Zamknij

Drzewa przy al. Niepodległości do wycinki? To pokłosie badań

14:12, 30.09.2020 Aktualizacja: 12:04, 01.10.2020
Skomentuj

Nawet 34 drzewa w ścisłym centrum miasta - wzdłuż al. Niepodległości - może zostać wycięte. Urząd Miejski w ostatnim czasie zawnioskował do wydziału ochrony środowiska w mieleckim starostwie o decyzję w tej sprawie.

Do wydziału ochrony środowiska wpłynął wniosek prezydenta miasta o usunięcie 34 drzew rosnących w pasie drogowym przy ul. Niepodległości. Wniosek jest pokłosiem przeprowadzonego w 2016 roku badania wszystkich 91 drzew rosnących w tym obszarze. Badania te wykazały zły stan zdrowotny właśnie 34 drzew, co zaskutkowało zaleceniem do ich usunięcia.

Jak argumentuje w swym piśmie Urząd Miejski - wiek drzew szacuje się na 50 - 70 lat. Rośliny są w złej kandy fitosanitarnej - na pniach oraz w koronach widoczne są liczne oznaki chorobowe w postaci ubytków wgłębnych, ran, wypróchnień, suchych gałęzi oraz konarów. Korony klonów zostały mocno zredukowane, podkrzesane do wysokości około 8 - 10 m.  Udział prawidłowych dla gatunku koron nie przekracza zazwyczaj 50%.

Jak zapowiada Jan Kłodowski - dyrektor wydziały ochrony środowiska, w mieleckim starostwie wniosek magistratu będzie poddany wnikliwej analizie.

Warto przy tym zaznaczyć, że mielecki magistrat chce rozłożyć w czasie operację wycinana drzew i zastąpienia ich nowymi do końca 2023 roku. W miejsce usuniętych klonów proponuje nasadzić nowe drzewa parkowe o formach alejowych, w liczbie 33 sztuk, o obwodzie pnia mierzonym na wysokości 1 metra w przedziale 12-14 cm.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(72)

Pablo.one Pablo.one

87 22

Betonowe miasto tak zwanego prezydenta...

14:19, 30.09.2020
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MielcokMielcok

17 11

teraz bedę obserwował jak się bedą smarzyć w koreczku wsioki , i ci co głosowali na tego prezydenta .Dodam że w bloku będzie teraz ładnie grzało bo drzewa obniżają temp o około 12 stopni Celcjusza .Nikt już w lecie po Niepodległości nie będzie chodzić , zostanie sklep na rogu monopolowy i pielgrzymki po alko .Obraz Was , Nas , mieszkańców miasta ....buziaczki w samo oczko ...:) Pisałem że drzewa wymagaą systemów nadwadniających , bo rosną w takim miejscu gdzie nie mają dostępu do wód gruntowych ale co ta ciżba chciała boisk , pumptraków ...teraz bede patrzył jak w lecie bedzie udar za udarem ...jeszcze raz buziaczki :)

17:57, 30.09.2020

Nie obrońca Nie obrońca

16 11

Przecież w miejsce wyciętych chcą posadzić nowe drzewa. A po drugie to podobno stare drzewa produkują mniej tlenu niż młode dlatego uważam ze regularna i systematyczna w odpowiednich odstępach czasowych wymiana drzew jest dużym plusem.

23:54, 30.09.2020

Były MielcokByły Mielcok

12 8

Po pierwsze tak jak pisze przedmówca mają wsadzić nowe drzewa. Po drugie mają zamiar wyciąć 1/3 drzew więc nie piernicz o tych udarach i wielkich problemach z upałem. Po trzecie jeśli drzewa są schorowane i spróchniałe to prędzej komuś gałąź na łeb spadnie zanim ktoś dostanie udaru.

07:05, 01.10.2020

GGGG

6 0

Pokłosie zakazu wycinki drzew w miastach. W zabudowie miejskiej drzewostan powinien być odnawiany sukcesywnie.

09:46, 01.10.2020

Drwal z lasuDrwal z lasu

71 23

Betonoza mielecka. Wycinaja tylko drzewa.....

14:26, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltvolt

52 12

Super prezydencie Wiśniewski jesteś najlepszym prezydentem w historii miasta. A następnym krok to zamknąć al. Niepodległości dla ruchu!!!!

14:30, 30.09.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do voltaDo volta

4 0

Miała być zamknięta 30 lat temu ,ale na obiecankach zostało!!!!!

17:27, 30.09.2020

volt do voltvolt do volt

0 0

Małe dzieci czasem pokazują sobie cztery litery. Może my pokażmy sobie IP dziecko?🤣

07:32, 01.10.2020

OniOni

85 8

Starowke juz wycieli nie posadzili ani jednego drzewa teraz kolej na osiedle !

14:30, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KokolaKokola

18 44

Drzewa do lasu!!!!!

14:32, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

artart

70 7

Bloki obok tych drzew do wyburzenia,też stare.

14:33, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

N.N.N.N.

