O budowę dodatkowego węzła na A4 zabiegali przede wszystkim samorządowcy z Ropczyc i okolic tej miejscowości. Dzisiaj nie mają bezpośredniego połączenia z autostradą, muszą korzystać z wjazdu w Sędziszowie Małopolski.
Planowana inwestycja ma kosztować w sumie 40 milionów złotych i połączy A4 z drogą Tuszyma - Ropczyce, w miejscowości Ostrów. Co to oznacza dla kierowców z powiatu mieleckiego?
Węzeł powstanie 27 kilometrów od centrum Mielca, około 26 minut jazdy. Stanie się dodatkową opcją wjazdu na A4 szczególnie dla jadących na wschód województwa. Może również nieco skrócić dojazd do samego miasta Rzeszowa.
Z węzła Ostrów do centrum Rzeszowa pozostanie 36 kilometrów, jadąc autostradą pokonamy tę odległość w około 25 minut. W efekcie - przez Ostrów - z centrum Mielca do centrum Rzeszowa dotrzemy w 51 minut. To 11 minut szybciej niż przez Kolbuszową, także kilka minut krócej niż przez węzeł w Sędziszowie Małopolski i Kamionkę.
Z inicjatywą budowy jeszcze krótszego połączenia Mielec - Rzeszów kilka miesięcy temu wystąpił poseł Fryderyk Kapinos. Zaproponował wpisanie do Krajowego Planu Odbudowy budowę drogi Mielec - Sędziszów Małopolski.
KPO to natomiast specjalny mechanizm wykorzystujący fundusze Unii Europejskiej, który ma pomóc Polsce w wyjściu z kryzysu po trwającej nadal pandemii COVID-19. Planowane są między innymi inwestycje, które mogą wesprzeć rozwój regionów.
[ZT]59138[/ZT]
bronek15:01, 06.04.2021
Dlaczego na Rzeszów? Mało kto tam jeździ. Większość kierowców wolała by taki skrót w kierunku Tarnowa.
Nowe Miasto15:21, 06.04.2021
Do niczego nam to nie potrzebne ale wybory się zbliżają, coś trzeba wymyślić dla ciemnego ludu. Nam potrzebna jest droga szybkiego ruchu Kielce-Staszów-Mielec-A4 pomiędzy Dębicą a Tarnowem, z opcją rozbudowy do Jasła, Krosna i granicy. Tylko takie rozwiązanie otworzy Mielec komunikacyjnie.
QQ16:01, 06.04.2021
Była już koncepcja drogi S9. Coś takiego znalazłem w tym temacie:
https://www.skyscrapercity.com/threads/dk9-radom-rzeszów.310097/page-13
W 2010 roku Skowrońska próbowała by tę drogę udało się wpisać do planów drogowych.
Ostatecznie, temat chyba upadł.
.16:52, 06.04.2021
Popieram, potrzebny jest wjazd na A4 w okolicy Jastrzabki z przebiciem na Jasło,, podniesienie drogi 984 do rangi krajowej, .W kierunku Rzeszowa jest wjazd w Pustyni, Borku Wielkim , po co nastepny ,
Kielce-Mielec-Jaslo 06:09, 07.04.2021
masz racje ale ta droga proponowana przez posla Kapinosa tez sie przyda zwazywszy ze Mielec nie ma dobrych drog laczacych miasto z rzeszowem bo przez kolbe ciagle korki szczegolnie w zimie drogi na Tarnow brak bo ta droge przez wiele wsi i Radomysl ciezko nazwac droga ktora ciagle jest zakorkowana szczegolnie rano i popoludniu.Na pewno proponowana droga szybkiego ruchu Kielce-Staszow-Mielec-A4-Jaslo-Krosno-granica panstwa ma sens bo pozwolilaby na wydostanie sie mieszkancow Mielca do dobrych drog w szybkim tempie bez stania w korkach tak jak to jest teraz.Mielec musi wychodzic z tego zacofania drogowego jaki stworzyli komunisci czyli robili te drogi praktycznie dla furmanek.Ciekaw jestem czy kiedykolwiek powstana te drogi i czy rzeszow pozwoli i da pieniadze na te drogi?? bo na razie kradna pieniadze ktore powinny isc na wojewodztwo i buduja u siebie w rzeszowie ciagle jakies fanaberie teraz wymyslili sobie za kilkadziesiat jak nie set mln. zl. wybudowac hale lekkoatletyczna, to ludzie maja problemy z dotarciem do pracy i innych miast a rzeszow buduje sobie *%#)!& za pieniadze mieszkancow podkarpacia
Realnie15:26, 06.04.2021
Dla Mielczan tą droga praktycznie jest bez znaczenia. Trzeba nadłożyć sporo kilometrów, jechać w terenach zabudowanych do miejscowości Ostrów a potem pędzić 140 km/H aby wyszło kilka minut do przodu. Co innego jakby powstała nowa droga przez las tak jak proponował Pan Kapinos to wtedy by różnica była zauważalna. Teraz będą 3 drogi do Rzeszowa i wszystkie na podobnym poziomie czasowym
Alan09:38, 07.04.2021
Zamiast tej drogi proponowanej przez Kapinosa powinna być wybudowana kolej do Kolbuszowej
do nowe miasto15:31, 06.04.2021
Widzę, że marzy się Tobie ściągnięcie ukraińskiego tranzytu ciężarówek do Mielca. Do tego dalszy napływ siły roboczej- żegnajcie podwyżki, wzrost przestępczości, na drodze szybkiego ruchu wypadki- dodatkowe obciążenie systemu ratownictwa, o zanieczyszczeniu powietrza nie mówię. Wymień plusy.
