Zamknij

Policja, Straż Miejska Czy nie uważacie państwo, że Policja i Straż Miejska powinna większá uwagę zwracać na osoby spacerujące z psami bez smyczy? Jestem miłośnikiem zwierząt, ale wielokrotnie widząc właścicieli psów, którzy spacerują z psami w mieście nie trzymając ich na smyczy , nasuwa się pytanie dlaczego służby nie zwracają większej uwagi na takie zachowanie. Jak wspomniałam sama lubię zwierzęta, ale trzeba pamiętać, że psu nigdy do końca nie wolno ufać. Jeżeli pies idzie bez smyczy i małe dziecko zacznie biec to pies odruchowo zacznie gonić dziecko i może dojść do tragedii, a dziecko uciekając dozna wielkiego strachu, stresu i oby nie zostało pogryzione. Czy trzeba aby doszło do tragedii, żeby ktoś z odpowiednich służb przyglądnął się problemowi i egzekwował przepisy w tym zakresie . Pouczenie w tym przypadku raczej skutku nie odniesie, ale jakiś nawet symboliczny mandat da do myślenia i przyczyni się do bezpieczeństwa głównie małych dzieci narażonych na ataki psów prowadzonych bez smyczy. Czy nie tak?06-07-2023 19:14:11

8850

komentarz(51)

lollol

47 81

nie ma takiego prawa zeby psa prowadzic na smyczy, poza tym co to za pisanie ze kazdy pies biegnie za dzieckiem jak biegnie? 1/100 sie rzuci tak samo jak jakis czlowiek czy ktokolwiek inny i dlaczego ich sie nie trzyma na smyczy xD jakas madka +800 sie chyba wypowiada

00:38, 07.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZgodaZgoda

13 4

Masz rację ale z tym 800+ to już qrfa przesadziłeś amebo

11:11, 07.07.2023

KrzychKrzych

29 2

Jest takie prawo rasy niebezpieczne i oprócz smyczy kaganiec o książeczce szczepień nie wspomnę i worka na odchody

14:44, 07.07.2023

@lol@lol

10 10

Co? xD Kiedy ostatnio widziałeś człowieka który pogryzł dziecko? Bo ja nigdy.

16:16, 07.07.2023

xx

49 75

prawo nie nakazuje wprost na trzymanie psa na smyczy wiec sobie swoje dziecko trzymaj na szelkach jak sie tak o nie boisz poza tym to twoj obowiazek zeby go pilnowac a nie puszczac zeby biegal gdzie popadnie

00:56, 07.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PaniePanie

23 9

Nie porównuj dziecka do psa. Bo jeżeli chcesz iść tą drogą to ktoś Ci może powiedzieć " ciesz się że nie szczekasz taka impreza była" i co Ty na to?

11:13, 07.07.2023

KlawyKlawy

3 12

Dzieci, madki i psy głosu nie maja

14:11, 07.07.2023

KabanKaban

4 4

Może Ciebie jakiś wolny piesek w du.e ugryzie X chociaż Ty to jesteś chyba małe x .

21:14, 07.07.2023

mieszkaniemieszkanie

47 59

dzieci maja wyznaczone strefy takie jak plac zabaw do biegania, poza tym jesli dziecko dokucza psu to wiadomo ze go ugryzie i rodzic ma pilnowac takie dziecko i wytlumaczyc jak ma sie zachwowywac w stosunku do psow, najlepiej powiedziec MOJE DZIECKO JEST NAJWAZNIEJSZE I MOZE ROBIC SOBIE CO CHCE a inni maja sie dostosowac i schodzic mu z drogi bo bombelek najwazniejszy

01:04, 07.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pscpsc

24 7

Jak ktoś nie trzyma psa na smyczy, to znaczy że nie ma nad nimi kontroli, i tym samym sam się prosi o mandat. Tyle w temacie.

16:17, 07.07.2023

mieszkaniecmieszkaniec

42 43

nie ma takiego prawa jak trzymania psa na smyczy jesli juz to psy z ras agresywnych o ile nie sluchaja sie swoich wlascicieli i sa agresywne wiec mozesz sobie dzownic na policje na pewno przyjada 🤣🤣🤣

01:10, 07.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HdfxHdfx

21 2

Mylisz się kolego,w każdej uchwałę jest zapisane . W mieleckiej uchwale jest wyraźnie zapisane ze pies ma być na smyczy bez kagańca. Ja mam psa rasy groźnej i muszę go trzymać na smyczy.

17:12, 07.07.2023

starstar

43 36

za moich czasow puszczalo sie dzieci z domu i nic im sie nie dzialo a teraz nadwrazliwi rodzice boja sie nawet malych pieskow zeby im dzieci nie pogryzly, co z takiego dziecko potem wyrosnie tragedia "mieszkaniec"

01:15, 07.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XyzXyz

21 18

Z Ciebie co wyrosło ? Błędy w pisowni dużo świadczą.

02:56, 07.07.2023

HmmHmm

5 0

To nieprawda. Mnie raz w tylek ugryzł pies koło przedszkola nr 3. Był to pies Bera owczarek niemiecki pani co jezdzi na wózku.

16:57, 07.07.2023

loliklolik

56 50

Wprowadzić wysoki podatek od psów !! A poza tym każdy pies ma mieć kaganiec ! Takie jest prawo krórego w czerwonym Mielcu nikt nie przestrzega ! " Ludzie " nie potrafią rozmawiać i żyć z innymi ludźmi dla tego sprawiają ? sobie zwierzęta bo one nie mówią ? I niestety sami stają się zwierzętami jak widać po tych wypocinach tutaj !!

04:29, 07.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rytytyrytyty

8 14

widać że nie masz życia... każdy może sobie sprawić psa by mieć towarzysza... nawet by sobie pogadać jeśli jest samotny. jeśli Cie pies pogryzie to właściciel ma problemy, bo kaganiec jest obowiązkowy.

08:23, 07.07.2023

Do rytyrytyDo rytyryty

4 6

Towarzysza Towarzyszu? Widać że jeszcze sekretarz echem wybrzmiewa w Twoich towarzyskich uszach.

11:17, 07.07.2023

HdfxHdfx

4 6

Pokaz mi w uchwałę miasta gdzie ma pies mieć kaganiec? Ma chodzić na smyczy o kagancu nic nie pisze. Więc jak nie wiesz to nie pisz głupot.

17:14, 07.07.2023

WRYJ do lolikWRYJ do lolik

12 16

Pokaż mi podstawę prawną, że każdy pies ma być w kagańcu. Podatek i to wysoki zgadzam się. Uczenie kultury nie karanie sprzątania po psiaku, to podstawa. Kraków sobie z tym poradził.

08:21, 07.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

retytopretytop

9 3

nie każda rasa, lista jest na stronach.

08:26, 07.07.2023

No tak średnio No tak średnio

19 1

Dopiero co w Krakowie pies w typie amstaffa ciężko pogryzł jakiegoś gościa, który na bulwarach przejeżdżał koło niego na hulajnodze. Właścicielka psa na widok tego po prostu uciekła xD

15:38, 07.07.2023

GG

33 12

Nie wygrasz mafią psiarzy

08:39, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WRYJ do retytopWRYJ do retytop

14 3

Lolik napisał, że każdy pies i tylko z tym polemizuję. Kaganiec dotyczy ras uznanych za nibezpieczne i z tym też jest problem, bo nie każdy pies rasowy za takiego jest uznany.

08:42, 07.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jestjest

3 0

ogólnopolski przepis który mówi że każdy pies ma posiadać kaganiec jeżeli przebywa poza posesją tylko nikt tego nie egzekfuje ! Tak działa czerwony mielec !
Za to przekroczenie szybkości o 1 km /h to jest mandat ? chociaż błąd pomiaru to 3km/h .Tak działają pisuary a w pisuarskiej telewizji tylko pdy i koty a ludzie ?? ludzie nie potrzebni ! Pod przykrywką 800 zł danych na dziecko zabiera się ludziom 1600 i oddaje ukraińcom między innymi !!

