie inwestycje kolejowe zostanie zapewniona dostępność komunikacyjna dla powiatu mieleckiego w znaczeniu regionalnym i dalekobieżnym -  dodawał Weber.

- Dla mnie osobiście to jeden z najbardziej wiodących tematów w mojej przygodzie z polityką: zwiększanie dostępności komunikacyjnej Podkarpacia. Kolej jest elementem, który skutecznie niweluje coś, co zawsze było problemem, a więc problem dostępności komunikacyjnej. Mielec ma olbrzymi potencjał rozwojowy, pod warunkiem, że zwiększymy dostępność Mielca. Kwestia kolei była tu zawsze bolączką - powiedział europoseł Tomasz Poręba.

- Po pierwszym etapie, czyli przywróceniu odcinka Mielec – Dębica, dzisiaj dotrzymujemy słowa i również będziemy modernizować linię w kierunku Padwi. Ta decyzja otwiera nowe możliwości - podkreślił europoseł, który przypomniał również historię i zakres przewidzianych robót.

- Pamiętam jak w 2010 roku zorganizowaliśmy konferencję w sprawie ratowania linii kolejowej numer 25, wielu nie wierzyło, pukało się po głowie - dodawał Poręba. Wyliczał, że przy okazji modernizacji trasy Mielec - Dębica realizowane będą kolejne inwestycje. - Linia Padew – Wola Baranowska będzie również modernizowana, a Wola Baranowska to jest terminal Linii Hutniczo Szerokotorowej. To również budowa wiaduktu, przejścia podziemnego, czyli przeorganizowanie ruchu, lepsze przemieszczanie się, większe bezpieczeństwo. Zobaczycie państwo, że cały pomysł stworzenia komunikacyjnej sieci wokół Mielca ma sens, jest logiczny i przyspiesza rozwój miasta - argumentował europoseł Tomasz Poręba.

"Kolejne etapy wywołują następne działania"

- Ta inwestycja wiąże się, z kilkoma inwestycjami drogowymi, kolejowymi, turystycznymi - wtórował marszałek Podkarpacia Władysław Ortyl. 

- Dzisiaj potwierdzamy, że będzie nowy wiadukt i kontynuacja przeprawy mostowo - drogowej do Piątkowca. Zaczęliśmy rozmowy o połączenia obwodnicy Mielca w ciągu drogi wojewódzkiej 984 z tym wiaduktem, drogą lotniskową. Kolejne etapy wywołują następne działania. Potwierdzamy również, że będzie przejście podziemne przy ulicy Drzewieckiego, będzie remontowana linia do Woli Baranowskiej, a to jest jedyne wejście do LHS na Podkarpaciu. Mamy tu również piękny montaż finansowy: środki PKP, rządowe, z Polskiego Ładu, Regionalnego Programu Operacyjnego czyli europejskie, samorządowe - wyliczał Ortyl. - Czasami trzeba szczypać się w ucho, by potwierdzić, że to jest rzeczywistość - dodawał. 

- Nikt nie marzyłby jeszcze kilka lat temu, że dzisiaj tu będziemy razem podpisywać tak ważne dokumenty, umowy - ocenił poseł Fryderyk Kapinos. - Marzeń się więcej realizuje, niż na początku byśmy chcieli - powiedział przywołując działania Tomasza Poręby i Władysława Ortyla. 

Wiceprezydent Mielca Paweł Pazdan odebrał z rąk posła Kapinosa czek na ponad 10 milionów złotych z Programu Inwestycji Polski Ład, na budowę układu drogowego łączącego tereny budownictwa mieszkaniowego osiedla Cyranka z planowanym wiaduktem nad linią kolejową, który wraz z modernizacją linii Mielec - Padew powstanie na styku Mielca i Chorzelowa.