26 57

NARESZCIE! Tyle pisałem, tyle prosiłem i nareszcie wyrżną to zielsko! I jeszcze ZLIKWIDOWAĆ PASY DLA ROWERZYSTÓW, bo żaden nimi nie jeździ, a wszyscy jeżdżą chodnikami. Zrobić chodniki ciągami rowerowo-pieszymi, bo są szerokie, i po sprawie, a miejsce po pasach przeznaczyć na parking!

14:33, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GddGdd

11 3

Zaleja Ci betonem bedziesz się opalać w lecie

16:47, 30.09.2020

JakopJakop

46 13

Cześć tych drzew z pewnością powinna być wycięta, ponieważ stanowią zagrożenie. Silniejsze wiatry już pokazały ze w środku to samo pruchno.

14:34, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazimierzKazimierz

38 2

Teraz wycinają stare drzewa ponad 50 letnie. Obawiam się, że później przyjść może kolej na specjalistów z długim stażem.

14:36, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JusbJusb

0 0

albo specjaliści zamiast liści

02:15, 02.10.2020

NowyNowy

28 21

Do 2023...oby zdążyli zanim komuś coś na głowę spadnie 😁szybciej się nie da?

14:37, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HamakHamak

13 9

A jeśli chcecie więcej zieleni, to tak jak kilka lat temu był zamysł, zrobić po jednym pasie przez cała niepodległości i zrobić tam pasy zieleni. To byłoby najlepsze rozwiązanie. Rozładowałby ruch przez centrum

14:38, 30.09.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do HamakDo Hamak

3 0

Na zamyśle zostało i nic !!!!!

17:29, 30.09.2020

LL

2 2

I pewnie bym Ci przyklasnął tylko nasi genialni włodarze nic nie zrobili przez 30 lat żeby uniknąć skanalizowania ruchu ze strefy przez centrum miasta. Więc dopóki całego ruchu w kierunku tarnowa nie wyprowadzisz poza miasto takie coś nie ma racji bytu.

21:31, 30.09.2020

Aleja KwiatkowskiegoAleja Kwiatkowskiego

17 0

Dlaczego tam nie ma drzew

14:57, 30.09.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MielcokMielcok

4 3

były nasadzenia ale się nie przyjeły , posadzili je w pasie i uschły.Póżniej Chodorowski wpadł na pomysł że bedzie sadził drzewa które nie wymagają sytemów nadwaniających , ale one bedą liche i małe krzaczki porosiewane wzdłuz nowych dróg miejskich.Takich pieknych drzew jak przy Niepodległości już nie zoabzcysz to ostatnie takie majestatyczne drzewa które dają taki chłodek w lecie.

18:08, 30.09.2020

Do MielcokaDo Mielcoka

4 3

Mieszkam tu 40 lat ,mądre słowa, wystarczy przyciąć do odpowiedniej wysokości, tak jak kilkanaście lat temu !!!!!!

18:34, 30.09.2020

mielczanka1mielczanka1

0 0

Dlatego, że te które były to wycięli a nowych nie wsadzili- krótko i wyczerpująco?

13:05, 02.10.2020

WRYJWRYJ

29 21

Zielono - obrońcy, jeśli dojdzie do tragedii, to wy będziecie ponosić tego konsekwencje? Niestety na pewnych szczeblach trzeba podejmować nawet niepopularne decyzje. Jeśli jest to podparte badaniami to jestem za.

14:58, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OliOli

2 1

Wlasnie dla bezpieczenstwa zdrowe drzewa przycina sie a nie wycina.Nie moze czynic tego ktos kto nie ma pojecia o przycinaniu drzew.

22:06, 30.09.2020

Mielczanin1234Mielczanin1234

30 18

Jestem ciekaw czy osoby krytykujace wycinke mówiłyby to sa w chwili, kiedy suchy konar spadłby na jego samochod lub kogos z rodziny na chodniku
Ludzie zastanowcie sie co piszecie
Skoro sa robione badania i wychodzi ze drzewa sa spruchniale i suche to nie ma innej mozliwosci
Ale oczywiacie Polak madry po szkodzie

15:00, 30.09.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MielcokMielcok

6 3

o drzewa trzeba dbać ...ale dla was potrzzebny był szeroki pas asfaltu .....szkod mi was kierowcy ale wy tez bedziecie się grzać w tym asfalcie w lecie ...

18:10, 30.09.2020

Mielcok 2 Mielcok 2

2 0

Tobie żal kierowców a każdy z tych obrońców drzew klnie jak ma byle jakie drogi i ty z pewnością tez i żal to mi jest ciebie bi nie po to płacimy podatki ze jak kupimy sobie samochód to wydawać duże pieniądze na naprawy

00:05, 01.10.2020

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


OliOli

0 0

Niby dlaczego Rzochow? Mielec nie bedzie mial parku chyba ze beda to betonowe lawki przy wykostkowanych alejkach z swiezo posadzonymi drzewkami specjalnej odmiany dla Mielca najlepiej betonowe.