22:53, 09.07.2023

to samoto samo

25 18

ano wtedy jak pies dziecko zagryzie. bez tragedii nic sie w tym kraju nie zmieni

09:47, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DannyDanny

51 13

Do tych wszystkich cwaniaczków co się burzą o trzymanie psa na smyczy: ciekawe co zrobicie jak wasz piesek (oczywiście bez kagańca) zacznie biec albo bedzie szedł w stronę dziecka, i dziecko się przestraszy, potknie i złamie rękę. I kto za to odpowie, jak myślicie? Ciekawe co zrobicie jak wasz ujadający piesek podleci do większego psa i tamten go zagryzie? Co powiecie komuś, że powinni trzymać na smyczy a wasz może sobie biegać bez? Wiele razy się zdarza że jakiś mały pies przechodząc zaczął warczeć bo coś mu się nie spodobało, do tego stopnia że potrafi złapać za nogawkę. Trochę rozumu, bo o nieszczęście nie trudno. A dla pseudo prawników, każde miasto ma swoje restrykcje co do smyczy itp. Poczytacje sobie art. 77 § 1 i 2 kodeksu wykroczeń.
I zamiast się burzyć to zacznijcie pierw sprzątać g$wna po swoich pupilkach.

10:05, 07.07.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Masz racjęMasz rację

27 5

Tak dokładnie

10:11, 07.07.2023

ssss

9 20

A co jesli drzewo spanie na DZIECKO a co jesli piorun trafin w DZIECKO a co jesli dorosly zacznie gonic DZIECKO a co jesli mlodziez zacznie gonic DZIECKO, jezu ale to dziecko ma ciezko w zyciu, zakazac drzew,piorunow,doroslych i mlodziezy bo cos moze sie dziecku stac xD nadwrazliwi rodzice to najgorsze co moze spotkac dziecko.ewidentnie cos jest z toba nie tak bo najpierw piszesz ze pies moze cos zrobic dziecku a potem zmieniasz temat na psie kupki, szkoda ze sie tak nie burzysz jak ludzie smieca caly miec, albo rozbijaja butelki po piwach tylko te kupki najbardziej przeszkadzaja XD a te artykuly to sobie doczytaj zanim cos napiszesz

10:11, 07.07.2023

do ssdo ss

20 2

Dobra, pogadamy jak ty albo twoje dziecko, o ile je masz, zostanie pogryzione przez psa. Ciekawe czy wtedy będziesz taki cwany.
Nie powtrzymasz drzewa ani pioruna, a za psa odpowiada teoretycznie myślący człowiek i jeśli coś się stanie to będzie wina właściciela. Ale przecież zawsze wszyscy są najmądrzejsi przed szkodą. A jak coś się stanie to płacz i strach przed konsekwencjami.

11:59, 07.07.2023

do ssdo ss

15 3

Oby twojego wolno biegającego pieska pogryzł jakiś większy wolno biegający pies. Może się wtedy nauczysz.

12:03, 07.07.2023

NiestetyNiestety

36 13

Czy ten świat nie upada? Wszystko przewrócone do góry nogami. Prawa zwierząt większe niż człowieka?
Kary surowsze za złe traktowanie zwierząt niż człowieka?
Czy to tak powinno być?

10:07, 07.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xx

9 16

na pewno jakis szarak ze strefy ktory jedynie co robi to smieci i pije harnasie powinien miec wieksze prawa od zwierzat xddd zwierzeta sa pozyteczne a czlowiek to szkodnik planety

10:19, 07.07.2023

@x@x

12 0

XDDD no zwłaszcza jak cię taki amstaff ugryzie w dupsko, to będzie bardzo pożyteczny

15:36, 07.07.2023

AgAg

7 28

Nie pisz bredni, kaganiec nie jest obowiazkowy , mało tego nawet smycz nie jest obowiązkowa jest dokładnie opisane w prawie kiedy i gdzie jest obowiązkowe ale Ty na chłopski rozum wies lepiej , zapewne zwolennik PIS u

10:44, 07.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

qweqwe

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


EhhEhh

13 2

Wypad z tą polityką, zakoduj to sobie dobrze: jak się nie umie panować nad psem, to się psa nie bierze do domu. Szynszyle sobie kup. Kapewu?

15:34, 07.07.2023

bettybetty

27 5

najgorsze jest to,że chodzą z rotwailerami na smyczy bez kagańca i one reagują na piszczące dzieci następnym razem ten nie będzie reagował tylko na dziecko ale pogryzie też dorosłego.Może nawet atakować wszystkich.

10:48, 07.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HdfxHdfx

2 10

Zmień dilera kolego albo bierz pół tego świństwa.

19:36, 07.07.2023

MateuszMateusz

15 0

Jeśli miasto Mielec nie wprowadziło dodatkowych obowiązków to właściciel musi zachować zwykłe lub nakazane środki ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia. Smycz i kaganiec nie są obowiązkowe o ile właściciel kontroluje psa.
Jeśli pies zaczyna gonić dziecko to znaczy, że go nie kontroluje i wtedy podlega karze ograniczenia wolności, grzywny albo karze nagany.

12:58, 07.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PscPsc

12 1

Przy czym wolałbym nie testować w praktyce, z pomocą dziecka, czy pies jest kontrolowany. Tylko smycz daje jako taką pewność.

15:32, 07.07.2023

Co to znaczy ???!Co to znaczy ???!

6 6

Kontrolować psa, zwierzę? To jest istota żywa nie maszyna i ma ODRUCH! Odruch obronny, odruch ataku i jest to dosłownie impuls żeby pies ugryzł !!!

18:59, 07.07.2023

@Co to znaczy ???!@Co to znaczy ???!

4 0

No i co te twoje filozoficzne rozważania wnoszą do tematu? Czy pogryzienie mniej boli, jeśli pies działał zgodnie z jakimś odruchem?

18:03, 08.07.2023

zaatakowanazaatakowana

21 4

dobra uwaga - zostałam dwa razy zaatakowana przez psa prowadzonego przez własciela - żałuje , że nie zadzwoniłam na policje - uważam, że należał mu sie mandat, jak nic, tym bardziej, ze jest obowiązek noszenia kaganca przez psa

13:37, 07.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Hdfx Hdfx

3 11

Pokaz mi kobieto ten przepis że pies ma mieć kaganiec? Czekam. Każde miasto ma swoją uchwałę i w niej jest zapisane czy pies ma mieć kaganiec albo czy m chodzić na smyczy. Więc jak nie wiesz to nie pisz głupot.

19:32, 07.07.2023

Do hdfxDo hdfx

13 4

Chłopie przepis przepisem , a gdzie twój zdrowy rozsądek, ????fakt jest faktem ze ktoś został zaatakowany a pies nie miał kagańca na pysku i to jest fakt, a z tym Faktem chyba nie będziesz dyskutował , życzę ci takich przeżyć może zmienisz myślenie

20:47, 07.07.2023

DdDd

28 4

Spacerki bez smyczy to raz. Z dzieckiem spokojnie na spacer nie wyjdziesz bo łażą dumni właściciele kundlil obserwując poczynania swoich czworonogów. Tu kupa tam siku i świat jest piękny. Na borku pięknie ob *%#)!& ne boisku nieopodal tężni. Po skończonym wyproznianiu pieska można zaczerpnąć morskiej bryzy z dodatkiem psiego moczu. Żyć nie umierać. Pójdziesz na działki a tam wysyp psiego gó w na w woreczkach śniadaniowych. Mielec miastem psiego gó w na.

14:00, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Janosik@Janosik

11 0

Jeszcze raz, na spokojnie: o co ci chodzi?

15:31, 07.07.2023

XX

5 2

Janosik walnij se harnaśia bo bredzisz

21:17, 07.07.2023

Furmanka Jądrowa Furmanka Jądrowa

23 2

Pies ma być prowadzony tak, żeby właściciel miał nad nim kontrolę, a jeśli nie jest na smyczy, to kontroli nie ma nad nim żadnej. Jeśli to nie jest kundelek wielkości jamnika, to zachęcam żeby śmiało dzwonić na policję i straż miejską i tępić takich cwaniaczków. Niedawno w Krakowie pies na bulwarach rzucił się na gościa co przejeżdżał hulajnogą i ciężko go pogryzł, a właścicielka spanikowała i...uciekła...