Uroczyste podpisanie umowy na realizację linii Padew - Mielec odbyło się w siedzibie mieleckiego oddziału Agencji Rozwoju Przemysłu. - To miejsce jest ważne, gdzie się spotykamy: pierwsza strefa ekonomiczna w Polsce. Wielu przedsiębiorców tu chce inwestować, dlatego tak ważna jest linia kolejowa, ilość przewiezionych surowców i produktów - zapewnił Fryderyk Kapinos.

[FOTORELACJA]9039[/FOTORELACJA]

Na Śląsk i nad Bałtyk

- Ta linia ma kapitalne znaczenie, jeśli chodzi o przewóz towarów. Są dwie strefy ekonomiczne i sześć podstref, które funkcjonują lub będą funkcjonowały. Do dziś się dziwimy, dlaczego ktoś chciał to likwidować - komentował Władysław Ortyl. Nie zapomniał jednak o przewozach pasażerskich, które wiele dyskusji wywołują wśród mieszkańców Mielca. - Jest pewne zniecierpliwienie, że tak mało pociągów kursuje. Analizując potoki pasażerów będziemy to powoli zwiększali. Ta linia zasługuje na to, by jeździły tu pociągi dalekobieżne - poinformował mielczan Ortyl. - Marzyć trzeba i te marzenia realizować - puentował.

Także wiceminister Rafał Weber zapewniał, że pociągów osobowych w Mielcu będzie przybywać. - Po zakończeniu inwestycji w części północnej Podkarpacia wrócą pociągi dalekobieżne, które będą komunikować Mielec ze Śląskiem, Polską centralną, a nawet Pomorzem. Zapewniam, że w Ministerstwie Infrastruktury zrobimy wszystko w tym celu - deklarował.

-  Także dla  spółki PKP PLK, jako zarządcy infrastruktury, to bardzo dobry rok na Podkarpaciu. Cieszymy się z tego, co się dzieje na torach. Każdy dzień jest bardzo dobrym dniem, gdy na tory wraca ruch pasażerski i towarowy - ocenił Mirosław Skubiszyński, wiceprezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowej. - Władze regionu Podkarpacia czują czym jest kolej, co kolej może dać, co kolej niesie - dodał.

Pierwsze roboty wiosną

Wykonawcą modernizacji odcinka Mielec - Padew Narodowa, wraz z budową wiaduktu na styku Mielca i Chorzelowa, będzie firma Swietelsky Rail.

- To piękny odcinek o długości 16 kilometrów, w planach jest również budowa trzech przystanków. Jest także węzeł komunikacyjno – drogowy z ponad stumetrowym stalowym wiaduktem w Mielcu. Cieszymy się, że po długiej procedurze przetargowej udało nam się wygrać ten kontrakt. Okres zimowy poświęcamy na przygotowania. Chcemy zwieźć materiały niezbędne do robót i gdy pogoda pozwoli ruszamy - przekazał Wojciech Więckowski, prezes Swietelsky Rail Polska.  

- Mam nadzieję, że w 2023 roku będziemy mogli się spotkać, oglądnąć efekt pracy i skonsumować tę umowę. Swietelsky to zespół z Krakowa, który zatrudnia polską kadrę, opieramy się na polskich pracownikach. Jesteśmy blisko, do Mielca jedzie się dzisiaj szybko i jesteśmy do dyspozycji. Już dzisiaj ze mną jest dyrektor kontraktu i kierownik budowy. Mieliśmy już przegląd trasy, oglądaliśmy wszystkie zakątki gdzie będzie pracować i możemy się organizować - dodał Wojciech Więckowski.

Inwestycja ma kosztować 112 milionów złotych (98 milionów netto) z czego 85% to dofinansowanie z Regionalnego Programu Województwa Podkarpackiego dla którego instytucją zarządzającą jest Urząd Marszałkowski.