Kowalski16:30, 06.04.2021
Zapier****nie min. 140km/h na autostradzie żeby potencjalnie zaoszczędzić 11 minut nie jest warte dodatkowego spalonego paliwa.
haha14:21, 07.04.2021
w twoim przypadku Januszu gazu w wieśwagenie
Agata16:37, 06.04.2021
Jakim cudem ktoś stwierdził, że z centrum Mielca do centrum Rzeszowa będziemy jechać 51 minut, skoro nowa droga dopiero w planach? Często jeżdże do Rzeszowa, i przejazd to ok. 55 minut. Bezsensowne wydawanie pieniędzy. Czas będzie krótszy o kilka minut, tylko dlatego, że to co stracimy jadąc do Ostrowa, nadgonimy jak wariaci na autostradzie. Nie patrząc na to, że podróż będzie droższa... No bo przecież jedziemy autostradą :) :) :)
Nie lepiej?18:05, 06.04.2021
W nowej wersji Krajowego Planu Kolejowego pojawiła się linia Połaniec - Mielec - Kolbuszowa. Akurat to wydaje się mieć sens. Mielec potrzebuje otwarcia w kierunku centrum kraju.
M.16:11, 07.04.2021
Z Mielca do Kolbuszowej pociągiem zejdzie zapewne minimum godzina i idę o to w zakład, a gdzie do RZ i ile to czasu? Jeszcze kwestia dojazdu na i z dworców... pieniądze w błoto, nikt tym jeździł nie będzie
Jasne...18:10, 06.04.2021
Pan poseł zaproponował, panu posłowi się nie odmawia... Wielka szkoda.
asdfg18:12, 06.04.2021
za ta kase to most w Rzochowie albo nowa droge z Rzochowa do Pustyni albo z Jaslan do Skopania by ominac Padew...
Szwagier21:32, 06.04.2021
Mi nie pasuje...mam Szwagra w Padwi
Pat18:22, 06.04.2021
Co to ma dać i komu?! Drogi, obwodnice buduje się po to, żeby było płynniej i szybciej. A tu żeby było, standardy mieleckie jak zwykle.
pp20:28, 06.04.2021
przecież to nie Mielec buduje
polne drogi dla chlo06:19, 07.04.2021
dla ciebie najlepiej by bylo jak za komuny go...o a nim papier a ty bys chcial jezdzic polnymi drogami
Idź na całość18:27, 06.04.2021
Po co jakiś węzeł? Autostradę Mielec - Rzeszów i sprawa załatwiona. Tylko trzeba się spieszyć, panie pośle, wybory za 2 lata a w nowym rozdaniu...
rrealista :18:51, 06.04.2021
A co z płatną A4 ? pieniądz te marzenia przekreśla.
D19:04, 06.04.2021
Poseł miał tu do powiedzenia tyle co nic. Inwestycja bez znaczenia dl a Mielca.
JoteS19:46, 06.04.2021
Wybory, wybory i po wyborach .... nic.
Aviator5120:24, 06.04.2021
A może czas na łącznicę linii kolejowej w kierunku Rzeszowa? Po co zajeżdżać do Dębicy a potem na Rzeszów, skoro wystarczy łącznica która pozwoli bezpośrednio jechać do Rzeszowa?
debic01:12, 07.04.2021
Po to by ludzie mogli jechac dalej na Krakow i do samej Dębicy - proste.