15:29, 07.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GazGaz

2 6

Można go potraktować z buta... Pies mały czy duży nie gryzie tylko właściciela i tyle. Jak tego nie rozumiesz kup sobie kota..

22:45, 07.07.2023

@gaz@gaz

5 1

buahah. Wpisz sobie w google - pies zagryzł właściciela - i zobacz ile artykułów ci wyskoczy.

18:04, 08.07.2023

NiuniaNiunia

2 1

Czy pogryzienie przez yorka jest ok?

19:58, 08.07.2023

DOKŁADNIEDOKŁADNIE

20 4

Każdy kundel (nie zależnie od rodzaju) powinien być trzymany na smyczy. Jedynie w większych przestrzeniach bez ludzi mogłoby być uprawnienie do pewnego trzymania ich bez smyczy, ale przy nie wielkiej odległości od właściciela. Za nie przestrzeganie takiej zasady - mandat 1000 zł!!! Te "pieseczki" potrafią być niebezpiecznie, gdyż ostatnio jeden omal nie pogryzł osobę z mojego sąsiedztwa!!!

15:38, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IntiInti

12 6

Wprowadzić i egzekwować podatek od psa, przy czym wyłączyć z niego najmniejsze kundelki, które nawet kota bałyby się zaatakować. I będzie spokojniej👍

15:40, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HdfxHdfx

14 3

Każde miasto w Polsce ma swoją uchwałę i w niej jest zapisane czy pies ma mieć kaganiec czy nie. I to samo tyczy się smyczy. W mieleckiej uchwałę jest wyraźnie zapisane ze pies ma chodzić na smyczy. O kagańcu nic nie pisze, no chyba że pies figuruje w wykazie psów uznanych za groźne. Tyle w temacie.

17:19, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RrrRrr

19 4

Nie porównuj dziecka z psem.Dzieci nie *%#)!& gdzie popadnie,a wasze psy tak.A jak się ZESRA udajecie że tego nie widzicie .

19:54, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VoltVolt

21 4

Ja natomiast jestem ciekaw czy mogę bezkarnie zabić psa którey rzuci się na dziecko. Skoro właściciel ma to gdzieś to zatroskany obywatel powinien zareagować tak aby samemu nie zostać pogryzionym. Odgonić się nie da to w obronie dziecka drągiem przez łeb.

21:30, 07.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KwiatuszekKwiatuszek

14 1

Volt już Cię lubie

22:32, 07.07.2023

Hdfx Hdfx

1 16

Drągiem to ty powinieneś dostać po tym pustym i *%#)!& łbie.

09:27, 08.07.2023

K-SK-S

6 0

Volt dlaczego psa, właściciela a dla psa pouczenie dlaczego ma odpowiadać za *%#)!& pana?

19:50, 08.07.2023

AgAg

0 6

Taaaa noszenia , gdzie pytam w kieszeni dpodni u psa ? Zanim cos napiszesz sprawdźbo na ignorntke wychodzisz.

22:36, 07.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgAg

2 17

Daj sobie drągiem w głowę albo lepiej rozwrzeszcznemu i piszczacemu dziecku a może pomoże kto wie ?

22:37, 07.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KjKj

4 2

Szkoda że Tobie matka nie dała w głowę drągiem jak byłaś takim samym piszczącym i rozwrzeszczonym dzieckiem.....

15:46, 09.07.2023

VoltVolt

3 0

Być może jak będziesz w moim wieku to nauczysz się kochać obcych ludzi za to że są a dzieci stojące obok ciebie będą ci poprawiać humor. Nie będę tego wpisu rozwijał.

08:10, 10.07.2023

GazGaz

22 1

I dlatego jadąc rowerem mam gaz. Zasadniczo mam w d. psa i jego właściciela. Jeśli pies bez kagańca podbiegnie dostanie gazami, a jak właściciel ma wątpliwości to też.

22:42, 07.07.2023
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

qsqqsq

1 11

ja zawsze mam gaz na pedalarzy ktorzy sie *%#)!& jak nie zrozumie za 1 razem to dostaje dobitke i placze

23:00, 07.07.2023

HdfxHdfx

2 9

Czekam frajerze aż na mnie trafisz. Wtedy ten gaz możesz sobie wsadzić.

09:25, 08.07.2023

do qsq do qsq

0 2

Ja zawsze was kosze na drzewie ( *%#)!& kierowcy w blaszanych trumnach) na Ciebie też już mam chęć , kwestia czasu. Pozdrawia ( Death)

12:56, 08.07.2023

@Hdfx@Hdfx

2 2

Wstawaj anonimie, zesrałeś się...

18:06, 08.07.2023

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HdfxHdfx

7 5

Ty chłopie rozumiesz co napisałeś? Puknij się w ten pusty łeb frajerze.

07:02, 08.07.2023

@hycel@hycel

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LimboLimbo

7 13

Mozecie mojemu psu jaja polizac tylko zemby umyjcie i mordę 🤪 może pomerda ogonem 😁

07:03, 08.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do LimboDo Limbo

11 1

Limbo siad!

08:23, 08.07.2023

Wszyscy to hejterzyWszyscy to hejterzy

3 3

Policja i Straż Miejska powinna brać przykład z najbardziej poczytnego portalu w naszym regionie. Pieski to temat do myślenia. Na głos i inne prawa trzeba zasłużyć.

19:17, 08.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jacek Jacek

13 4

Psy powinny być jedynie na posesji. Nie powinno być wolno trzymać psa w bloku w mieszkaniu. A już spacerować z nimi po mieście to powinien być mandat. Obsr.....waja wszystko.

21:08, 08.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JacusJacus

2 2

Ty też jedynie na wybieg powinieneś wychodzić bo widać że z głową masz coś nie tak . Udaj się do lekarza może coś jeszcze zaradzi

21:26, 09.07.2023

NiktNikt

3 2

Dobrze psy na smyczy. Ale jak są zgodnie z prawem w zasięgu wzroku i słuchają to dla czego osoby mają się nie nauczyć tagże psy posłuszeństwa. A mam pytanie to jak jazdą chodnikiem czy może spychać na samochody ludzi którym jadą. Jak wybiegnie 3letni dzieciak a 12 letni niego najedzie, ktoś powie to tylko dzieci ale ten trzylatek może już nie żyć albo nie chodzić. Pamiętajcie w tefie zamieszkania jak przed przejcie.......
🤠

21:23, 08.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Deb il kaDeb il ka

2 5

Ciebie trzeba uwiazac na smyczy i jeszcze założyć kaganiec

21:53, 08.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RXRX

10 0

Taaaa, SMYCZE ROZWIJANE! Takie po 10 m - właściciel po jednej stronie, smycz w poprzek całego chodnika i drogi dla rowerów, a pies schowany gdzieś w trawie lub rowie, najlepiej po zmroku, gdzie jest mizerne oświetlenie - ewentualnie przejście dla pieszych, pies już schodzi, właściciel dopiero wchodzi, a smycz ciągnie się przez całe przejście...

23:52, 08.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mario2Mario2

8 1

Tu nie chodzi tylko o dzieci. Atakują ludzi jeżdżących na rowerach. Ja kiedyś jadę po 23.00 z II zmiany spokojnie do domu a tu paniusia swojego pupilka wyprowadziła na kupę i spuściła ze smyczy. Wyskakuje z trawnika i prosto do nogi i goni że 100 m. Teraz mam gaz ze sobą niech mi Nast razem wyskoczy piesek to dostanie po oczach.

08:22, 09.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LoloLolo

5 2

Kopa na pysk aż piesek straci przytomność i gaz do dechy , tez kiedyś mialem taki przypadek z typem

16:05, 09.07.2023

NikiNiki

11 5

Nie kumam jak można śmierdzącego psa trzymać w bloku. Siedzi z obsrana dupą na panelach albo co gorsze na pościeli a Ty po tym chodzisz, śpisz.