Rewitalizacja odcinka Mielec - Padew obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych przebudowana zostanie stacja Chorzelów oraz przystanki w Jaślanach i w Tuszowie Narodowym. Także w ramach tej inwestycji w Mielcu powstanie nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza, który zastąpi dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Planowana jest także przebudowa wielu innych skrzyżowań kolejowo-drogowych, która zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy.

Prace mają ruszyć w marcu przyszłego roku i zakończyć się po dwunastu miesiącach. Odcinek Mielec – Padew prowadzi również do linii L79 łączącej się z Linią Hutniczą-Szerokotorową (L65) i terminalem LHS w Woli Baranowskiej. PKP PLK planuje także modernizację tej linii, a spółka PKP LHS i firma Treeden inwestycje w rozbudowę terminali przeładunkowych LHS. Ich budowa jest również współfinansowana ze środków europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

To  nie koniec inwestycji w powiecie mieleckim. Zadaniem innego wykonawcy - który jest wyłaniany w oddzielnym postępowaniu - będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ulic ks. Skargi i Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi zlikwidowaną trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji będzie gotowe pod koniec przyszłego roku.

- Rząd dokłada starań, aby kolej była nowoczesna, komfortowa, a pociągi punktualne. Zmieniamy rzeczywistość tu i teraz: dla nas i dla kolejnych pokoleń. Mieszkańcy regionu i przyjezdni podróżni, będą mogli korzystać z naszych linii kolejowych, co będzie miało wpływ na rozwój całego województwa – podsumowała wicewojewoda podkarpacki Jolanta Sawicka.

Więcej informacji wkrótce.
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(65)

JjjJjj

28 3

Szynobusy puścić do strefy to ludzie może będą jeździć, inaczej to tylko nowe tory zrobiono dla pociągów z węglem i klejami do drewna... 15:11, 29.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XX

9 0

Do strefy to najpierw trzeba by było wyremontować tory i poprosić o zgodę właściciela. 20:14, 29.12.2021


perper

8 0

Do strefy należy puścić tramwaj z Rynku bądź nawet z Woli Mieleckiej przez Osiedle 22:46, 29.12.2021


reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Goździk27121993Goździk27121993

30 5

To dobra wiadomość, bo odcinek torów kolejowych z Malinia do Tuszowa Narodowego jest w bardzo złym stanie technicznym: tory na drewnianych podkładach, szyny S49 skręcane na śruby i do tego ostry zakręt w Tuszowie Małym. 15:48, 29.12.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Pan GerberPan Gerber

11 4

Panie Goździk, na kolei czy w fachowej terminologi kolejowej nie ma takiego pojęcia jak ostry zakręt, jest łuk 18:11, 29.12.2021


perper

8 2

Zakręt ma kształt litery S i ciągnie się od przystanku w Tuszowie Narodowym. Niestety projekt nie zakłada niwelacji tego zakrętu -pociągi będą tam zwalniać... 22:48, 29.12.2021


Goździk27121993 do PGoździk27121993 do P

6 4

Napisałem ostry zakręt a nie łuk żeby większość czytająca to ludzi zrozumiała o co chodzi. Bo większość ludzi jak napisze się łuk to może pomyśleć, że to chodzi o Robin Hooda. 09:15, 30.12.2021


Goździk27121993 do pGoździk27121993 do p

6 0

Dzięki per za informacje. Przydadzą się. 09:17, 30.12.2021


totoktotok

18 16

Wczoraj 28 12 2021 roku stalem na przejezdzie w Tuszymie i .... nie widzialem pasazerow wiec moglo jechac gora 5 osob.... czy nie lepiej bylowybudowac nowa droge od A4 do DK 9 i doplaic do busow by szybko dojechac do Debicy na pociag lub do Tarnobrzegu lub Sandomierza 15:52, 29.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do toktokdo toktok

4 3

a dawał ktos pieniadze na drogę? możesz podać linka 18:23, 29.12.2021


ZZ

9 4

Pasażerów nie ma bo szkoły pozamykane. Gdy były otwarte niejednokrotnie z 30-40 osób wsiadało i wysiadało w Mielcu. 20:17, 29.12.2021


