Zamknij

Od dzisiaj zmiany w starostwie. Co i jak załatwisz?

06:39, 25.05.2020 K.S Aktualizacja: 12:15, 25.05.2020
Skomentuj

Od 25 maja 2020 roku do odwołania w Starostwie Powiatowym w Mielcu bezpośrednia obsługa interesantów odbywać się będzie w trybie szczególnym, w systemie ograniczonej dostępności. Co to oznacza? Urząd łagodzi restrykcje w obsłudze. Nie oznacza to jednak, że jego funkcjonowanie w pełni wraca do normy.

System ograniczonej dostępności dla interesantów wydziałów/biur/samodzielnych stanowisk pracy w budynku Starostwa Powiatowego w Mielcu przy ul Wyspiańskiego oznacza pracę w godzinach urzędowania, w sprawach pilnych i wymagających obecności w urzędzie – to wszystko można załatwić przy zachowaniu odpowiednich odległości i minimalnym kontakcie z innymi interesantami.

Wszyscy interesanci zobowiązani są poruszać się w urzędzie w maseczkach ochronnych lub innym nakryciu ust i nosa oraz zachować bezpieczną odległość od innych osób. Dodatkowo w urzędzie obowiązuje dezynfekcja rąk – czytamy w komunikacie wydanym przez Starostwo Powiatowe w Mielcu.

Interesanci będą wpuszczani do urzędu pojedynczo, zgodnie z kolejnością przed wejściem. Zasadą będzie obsługa jednego interesanta na każdym ze stanowisk obsługi. Zasada ta nie będzie obowiązywać osób, które ze względu na stan zdrowia nie są w stanie załatwić swoich spraw samodzielnie.
Warunkiem wejścia do urzędu będzie otrzymanie od pracownika ochrony plakietki odpowiadającej danemu stanowisku obsługi, którą po załatwieniu sprawy należy zwrócić.

Co jeszcze można załatwić w urzędzie?

- wnioski i podania, jeżeli nie jest wymagane potwierdzenie złożenia dokumentu - Portiernia główne wejście do budynku,

- wnioski i podania wymagające potwierdzenia w Kancelarii pok. nr 8 (parter),

- sprawy z zakresu:
Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru - pok. nr 2 (parter);
Rzecznika Konsumentów - pok. nr 3 (parter);
Wydziału Architektury i Budownictwa - pok. nr 5 (pater);
obsługa geodetów – obsługa zgłoszeń prac geodezyjnych - pok. 111 (I piętro);
Wydziału Ochrony Środowiska - pok. nr 215 (II piętro);
Wydziału Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami -pok. Nr 317 (III piętro).
      
Mając na uwadze obowiązek zachowania większego reżimu sanitarnego w związku z zagrożeniem zachorowania na koronawirus, a także zachowanie ciągłości pracy urzędu Starostwa Powiatowego w Mielcu, urzędnicy proszą o rozważenie czy konieczne jest osobiste stawienie się w urzędzie, celem załatwienia spraw. W pierwszej kolejności zalecają z kolei kontakt telefoniczny, listowny, e-mailowy oraz poprzez ePUAP.

Numery telefonów do wszystkich komórek organizacyjnych starostwa znajdują się na stronie powiatu w zakładce Kontakt. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku dostępności druków do wypełnienia – sporo z nich znajdziemy w zakładce Dla mieszkańców. Praktyka z ostatnich tygodni pokazuje, iż zdecydowana większość spraw może zostać załatwiona w taki właśnie sposób.

Wraca też Nadzór Budowlany 

Warto też dodać, że Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Mielcu, mający siedzibę w budynku Starostwa Powiatowego w Mielcu przy ul. Wyspiańskiego 6 przywraca od 25.05.2020 r. bezpośrednią obsługę klienta we wszystkich sprawach z zakresu swojej działalności i zachowaniem obowiązujących reżimów sanitarnych. Obsługa klientów będzie odbywać się w pokoju 222.

Zostaje podtrzymany wymóg wcześniejszego uzgodnienia terminu załatwienia sprawy w urzędzie za pośrednictwem telefonu lub e-maila 17 788-62-00 lub 17 780-05-63 [email protected]. Urzędnicy zachęcają do załatwiania swoich spraw bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie korzystając z możliwości innych kanałów komunikacji takich jak: telefon, e-mail, ePUAP, poczta tradycyjna.

Co z Wydziałem Komunikacji?