08:27, 09.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikiNiki

0 2

Decydując się na psa dbasz i niego mój regularnie do gromera chodzi jest w domu kąpany też i dupę po spacerze myta .więc jaki pan taki pies

21:31, 09.07.2023

Taka prawdaTaka prawda

8 2

Jakie miasto tacy ludzie i ich komentarze. Ktoś napisał, że na smyczy tylko groźne rasy i psy nad którymi nie ma kontroli...a nad którymi jest?
Każde zwierzę, w tym pies da się do jakiegoś stopnia wytresować, ale nigdy pełnej , pewnej kontroli zagwarantować nie można. Zwierzę ma do końca życia swoje pewne wrodzone instynkty i w każdym momencie wystarczy impuls, aby te instynkty zostały uruchomione. Pies nawet swojego "pana" w określonych sytuacjach może ugryźć. Znam przypadki kiedy pies ugryzł swojego właściciela który wychowywał go od narodzin, i był to kolejny jego pies, bo zajmował się chodowlą, oraz tresowaniem/układaniem psów , a mimo bardzo dobrej opieki i wiedzy został ugryziony.
Pies to pies nigdy ufać bezgranicznie do końca mu nie wolno. Małe dzieci podbiegają do psów i pies myśli, że chcą się gonić i odruchowo biegnie za takim dzieckiem , a to ucieka i boi się, płacze.
Zdarzyć się może, że wówczas pies złapię zębami za nogę i jest to też odruch, co może doprowadzić do tragedii.
Oczywiście znajdą się "znafcy" celowo tak napisane, którzy myślą inaczej, bo prawdziwi znawcy tematu potwierdzą, że do psa zawsze trzeba mieć ograniczone zaufanie.
Bez smyczy pies może biegać po ogrodzonym , zabezpieczonym terenie, a w miejscach publicznych bez względu na rasę obowiązkowo na smyczy a rasy groźne dodatkowo w kagańcu.
Pamiętajmy, że pełnej kontroli nad swoim pupilem nikt nigdy nie może zagwarantować, nawet w stosunku do swojej osoby.

10:05, 09.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WażneWażne

2 1

Jeszcze jedno, otóż pies może też ugryźć osobę od której wyczuje alkohol i o tym też trzeba pamiętać, bo żadne ułożenie i kontrola nad psem nie uchronią. Dlatego w miejscach publicznych obowiązkowo należy psy trzymać na smyczy

20:13, 09.07.2023

goscgosc

5 8

Policja zamiast ścigać pedofilów i złodziei ma się zajmować pieskami?

10:48, 09.07.2023
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nie zamiastNie zamiast

8 2

Tylko też.

10:55, 09.07.2023

Przygłupi Przygłupi

0 1

W Mielcu nie ma kiboli.

18:45, 10.07.2023

AzAz

6 2

To jest miasteczko dziadków i psów

15:37, 09.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pies a dziecko Pies a dziecko

5 6

A rodzice powinni pilnować swoich pociech które podchodzą do każdego psa bez pytania i chcą głaskać . Niektóre psy nie sa przyzwyczajone do dzieci . Uczcie dzieci też odpowiedniego zachowania a nie bąbelek może wszystko

21:37, 09.07.2023
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ozirisoziris

0 0

czym można zarazić się od psa !!

Choroby odzwierzęce – czyli jakie? Czy są groźne dla naszego życia i zdrowia? W jaki sposób chronić się przed zarażeniem chorobami odzwierzęcymi?

Dlaczego istnieją zoozony (choroby odzwierzęce)?

Niektórym z nas może się wydawać co najmniej dziwne, że psy mogą zarażać nas jakimiś chorobami. Jeśli spojrzymy na to od biologicznej i praktycznej strony, to będziemy mniej zaskoczeni. Zarówno psy, jak i ludzie to ssaki, z bardzo podobnymi – wbrew pozorom – organizmami. Pamiętajmy, że nie można z tego powodu nagle odsunąć od siebie psa. Psy właścicielskie nie zarażają tak często, jakby się mogło wydawać. Inaczej wygląda sprawa z bezpańskimi psami lub takimi na wsi, które chodzą samopas i nigdy nie widziały weterynarza. Lista potencjalnych chorób, którymi możemy zarazić się od psa, jest ogromna, ale nie warto panikować. Dobrze jest mieć jednak świadomość istniejącego zagrożenia.

Pamiętaj o higienie!

Wielu lekarzy, w tym dermatologów oraz parazytologów (lekarze zajmujący się chorobami pasożytniczymi) określa choroby przenoszone przez zwierzęta na ludzi "chorobami brudnych rąk". Najczęściej bowiem to brak higieny jest przyczyną chorób odzwierzęcych u ludzi. Samo posiadanie chorującego, zarażonego psa nie musi być "wyrokiem" dla jego właściciela.

Profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka

Zdrowy pies to zdrowy właściciel. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie kalendarza szczepień pupila. Warto zapytać swojego weterynarza o szczepienia dodatkowe, które mogą zapewnić zarówno psu, jak i nam zdrowie. Pamiętajmy o badaniu kału pupila pod kątem obecności pasożytów w jego organizmie. Wtedy dopiero celowe odrobaczenie lekiem o właściwym składzie będzie skuteczne. Częste profilaktyczne odrobaczanie na oślep nie gwarantuje braku chorób pasożytniczych. Nie wszystkie z nich dają wszak wyraźne objawy.

Choroby odzwierzęce, na które musisz uważać

Na co naprawdę musimy uważać? Co grozi właścicielom psów? Jak się przed tymi chorobami chronić? Tłumaczymy!

Wścieklizna

Nie bez powodu wymieniłam ją jako pierwszą. Od lat jest najgroźniejszą z chorób odzwierzęcych. Atakuje ośrodkowy układ nerwowy i niemal zawsze doprowadza do śmierci. Do zakażenia dochodzi poprzez ugryzienie lub dostanie się śliny chorego zwierzęcia na uszkodzoną powierzchnię skóry. Pierwszymi objawami wścieklizny jest pobudzenie, bóle głowy, gorączka, złe samopoczucie, a także zaburzenia czucia w miejscu wniknięcia wirusa. W dalszej kolejności pojawiają się symptomy zapalenia mózgu, czyli zaburzenia świadomości, duszności, drgawki, porażenia kończyn. Najskuteczniejszą metodą ochrony są obowiązkowe szczepienia psów przeciwko wściekliźnie oraz unikanie dzikich zwierząt, które także mogą ją przenosić.

Świerzb/świerzbowiec psi

To pasożyt z rodziny roztoczy, który żywi się komórkami skóry i rozmnaża się na jej powierzchni. Pies ma owalne, plackowate wyłysienia. Choroba ta łatwo przenosi się na ludzi w trakcie kontaktu z psem, a także przez odzież i pościel. U człowieka objawem świerzbu jest mocno swędząca wysypka. Powikłaniem choroby może być grzybica. W celu uniknięcia zarażenia należy obserwować futro psa oraz często myć ręce i prać w wysokiej temperaturze ubrania, bieliznę czy pościel.

Giardioza

Jest chorobą pasożytniczą wywoływaną przez pierwotniaki z gatunku Giardia intestinalis (wiciowce). U psów objawia się często wymiotami i cuchnącymi, zielono-brązowymi biegunkami. Człowiek może się zarazić w wyniku kontaktu z odchodami zakażonego psa. U dorosłych i dzieci objawy zakażenia przypominają objawy zatrucia pokarmowego. W celu zminimalizowania ryzyka zarażenia należy dbać o higienę oraz chronić żywność i wodę przed zanieczyszczeniem odchodami zwierzęcymi. Cysty są niestety odporne na działanie większości środków dezynfekcyjnych.

Toksokaroza

Jest to choroba pasożytnicza, którą bardzo trudno wyleczyć. Wywołują ją nicienie Toxocara canis (glista psia). Do zarażenia może dojść w wyniku kontaktu z odchodami psa lub podczas zabawy. Małe i lepkie jaja mogą znajdować się na psiej sierści. Przebywające w glebie jaja mogą zachować zdolność zarażania nawet przez kilka lat! Podczas sprzątania świeżych odchodów raczej trudno się zarazić. Jaja dopiero po kilkunastu dniach spędzonych w środowisku zewnętrznym stają się inwazyjne. Larwy bytują w różnych narządach wewnętrznych: nerkach, wątrobie, a nawet mózgu, co może skończyć się śmiercią. Zasady higieny oraz pilnowanie, aby dzieci nie zjadały ziemi, czy piasku są najlepszym sposobem na uniknięcie zakażenia.

