Zadania główne:
a) Pracownik będzie realizował w 100 % zadania związane z realizacją projektu
zintegrowanego Skuteczne wdrożenie programu ochrony powietrza dla województwa
podkarpackiego z uwzględnieniem problemu ubóstwa energetycznego Podkarpackie - żyj
i oddychaj (LIFE22-IPE-PL-LIFE Podkarpackie 101103531),
b) współpraca z partnerami projektu zintegrowanego LIFE Podkarpackie w zakresie pilotażu,
dotyczącego racjonalnego zarządzania energią w gminie oraz obsługa aplikacji
Inteligentnego Systemu Zarządzania Energią,
c) monitorowanie i analiza zużycia energii w obiektach gminy i jej jednostkach
organizacyjnych (bieżący rejestr kosztów energii, analiza zapotrzebowania placówek
gminnych w media, analiza umów na dostawę energii i ciepła w celu prawidłowego
doboru taryf, optymalizacji zużycia energii, mocy zamówionych, itp.),
d) przygotowanie projektów w zakresie ograniczenia zużycia energii przez budynki publiczne,
m.in. w zakresie termomodernizacji budynków, montażu paneli fotowoltaicznych wraz
z lokalnymi magazynami energii, wymiany oświetlenia, itp.,
e) inicjowanie działań modernizacyjnych (istniejącego oświetlenia wewnętrznego i ulicznego,
budynków publicznych),
f) współpraca w zakresie realizacji polityki energetycznej gminy (w tym w obszarach
określonych w dokumentach strategicznych, m.in. w planach zaopatrzenia w ciepło,
energię elektryczną i paliwa gazowe, itp.),
g) współpraca w zakresie działań zmierzających do utworzenia lub rozwoju klastra energii,
spółdzielni energetycznej, wirtualnej elektrowni, itp.,
h) prowadzenie działań edukacyjnych z zakresie racjonalnego zarządzania energią oraz
wpływu zieleni na jakość powietrza i jakość życia mieszkańców,
i) opiniowanie rozwiązań przewidzianych do uwzględnienia w miejscowych planach
zagospodarowania przestrzennego,
j) współpraca przy przygotowaniu/aktualizacji miejskich planów adaptacji do zmian klimatu,
k) współpraca z właściwymi komórkami urzędu w zakresie przygotowania projektów
i działań inwestycyjnych dotyczących zielono-błękitnej infrastruktury,
l) współpraca z subregionalnymi doradcami ds. biznesu i energii,
m) przygotowywanie raportów, zestawień, sprawozdań dla Beneficjenta Koordynującego
(prowadzenie sprawozdawczości technicznej i finansowej),
n) stała współpraca z Beneficjentem Koordynującym,
o) aktywne uczestniczenie w studiach podyplomowych oraz ich pozytywne ukończenie,
p) stałe podnoszenie kwalifikacji poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, seminariach,
konferencjach,
q) udział w spotkaniach organizowanych przez Beneficjenta Koordynującego,
r) inne zadania zlecone przez przełożonego, komplementarne w stosunku do Projektu LIFE
Podkarpackie,
s) stworzenie miejskiego systemu informacyjnego zawierającego dane na temat zużycia
energii wszystkich jednostek organizacyjnych gminy Miejskiej Mielec, a także zarządzanie
i aktualizacja systemu,
t) przygotowywanie planów termomodernizacyjnych dla obiektów Gminy Miejskiej Mielec,
uzgadnianie zakresu prac remontowych i / lub modernizacyjnych na urządzeniach,
instalacjach i sieciach energetycznych, w obiektach Gminy Miejskiej Mielec oraz udział
w odbiorach tych robót,
u) inicjowanie działań modernizacyjnych istniejącego oświetlenia ulicznego i oświetlenia
wewnętrznego w jednostkach organizacyjnych i w obiektach Gminy Miejskiej Mielec\
Zadania pomocnicze:
a) organizowanie i monitorowanie procesu wyboru podmiotów mających świadczyć różnego
rodzaju usługi (konsultacyjne, nadzorcze) oraz wyboru projektów z zakresu efektywności
energetycznej (m.in. budownictwie, transporcie, przemyśle, turystyce, handlu)
i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, które zostaną zrealizowane na obszarze
Miasta Mielca,
b) monitorowanie budowlanych zmian termomodernizacyjnych i związanych z sieciami
energetycznymi w miejskich obiektach publicznych,
c) zapewnienie udziału Miasta Mielca w unijnych i międzynarodowych programach
i projektach z zakresu efektywnego wykorzystania energii, wody oraz ochrony środowiska,
d) współpraca z krajowymi i zagranicznymi organizacjami propagującymi racjonalne
użytkowanie i zarządzanie energią,
e) rozpowszechnienie dobrych praktyk, informacji na temat wdrażanych zadań i projektów,
w tym: propagowanie pro energetycznych i pro ekologicznych zachowań wśród nie
energetyków, w szczególności propagowanie oszczędzania energii i odnawialnych źródeł
energii na terenie gminy, wdrażanie i propagowanie nowych sposobów oszczędności
energii,
f) aktualizacja dokumentów planistycznych i strategicznych w zakresie energetyki
i gospodarki niskoemisyjnej dla Miasta Mielca,
g) monitorowanie zgodności planów przedsiębiorstw energetycznych działających na terenie
Gminy Miejskiej Mielec z założeniami do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną
i paliwa gazowe,
h) opracowywanie potrzebnych dokumentów, projektów uchwał i aktów prawa miejscowego
wymaganych dla zadań przypisanych zakresem czynności,
4
i) prowadzenie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i terminowe przekazywanie ich do
archiwum,
j) przygotowywanie informacji wynikających z przepisów ustawy i prawa miejscowego do
umieszczenia na stronie Biuletynu Informacji Publicznej,
k) odpowiadanie na pisma i załatwianie spraw mieszkańców i instytucji,
l) stosowanie zasad obiegu dokumentów, przestrzeganie terminowości odpowiedzi na
pisma,
m) wykonywanie innych poleceń zleconych przez Naczelnika Wydziału, zadań i poleceń
służbowych powiązanych z zakresem działania Wydziału Środowiska i Energii
StPr/25/1187
data rozpoczęcia pracy od 01.08.2025
wynagrodzenie od od 4 840 do 7 500 PLN