- To bardzo ważny punkt przeładunkowy. Dzięki temu zwiększy się liczba przeładunków w tym obszarze. Linia LHS, która tam funkcjonuje będzie mogła wozić towary bezpośrednio w kierunku Ukrainy i dalej na wschód - przyznał obecny w Mielcu Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Właśnie ze względu na połączenie ze stacją przeładunkową i obecność w Woli Baranowskiej linii szerokonowej LHS, otwarcie odcinka linii L25 od Padwi Narodowej było tak ważne. Otwiera to nowe możliwości transportowe kolej w regionie i podnosi rangę traktu L25.
Warto przypomnieć, że PKP LHS zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługę trakcyjną i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego.
Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 liczy prawie 400 km i umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.
[ZT]75148[/ZT]
[ZT]75147[/ZT]
uhahany08:56, 18.05.2023
a teraz wstajemy wszyscy i bijemy głośno brawo dla logistyków grupy kono...
do uhuhany09:19, 18.05.2023
nie pajacuj od rana, może powinieneś dłużej pospać i nie pisać bzdur tak wcześnie, codziennie z terminala w Woli Bar i z linii korzystają pociągi towarowe ale jadą w Polskę a nie do Mielca, ale skąd ty to możesz wiedzieć, coś cie zaczadziło, co się wozi? kęsy, nawozy, oleje
Klikkk11:22, 18.05.2023
Panie prezesie A gdzie trakcja elektryczna dla pociągów dalekobieznych, taka miescina jak Dębica posiada A Mielec 3 razy większy i nie ma . To jest moje pytanie.?
Volt11:32, 18.05.2023
Miał być milion aut elektrycznych to może obiecają milion lokomotyw elektrycznych. Akumulator albo generator atomowy może na wagonie ciągnąć 🤣. Tak fantazja odnośnie przyszłości ale poważnie to sprawa jest skopana. Tak trochę fantazjując: UE uśmierca samochody spalinowe więc można zakładać że lokomotywy diesla też niedługo uśmierci. Technologia idzie do przodu i pewnie za jakiś czas te słupy nie będą potrzebne. Ktoś w końcu na to wpadnie i na tak krótkie dystanse wymyśli pojazd akumulatorowy.
hmm12:45, 18.05.2023
Przecież lokomotywy hybrydowe juz od dawna funkcjonują. Nawet bydgoska Pesa jes produkuje.
https://pesa.pl/pkp-intercity-kupuje-16-lokomotyw-hybrydowych-pesa-za-ponad-550-mln-zl/
To po kiego ciula ciągnąć trakcję jak może ten nasz odcinek przejechać na spalinówce ewentualnie załadowanych akumulatorach. A tam gdzie jest trakcja to jej używać.
Volt12:54, 18.05.2023
O widzisz i mamy rozwiązanie.
Klikk12:58, 18.05.2023
Do volt
Istnieje takie rozwiązanie jak trzecia szyna, jest troszkę droższa w budowie ale ten kawałek od wiaduktu można zrobić aż do stacji . Jest ona troszkę mniej bezpieczna ale się da. Trzecia Szyna prądowa umieszczona jest zwykle z jednego boku szyn jezdnych. Prąd przekazywany jest za pomocą odbieraka ślizgającego się po szynie, umocowanego do wózka pojazdu.Analogicznie, mogą istnieć szyny z odbiorem bocznym i szyny z odbiorem dolnym. Szczególnie ta ostatnia technologia zapewnia stosunkowo najwyższy poziom bezpieczeństwa – właściwie nie można przypadkowo dotknąć przewodnika, ponieważ jest on osłonięty z trzech najlepiej dostępnych stron. W tym rozwiązaniu ważną rolę odgrywa zamocowanie, które, przy gęstym ruchu pociągów, musi przeciwdziałać tendencji do odrywania szyny od podłoża, a w efekcie do iskrzenia i szybszego zużycia powierzchni ślizgania się odbieraków. Więc się da i nie ma co pitoli A akumulatorowe pociągi to można do kosza wsadzić jak to się zapali to lepiej uciekać z daleka to jest jak bomba ekologiczną. Przykładem są samochody tesla i inne elektryki . Jest dużo przypadków wybuchow w samochodach pociągów mniej więc nie słychać jeszcze o takim czymś. Pomysł zły nie jest ale bardziej niebezpieczny jeśli chodzi o hydbyrydy które i tak zostaną wycofane z użytku wszystko przez UE która prowadzi do likwidacji wszystkiego gdzie paliwo.
Mapa18:04, 18.05.2023
Mielec leży na uboczu od głównych szlaków i dla przyjemności kilku nawiedzonych pociągi dalekobieżne nie będą wozić pasażerów dłuższą drogą przez Mielec. Może jeden zbłąkany tutaj trafi i tyle.
Jest! Jest!23:49, 24.05.2023
Volt znowu o trakcji. Tyle lat czekałem !!! Zakrzyknąłby Jan Ciszewski. A już się niepotrzebnie martwiłem, że pan znawca techniki kolejowej coś doczytał. A jednak nie. Jak Donek wróci do władzy to nie tylko trakcję załatwi ale też linię Przemyśl-Kraków przesunie tak aby omijała Dębicę a szła przez Mielec. Tyle już w końcu dla Mielca, dla zapyziałego Podkarpacia, dla zapóźnionej ściany wschodniej, dla biedoty, ciemnoty z Polski B wy udawał. Tyle autostrad, dróg ekspresowych, nowych linii kolejowych oczywiście z trakcją elektryczną. Czasem aż oczy bolą patrzeć, jak się przemęcza, dla naszego miasta nasz Donek. Ciagle pracuje. Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektorzy, wtykają mu szpilki. To nie ludzie - to wilki!
Hmm…23:52, 24.05.2023
A o lokomotywach na wodór coś słyszeli znawcy trakcji elektrycznych ???
Myślący inaczej11:30, 18.05.2023
Mam wrażenie, że za tej władzy Padew Narodowa to miejscowość strategiczna regionu....
Co wnosi szczególnego ta wioska dla powiatu, bo wszystkie środki są tam przekierowywane....., chyba wierność władzy...🙁
Kij12:09, 18.05.2023
Prezes skończ opowiadać bajki dobra spapraliscie robotę i tyle i podaj się do dymisji trybunał stanu już na was czeka
Niewątpliwie19:27, 18.05.2023
Remont LK25 na odcinku od Dębicy wymaga analizy. Koszt, czas, jakość wykonania budzą wątpliwości. Wykorzystanie linii po niezwykle kosztownym remoncie również.
NocNick12:50, 18.05.2023
Do tej pory jeździłem sobie w wolnych chwilach do Padwi, a teraz będę jeździł do Woli :)
hmm13:57, 18.05.2023
co z tego ze otwarto od pawi do woli linię jak wszystkie pociągi z woli b. jak i z woli b wolą jechać na chmielów niż przez mielec na dębice
Robaczywka14:54, 18.05.2023
A kiedy remont dalszej części lini 25 z Padwi do Chmielowa? Miał już być w tym roku...w zasadzie gdyby go zaczęli na wiosnę to do zimy by już zrobili....przez to że linia jest ciągle na jakimś odcinku nieremontowana i w sumie niedrożna nie ma sensownych połączeń Regio między Dębicą-(gdzie można przesiąść się w kierunku Krakowa i Rzeszowa ) , a Tarnobrzegiem (gdzie jest możliwość przesiadki do Warszawy i Lublina....pociąg do Padwi nic nam nie daje bo nie jest to stacja węzłowa....tylko połączenie Dębica Mielec Tarnobrzeg ma sens.
Piszecie że nie potrzebna elektryfikacja....bzdura....jest niezbędna...jeżeli jej nie będzie to PKP Intercity nigdy nie puści żadnych sensownych pociągów przez Mielec , gdyż jak ognia unikają lini spalinowych, podobnie przewoźnicy towarowi .... zarówno towary jak i dalekobieżne jeżdżą przez Leżajsk nadrabiając około 120 km (!),a kiedyś jak będzie szprycha CPK Rzeszów -Stalowa Wola to będą jeździć przez te dwa najważniejsze miasta Podkarpacia...a Mielec znowu zostanie że spalinowymi szynobusami.
Reasumując remont linii kolejowej 25 z Padwi do Chmielowa tak ale sprawny i szybki a nie rozłożony na dziesięciolatki orzą konieczna elektryfikacja inaczej jak zawsze Stalowa Wola nas ubiegnie i wszystkie dalekobieżne tam sobie przekierują z Rzeszowa.... pozdrawiam!
adaa15:28, 18.05.2023
Racja, wolałbym dalszy remont torów w kierunku Tarnobrzega niż budowę niepotrzebnego dworca PKP w Mielcu.
Ciekawy17:59, 18.05.2023
Na ile połączeń dalekobieżnych przez Mielec oczekujesz? Aż dwa? I dla nich spodziewasz się elektryfikacji?
pukpuk23:15, 18.05.2023
Tarnobrzeg to też w zasadzie nie jest stacja węzłowa.... Sandomierz i Stalowa Wola tam powinien biec remont z Padwi i takie też są plany.