OświetlenieOświetlenie

8 0

Na wiadukcie będzie czy tak samo jak na moście egipskie ciemności? 16:00, 29.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawda321prawda321

14 4

Ja mam pytanie z innej kategorii. Ludzie, czy Wam wszystko pasuje na tym zdjęciu? Czy patrząc na nie, nie pytacie się siebie co jest grane? O co tutaj chodzi? Dlaczego Ci dwaj panowie siedzący nie mają 'odzieży na twarzy, a cała reszta za nimi już tak?! WIDZICIE TO??!! Otwórzcie umysł. 16:24, 29.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

brawo !!!brawo !!!

8 7

dzięki takim włodarzom jak michał deptuła mamy na Podkarpaciu pociągi !!! tak trzymać!! pociągi jeżdżą jak opętane !!! brawo nasz wójt !!! tylko wykształceni i mający kompetencje powinni siedzieć dla nas za biurkami i nami rządzić !!!!!! brawo michał !!!! 16:55, 29.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

perper

8 1

To jakaś prowokacja chyba bo jego ojciec walnie przyczynił się jako marszałek do zamknięcia przewozów na tej linii i jej degradacji. 22:51, 29.12.2021


Stylowe garniakiStylowe garniaki

13 5

Jak żałośnie wyglądają na tych fotkach urzedasy w tych niemodnych workowatych garniturach. Aż żal patrzeć jak osoby zarabiające za biurkiem.kilkanascie tysięcy nie potrafią się ubrać elegancko. Szkoda gadać. Bo na pana to grzaniec wygląd. A. Ie tylko pieniądze. 17:01, 29.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

krótko krótko

3 3

Nie wygląd świadczy o człowieku. 11:26, 30.12.2021


to cośto coś

14 1

to pociąg? to jest mniejsze od tramwaju 17:07, 29.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Szynobus Szynobus

11 3

to nie pociąg ani tramwaj - to coś to jest to dzięki czemu ziemia Mielecka nie jest pozbawiona transportu kolejowego osobowego jak jakaś zapadła wiocha 20:07, 29.12.2021


dyrdepdyrdep

11 2

A gdzie parytety ? Na zdjęciu tylko jedna dobrodziejka i aż ośmiu dobrodziei ! 17:37, 29.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

....

20 12

Skowrońska, pochwal się co ty załatwiłaś dla miasta... 17:55, 29.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pisowska pisowska

10 6

Skowrońska, kota niech se pogłosko 19:40, 29.12.2021


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


XX

7 5

1. To nie twoje 100mln a nasze
2. Nie. Nie służy tylko dla jednej wiadomej firmy.
3. Z linii korzystają inne podmioty bo niejednokrotnie pociągi jadące od Chorzelowa nie zatrzymując się w Mielcu pojechały w kierunku Dębicy.
4. Niedaleko Mielca jest Wola Baranowska i punkt przeładunkowy. 20:23, 29.12.2021


do zawiszydo zawiszy

8 3

człowieku, weź leki na uspokojenie, potem poczytaj ustawe o transporcie publicznym, potem przedstaw nam tu swoją wizję transportu publicznego w której każdy mielczanin może bez problemu dostać się np do pobliskiego Tarnowa, oczywiscie transportem publicznym, wymyśl naprawdę coś mądrego bo jako naród w temacie transportu publicznego jesteśmy w ciemnej d..ie, dasz rade coś zaproponować? 20:29, 29.12.2021


J.K.J.K.