22:20, 30.09.2020

Amigor123 DdAmigor123 Dd

34 5

Nie kwestionuje tego,że jakaś niewielka część drzew jest w złym stanie,ale jak gdzieś czytam ,,...i zrobimy nowe nasadzenia..." to nie wiem czy śmiać się czy płakać. Zanieczyszczone miasta potrzebują dużych drzew a nie małych sadzonek, ktore będą rosły ileś dziesiąt lat i przez ten czas NIE będą oczyszczały powietrza tak jak rosłe drzewa. Pomijam już fakt ,że z tych dumnie głoszonych nowych nasadzeń w większości po kilu latach prawie nic nie zostaje...są o tym artykuły w Internecie. Efekt potem jest taki ,że nie ma ani starch pięknych drzew ani nowych nasadzeń. W innych miastach i za granicą leczy się w miarę możliwości stare drzewa, otacza je opieką, a w Mielcu tylko piła i beton.Mieszkam na Niepodległości, ale widzę,że dobrze że sie z Mielca wkrótce wtlyprowadzam, bo tu tylko będzie pnie betonowe bunkry al a skwery..

15:48, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielczanka1mielczanka1

2 0

Popieram Twoją opinię na temat wycinki drzew. Już dawno powinni byli nasadzić drzewa w całym tego słowa znaczeniu a nie małe drzeweczka o wysokości max 2m. Zwiedzam Polskę i trochę świata i wszędzie dbają o drzewa. Nie wiem dlaczego akurat w Mielcu komuś zależy na stałej wycince drzew- masakra.

14:21, 01.10.2020

Co to znaczy Co to znaczy

4 1

kandy fitosanitarnej

15:58, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TymoteuszTymoteusz

11 27

Nikt nikogo nie trzyma na siłę w Mielcu. Sprzedajcie swoje mieszkanka bo mają wartość i kupcie sobie domeczek na wsi. Ekologia w 100%.

16:10, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do TymkaDo Tymka

7 3

Za wartość mieszkania to możesz kupić sobie kurza chatke !!!!!!!

17:32, 30.09.2020

dziobakdziobak

10 16

na razie 33 drzewa a za rok znowu kolejnych kilka; z alei niepodległości należy usunąć wszystkie drzewa, a w ich miejsce posadzić nowe, wtedy przez kolejne dziesiąt lat będzie spokojnie i bezpiecznie

16:31, 30.09.2020
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

MielcokMielcok

5 3

nie porównuj młodych kijków do piekych drzew które dają cień , budulec dla ptaków i pokarm .Ty nie masz żadnej a to żadnej wiedzy w tym zakresie widzę ...

18:12, 30.09.2020

dziobakdziobak

4 2

drzewo jak każdy organizm ma swój okres życia, stare drzewo umiera i nie potrzebuje juz tyle pokarmu tzn. usychają i łamią się kolejne konary aż do całkowitej śmierci, młode drzewa potrzebują pokarmu tj. CO2 na swój rozwój; radzę szukać wiedzy na temat drzew u leśników a nie ekoterrorystów

19:07, 30.09.2020

MielcokMielcok

2 3

napiszę Ci po prostu doucz się , poczytaj , pozgłebiaj temat zanim zaczniesz pisać komentarz na wyżej wymieniony temat , bo stare drzewo zapewnia pokarm dla ptaków , budulec i schronienie , stare drzewa zapeniaja tez wiecej tlenu niz te młode i stare drzewa absorbują znacznie wiecej CO2 niz te młodziki i wogóle zalet jest o wiele więcej , ale na póżno już pisać część z tych drzew umiera , Ci co siedzą w ratuszu wiedzieli o tym znaczie wczesniej niż podaje to tutaj hej.mielec , po prostu ratusz pogodził się z tym że odbije się to na zdrowiu mieszkańców w centrum dlatego te poidełka .Niestety zeby dbac o drzewa potrzebne sa inwestycje które nie widać .....a to nie o to chodzi we władzy samorządwej

19:19, 30.09.2020

dziobakdziobak

1 2

doskonała pożywka dla korników, grzybów itp. szkodników i chorób

21:24, 30.09.2020

sadosado

16 5

Są już wycięte, a gdzie nowe? Może najpierw wykonać nasadzenia tam gdzie to możliwe i nie czekać do końca wycinki!

16:42, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HfdHfd

2 9

Ściąć i zalac betonem

16:44, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aaaaaa

0 0

beton jest za betonem

14:18, 01.10.2020

janośjanoś

24 6

Panie Prezydencie, Panie Starosto kończcie tą obwodnicę przez nowy most i zlikwidujcie autostradę przez centrum, a drzewa to trzeba pielęgnować od posadzenia.

16:52, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prosta rzeczProsta rzecz

36 0

Wszystkie drzewa, które wokół pnia mają asfalt i kostkę brukową albo te niskie katalpy przy Niepodległości z tymi żeliwnymi kręgami wokół pnia uschną w sposób naturalny. Drzewa na placu muszą mieć w promieniu 5 metrów dostęp do wody opadowej. Należy wg mnie powyjmować niektóre płyty i wstawić ażurową płytę aby umożliwić wodzie wsiąkanie dookoła drzewa. Prosze zauważyć na osiedlu, które drzewa usychają...Właśnie takie

16:55, 30.09.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Prosta rzeczProsta rzecz

8 0

Poza tym gdyby woda mogła wsiąkać do gruntu to byłby dużo mniejszy problem z zalewaniem ulic.

09:33, 01.10.2020

O korzeniach...O korzeniach...

5 0

Nie jest dla nikogo tajemnicą jak wygląda system korzeniowy drzewa. Mniej więcej jest taki jaki jego korona. Drzewa zabetonowane i "zakostkowane" jak np. piękne drzewo pomiędzy DK a sklepem "Weryński" płytkiego i rozległego systemu korzeniowego NIE MA gdyż na pewno usechł. Zapewne zyje dzięki temu, że kilka korzeni czerpie wodę gruntową z jakiegoś źródła ale to jest za mało dla utrzymania przy życiu całego systemu korzeniowemu, który także zapewnia stabilność drzewa.

11:29, 01.10.2020

Pytanie:Pytanie:

3 0

Czy te badania nie wykazały brak dostępu drzew do wody opadowej i braku korzeni w okolicach powierzchni pod kostką i asfaltem w promieniu kilku metrów od pnia?

19:18, 01.10.2020

Ciąć!Ciąć!

8 8

Zanim komuś się krzywda nie stanie.

17:04, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbycho2323zbycho2323

14 18

TE DRZEWA ZAGRAZAJĄ ZYCIU PRZECHODNIÓW I KIEROWCÓW.... TAKA JEST PRAWDA I POWINNY BYC NATYCHMIAST WYCIĘTE

17:05, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janośjanoś

13 4

Na autostradzie drzew brak. Albo drzewa albo autostrada? Mieszkańcy wybierają drzewa!

17:09, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sadosado

24 9

Ratujcie i leczcie te drzewa. One wymagają dobrej systematycznej pielęgnacji. Oczywiście najprościej je wyciąć! i po kłopocie

17:15, 30.09.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ObawaObawa

1 0

Obawiam się, że na ratunek dla tych drzew jest za późno :(

23:17, 30.09.2020

mielczanka1mielczanka1

1 0

Drzewa jak ludzie- potrzebują opieki i pielęgnacji a nie od razu pod topór.

14:30, 01.10.2020

555555

14 1

elegancko teraz mozna jeszcze lawki usunąć bo w lecie i tak nikt bez cienia tam nie wysiedzi. a moze to plan na przegonienie pijaczkow? bo policji nie chcialo sie ich przeganiac

17:49, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BARTINOBARTINO

24 3

WYCIĄĆ WSZYSTKIE DRZEWA, ZALAĆ CAŁOŚĆ BETONEM A NASTĘPNIE ZAGAZOWAĆ LUDZI SPALINAMI MARZENIE URZĘDNIKÓW MAGISTRATU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19:34, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonyOburzony

21 4

No bez jaj! Nie pozwólmy im na to! Co za szkodniki!

19:35, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnonimAnonim

19 1

Wyciąć najprościej,a sadzić to nie ma komu..
Więcej takich decyzji Panie prezydencie...

19:38, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec MielcaMieszkaniec Mielca

20 3

Panie Prezydencie, Panie Starosto, Panie Dyrektorze Ochrony Środowiska. Ja pytam dlaczego wycięliście setki zdrowych drzew (potężnych sosen) w pasie lasu pomiędzy ulicą Wrzosową a ulicą Partyzantów??. W jakim celu to było? Czy dla reperowania budżetu? Czy dla walki ze szkodnikami? Przecież szkodniki są wszędzie! Korniki są w lasach całego nadleśnictwa. Czy to nie jest forma zarobkowania kosztem likwidacji zielonej przyrody w naszym mieście? Zrobiliście na złość mieszkańcom Osiedla Dziubków i nie tylko. Przeczesanie tego pasa leśnego spowodowało zwiększenie hałasu na wspmnianym osiedlu. Hałas przekracza dopuszczalne normy! Dlaczego nie jest zamknięta strzelnica, która nie spełnia przepisów i norm bezpieczeństwa! Wolna amerykanka, robimy co chcemy, prawda i kto nam podskoczy?

20:02, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

cichycichy

0 0

dokładnie jak inny mieszkaniec proszę o odpowiedz stosownych władz z jakiego powodu wycięto pas lasu pomiędzy ulicą Wrzosową a Partyzantów. Czy Nadleśnictwo nie współpracuje z miastem i mieszkańcami? Nawet Rada Osiedla Dziubków nic o tym nie wiedziała. Pisano, że trzeba wyciąć drzewa blisko budynków, którym mogą zagrażać swoją wsokością, tymczasem wycięto kilkunastometrowy pas drzew pośrdoku lasu.

19:26, 07.10.2020

OliOli

19 2

Zamiast przycinac to sie wycina.Od wieeelu lat w Mielcu nie ma profesjinalni e przycinanych drzew wiec sie wycina.Zrobcie betonowe. Betonowy Miekec.Beton urzedniczy. Zatrydnicie nareszcie ludzi potrafiacych zadbac o resztki zieleni w Mielcu.Na calym podkarpaciu nie ma tak postepujacej betonozy jak w Mielcu. Litosci wolam w imieniu starych drzew dajacych cien i chlod w upaly oraz tlen .Betonowe zakute lby nikogo nie sluchaja.Nie przeprosze.

20:09, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

21 2

Niestety obecne władze miasta zapamiętam jako te , które z największą gorliwością i najlepszym skutkiem
niszczą bezmyślnie zieleń w mieście i betonują i kostkują wszystko co się da !
Idąc tym tokiem myślenia - wytnijmy wszystkie stare drzewa w mieście , bo są stare ! Czyli potem pora na park przy starostwie i drzewa na os.Lotników na przykład.

20:11, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OliOli

6 1

Eutanazja starych drzew to specjalnosc mieleckich geniuszy od zieleni. Za tymi decyzjami stoi czlowiek na ktorego glosowalismy. Zapewne gromadzkie sa to decyzje zeby przerzucac wine. Nie wiedza co to przycinka dla urody drzewa i bezpieczenstwa o ktorym tez jest mowa.

20:24, 30.09.2020

4ozonja14ozonja1

18 3

wytnijcie reszte zielonych płuc , zróbcie pustynie i życie powoli zniknie , gdzie rozum ? 😡😡😡

20:20, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość Gość

21 4

Niepodległości potrzebuje jedynie 3 zmian:
-usunięcia szpecących banerów reklamowych i migających odpustowych tablic, które frywolni przedsiębiorcy zamontowali chyba tylko po to, żeby wku**rzać ludzi, którzy mają nieszczęście mieszkać nad ich sklepami
-ujednolicenia szyldów sklepowych w ścisłym centrum, ponieważ na ten moment jedynie szpecą okolicę
-jako ostatni krok proponuję wyłączenie ulicy z ruchu kołowego i utworzenie zielonej (znaczy zadrzewionej) przestrzeni, w której mieszkańcy będą mogli wypoczywać

Poza tym jak drzewo jest chore to się robi cięcia sanitarne a nie upiernicza przy samej ziemi.

PS: czy w Mielcu funkcjonuje ktoś taki jak plastyk miejski?

20:30, 30.09.2020
Odpowiedzi:4
Odpowiedz

dziobakdziobak

3 3

1. którędy z SSE na starówkę
2. przedsiębiorcy którzy mają swoje szyldy, płacą ponad 30x większe podatki niż mieszkańcy, więc musimy ich szanować

21:35, 30.09.2020

Gość Gość

3 2

Dziobaczku, przedsiębiorcy to też mieszkańcy tego miasta, dodatkowo świadczą swoje usługi społeczności więc uważam, że szacunek powinien być obustronny. Chcę też dodać, że w dobie internetu wielka szmata z napisem fratelli czy Efez kebab (albo te koszmarki w okolicy pasażu) nie powinna mieć prawa bytu. Popatrzcie jak wyglądają starówki w Poznaniu, Wrocławiu, teraz nawet Kraków wziął się za porządki z "banerozą". A co do szyldów - wszystko można rozwiązać estetycznie, tak aby pełniło funkcje informacyjną i jednocześnie było to estetycznie spójne.
Nasza starówka jest jaka jest, więcej życia ma w sobie chyba osiedle i logicznym jest, że w pierwszej kolejności należałoby zadbać o te części miasta, w których skupia się życie codzienne większości mieszkańców.

A no i z tym fratelli to nic osobistego! Spoko restauracja, tylko ten baner ;)

22:06, 30.09.2020

dziobakdziobak

1 0

Gościu słusznie zauważyłeś brak życia na starówce to samo chcesz dla osiedla; nie ma klienta w sklepie sklep umiera

10:44, 01.10.2020

janośjanoś

4 1

Za dwa lata będzie obwodnica i trzeba już się przygotować na zamknięcie dla ruchu Al. Niepodległosci -czytaj Centrum. Tak robią mądzrzy włodarze miast.

12:23, 01.10.2020

ZenekZenek

18 3

Czy jedną z przyczyn złego stanu drzew nie jest podcinanie ich korzeni i potem zabetonowanie?

20:40, 30.09.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AbcAbc

7 1

DOKŁADNIE !!

21:29, 30.09.2020

dodo

0 0

tak właśnie jest,to jest mielecki patent na wycinkę i betonowanie a potem będą meszkańcom naliczać podatek od betonu, chociaż większość na wycinkę i beton nie wyraża zgody a poza tym nikt ich o to nie pyta.Koniec z rządami buraków, którym zieleń w mieście przeszkadza i wydaje im się że przez takie postępowanie przestają być wsiokami

23:28, 02.10.2020

ONAONA

11 3

Najpierw nasadzenia nowych drzew a po kilku latach jak się przyjmą -wycinka starych drzew.

20:43, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JackJack

14 1

Proponuję zrobienie wielkiej szubienicy przy każdym wjeździe do miasta -takiej wzorem tych na placu.
Potem postawienie sztucznych choinek na święta, zamiast ubrać jakieś ładne naturalnie rosnące świerki, na które nie ma miejsca w mieście.

20:48, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

14 1

...dlaczego do wycinki, popatrzcie jak te dzrzewa mają rosnąć, "żyć" jeżeli z każdej strony beton...? Najprościej-wyciąć.

21:28, 30.09.2020
Odpowiedzi:3
Odpowiedz

roborobo

3 2

człowieku zrozum że to jest miasto, gdzie są bloki ulice chodniki parkingi sklepy itp itd, jak ty sobie wyobrażasz gdzie ludzie w miastach mają mieszkać w lepiankach jest miasto to jest i beton roślinność jest tu dodatkiem nie odwrotnie.