Bąblowica

Jest to rodzaj tasiemczycy, którą powoduje tasiemiec bąblowcowy jednojamowy lub rzadziej tasiemiec wielojamowy. Larwy po dostaniu się do organizmu człowieka bytują w wielu narządach, np. w wątrobie czy nerkach. Larwy są osłonięte grubą osłonką, w której znajduje się płyn. W przypadku pęknięcia może dojść do krwotoku wewnętrznego. Człowiek może zarazić się poprzez połknięcie jaj znajdujących się w kale i moczu psów. Przez wiele lat może nie dawać objawów. W celu zminimalizowania ryzyka zarażenia należy myć ręce oraz dbać o higienę psich rzeczy i prać je w wysokich temperaturach.

Tasiemiec psi

U psów choroba często przebiega bezobjawowo. Do zakażenia dochodzi najczęściej w wyniku całowania psa i dotykania ust rękami po kontakcie z psem. U dzieci – w przypadku brania do buzi przedmiotów z podłogi lub z ziemi. Profilaktyka polega na unikaniu sytuacji, w których pies może polizać naszą twarz lub ręce. Jaja tasiemca są znajdowane także w okolicy odbytu psa, w jego kale, jak również na powierzchniach, które pies dotykał odbytem. Objawy zarażenia u człowieka przypominają zakażenie tasiemcem uzbrojonym.

Leptospiroza (choroba Stuttgarcka, choroba Weila)

To groźna choroba odzwierzęca wywoływana przez kilka rodzajów krętek z gatunku L. interrogans. Człowiek może zarazić się od psa krętkami z gatunku L. canicola (które wywołują chorobę Stuttgarcką) lub np. z gatunku L. interrogans, które są odpowiedzialne za powstanie tzw. zespołu Weila. Zarażenie następuje wyłącznie poprzez kontakt z moczem chorego psa. Krętki wnikają do organizmu człowieka poprzez uszkodzoną skórę oraz przez błony śluzowe. Choroba atakuje najczęściej nerki, wątrobę, układ nerwowy. Typowe objawy zakażenia to zwiększone pragnienie, wymioty, krwiomocz, biegunka ze skrzepem krwi lub żółtaczka zakaźna. W celu ochrony przed zakażeniem najlepiej wykonać u psa szczepienie oraz bezwzględnie przestrzegać higieny.

Dermatofitoza

Jest to choroba grzybicza skóry wywoływana przez trzy grupy grzybów (Trichophyton, Microsporum i Epidermophyton), które odżywiają się zawartą w naskórku człowieka keratyną. Do zarażenia może dojść poprzez głaskanie zarażonego psa. Objawami choroby jest swędząca i zaczerwieniona skóra, na której występują grudki i pęcherzyki ze strupami. Zajęte mogą być też paznokcie i skóra głowy. Profilaktyka polega na unikaniu kontaktu z bezdomnymi psami – lepiej używać jednorazowych rękawiczek. Warto też obserwować skórę naszego psa i jak zawsze pamiętać o myciu rąk.

Bruceloza

To przewlekła, zakaźna, bakteryjna choroba odzwierzęca. Inaczej zwana gorączką maltańską, chorobą Banga, gorączką falującą lub kozią. Wywoływana jest bakterią Brucella, która w kurzu i sierści może przeżyć nawet pół roku! Od psa zarazimy się nią najłatwiej w trakcie głaskania. Pies zaraża się od zwierząt gospodarskich, szczurów, wiewiórek oraz przez kontakt z ich odchodami. Objawy u człowieka: ból głowy, stawów, gorączka, osłabienie z omdleniami, zaburzenia psychiczne, wysypka, utrata słuchu, u mężczyzn dodatkowo ból jąder. Powikłania mogą prowadzić do: zapalenia opon mózgowych, zapalenia śledziony, zapalenia wsierdzia, a w najostrzejszej postaci zapalenia szpiku kostnego. Nie istnieje szczepionka chroniąca przed brucelozą. Profilaktyka polega na higienie rąk, jednak niezbędny jest środek dezynfekujący – samo mydło i woda mogą być mało skuteczne.

Strongyloidoza (węgorzyca)

Kolejna choroba pasożytnicza, jaką możemy zarazić się od psa, jest powodowana przez węgorka jelitowego (Strongyloides stercoralis), czyli nicienia żyjącego w jelicie cienkim. Jaja znajdujące się w kale przenikają do środowiska, rozwinięte z nich larwy mogą przenikać przez skórę i błony śluzowe, skąd przez krew wędrują do płuc, tchawicy, krtani, gardła, aż do jelit. Lubią bytować na brudnych i wilgotnych posłaniach czy zabrudzonych odchodami kojcach. Objawy latami mogą nie wystąpić, a są nimi: kaszel, zmiany na skórze w miejscach wnikania larw, biegunka z krwią, bóle brzucha, spadek masy ciała. W tym przypadku higiena także zapobiega zakażeniu.

Dipylidoza

To kolejna choroba pasożytnicza wywoływana przez tasiemca psiego. Do zarażenia dochodzi drogą pokarmową – przez zjedzenie pchły, która zawiera postać larwalną tasiemca. Dorośli zarażają się sporadycznie, zwykle przez brudne ręce. Należy uważać na dzieci, które biorą do buzi różne rzeczy, zjadają piasek, całują psy – zwłaszcza obce, o których nie wiemy, czy nie mają pasożytów. Objawy przypominają zarażenie tasiemcem uzbrojonym. Wykrywamy tę chorobę poprzez badanie próbki kału.

06:35, 15.07.2023

problemproblem

5 3

jeszcze większy ponieważ każdy pies ma mieć kaganiec a takiego praktycznie żaden nie ma ? Co się dzieje ? Czyż by pisuarskie pytanie na śniadanie gdzie lansuje się psy miało aż tak wielki wpływ na ograniczone umysłowo społeczeństwo ? Społeczeństwo dla którego ważniejsze jest zwierze od człowieka ???

22:24, 09.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

duliduli

6 3

Psa miejsce jest za bramką posesji !
Nigdy nie powinien być przeczymywany w blokowiskach ! A okaleczanie psów poprzez sterylizację w kraju świadomych ludzi powinno być karane ! Zwierze to niezabawka jak jest w tej chwili traktowane w polszy pisuarskiej ! Niby moda ???

22:28, 09.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a czy a czy

5 0

staż miejska ? choć nie wiem co to wogule coś robi ?
A policja po najmniejszej lini oporu również !
A ludzie nie mają jak przejść ani zaparkować samochodu w okolicy basenu chociaż parkingi są MSM ??? A plac targowiska zamknięty a parking piękny ! To samo jak są mecze piłki kopanej !
Czerwony Mielec to tragedia !!!

22:38, 09.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Limbo exstraLimbo exstra

0 4

W blokach to tylko smierdziuchy mieszkają i trzymają psy curwy konserwy i smrod to blokowcy i Mielec 🐶

07:46, 10.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DannyDanny

3 1

Niestety piszę nie w temacie, ponieważ mojego komentarza serwis nie zamieści.
Policji u nas nie ma kiedy są potrzebni. Z tego co się orientuję, to nie wolno kąpać się w miejskich fontannach. No niestety u nas nikt tego nie pilnuje i nikt tego nie zgłasza. Mówię o sytuacji z niedzieli, kiedy to ok. 6-cio osobowa rodzinka romów kąpała się beztrosko w fontannie na placu. Normalnie na żywca cali leżeli zanużeni w wodzie. A dookoła na ławeczkach ludzie sobie siedzą i jakby nigdy nic wcinają spokojnie lody i oglądają niecodzienne zjawisko. Niestety osobiście już nie zdążyłem tego zgłosić bo zdążyli wyjść, ale z tego co wiem to nie trwało chwilkę tylko dłuższy czas. Żenada jednym słowem.

12:56, 10.07.2023
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SztabkowySztabkowy

0 0

Zmuła musi być.

18:38, 10.07.2023

ty parówoty parówo

0 4

Na biednych ludzi chcesz donosić. Tego cię nauczył hip-hop z klubu sportowego? Jeszcze nie wiesz co to znaczy raz w tygodniu się wykąpać. Pies cię je..ał Jaruzelu...