2 6

Pan "Zawisza 1" inaczej by komentował jak by zobaczył na zdjęciu PANIĄ KRYSTYNĘ. Wtedy by było och i ach jakie to dobrodziejstwo i że tylko TA PANI mogła coś tak genialnego wymyślić. 21:57, 29.12.2021


Zawisza1Zawisza1

3 9

Do oponentów
-to moje 100mil tak na marginesie
-to jakim ty piszesz narodowym transporcie zagarnietym przez pisiorow no ta -nikt nie podał ile deficytowy jest obecny szynobusie na każdym przejeździe
-przywracanie połączeń już pokazali proszę publicznym transportem dostać się do Tarnowa pojedziesz w poniedziałek wrócić cza we wtorek
-jk ty byś jarkowi dupę wylizał brudna ha ha
O przewalaniu mil złotych na to co przynosić straty to tylko pisiory ,Sasin ,Szumowski i wielu innych
Pozdrawiam Panią Poseł Krystynę Skowrońska 10:17, 30.12.2021


LOLOLOLO

10 3

A prund pociągną czy dalej XIX wiek? 20:48, 29.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

perper

6 2

No właśnie kiedy elektryfikacja? 22:54, 29.12.2021


Nie czytałeś?Nie czytałeś?

4 5

Ze względu na ceny prądu w wielu krajach właśnie zastępuje się elektrowozy lokomotywami spalinowymi... 01:40, 30.12.2021


KynoKyno

11 5

Hellmuth Swietelsky jest założycielem jednej z największych prywatnych firm budowlanych w Austrii. Założył firmę Swietelsky w 1936 w Gmunden w Górnej Austrii. Członek NSDAP od 1933 r. Jego firma korzystała z nazistowskiej pracy przymusowej w okresie panowania narodowego socjalizmu. Brawo PIS. 22:39, 29.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tylko prawda  tylko prawda

6 5

Iwulski skazywał na śmierć AK-owców ,a teraz jest sędzią TK wybranym przez PO. Brawo ty. 11:36, 30.12.2021


po copo co

6 8

*%#)!& ludziom kolej? 23:00, 29.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dworzec w mielcu??dworzec w mielcu??

8 3

Panie Weber a co pan powie o dworcach w Mielcu chodzi o te 2 budy jedna buda znajduje sie blizej torow a w niej w tym niby dworcu prowadzone sa zajecia z ,,nauki jazdy,, a w 2-ej czesci budynku prawdopodobnie krawcowa przyjmuje panie ministrze a moze pan sobie skroi dobry garnitur na mieleckim dworcu kolejowym???Druba buda to niby dworzezc autobusowy na 5 ludzi zamykany chyba o 16 godzinie ten dworzec moze pomiescic 10 pasazerow a jest w rozmiarze 7m/7m 00:05, 30.12.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BiesBies

1 1

zabrać. Ma ci jeszcze loda zrobic??? 01:21, 30.12.2021


bronekbronek

2 2

Dworzec zrobi Wisniewski jak mu parówa POzwoli 20:45, 30.12.2021


ubuubu

4 3

Dworzec autobusowy w Mielcu jest otwarty od 5.30 do 22,00 wystarczy zajrzeć na ich stronę , ale trzeba odstawić browara na bok i poświęcić chwilę na czytanie. 21:24, 30.12.2021


J.K.J.K.

1 0

Może byś nam przypomniał kto, za ile i kiedy te budy sprzedał lub wydzierżawił. 21:53, 30.12.2021


drugi tor zrobicdrugi tor zrobic

9 3

lepiej by zrobili drugie tory obok starego torowiska po co pociagi maja czekac na mijankach az dany pociag przejedzie o ile wzrosnie ruch kolejowy oczywiscie na tej trasie jesli wzrosnie to drugi tor musza wybudowac i puscic caly ruch z lublina,sandomierz,skarzyska itd. zamiast puszczac pociagi glebiej na poludnie polski puscic ruch kolejowy przez tarnobrzeg-mielec-debice nie potrzeba przez rzeszow bo pociagi tylko nabijaja tylko stracone kilometry 00:13, 30.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzxyz

8 5

Dlaczego w Mielcu nie bylo kolei przez dlugie lata?. Dlatego ,ze trasy nie dawaly zysku. Mielec musi miec trasy bezposrednie do Rzeszowa lub Kielc >Warszawy ,zeby to po prostu mialo jakikolwiek sens. Szkoda kasy po prostu. Lepiej to wydac na promocje Mielca jako miasta w ktorym znajdujesz z miejsca pracownikow za minimalna i bedzie wiecej firm. Juz widze te pelne pociagi z Padwi. Jeden o 9.00 rano drugi o 12.30. 00:34, 30.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

je jeje je

3 1

promocja, lubie promocje 09:08, 30.12.2021


Mielec-Kolbuszowa!!!Mielec-Kolbuszowa!!!

10 1

bo za kilka lat ruch na drodze Mielec-Rzeszów będzie jak w mieście 0 15. 09:07, 30.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Po co ????Po co ????

14 13

Jaki sens ma ta linia kolejowa? Z pociągu korzysta może 7-10 osób podczas jednego przejazdu. Przecież nikt dojeżdżający do pracy, nie bedzie wysiadać na pożal się Boże dworcu, i nie będzie szukać transportu np na strefe. Będą milionowe straty... Ale jak widać, najlepiej się pokazać, porobić dziesiątki zdjęć... no i liczyć na obrywy z tych przewidywanych 100 mln zł. Bo to tylko o to chodzi. 10:33, 30.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XyzXyz

1 1

Po negatywnych łapkach widać że będzie przynajmniej 12 osób. 05:42, 31.12.2021


eunoueunou

2 1

No właśnie dlatego nie korzysta, że pociągi prawie nie jeżdżą. Np. jak ma się dostać student w sobotę z Krakowa? Albo nawet w piątkowy wieczór?
Pomyśl głową czarownico platformwerska zanim zaczniecie to likwidować! 17:34, 31.12.2021


A KrysiaA Krysia

8 4

W TV 3 z karteczką. PiS = Drożyzna, tylko zapomniała kto rozkradł i sprzedał majątek PRL, to teraz Pani koledzy pseudobisnesmey podnoszą ceny i w żywe oczy śmieją się i jak Pani z karteczkami PiS drożyzna ,na pohybel Wam. 17:47, 30.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PytamPytam

2 1

Gdzie jest złodziej Drzewiecki,minister sportu ten co w USA kupił farmę za ukradzione Polsce pieniądze. 19:15, 30.12.2021


perper

1 0

Trzeba przetrzepać panią Krysię co zrobiła dla Mielca gdy jej psiapsiułeczka była premierem. To zadanie dla hej mielec żeby ludzie mieli porównanie co było wtedy a co jest teraz! 13:06, 31.12.2021


WitekWitek

7 2

I znów Wiśniewski w tak ważnej sprawie wysłał Pazdana. Wstyd Panie prezydencie! Polityka strusia Panu nie przystoi! 20:38, 30.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sprawdzamsprawdzam

1 2

To ma swój cel, to jest kandydat na przyszłego prezydenta Mielca, dlatego jest wystawiany , przecież nie obecny, on nie ma szans. 21:21, 30.12.2021


Pretensje?Pretensje?

0 0

Kursy zamawia i opłaca marszałek... z PiS! Nawet on dostrzega bezsensowność wydania kilkuset milionów na perony, tunele, windy... 14:43, 04.01.2022


pisiorypisiory

5 5

Zadłużenie zagraniczne brutto Polski na koniec III kwartału wzrosło do ponad 315 mld euro – poinformował NBP. 21:20, 30.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


XyzXyz

1 0

Haha a będziemy spłacać razem. 05:45, 31.12.2021


GEY CLUB PIOTR FREEDGEY CLUB PIOTR FREED

0 1

Zbieramy ciasteczka. 23:11, 30.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j64j64

