Zamknij

Co dalej z przetargiem na odbiór odpadów z Mielca? Mamy stanowisko Urzędu

16:57, 14.02.2021 D.W Aktualizacja: 17:15, 14.02.2021

Jak informowaliśmy w hej.mielec.pl, warty około 20 milionów złotych przetarg na odbiór odpadów komunalnych z terenu Mielca przebiega w sposób zaskakujący. Do Urzędu Miejskiego trafiła przez pomyłkę oferta MPGK dotycząca Radomyśla Wielkiego, nie Mielca. Jest też konkurencyjna oferta od firmy FCC.

Do 31 marca 2021 roku obowiązuje aktualna umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Miejskiej Mielec. Zadanie to wykonuje konsorcjum firm: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Mielcu, Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Empol z Tylmanowej oraz Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Mielcu, które swoje obecne usługi wyceniło na 25 500 717 zł.

Mielecki magistrat prowadzi właśnie przetarg na odbiór odpadów na okres od 1 kwietnia 2021 do 31 marca 2022 roku. We wtorek 9 lutego, na stronach UM Mielec oraz w miniPortalu Urzędu Zamówień Publicznych pojawiła się informacja o dwóch ofertach złożonych na odbiór odpadów z Mielca. Publikacja ta wskazuje, że konsorcjum firm z MPGK Mielec jako liderem złożyło w Mielcu ofertę na odbiór śmieci z… Radomyśla Wielkiego. Oferty składane były drogą elektroniczną. 

MPGK zareagowało błyskawicznym oświadczeniem, w którym zapewnia, że złożyło prawidłową ofertę i mogło dojść do błędu natury informatycznej. Zwróciło się w tej sprawie do Urzędu Zamówień Publicznych. 

[ZT]61039[/ZT]

Drugą ofertę na odbiór odpadów z Mielca złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest FCC Tarnobrzeg, o wartości 18 milionów 646 tysięcy 571 złotych.

Jeśli Miejskiemu Przedsiębiorstwu Gospodarki Komunalnej nie uda się jednak wyjaśnić tej sprawy, to może zostać pozbawione możliwości udziału w przetargu. To znów może oznaczać, że śmieci od mielczan odbierze FCC - pod warunkiem faktycznego spełnienia przez to konsorcjum zapisów miejskiego zamówienia.

Mamy oficjalne stanowisko Urzędu Miejskiego w tej sprawie, publikujemy je w całości:

W terminie składania ofert ustalonym przez Zamawiającego w postępowaniu pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Mielec, na adres postępowania na platformie miniPortal, w dniu 8 lutego 2021 r. o godz. 19:27 została złożona, przez Konsorcjum firm w składzie: 
1)    Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., ul. Wolności 44; 39-300 Mielec,
2)    Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych EMPOL Sp. z o.o., ul. Os. Rzeka 133, 34-451 Tylmanowa, 
3)    Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych Sp. z o.o., ul. Wolności 171; 39-300 Mielec,
4)    Przedsiębiorstwo Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o., Paszczyna 62b; 39-307 Brzeźnica,
5)    Przedsiębiorstwo Handlowo-Produkcyjno-Usługowe ZAGRODA” Sp. z o.o., ul. 1-go Maja 38b; 38-100 Strzyżów, 
zaszyfrowana oferta  w formie pliku pn. 1_OFERTA.zip. 

W terminie przewidzianym na otwarcie ofert w przedmiotowym postepowaniu Komisja Przetargowa powołana do przeprowadzenia przedmiotowego postepowania dokonał  odszyfrowania oferty, z której treści wynika, że stanowi ona odpowiedź na ogłoszenie o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn. Odbierania, transport i gospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Radomyśl Wielki. Poza ofertą, wszystkie pozostałe dokumenty tj. pełnomocnictwa, jednolite europejskie dokumenty zamówienia oraz potwierdzenie wpłaty wadium również dotyczą zamówienia publicznego pn. Odbierania, transport i gospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Radomyśl Wielki. 

Komisja Przetargowa nie jest upoważniona do wypowiadania się w imieniu Konsorcjum na temat przyczyn zaistniałej sytuacji i przesądzania czy zaistniała sytuacja jest wynikiem błędu Konsorcjum czy innych okoliczności. Istotny dla oceny sytuacji jest sam fakt, że oferta w takiej formie, niezgodnej z postanowieniami SIWZ dla przedmiotowego postepowania, wpłynęła do Zamawiającego i ten fakt będzie podlegał ocenie przez Komisję Przetargową a jej wynik zdecyduje o czynnościach, które wobec oferty Konsorcjum, Zamawiający będzie zobligowany podjąć. 

Obecnie Komisja Przetargowa przystąpiła do etapu  badania i oceny złożonych ofert, w wyniku którego, podejmie dalsze czynności przewidziane ustawą Prawo zamówień publicznych. W tym zakresie ustawa Prawo zamówień publicznych przewiduje m.in. czynności takie jak wezwanie wykonawcy, którego oferta została oceniona najwyżej do złożenia dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, analizę złożonych dokumentów, ewentualne wezwania do ich uzupełnienia lub wyjaśnienia, ewentualne wykluczenie wykonawców lub odrzucenie ofert, podjęcie rozstrzygnięcia o wyniku postępowania poprzez wybór oferty lub jego unieważnienie. 

Termin związania ofertami w przedmiotowym postepowaniu wynosi 60 dni i jest to termin, w którym co do zasady Zamawiający powinien podjąć decyzję o wyniku postępowania. 

Mając jednak na uwadze minimalne terminy dla przeprowadzenia czynności, wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych oraz czas niezbędny do przeprowadzenia analizy i oceny wszystkich dokumentów złożonych przez wykonawców Komisja Przetargowa przewiduje, że przedstawi Prezydentowi Miasta Mielca rekomendację co do wyniku postepowania nie później niż w terminie 30 dni.
 

(D.W)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%