20:45, 10.07.2023

DannyDanny

3 0

Na biednych ludzi? A co to ja im zabraniam do pracy iść? Widziałeś kiedyś pracującego cygana? Jedyne z czym ich utożsamiam to z kradzieżami. Niestety ale taka prawda. Pracuję w sklepie z telefonami i co chwilę jakiś cygan przynosi kradziony telefon, że to niby zapomniał hasła. Ja muszę pracować, żeby mieć co zjeść i gdzie mieszkać! Nie dostaję żadnych zasiłków ani mieszkania. A oni mają to wszystko z naszych pensji!!!

07:52, 11.07.2023

PogryzionyPogryziony

5 0

Mieć psa to nie tylko przyjemność ale i pewne obowiązki a niektórzy posiadacze czworonogów jakby o tym zapominali...

20:49, 10.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KiciaKicia

0 3

Do roboty już byś poszedł kundelku, bo mnie zaczynasz denerwować.

22:20, 10.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asdasd

5 0

była kiedyś taka sytuacja na borku na deptaku że jechał rodzic z dzieckiem (dziecko w foteliku na rowerze) na deptaku siedzą psiary które notorycznie nie trzymają psa na smyczy tylko latają (co jedna to mądrzejsza, a latają oczywiście psy) i któryś z tych psów zaczął biec za tym rowerem rodzic się albo na rowerze wywrócił albo zatrzymał ale stracił równowagę finalnie sytuacja dość niebezpieczna. oczywiście narobił się raban ale psiary problemu nie widziały. jakby trafiły na mnie to sama bym załatwiła sprawę z psem i właścicielem, Policja by potrzebna nie była
także niech Pańcie trzymają swoje psy na smyczy skoro nie umieją się zachować, i podlatują do rowerów i nogawek.
a teksty "no niech się pieski przywitaja" rozwala mnie :D
pewnie jej ten pies powiedział że chce się przywitać ..

07:15, 11.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sadiisadii

0 0

Radze dobrze zastanowić się nad psami i psiarzami . Roznoszą choroby i zarażają innych szczególnie dzieci ! pisuaria propaguje w tvp śniadaniowej psy tylko nikt nie mówi jakie choroby przenoszą na człowieka !!

czym można zarazić się od psa !!

Choroby odzwierzęce – czyli jakie? Czy są groźne dla naszego życia i zdrowia? W jaki sposób chronić się przed zarażeniem chorobami odzwierzęcymi?

Dlaczego istnieją zoozony (choroby odzwierzęce)?

Niektórym z nas może się wydawać co najmniej dziwne, że psy mogą zarażać nas jakimiś chorobami. Jeśli spojrzymy na to od biologicznej i praktycznej strony, to będziemy mniej zaskoczeni. Zarówno psy, jak i ludzie to ssaki, z bardzo podobnymi – wbrew pozorom – organizmami. Pamiętajmy, że nie można z tego powodu nagle odsunąć od siebie psa. Psy właścicielskie nie zarażają tak często, jakby się mogło wydawać. Inaczej wygląda sprawa z bezpańskimi psami lub takimi na wsi, które chodzą samopas i nigdy nie widziały weterynarza. Lista potencjalnych chorób, którymi możemy zarazić się od psa, jest ogromna, ale nie warto panikować. Dobrze jest mieć jednak świadomość istniejącego zagrożenia.

Pamiętaj o higienie!

Wielu lekarzy, w tym dermatologów oraz parazytologów (lekarze zajmujący się chorobami pasożytniczymi) określa choroby przenoszone przez zwierzęta na ludzi "chorobami brudnych rąk". Najczęściej bowiem to brak higieny jest przyczyną chorób odzwierzęcych u ludzi. Samo posiadanie chorującego, zarażonego psa nie musi być "wyrokiem" dla jego właściciela.

Profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka

Zdrowy pies to zdrowy właściciel. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie kalendarza szczepień pupila. Warto zapytać swojego weterynarza o szczepienia dodatkowe, które mogą zapewnić zarówno psu, jak i nam zdrowie. Pamiętajmy o badaniu kału pupila pod kątem obecności pasożytów w jego organizmie. Wtedy dopiero celowe odrobaczenie lekiem o właściwym składzie będzie skuteczne. Częste profilaktyczne odrobaczanie na oślep nie gwarantuje braku chorób pasożytniczych. Nie wszystkie z nich dają wszak wyraźne objawy.

Choroby odzwierzęce, na które musisz uważać

Na co naprawdę musimy uważać? Co grozi właścicielom psów? Jak się przed tymi chorobami chronić? Tłumaczymy!

Wścieklizna

Nie bez powodu wymieniłam ją jako pierwszą. Od lat jest najgroźniejszą z chorób odzwierzęcych. Atakuje ośrodkowy układ nerwowy i niemal zawsze doprowadza do śmierci. Do zakażenia dochodzi poprzez ugryzienie lub dostanie się śliny chorego zwierzęcia na uszkodzoną powierzchnię skóry. Pierwszymi objawami wścieklizny jest pobudzenie, bóle głowy, gorączka, złe samopoczucie, a także zaburzenia czucia w miejscu wniknięcia wirusa. W dalszej kolejności pojawiają się symptomy zapalenia mózgu, czyli zaburzenia świadomości, duszności, drgawki, porażenia kończyn. Najskuteczniejszą metodą ochrony są obowiązkowe szczepienia psów przeciwko wściekliźnie oraz unikanie dzikich zwierząt, które także mogą ją przenosić.

Świerzb/świerzbowiec psi

To pasożyt z rodziny roztoczy, który żywi się komórkami skóry i rozmnaża się na jej powierzchni. Pies ma owalne, plackowate wyłysienia. Choroba ta łatwo przenosi się na ludzi w trakcie kontaktu z psem, a także przez odzież i pościel. U człowieka objawem świerzbu jest mocno swędząca wysypka. Powikłaniem choroby może być grzybica. W celu uniknięcia zarażenia należy obserwować futro psa oraz często myć ręce i prać w wysokiej temperaturze ubrania, bieliznę czy pościel.

Giardioza

Jest chorobą pasożytniczą wywoływaną przez pierwotniaki z gatunku Giardia intestinalis (wiciowce). U psów objawia się często wymiotami i cuchnącymi, zielono-brązowymi biegunkami. Człowiek może się zarazić w wyniku kontaktu z odchodami zakażonego psa. U dorosłych i dzieci objawy zakażenia przypominają objawy zatrucia pokarmowego. W celu zminimalizowania ryzyka zarażenia należy dbać o higienę oraz chronić żywność i wodę przed zanieczyszczeniem odchodami zwierzęcymi. Cysty są niestety odporne na działanie większości środków dezynfekcyjnych.

Toksokaroza

Jest to choroba pasożytnicza, którą bardzo trudno wyleczyć. Wywołują ją nicienie Toxocara canis (glista psia). Do zarażenia może dojść w wyniku kontaktu z odchodami psa lub podczas zabawy. Małe i lepkie jaja mogą znajdować się na psiej sierści. Przebywające w glebie jaja mogą zachować zdolność zarażania nawet przez kilka lat! Podczas sprzątania świeżych odchodów raczej trudno się zarazić. Jaja dopiero po kilkunastu dniach spędzonych w środowisku zewnętrznym stają się inwazyjne. Larwy bytują w różnych narządach wewnętrznych: nerkach, wątrobie, a nawet mózgu, co może skończyć się śmiercią. Zasady higieny oraz pilnowanie, aby dzieci nie zjadały ziemi, czy piasku są najlepszym sposobem na uniknięcie zakażenia.

Bąblowica

Jest to rodzaj tasiemczycy, którą powoduje tasiemiec bąblowcowy jednojamowy lub rzadziej tasiemiec wielojamowy. Larwy po dostaniu się do organizmu człowieka bytują w wielu narządach, np. w wątrobie czy nerkach. Larwy są osłonięte grubą osłonką, w której znajduje się płyn. W przypadku pęknięcia może dojść do krwotoku wewnętrznego. Człowiek może zarazić się poprzez połknięcie jaj znajdujących się w kale i moczu psów. Przez wiele lat może nie dawać objawów. W celu zminimalizowania ryzyka zarażenia należy myć ręce oraz dbać o higienę psich rzeczy i prać je w wysokich temperaturach.