0 3

Ta niezelektryfikowana linia ma sens wyłącznie towarowy. Ruch pasażerski generowałaby wyłącznie linia elektryczna o normalnej prędkości CPK - Kielce - most w Szczucinie - Mielec - Rzeszów - Bieszczady. 14:27, 31.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SpokojnySpokojny

0 2

Elektryfikacja, dwa tory i inne marzenia... Dla kilku par pociągòw dziennie? LK25 nie jest i nie będzie magistralą a jeżeli przyszły rząd ograniczy dofinansowanie kompletnie nierentownych kursòw, o dalekobieżnych można zapomnieć. 15:06, 31.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eunoueunou

1 0


Pomyśl głową czarownico zanim zaczniecie to likwidować!
Może esbeckie, zomowkie i ormowskie dzieci pomogą sensownie ten ruch pasażerski zorganizować zamiast niszczyć i pluć na inwestycje we własnym mieście?

Owszem Marszałek to skiepścił. Od razu powiinno być kilka pociągów do Rzeszowa i promocja na bilety żeby się ludzie zachęcili i przyzwyczaili.
Tak samo powinno być uruchomione przez Intercity połączenie Mielec- Kraków kilka razy dziennie a po remoncie północnego odcinka linii przedłużone do Lublina.

Dziękuję Ministrowi Weberowi. Widać , że gośc ma jaja, jest Mielcowi przychylny i się na tym zna. 17:41, 31.12.2021


eunoueunou

1 1

W dobrym to kierunku zmierza ale:

- od razu powiinno być kilka pociągów do Rzeszowa i promocja na bilety żeby się ludzie zachęcili i przyzwyczaili.
- także powinno być uruchomione przez PKP Intercity połączenie Mielec- Kraków kilka razy dziennie a po remoncie północnego odcinka linii przedłużone do Lublina.

Ludzie wymagajmy od Marszałka i europosła bo jak nie dziś to nigdy. Komuchy nam to zlikwidują jak dojdą do władzy- zobaczycie!!! Patrzcie na Krychę i Wiśnię, tylko łażą i robią sobie zdjęcia za nieswoje zasługi!
Mamy też bardzo fajnego i kompetentnego Ministra Webera. Wykorzystajmy to choćby nie wiadomo ile komuchy pluły i wyły na ta inwestycję.

Dziękuję Ministrowi Weberowi. Widać , że gośc ma jaja, jest Mielcowi przychylny i się na tym zna. 17:48, 31.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Intercity?Intercity?

0 1

Skąd, łaskawco, weźmiesz tylu pasażerów do Krakowa, żeby miało to jakiś sens? Szynobusy jeżdżą pustawe. 20:32, 31.12.2021


JanJan

0 2

Poreba i Ortyl przechwalaja się kto więcej zrobił....tylko nie mówią jak mieszkańcy oberwia za ten remont między Mielcem a Padwia.Na tym odcinku do likwidacji jest 15 przejazdów kolejowych. wzdłuż dróg gminnych i dróg powiatowych.
Niech politycy pisuaru powiedzą całą prawdę o remoncie kolei... ludzie by przejechać na drugą stronę kolei muszą nadrabiać parę kilometrów...
Mówcie całą prawdę o tej inwestycji.... 19:05, 02.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RomanRoman

1 0

Coś mi się wydaje że trochę mniej niż 15. Cis za coś. Wymogi kolejowe stawiają sprawę jasno. A kolej ma pędzić 120 km/h. Jeśli ktoś tego nie rozumie niech się nie wypowiada zwłaszcza na tym etapie gdy lokalne władze się już zgodziły. 22:49, 02.01.2022


DO SOBIESKI WÓDADO SOBIESKI WÓDA

1 0

Nie pij już tyle bo z mózgu zrobił ci się keczup hehehe. 17:34, 03.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

masmas

0 0

Może w końcu ruszy remont stacji LHS WB - bo zapowiadany jest "szumnie" od co najmniej lat 5, choć plany nie są porywające... 20:29, 06.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%