Obsługa osób w Wydziale Komunikacji odbywa się w następujący sposób:
1. Poprzez system rezerwacji internetowej: 
http://www.kolejka.powiat-mielecki.pl/
2. Poprzez system rezerwacji telefonicznej:
• Rejestracja pojazdów, 
Telefon nr: 17 78 00 424
• Wyrejestrowanie pojazdów i zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu:
Telefon nr: 17 78 00 426
• Odbiór stałych dowodów rejestracyjnych, wymiana dowodu rejestracyjnego, gaz, hak, dopisanie współwłaściciela:
Telefon nr: 17 78 00 447
• Sprawy dotyczące praw jazdy:
Telefon nr: 17 78 00 429;   17 78 00 430
3. Bezpośrednio w Wydziale Komunikacji na stanowisku obsługi Klienta.

W celu ograniczenia liczby osób oczekujących na załatwienie sprawy w Wydziale Komunikacji prosimy o zgłaszanie się do wydziału na 5–10 minut przed umówioną godziną oraz oczekiwanie na wywołanie.

Interesanci Wydziału Komunikacji proszeni są, po wywołaniu, o wejście do poczekalni Wydziału oraz oczekiwanie na podejście do stanowiska obsługi Klienta wskazanego przez  pracownika.

W poczekalni Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Mielcu może przebywać maksymalnie 6 osób oczekujących na załatwienie sprawy (1 osoba na 10 m2).

Czynności związane ze zgłaszaniem zbycia pojazdu oraz nabycia pojazdu bez dokonywania jego rejestracji można dokonywać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP, listownie tradycyjną pocztą lub złożenie dokumentów w Biurze podawczym.

Osoby zgłaszające się do Wydziału Komunikacji powinny być wyposażone w maseczki ochronne zasłaniające usta i nos lub przyłbice.
Ponadto zaleca się, aby przy wejściu do Wydziału zdezynfekować dłonie za pomocą płynu dezynfekującego z dozownika umieszczonego w korytarzu.

Przyjmowana jest płatność za realizację usługi w Wydziale Komunikacji gotówką, kartą płatniczą lub kartą kredytową w wpłatomatach znajdujących się na korytarzu lub za pomocą terminalu na stanowisku obsługi Klienta.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(9)

J.K.J.K.

6 5

A może jeszcze rezerwacja z podpisem od Pana Boga. 08:47, 25.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

,,,,,,

8 9

Petenci przed instytucjami mogą stać w kolejce, ich bezpieczeństwo nie jest ważne , szkoda jeszcze że portier nie mierzy temperatury każdemu petentowi. Czy ktoś pomyslal że pracownicy instytucji petentów też moga zarażać przecież nie siedzą zamknięci pod kloszem w domu po pracy, też robią zakupy etc.. i mogą przechodzić bezobjawowo chorobę i zarażać petentów. Urzędasy prze, dwa miesiące siedzieli w domu a na strefie pracownicy biurowi i produkcyjni pracowali w firmach i żyją to czym się różni od innych pracowników urzędas jak za nasze podatki grzeje stołek a przez dwa m.ce grzeje fotel i kapcie w domu 08:56, 25.05.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mm

3 1

Jacy urzędasy siedzieli przez 2 miesiące w domu? Wszyscy normalnie pracują. 11:38, 25.05.2020


,,,,,,

1 0

Do m dobry dowcip urzędasy i praca nawet nie wiedzą co to słowo znaczy. 7godz.plotkowania a reszta przerwa na posiłek 16:43, 25.05.2020


QWERTYQWERTY

8 0

Działalność Wydziału Komunikacji może na stałe pozostać w takiej formie jak obecnie czyli pozostawianie dokumentów w kopercie i kontakt telefoniczny lub przez internet bez potrzeby wchodzenia nawet do urzędu. Przecierz to takie proste jedna osoba weryfikuje wstępnie dokumenty i nie ma potrzeby szwendać się denerwować i oglądać miny urzędnika. 10:50, 25.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASpASp

8 0

Wydział komunikacji obecnie sprawniej działa niż przed wirusem. A wszystko robi tam ochroniarz , pewnie za 10 zł na godzinę . On donosi odnosi i wszystko wie. A namaszczeni siedzą bezpiecznie w biurach. 13:06, 25.05.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AguniaAgunia

0 0

Ten ochroniarz to super gość, grzeczny, pomocny itp. Kultury urzędnicy powinni uczyć się od niego. 16:13, 26.05.2020


eloelo

8 0

W starostwie dopiero będą zmiany prawda panie Andrzeju? Czas najwyższy tam na zmiany 13:57, 25.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoraKora

6 0

A na papieroska z urzędnikami w czasie pracy obok windy na Wyspiańskiego można liczyć? Chętnie zrobię sobie zdjęcie i wyslę do wojewody, jak pracuja urzędnicy w starostwie. 17:09, 25.05.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%