09:49, 01.10.2020

Abc do roboAbc do robo

3 0

Podstawą egzystencji człowieka jest POWIETRZE, TLEN, czyli roślinność, drzewa. To Tysię zastanów co piszesz !

23:48, 01.10.2020

robo do abcrobo do abc

1 1

Człowieku jak ci na łeb spadnie taka gałąź ze spróchniałego drzewa to wtedy MOŻE się zastanowisz co się stało, ale wtedy może być za późno.

10:11, 02.10.2020

dziobakdziobak

2 12

doskonała pożywka dla korników, grzybów itp. szkodników i chorób

21:30, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LL

19 5

Takie jest właśnie piekło urzędnicze - zaniedbać drzewa (przecież same rosną), dla pewności zabetonować dookoła dla pewności, poczekać parę lat, zrobić badania (bo Panie naukowcy tak kazali) i wypier... całą zieleń. Na tym się nie zarabia tylko same problemy. A kosteczkę znajomy położy, jak to rodzinie nie damy zarobić? I tak od wielu lat kręci się kręci. Dalej głosujcie na starych komuchów przykrytych marionetką wuefisty i narzekajcie po fakcie.

21:38, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Sama prawdaSama prawda

2 1

Sama prawda

07:34, 01.10.2020

MielcokMielcok

16 3

Najlepsze w tym wszystkim jest to że te drzewa mają średnio 60 lat ....i już dla urzędników są stare ...w normalnym świecie nawet człowiek coma 60 lat nie jest stary a w tym mieście to stare są drzewa co mają 60 lat.Za to płacimy prezydentowi ponad 10 tys miesięcznie by nam to wytłumaczył i budował poidełka przykryte plandeką z napisem zapraszamy za rok ... a komentarze tutaj to takie że drzewa roznoszą choroby ..Mielec to rzeczywiście stan umysłu ...

22:00, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pipipipi

5 3

Większość komentujących przeczytała tylko nagłowek... a Ty?

22:24, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Amigor123 DdAmigor123 Dd

12 2

Jasne wytnijmy, zrobmy nowe nasadzenia, z których średnio przeżywa ok 30 % i czekajmy 50 lat aż może coś urośnie , większość z nas woli drzwa TERAZ, a nie możliwość drzewa za 50 lat...

22:33, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

0 2

jeśli sadzi się dwumetrowe sadzonki to tak jest; sadźcie sadzonki do 30cm wysokości to przeżyją wszystkie

22:56, 30.09.2020

Amigor123 DdAmigor123 Dd

17 2

Drzewa są w złym stanie...itd ,itp , pytam się a gdzie jest ten co się powinienem nimi zajmować -nie wycinać ,przez ostatnie lata, czy ktoś o nie dbał,pielęgnował, czy miasto Mielec ma takiego kogoś czy tylko pilarzy do wycinki , kto te drzewa doprowadza do takiego stanu, że nadają się do wycinki?

22:41, 30.09.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielczanka1mielczanka1

2 0

Najpierw ogołocili drzewa z konarów a teraz tylko czekają aby je całkowicie wyciąć. Żałosne :(

14:26, 01.10.2020

Amigor123 DdAmigor123 Dd

9 6

Pielęgnacja drzew w Mielcu = wycinka drzew.
Nic więcej. My potrzebujemy drzew a nie sadzonek, wiem z sadzonkami mniejszy problem niż z dorodnym drzewem..

22:48, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

roborobo

10 9

Ludzie zrozumcie że miasto to nie dżungla, roślinność każde drzewo czy krzak powinien być odpowiednio przycięty i utrzymany w takim stanie żeby nie zagrażał ludziom ani mieniu i jeżeli trzeba wyciąć to wyciąć. W lesie drzewa niech rosną jak chcą i tam człowiek powinien jak najmniej ingerować ale w mieście musi być zrobiony porządek tak w parkach jak i na osiedlowych podwórkach gdzie bawią się nasze dzieci. Nie mówię żeby wszystko wyciąć do zera, ale jak trzeba wyciąć drzewo które jest spróchniałe i zagraża to je wyciąć i posadzić coś nowego.

22:56, 30.09.2020
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

IceIce

1 0

Wystarczy zrobić park na którym jest napisane: "Nie ponosimy odpowiedzialności za wstęp".
Obecnie nie masz w Mielcu parku poza górką Cyranowską.

13:14, 01.10.2020

JusbJusb

1 0

cały czas jest mowa o ochronie i leczeniu drzew, bo po co w urzędzie wydział środowiska, taniej zatrudnić drwala

02:20, 02.10.2020

JaJa

0 0

Nie było ekspertyzy, tutaj jest
https://walbrzych.naszemiasto.pl/drzewo-zabilo-ole-w-szczawnie-zdroju-winny-urzednik-w/ar/c1-7896483

23:09, 30.09.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AaaAaa

8 7

Nareszcie. Mieszkam przy alejach i widze co sie dzieje przy wichurach i dużym wietrze, poza tym większośc z tych drzew jest chore. Najwyzsza pora ten stan uporządkować. Wyciąc drzewa, posadzic nowe ale nie z gatunków rosnacych powyzej blokow i je pielęgnoqac. podobna sytuacja jest na ul. Skłodowskiej - Curie. W pełni popieram i moi sąsiedzi również.

09:35, 01.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SUPERSUPER

8 6

W końcu ktoś pomyślał drzewa wyciąć no zagrażają uczestnikom ruchu można posadzić na ich miejsce nowe super w końcu coś pozytywnego brawo

09:57, 01.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

owenowen

12 3

Czemu w Mielcu nie ma starych drzew?, bo wszystko wycinają.
Masakra co za nieuki w tym urzędzie, o drzewa trzeba dbać, jak chore to leczyć, a nie wycinać.

10:35, 01.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie Mielcok Nie Mielcok

1 0

Do Mielcoka " ALEŚ *%#)!& i tyle wystarczy żebyś się nie obraził buźki

11:08, 01.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnkaAnka

11 1

Mieszkam przy Niepodleglosci-gdyby nie drzewa upal,kurz i halas bylby jeszcze bardziej uciazliwy.Za komuny obronilismy te drzewa-byly podobno potrzebne do kominka... I z gory informuje-nie stac mnie na zmiane mieszkania.

11:14, 01.10.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mielczanka1mielczanka1

5 0

Wszyscy mieszkańcy Al.Niepodległości powinni murem stanąć za tym aby nie wycinać drzew. Nie zazdroszczę mieszkać tam kiedy zupełnie nie będzie już tych drzew. Współczuję :(

14:24, 01.10.2020

ZenekZenek

6 1

I po wycięciu -posadzą sztuczne eko-palmy które pochodzą z recyklingu plastików sprowadzonych z Niemiec.

13:11, 01.10.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JusbJusb

2 0

plus hit z Niemiec: polski krasnal ogrodowy

02:56, 02.10.2020

wniosekwniosek

2 5

BARDZO IEBEZPIECZNE, JAK SIĘ IDZIE W ZIMIE TO AŻ TRZESZCZĄ = TE PRZY NIEPODLEGŁOŚCI NALEŻY POŚCINAĆ = PILNIE

Za nie powsadzać szpaler czegoś co urośnie na 1,5m

15:59, 01.10.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

covidekcovidek

4 0

albo kwiatek cmentarno rabatowy bratek profilaktycznie co 1,5 m
nie wymaga ochrony, jest bezwonny, wytrzymały na suszę i mrozy, a poza tym łatwo go wyrwać na wypadek zmiany koncepcji

02:52, 02.10.2020

rickiricki

9 0

Następnie pójdą drzewa przy ul.Kusocińskiego, bo zasłaniają widoki.

19:42, 01.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bo.po.co ?bo.po.co ?

9 0

ten co powiedział, że drzewa to płuca miasta na pewno był wariatem,
tlen przecież można wpompować, fiołków nasadzić i urządzić festyn z piwem,
krowy przykładowo zlikwidowano wcześniej, bo po co, skoro tyle mleka w sklepie,

02:40, 02.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielec specjalnlie zmielec specjalnlie z

5 0

Mmmm, taaak, więcej smrodu i hałasu przygłupów na motorkach i klekotach po nocach. Miasto g...no.

09:25, 02.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za nicZa nic

1 4

Całkowicie popieram wycinkę drzew chorych, stwarzających zagrożenie.

10:19, 02.10.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dodo

2 0

od wielu lat wycinka drzew w mielcu to priorytet władz zarówno PO jak i lewicy.Najechało się do Mielca wieśniaków, którzy kupili po 2, 3 samochody i parkingi im trzeba w środku miasta( nie na obrzeżach jak Bóg przykazał) wybetonować. Drzewa pod parkingi wyciąc i jeszcze dlatego ,że ptaki na nich siedzą i na ich samochody sr...ją ,A trzeba bylo zobaczyć jak grad padał jak wieśniaki pod tymi drzewami się kryły ze swoimi samochodami cha cha.Drzewa ścinane są w całym mieście i nie tylko chore,często zdrowe z samego ranka zanim ludzie do pracy wyjdą,Do sądu trzeba takie sprawy zgłaszac. Na kominki i palenie w nich przychodzi kres ,może drzew się więcej ostanie

23:21, 02.10.2020

kemotkemot

0 1

Jestem za wycinka drzew, ale juz 2 lata wczesniej powinny być nowe nasadzenia obok wycinanych drzew. W ramach retencji wodnej proponował bym obniżenie poziomu gruntu względem chodnika w miejscu tych pasów gdzie rośną drzewa . Bedzie to z korzyścią dla tych roślin i mniej wody będzie trafiać do kanalizacji oraz mniej zalanych ulic

10:36, 02.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kazyny.Kazyny.

4 0

Teraz wyplewicie drzewa a później ludzi tak.Racja w tym co mówią Mielec to betonowa wieś.Same matoły

19:46, 02.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rickiricki

2 0

Powycinać wszystkie drzewa, bo MOnitoring blokowy-balkonowo-zafirankowy ma utrudnione działanie .🤣

11:26, 03.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XaweryXawery

1 0

Pytanie czy zostaną posadzone NOWE czy wylany BETON

13:48, 03.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozumRozum

1 2

Mam pytanie jeżeli stare drzewo zagraża bezpieczeństwu to zostawić je ? Czy usunąć? a w jego miejsce posadzić nowe a nawet 2 zieleń jest potrzebna . Do kogo mielibyście żal gdyby konar spadł na was albo dziecko

18:04, 03.10.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FerdynandFerdynand

1 0

Przeczytaj komentarz Celiny!!!

07:31, 04.10.2020

najnaj

1 0

Są jeszcze topole przy ulicy Jagiellończyka Panie Prezydencie należy wyciąć jak najszybciej.Natomiast drzewa przy Niepodległości zostawcie spokoju.

19:25, 03.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XYZXYZ

2 0

wyciąć i ugotować tych ludzi w blokach
co za *%#)!& pomysł, co za chory świat, brak słów, brak słów - nad norkami płaczą błazny a ludzi w blokach chcą ugotować, co to jest- to jest chore, gdzie my żyjemy?

21:41, 03.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

elfordelford

3 0

Jestem mieszkańcem al. Niepodległości od 5 lat i nikt mnie nie pytał o zdanie, więc niech nie kłamią że ktoś robił ankietę czy badania. Nikt żadnych badań nie robił.

23:12, 03.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CelinaCelina

1 1

Naucz się języka polskiego!!!

07:28, 04.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefekStefek

1 0

Jako przedstawiciel starszego pokolenia mieszkańcow zdecydowanie sprzeciwiam się ustawicznemu ogałacaniu miasta z drzewostanu. Wedlug zapewnień obecnego Prezydenta z okresu kampanii prezydenckiej w mieście miały powstawać nowe, male enklawy zieleni . Dzieje się akurat odwrotnie - trzebi się wszystko co popadnie , a przecież wiadomo, że w mieście nie ma nawet parku z prawdziwego zdarzenia. Czy nie wiadomo bylo wcześniej ,ze wszystkie drzewa , tak jak i inne istoty się starzeją, czy chorują . Dlaczego wczesniej nie posadzono przy Al. Niepodległości , pomiędzy obecnymi drzewami jakichś prawdziwych , dajacych cień w upalne dni drzew ? A teraz planuje się posadzenie jakichś kurdupli , a nie drzew. Aleje Niepodległości stanowią ciąg handlowy . Mieszkancy, w tym starsi, niezmotoryzowani mieszkancy dokonują tutaj zakupów i obladowani siatkami wracaja latem, w upale do swoich domów.
Czy tego nikt z bezmyślnych urzędasów nie rozumie ? Dlaczego wazni dla miasta są jedynie ci zmotoryzowani i młodzi ? Wszyscy placimy podatki i żądamy szacunku dla naszych praw i potrzeb. A zielen i możliwośc wypoczynku w cieniu drzew to jedna z głównych potrzeb . A nie betonowa przestrzeń , jaka tworzy się na potęgę w Mielcu. Panie Prezydencie , tworzenie oaz zieleni Pan obiecywał mieszkańcom , a nie beton. Proszę sobie to przypomnieć, bo Pana z obietnic rozliczymy. Nie rzuca się słów na wiatr !!

21:49, 04.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie wycinać starych nie wycinać starych

0 1

Mają się przewracają na łeb ich miłośnikom ??

09:27, 05.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JarekJarek

1 0

Odnoszę wrażenie ,ze w naszym mieście urzędnicy nie potrafią myśleć i rzeczowo działać. O drzewostan należy dbać, fachowo podcinać. A, u nas wpuszcza się stado drwali , po jakimś jednodniowym kursie ,co nie znają zasad podcinania drzew, a póżniej narzekania niedouczonych urzędników i innych , którzy by najchętniej z miasta uczynili pustynie, a sami wsadzili siedzenie do swoich landar i wyjechali na łono natury lub do rodziny na wieś. Bo Mielec to przecież glównie ludzie pochodzący ze wsi. Inna sprawa związana z zagospodarowaniem terenu w mieście. W obszarze za biblioteką miejską , pomiędzy ulicami Solskiego i Kusocińskiego miał powstać teren zielony , z drzewami ,z laweczkami dla mieszkańców. Powstało nie wiadomo co -ni to teren sportowy , ni to parkingi. Nie wiadomo po co boisko do piłki plażowej . To dobre nad Wisłoką, a nie w centrum miasta. Kto się będzie taplał w piachu , skoro nie ma gdzie się umyć po "meczu ". Nikt z tego boiska nie korzysta . Należałoby w tym miejscu utworzyć coś innego, przydatnego dla większej rzeszy mieszkańców., posadzić w pobliżu większą liczbę drzewek. Dlaczego nasiłę się wszystko betonuje w tym mieście . Pozbawia miasto zieleni . Nikt nie będzie odpoczywał w letnie dni w żarze lejącym się z nieba . Najlepszy przykład to otoczenie " Górki Cyranowskiej ", przy sztucznym strumyku . Szkoda po prostu pieniędzy na tak nieprzemyślane inwestycje. Kto odpoczywa na tych ławkach usytuowanych na terenach w pełnym , letnim słońcu ? Gromadzą się tam tylko huligani i kibole. Czy o to chodziło urzednikom?

22:11, 05.10.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%