Do 31 marca 2021 roku obowiązuje aktualna umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Miejskiej Mielec. Zadanie to wykonuje konsorcjum firm: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Mielcu, Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Empol z Tylmanowej oraz Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Mielcu, które swoje obecne usługi wyceniło na 25 500 717 zł.
Mielecki magistrat prowadzi właśnie przetarg na odbiór odpadów na okres od 1 kwietnia 2021 do 31 marca 2022 roku. We wtorek 9 lutego, na stronach UM Mielec oraz w miniPortalu Urzędu Zamówień Publicznych pojawiła się informacja o dwóch ofertach złożonych na odbiór odpadów z Mielca. Publikacja ta wskazuje, że konsorcjum firm z MPGK Mielec jako liderem złożyło w Mielcu ofertę na odbiór śmieci z… Radomyśla Wielkiego. Oferty składane były drogą elektroniczną.
MPGK zareagowało błyskawicznym oświadczeniem, w którym zapewnia, że złożyło prawidłową ofertę i mogło dojść do błędu natury informatycznej. Zwróciło się w tej sprawie do Urzędu Zamówień Publicznych.
[ZT]61039[/ZT]
Drugą ofertę na odbiór odpadów z Mielca złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest FCC Tarnobrzeg, o wartości 18 milionów 646 tysięcy 571 złotych.
Jeśli Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej nie uda się jednak wyjaśnić tej sprawy, to może zostać pozbawione możliwości udziału w przetargu. To znów może oznaczać, że śmieci od mielczan odbierze FCC - pod warunkiem faktycznego spełnienia przez to konsorcjum zapisów miejskiego zamówienia.
W terminie składania ofert ustalonym przez Zamawiającego w postępowaniu pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Mielec, na adres postępowania na platformie miniPortal, w dniu 8 lutego 2021 r. o godz. 19:27 została złożona, przez Konsorcjum firm w składzie:
1) Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., ul. Wolności 44; 39-300 Mielec,
2) Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych EMPOL Sp. z o.o., ul. Os. Rzeka 133, 34-451 Tylmanowa,
3) Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych Sp. z o.o., ul. Wolności 171; 39-300 Mielec,
4) Przedsiębiorstwo Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o., Paszczyna 62b; 39-307 Brzeźnica,
5) Przedsiębiorstwo Handlowo-Produkcyjno-Usługowe ZAGRODA” Sp. z o.o., ul. 1-go Maja 38b; 38-100 Strzyżów,
zaszyfrowana oferta w formie pliku pn. 1_OFERTA.zip.
W terminie przewidzianym na otwarcie ofert w przedmiotowym postepowaniu Komisja Przetargowa powołana do przeprowadzenia przedmiotowego postepowania dokonał odszyfrowania oferty, z której treści wynika, że stanowi ona odpowiedź na ogłoszenie o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. Odbierania, transport i gospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Radomyśl Wielki. Poza ofertą, wszystkie pozostałe dokumenty tj. pełnomocnictwa, jednolite europejskie dokumenty zamówienia oraz potwierdzenie wpłaty wadium również dotyczą zamówienia publicznego pn. Odbierania, transport i gospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Radomyśl Wielki.
Komisja Przetargowa nie jest upoważniona do wypowiadania się w imieniu Konsorcjum na temat przyczyn zaistniałej sytuacji i przesądzania czy zaistniała sytuacja jest wynikiem błędu Konsorcjum czy innych okoliczności. Istotny dla oceny sytuacji jest sam fakt, że oferta w takiej formie, niezgodnej z postanowieniami SIWZ dla przedmiotowego postepowania, wpłynęła do Zamawiającego i ten fakt będzie podlegał ocenie przez Komisję Przetargową a jej wynik zdecyduje o czynnościach, które wobec oferty Konsorcjum, Zamawiający będzie zobligowany podjąć.
Obecnie Komisja Przetargowa przystąpiła do etapu badania i oceny złożonych ofert, w wyniku którego, podejmie dalsze czynności przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych. W tym zakresie ustawa Prawo zamówień publicznych przewiduje m.in. czynności takie jak wezwanie wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, analizę złożonych dokumentów, ewentualne wezwania do ich uzupełnienia lub wyjaśnienia, ewentualne wykluczenie wykonawców lub odrzucenie ofert, podjęcie rozstrzygnięcia o wyniku postępowania poprzez wybór oferty lub jego unieważnienie.
Termin związania ofertami w przedmiotowym postepowaniu wynosi 60 dni i jest to termin, w którym co do zasady Zamawiający powinien podjąć decyzję o wyniku postępowania.
Mając jednak na uwadze minimalne terminy dla przeprowadzenia czynności, wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych oraz czas niezbędny do przeprowadzenia analizy i oceny wszystkich dokumentów złożonych przez wykonawców Komisja Przetargowa przewiduje, że przedstawi Prezydentowi Miasta Mielca rekomendację co do wyniku postepowania nie później niż w terminie 30 dni.