Do Rzeszowa planowana jest nowa linia kolejowa Połaniec - Mielec - Kolbuszowa
Nie przejdzie17:54, 07.04.2021
Było by troszkę krócej i szybciej ale potrzeba 2x więcej składów do obsługi linii. Czyli żeby ludzie korzystali musieli by mieć co najmniej 8 połączeń na dzień (4 w pierwszej połowie dnia i 4 w drugiej). Czyli rozdzielając podróżnych na Rzeszów i Dębicę/Kraków PKP musiało by zapewnić 16 połączeń. Niby nie problem ale kto zapełni pociągi? Ludzi, którzy pracują kreatywnie a nie na taśmie muszą mieć min 3 połączenia poranne i popołudniowe bo polegać na 1 się nie da (elastyczny czas pracy).
P20:43, 06.04.2021
Naprawdę 40mln na węzeł autostradowy? Nie lepiej za tą kasę poprawić drogę dojazdową do istniejącego?
o jejku jejku nowa d06:25, 07.04.2021
widze tu strach przed ,,nowym,, sa tacy ludzie co boja sie zmian
Eee...19:26, 07.04.2021
"Poprawionego" nie da się uroczyście otworzyć, zrobić fotek, pokazać wyborcom...
Grzegorz 1221:00, 06.04.2021
Już niedługo przed Rzeszowem będzie punkt poboru opłat za przejazd autostradą, więc nie ma się z czego cieszyć.
kolo21:44, 06.04.2021
Nowa droga ma posłużyć dla dostaw surowca do dużej fabryki. Tory już są poprawione.
Kuba Rzeszów21:48, 06.04.2021
Idiotyczne rozwiązanie......
Jak można tak marnow00:18, 07.04.2021
Inżynierowie zaprojektowali wjazd pośrodku między dwoma miasteczkami i dwoma drogami wojewodzkimi przecinającymi autostradę w Borku Wielkim... a teraz 5 km dalej powstanie wjazd przy drodze na Ropczyce ... a za kilka lat znowu 5 km w drugą stronę przy drodze z Kolbuszowej do Sędziszowa i tak te 2 miasteczka na odcinku 10km będą miały 3 wjazdy na autostradę ( a tak w ogóle to ten ewentualny wjazd w Czarnej Sędziszowskiej byłby krótszy ).
..08:19, 07.04.2021
Lepszy dojazd dla Ukraińców. Kiedy coś dla Polaków?
Adi09:13, 07.04.2021
Bez sensu, strata pieniędzy, a skrócenie czasu dojazdu odbije się na większym zużyciu paliwa. Jeżeli Kolbuszowa w najbliższej przyszłości zrealizuje planowaną obwodnicę zachodnią, to właśnie tą drogą będzie najbliżej, najszybciej i najtaniej.
Alan09:36, 07.04.2021
Zamiast kolejnych dróg w kierunku Rzeszowa powinny powstać tory do Kolbuszowej i pociągi bezpośrednie do Rzeszowa
to jest nierealne12:23, 07.04.2021
chcesz tory budowac a później okaże się ze urzad marszałkowski jako organizator przewozów pasazerskich w woj podkarpackiem nie ma środków na uruchomienie pociagów, chciałbym do Rzeszowa miec w godzinach porannych miedzy 5 a 9 kilka autobusów do Rzeszowa które pojada bez postojów w tych wszystkich wioskach i miaseczkach miedzy Mielcem a Rzeszowem, z roku na rok pogarsza sie jakość przewozów miedzy Mielcem a Rzeszowem, w niedziele nie ma w tych godzinach żadnego połączenia, coraz wiecej ludzi rezygnuje z przejazdu do Rzeszowa komunikacja publiczną wybierając auto, a przyczyna jest żenująca oferta Marcela, bo jezeli do Rzeszowa mam rano jechać 1, 5 godziny to dziękuję ale wolę samochód, prawda że sa korki ale gdyby istniały połaczenie bez postojów jak za czasów Veoli czy Conexa to dałoby sie *%#)!& z 20 minut likwidując postoje we wioskach i wjazdy do Kolbuszowej czy Głogowa
.22:28, 07.04.2021
Do " to jest nierealne" bzdurzysz, za czasów Veoli przejazd do Rzeszowa trwał 1 godz. 26 min. pośpiechów 1.15 , u Marcela teraz to 1.24 , sybciej się po prostu nie da, chcąc zachowac przepisy kodeksu a zwłaszcza ten że nawet tam gdzie w terenie zabudowanym prędkość jest podniesiona np. do 70 km/h to autobus i tak ma się poruszać z prędkością 50 km/ h bo jego to podniesienie prędkości nie dotyczy nie da sie autobusem dojechać szybciej, może udało by się wycinając przystanki przyspieszyć o kilka minut ale nigdy nie uda się zejść do 1 godziny, zresztą w komunikacji nie chodzi o to aby przejechac z punktu A do punktu B jak najszybciej tylko o to aby przewieść pasażerów.
fasolla6413:32, 07.04.2021
Czy Mielec nie zasługuje jako największy ośrodek przemysłowy na podkarpaciu na szybką kolej Rzeszów-Mielec-(most w Szucinie lub LHS)-Kielce-CPK? Lobby z Stalowej Woli naciągnęło tą szprychę na wschód, co zwiększa koszty i czyni nierealnym czas przejazdu z Rzeszowa do CPK w 2,5 godziny.
