Zamknij

24-latek uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku. Potężne straty

13:32, 26.11.2024 dw Aktualizacja: 13:39, 26.11.2024
Zdjęcie ilustracyjne. Zdjęcie ilustracyjne.

Mieleccy policjanci przyjęli kolejne zgłoszenie o oszustwie. Tym razem przestępca podał się za pracownika banku. Mężczyzna namówił 24-latka na zaciągnięcie pożyczki w wysokości 50 tys. złotych i wpłatę tych pieniędzy do wpłatomatu.

W miniony czwartek, do mieleckiej jednostki zgłosił się 24-letni mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego, który zgłosił oszustwo metodą na tzw. „pracownika banku’’. Jak relacjonował mężczyzna, odebrał telefon i został poinformowany przez osobę podającą się za pracownika banku, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i złożył wniosek o pożyczkę na kwotę 120 tys. złotych.

- Rozmówca przekonał mężczyznę, że aby nie stracić tych pieniędzy, musi złożyć w banku wniosek kredytowy na kwotę 50 tys. złotych, tym samym straci zdolność kredytową i uniemożliwi oszustom zaciągnięcie pożyczki, a następnie pieniądze wpłacić do wpłatomatu za pomocą kodów BLIK - przekazuje podkom. Bernadetta Krawczyk, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Mielcu.

Pożyczone pieniądze mężczyzna wybrał w placówce banku, a następnie zgodnie z instrukcją oszusta, wpłacił na podane kody BLIK, za pośrednictwem wpłatomatu. Kiedy pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszustów złożył zawiadomienie o przestępstwie.

- To kolejne tego typu oszustwo zgłoszone w naszej jednostce - przyznaje podkom. Krawczyk.

Policjanci apelują o ostrożność. Bądźmy czujni i zachowajmy ostrożność zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:

  • wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
  • złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
  • przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
  • wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku
  • wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce,

- zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.

[ALERT]1732624356679[/ALERT]

(dw)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%