Co do połączeń z Rzeszowem: należy stworzyć szlak Rzeszów Kielce przez Połaniec, Mielec i Kolbuszową. Wtedy Mielec uzyska połączenia na świat z Kielcami i Rzeszowem oraz w Opocznie z Warszawą, CPK i Trójmiastem... Warto już teraz o tym myśleć przynajmniej w kategorii studiów wykonalności i projektów.
Robaczywka15:18, 18.05.2023
To nie przypadek że Stalowa Wola zelektryfikowała szybko linie do Lublina i Warszawy , linie do Rzeszowa przez Kolbuszową, teraz wrakach CPK będą mieli ekstraszybkie połączenie ze światem....dodatkowo nowe drogi szybkiego ruchu w okolicy Stalowej Woli....w planie lotnisko....pewno przejmą albo zrobią Aeroklub jak nasz upadnie.... znowu Mielec zostanie że spalinowymi taborem i daleko w tyle....
Senacki KOperciarz17:05, 18.05.2023
Cóż, tzw. Aborygen to bardzo mądry polityk, chyba już wszyscy to widzą. Ja życzę mu Ministra, co najmniej
CPK18:25, 18.05.2023
Wierzysz w te szprychy? Wiesz, ile nowych szlaków powstało w ciągu np. ostatnich 30 lat? Te kilkadziesiąt km zostało odbudowanych po starym śladzie (wykopy, nasypy gotowe)...
Do senacki KOperciar01:33, 19.05.2023
Ale masz idola . Ten tzw. Aborygen to czystej wody PiSowski tępy aparatczyk . Z resztą jakich pełno w tej partii .W sumie to masz rację bo w tym rządzie nim mniej się ktoś na czymś zna tym lepiej nadaje się na ministra 😆 . Stalowa Wola bez rzeki rządowych dotacji byłaby na poziomie Tarnobrzega . Tak więc nie wypisuj bzdur jakiego to mądrego i sprawnego prezydenta ma Stalowa Wola . Zobaczymy jak po wyborach zmieni się rząd a pieniążki przestaną płynąć czy Lucjusz Nadberebrzeżny dalej będzie dla ciebie taki doskonały? 😄
Stalowa dobry gospod03:34, 19.05.2023
w Stalowej woli jest lebski i kumaty prezydent a w Mielcu tylko gwizdek i to komunista takiemu nikt w w-wie,rzeszowie czy innej brukseli nie da 1 grosika a poza tym on bardziej mysli o wlasnej mamonie (patrz Ostrowiec Swietokrzyski) niz o Mielcu i jego mieszkancach maly format czlowieka
Jest kolejny sukces!18:59, 18.05.2023
Wyremontowano kilka kilometrów torów! Śmiać się, czy płakać?
ert05:56, 19.05.2023
Teraz nalezy dolożyc trzeci tor na LHS(splot) do najblizszej stacji chyba w Polancu i połaczenie na pólnoc otwarte
Trakcja spalinowa09:22, 19.05.2023
Szerokotorowa LHS (LK65) o długości prawie 400 km jest jednotorowa i niezelektryfikowana.
mas16:08, 19.05.2023
Coś tam będzie jeździło, ale nie za wiele ponieważ bo "ktoś bez szkoły" wymyślił system super-konwojów tranzytowych. Przepisy do tej pory dotyczące tranzytu były wystarczające, ale że jest rok wyborczy to...wiadomo. Dla przykładu skład 1500t koleją to 60 sam. i 12 konwojów; pomnóżmy to przez 5 wychodzi 60 konwojów dziennie na samym LHS.
pracownik12:52, 22.05.2023
Dlaczego nikt nie pomyśli o tym, żeby postawić dwa przystanki kolejowe w pobliżu strefy np. obok Elektrociepłowni i Kronospanu? Można byłoby wtedy jeździć do pracy pociągiem omijając korki nawet gdy ktoś jest mieszkańcem Mielca.
7 10
następny któremu się wydaje, że wiedza do tylko jego przywilej i nigdzie indziej niczego nie można się dowiedzieć - cóż... życie ;)
7 2
Uhahany. Prawda jest taka, że jak chce się pomóc rolnikom tranzytu zboża z Ukrainy do państw Afryki to oddanie do użytku tej linii kolejowej nr 79 Padew - Wola Baranowska jest krokiem do przodu. Ponieważ to tam zboże będzie przeładowane z LHS-ki na wagony i L25 przez Tarnobrzeg pojedzie do portów w Gdańsku czy Gdyni, a stamtąd w świat.
1 3
Dojedzie do portów albo i nie. Wiesz, że linie dojazdowe do trójmiejskich portów LK201 i LK202 od lat nie mogą doczekać się zapowiedzianych remontów... bo rząd PiS nie ma na to forsy? Rząd PO-PSL też nie miał.