Do Rzeszowa...19:24, 07.04.2021
Linia kolejowa przez Kolbuszową to ok. 60 km. EZT pokonuje taką trasę (z przystankami) w ok. 45 - 50 minut. Może warto wysupłać parę groszy na prace studyjne?
Hank10:46, 08.04.2021
25 mln żeby kompleksy ropczycaków leczyć? jak ktoś jeździ do Rzeszowa to wie, że to najgorsza trasa. Jak powstanie obwodnica w Kolbuszowej to kolejny argument żeby nie marnować 25 baniek wyrzucone w błoto
Aaaa11:32, 08.04.2021
No fajnie że wybudują taki węzeł, kto tamtędy jeździ jednak wie że żeby do niego dojechać od strony Mielca musi przejechać fragment 'drogi' na Woli Ocieckiej, gdzie dziura na dziurze...
Maciek22:02, 08.04.2021
Śmieszny news. Owszem, ten zjazd ma ogromne znaczenia ale dla mieszkańców i firm z powiatu ropczycko-sędziszowskiego. Gdyby do tego doszło, to naprawi kuriozalne rozwiązanie projektowe autostrady na tym odcinku - tzn. kilka lat temu, mając do wyboru dwie drogi krajowe Ropczyce - Tuszyma (i dalej Mielec) lub Sędziszów - Kolbuszowa, jakiś geniusz wybrał rozwiązanie "salomonowe" - zrobił zjazd pośrodku, na drodze gminnej. Jak to w okolicy do dzisiaj dowcipkują, ze ten zjazd pasuje wyłącznie właścicielowi "Cyziówki" w Kamionce. Bo ani mieszkańcom Sędziszowa, ani Ropczyc. Natomiast teoria, że to będzie dogodny dojazd Mielec -Rzeszów jest zabawna. Albo, ze Tiry ze wschodu do Mielca zjadą w lasy w Ostrowie? Zamiast w Dębicy na lepsza drogę? A może z zachodu miną Dębice i w Ostrowie zjadą?
aaa16:48, 09.04.2021
średnie rozwiązanie, bo droga przez Tuszymę jest kręta i złej jakości. Poza tym kto jeździ 51 minut przez Kolbuszową? Mi ta trasa zajmuje ok. 40 minut. Z centrum do centrum. Szkoda że koncepcja S9 upadła, mogła by być świetną alternatywą do Kolbuszowej. Do osób, które mówią że Mielcowi ta droga niepotrzebna: nie bądźcie samolubami. Ludzie z Rzeszowa też chcieliby mieć wygodny dojazd do Mielca.
karmazynowy17:43, 13.04.2021
Temat budowy wjazdu w Ostrowie był podnoszony przez Ortyla już parę lat temu, w związku z problemem z budową zakładów Hutchinson w Zawadzie. Firma farmaceutyczna Olimp Laboratories, producent leków i suplementów diety protestował przeciw budowie w bezpośrednim sąsiedztwie swojej firmy zakładów chemicznych Hutchinson. Wtedy to Ortyl zaproponował tej firmie budowę w gminie Ostrów i budowę węzła autostradowego w Ostrowie, niestety Hutchinson się nie zgodził na propozycję Ortyla. Dzisiaj temat wraca, tylko pomysłodawcą jest nie kto inny jak dyżurny budowniczy Ortyla, Kapinos. Pomysłów Kapinos ma bezliku, i ten zapewne to też niewypał, i dobrze, bo to poroniony pomysł jeśli chodzi o skrócenie czasu dojazdu do Rzeszowa o 10 minut za cenę 40 milionów
13 18
Skad wiesz ze wiekszosc kierowcow wolalaby do tarnowa?I skad wiesz ze malo kto jedzi do rzeszowa?Wrozka?
16 8
A kto jeździ z Mielca do Tarnowa ? skoro w dzień roboczy nie ma nawet autobusu z Mielca do Tarnowa
2 3
Jest 1 autobus do Tarnowa
6 2
raczej już sie nie da bardziej skrócić tego skrótu do Tarnowa...
3 3
a ja wolę do Tarnobrzega
7 0
Most w Rzochowie i dokończenie obwodnicy w kierunku Tarnowa to powinien być dla Mielca priorytet, a tak to ciężkie pojazdy dalej gnają od Tuszowa przez Chorzelów i szukają wyjazdu na Tarnów ....