Tasiemiec psi

U psów choroba często przebiega bezobjawowo. Do zakażenia dochodzi najczęściej w wyniku całowania psa i dotykania ust rękami po kontakcie z psem. U dzieci – w przypadku brania do buzi przedmiotów z podłogi lub z ziemi. Profilaktyka polega na unikaniu sytuacji, w których pies może polizać naszą twarz lub ręce. Jaja tasiemca są znajdowane także w okolicy odbytu psa, w jego kale, jak również na powierzchniach, które pies dotykał odbytem. Objawy zarażenia u człowieka przypominają zakażenie tasiemcem uzbrojonym.

Leptospiroza (choroba Stuttgarcka, choroba Weila)

To groźna choroba odzwierzęca wywoływana przez kilka rodzajów krętek z gatunku L. interrogans. Człowiek może zarazić się od psa krętkami z gatunku L. canicola (które wywołują chorobę Stuttgarcką) lub np. z gatunku L. interrogans, które są odpowiedzialne za powstanie tzw. zespołu Weila. Zarażenie następuje wyłącznie poprzez kontakt z moczem chorego psa. Krętki wnikają do organizmu człowieka poprzez uszkodzoną skórę oraz przez błony śluzowe. Choroba atakuje najczęściej nerki, wątrobę, układ nerwowy. Typowe objawy zakażenia to zwiększone pragnienie, wymioty, krwiomocz, biegunka ze skrzepem krwi lub żółtaczka zakaźna. W celu ochrony przed zakażeniem najlepiej wykonać u psa szczepienie oraz bezwzględnie przestrzegać higieny.

Dermatofitoza

Jest to choroba grzybicza skóry wywoływana przez trzy grupy grzybów (Trichophyton, Microsporum i Epidermophyton), które odżywiają się zawartą w naskórku człowieka keratyną. Do zarażenia może dojść poprzez głaskanie zarażonego psa. Objawami choroby jest swędząca i zaczerwieniona skóra, na której występują grudki i pęcherzyki ze strupami. Zajęte mogą być też paznokcie i skóra głowy. Profilaktyka polega na unikaniu kontaktu z bezdomnymi psami – lepiej używać jednorazowych rękawiczek. Warto też obserwować skórę naszego psa i jak zawsze pamiętać o myciu rąk.

Bruceloza

To przewlekła, zakaźna, bakteryjna choroba odzwierzęca. Inaczej zwana gorączką maltańską, chorobą Banga, gorączką falującą lub kozią. Wywoływana jest bakterią Brucella, która w kurzu i sierści może przeżyć nawet pół roku! Od psa zarazimy się nią najłatwiej w trakcie głaskania. Pies zaraża się od zwierząt gospodarskich, szczurów, wiewiórek oraz przez kontakt z ich odchodami. Objawy u człowieka: ból głowy, stawów, gorączka, osłabienie z omdleniami, zaburzenia psychiczne, wysypka, utrata słuchu, u mężczyzn dodatkowo ból jąder. Powikłania mogą prowadzić do: zapalenia opon mózgowych, zapalenia śledziony, zapalenia wsierdzia, a w najostrzejszej postaci zapalenia szpiku kostnego. Nie istnieje szczepionka chroniąca przed brucelozą. Profilaktyka polega na higienie rąk, jednak niezbędny jest środek dezynfekujący – samo mydło i woda mogą być mało skuteczne.

Strongyloidoza (węgorzyca)

Kolejna choroba pasożytnicza, jaką możemy zarazić się od psa, jest powodowana przez węgorka jelitowego (Strongyloides stercoralis), czyli nicienia żyjącego w jelicie cienkim. Jaja znajdujące się w kale przenikają do środowiska, rozwinięte z nich larwy mogą przenikać przez skórę i błony śluzowe, skąd przez krew wędrują do płuc, tchawicy, krtani, gardła, aż do jelit. Lubią bytować na brudnych i wilgotnych posłaniach czy zabrudzonych odchodami kojcach. Objawy latami mogą nie wystąpić, a są nimi: kaszel, zmiany na skórze w miejscach wnikania larw, biegunka z krwią, bóle brzucha, spadek masy ciała. W tym przypadku higiena także zapobiega zakażeniu.

Dipylidoza

To kolejna choroba pasożytnicza wywoływana przez tasiemca psiego. Do zarażenia dochodzi drogą pokarmową – przez zjedzenie pchły, która zawiera postać larwalną tasiemca. Dorośli zarażają się sporadycznie, zwykle przez brudne ręce. Należy uważać na dzieci, które biorą do buzi różne rzeczy, zjadają piasek, całują psy – zwłaszcza obce, o których nie wiemy, czy nie mają pasożytów. Objawy przypominają zarażenie tasiemcem uzbrojonym. Wykrywamy tę chorobę poprzez badanie próbki kału.

06:32, 15.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ozirisoziris

0 0

Radze dobrze zastanowić się nad psami i psiarzami . Roznoszą choroby i zarażają innych szczególnie dzieci ! pisuaria propaguje w tvp śniadaniowej psy tylko nikt nie mówi jakie choroby przenoszą na człowieka !!

czym można zarazić się od psa !!

Choroby odzwierzęce – czyli jakie? Czy są groźne dla naszego życia i zdrowia? W jaki sposób chronić się przed zarażeniem chorobami odzwierzęcymi?

Dlaczego istnieją zoozony (choroby odzwierzęce)?

Niektórym z nas może się wydawać co najmniej dziwne, że psy mogą zarażać nas jakimiś chorobami. Jeśli spojrzymy na to od biologicznej i praktycznej strony, to będziemy mniej zaskoczeni. Zarówno psy, jak i ludzie to ssaki, z bardzo podobnymi – wbrew pozorom – organizmami. Pamiętajmy, że nie można z tego powodu nagle odsunąć od siebie psa. Psy właścicielskie nie zarażają tak często, jakby się mogło wydawać. Inaczej wygląda sprawa z bezpańskimi psami lub takimi na wsi, które chodzą samopas i nigdy nie widziały weterynarza. Lista potencjalnych chorób, którymi możemy zarazić się od psa, jest ogromna, ale nie warto panikować. Dobrze jest mieć jednak świadomość istniejącego zagrożenia.

Pamiętaj o higienie!

Wielu lekarzy, w tym dermatologów oraz parazytologów (lekarze zajmujący się chorobami pasożytniczymi) określa choroby przenoszone przez zwierzęta na ludzi "chorobami brudnych rąk". Najczęściej bowiem to brak higieny jest przyczyną chorób odzwierzęcych u ludzi. Samo posiadanie chorującego, zarażonego psa nie musi być "wyrokiem" dla jego właściciela.

Profilaktyka i jeszcze raz profilaktyka

Zdrowy pies to zdrowy właściciel. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie kalendarza szczepień pupila. Warto zapytać swojego weterynarza o szczepienia dodatkowe, które mogą zapewnić zarówno psu, jak i nam zdrowie. Pamiętajmy o badaniu kału pupila pod kątem obecności pasożytów w jego organizmie. Wtedy dopiero celowe odrobaczenie lekiem o właściwym składzie będzie skuteczne. Częste profilaktyczne odrobaczanie na oślep nie gwarantuje braku chorób pasożytniczych. Nie wszystkie z nich dają wszak wyraźne objawy.

Choroby odzwierzęce, na które musisz uważać

Na co naprawdę musimy uważać? Co grozi właścicielom psów? Jak się przed tymi chorobami chronić? Tłumaczymy!

Wścieklizna

Nie bez powodu wymieniłam ją jako pierwszą. Od lat jest najgroźniejszą z chorób odzwierzęcych. Atakuje ośrodkowy układ nerwowy i niemal zawsze doprowadza do śmierci. Do zakażenia dochodzi poprzez ugryzienie lub dostanie się śliny chorego zwierzęcia na uszkodzoną powierzchnię skóry. Pierwszymi objawami wścieklizny jest pobudzenie, bóle głowy, gorączka, złe samopoczucie, a także zaburzenia czucia w miejscu wniknięcia wirusa. W dalszej kolejności pojawiają się symptomy zapalenia mózgu, czyli zaburzenia świadomości, duszności, drgawki, porażenia kończyn. Najskuteczniejszą metodą ochrony są obowiązkowe szczepienia psów przeciwko wściekliźnie oraz unikanie dzikich zwierząt, które także mogą ją przenosić.

Świerzb/świerzbowiec psi

To pasożyt z rodziny roztoczy, który żywi się komórkami skóry i rozmnaża się na jej powierzchni. Pies ma owalne, plackowate wyłysienia. Choroba ta łatwo przenosi się na ludzi w trakcie kontaktu z psem, a także przez odzież i pościel. U człowieka objawem świerzbu jest mocno swędząca wysypka. Powikłaniem choroby może być grzybica. W celu uniknięcia zarażenia należy obserwować futro psa oraz często myć ręce i prać w wysokiej temperaturze ubrania, bieliznę czy pościel.

Giardioza

Jest chorobą pasożytniczą wywoływaną przez pierwotniaki z gatunku Giardia intestinalis (wiciowce). U psów objawia się często wymiotami i cuchnącymi, zielono-brązowymi biegunkami. Człowiek może się zarazić w wyniku kontaktu z odchodami zakażonego psa. U dorosłych i dzieci objawy zakażenia przypominają objawy zatrucia pokarmowego. W celu zminimalizowania ryzyka zarażenia należy dbać o higienę oraz chronić żywność i wodę przed zanieczyszczeniem odchodami zwierzęcymi. Cysty są niestety odporne na działanie większości środków dezynfekcyjnych.

Toksokaroza

Jest to choroba pasożytnicza, którą bardzo trudno wyleczyć. Wywołują ją nicienie Toxocara canis (glista psia). Do zarażenia może dojść w wyniku kontaktu z odchodami psa lub podczas zabawy. Małe i lepkie jaja mogą znajdować się na psiej sierści. Przebywające w glebie jaja mogą zachować zdolność zarażania nawet przez kilka lat! Podczas sprzątania świeżych odchodów raczej trudno się zarazić. Jaja dopiero po kilkunastu dniach spędzonych w środowisku zewnętrznym stają się inwazyjne. Larwy bytują w różnych narządach wewnętrznych: nerkach, wątrobie, a nawet mózgu, co może skończyć się śmiercią. Zasady higieny oraz pilnowanie, aby dzieci nie zjadały ziemi, czy piasku są najlepszym sposobem na uniknięcie zakażenia.

Bąblowica

Jest to rodzaj tasiemczycy, którą powoduje tasiemiec bąblowcowy jednojamowy lub rzadziej tasiemiec wielojamowy. Larwy po dostaniu się do organizmu człowieka bytują w wielu narządach, np. w wątrobie czy nerkach. Larwy są osłonięte grubą osłonką, w której znajduje się płyn. W przypadku pęknięcia może dojść do krwotoku wewnętrznego. Człowiek może zarazić się poprzez połknięcie jaj znajdujących się w kale i moczu psów. Przez wiele lat może nie dawać objawów. W celu zminimalizowania ryzyka zarażenia należy myć ręce oraz dbać o higienę psich rzeczy i prać je w wysokich temperaturach.

Tasiemiec psi

U psów choroba często przebiega bezobjawowo. Do zakażenia dochodzi najczęściej w wyniku całowania psa i dotykania ust rękami po kontakcie z psem. U dzieci – w przypadku brania do buzi przedmiotów z podłogi lub z ziemi. Profilaktyka polega na unikaniu sytuacji, w których pies może polizać naszą twarz lub ręce. Jaja tasiemca są znajdowane także w okolicy odbytu psa, w jego kale, jak również na powierzchniach, które pies dotykał odbytem. Objawy zarażenia u człowieka przypominają zakażenie tasiemcem uzbrojonym.

Leptospiroza (choroba Stuttgarcka, choroba Weila)

To groźna choroba odzwierzęca wywoływana przez kilka rodzajów krętek z gatunku L. interrogans. Człowiek może zarazić się od psa krętkami z gatunku L. canicola (które wywołują chorobę Stuttgarcką) lub np. z gatunku L. interrogans, które są odpowiedzialne za powstanie tzw. zespołu Weila. Zarażenie następuje wyłącznie poprzez kontakt z moczem chorego psa. Krętki wnikają do organizmu człowieka poprzez uszkodzoną skórę oraz przez błony śluzowe. Choroba atakuje najczęściej nerki, wątrobę, układ nerwowy. Typowe objawy zakażenia to zwiększone pragnienie, wymioty, krwiomocz, biegunka ze skrzepem krwi lub żółtaczka zakaźna. W celu ochrony przed zakażeniem najlepiej wykonać u psa szczepienie oraz bezwzględnie przestrzegać higieny.

Dermatofitoza

Jest to choroba grzybicza skóry wywoływana przez trzy grupy grzybów (Trichophyton, Microsporum i Epidermophyton), które odżywiają się zawartą w naskórku człowieka keratyną. Do zarażenia może dojść poprzez głaskanie zarażonego psa. Objawami choroby jest swędząca i zaczerwieniona skóra, na której występują grudki i pęcherzyki ze strupami. Zajęte mogą być też paznokcie i skóra głowy. Profilaktyka polega na unikaniu kontaktu z bezdomnymi psami – lepiej używać jednorazowych rękawiczek. Warto też obserwować skórę naszego psa i jak zawsze pamiętać o myciu rąk.

Bruceloza

To przewlekła, zakaźna, bakteryjna choroba odzwierzęca. Inaczej zwana gorączką maltańską, chorobą Banga, gorączką falującą lub kozią. Wywoływana jest bakterią Brucella, która w kurzu i sierści może przeżyć nawet pół roku! Od psa zarazimy się nią najłatwiej w trakcie głaskania. Pies zaraża się od zwierząt gospodarskich, szczurów, wiewiórek oraz przez kontakt z ich odchodami. Objawy u człowieka: ból głowy, stawów, gorączka, osłabienie z omdleniami, zaburzenia psychiczne, wysypka, utrata słuchu, u mężczyzn dodatkowo ból jąder. Powikłania mogą prowadzić do: zapalenia opon mózgowych, zapalenia śledziony, zapalenia wsierdzia, a w najostrzejszej postaci zapalenia szpiku kostnego. Nie istnieje szczepionka chroniąca przed brucelozą. Profilaktyka polega na higienie rąk, jednak niezbędny jest środek dezynfekujący – samo mydło i woda mogą być mało skuteczne.

Strongyloidoza (węgorzyca)

Kolejna choroba pasożytnicza, jaką możemy zarazić się od psa, jest powodowana przez węgorka jelitowego (Strongyloides stercoralis), czyli nicienia żyjącego w jelicie cienkim. Jaja znajdujące się w kale przenikają do środowiska, rozwinięte z nich larwy mogą przenikać przez skórę i błony śluzowe, skąd przez krew wędrują do płuc, tchawicy, krtani, gardła, aż do jelit. Lubią bytować na brudnych i wilgotnych posłaniach czy zabrudzonych odchodami kojcach. Objawy latami mogą nie wystąpić, a są nimi: kaszel, zmiany na skórze w miejscach wnikania larw, biegunka z krwią, bóle brzucha, spadek masy ciała. W tym przypadku higiena także zapobiega zakażeniu.

Dipylidoza

To kolejna choroba pasożytnicza wywoływana przez tasiemca psiego. Do zarażenia dochodzi drogą pokarmową – przez zjedzenie pchły, która zawiera postać larwalną tasiemca. Dorośli zarażają się sporadycznie, zwykle przez brudne ręce. Należy uważać na dzieci, które biorą do buzi różne rzeczy, zjadają piasek, całują psy – zwłaszcza obce, o których nie wiemy, czy nie mają pasożytów. Objawy przypominają zarażenie tasiemcem uzbrojonym. Wykrywamy tę chorobę poprzez badanie próbki kału.

06:33, 15.07.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

vvvv

1 0

dwa razy gazem psa i raz właściciela dla nauki może też być na odwrót

10:03, 20.08.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz