Zamknij

Co jest ważne w optymalizacji treści pod SEO mobile?

19:23, 12.07.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 19:24, 12.07.2020

Komputery stacjonarne są już niemal archaicznymi sposobami korzystania z internetu, które pozostały w użytku w urzędach i szkołach, a coraz rzadziej w domowym zaciszu. Powoli znaczenie tracą także laptopy - być może wkrótce także będą one przeznaczone jedynie do pracy biurowej, a całość codziennej aktywności w internecie przeniesiemy na smartfony i tablety. Użytkownicy urządzeń mobilnych to internauci rosnący w liczbie i w siłę. Dlatego też optymalizacja stron internetowych pod SEO mobile staje się coraz istotniejsza.

Czym jest SEO mobile?

SEO mobile to - jak nietrudno się domyślić, znając podstawowe pojęcia z zakresu marketingu internetowego - optymalizacja strony internetowej pod urządzenia mobile takie jak smartfomy i tablety. Ma ona wspomóc użytkowników w korzystaniu z danej witryny właśnie na tego typu sprzętach. Różni się ona nieco od SEO na urządzenia stacjonarne i warto być świadomym tych różnic.

Co składa się na SEO mobile?

Na optymalizację strony internetowej pod urządzenia mobilne, czyli mobile SEO, składa się szereg czynności. Można wśród nich wymienić takie kwestie jak: dopasowanie wyglądu strony pod smartfony i tablety (wielkość okien, ikon i treści, zapewnienie wygody wyszukiwania informacji, ogólna estetyka), prace nad optymalizacją szybkości ładowania (strona internetowa stworzona tylko z myślą o korzystaniu z niej na komputerze może nie ładować się tak sprawnie na smartfonie) czy korygowanie struktury (zadbanie, by wszystko było odpowiednio klarowne, widoczne i wygodne dla użytkownika korzystającego ze smartfona lub tabletu).

Jak praktycznie przebiega optymalizacja witryny internetowej pod urządzenia mobilne?

W tej części artykuły przytaczamy kilka przykładowych zabiegów z zakresu optymalizacji strony internetowej pod urządzenia mobilne, jakie najczęściej należy wykonać. Trzeba m.in. zadbać, by użytkownik w wersji mobilnej uzyskał te same korzyści z odwiedzenia danej witryny co osoba, wchodząca na nią z komputera. Użytkownik powinien bez problemu móc wejść na wszystkie podstrony i przechodzić między nimi. Trzeba także zadbać o treści na stronie - by na mniejszym ekranie były rozmieszczone w sposób estetyczny i klarowny, a nie sprawiały wrażenia bałaganu. Rozmiar ekranu na telefonie lub tablecie trzeba mieć także na uwadze optymalizując title, meta description i URL - zwykle bowiem mieści się na urządzeniach mobilnych mniej znaków. Odnosząc się jeszcze do treści - konieczne jest zadbanie nie tylko jej długość, ale i wielkość zastosowanych czcionek. Przy urządzeniach mobilnych konieczna może być rezygnacja z niektórych elementów strony internetowej, jak na przykład okienek pop up - na smartfonach i tabletach bywają one trudne do obsługi, w szczególności, gdy zajmują cały ekran. Użytkownik nie mogąc zamknąć okienka pop up na swoim telefonie najpewniej w ogóle opuści witrynę. Na urządzeniach mobilnych w szczególny sposób powinno się także zadbać o prędkość ładowania się strony - niektórzy wskazują, że użytkownicy internetu na smartfonach są bardziej niecierpliwi w oczekiwaniu na załadowanie się strony i mają większe wymagania co do szybkości tego procesu. Zabiegami wspomagającymi szybkość ładowania się witryny może być na przykład kompresja grafik i filmów. W wersji mobilnej strony internetowej jeszcze większe znaczenie dla treści będą miały pogrubienia najważniejszych informacji i nagłówki - użytkownicy bowiem często jedynie skanują wzrokiem witrynę, a zatem jeszcze bardziej niż użytkownicy "komputerowi" potrzebują czegoś, na czym "zawieszą oko" i co ich zainteresuje, skłaniając dłuższej wizyty na stronie internetowej.

Dlaczego SEO mobile jest tak ważne?

Można wymienić szereg argumentów na istotność SEO mobile dla właściciela danej witryny internetowej. Pierwszy z nich to standardowy argument za SEO w ogóle - lepiej dopracowana pod kątem korzystania z urządzeń mobilnych strona internetowa jest lepiej wypozycjonowania https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie/ i łatwiejsza do znalezienia przez internautę. Tym samym korzystając z SEO mobile zapewniamy sobie większy ruch na stronie. Po drugie - użytkownicy, którzy na smartfonach spotykają się z niedostosowaniem struktury i treści danej witryny do ich urządzeń, szybciej będą taką stronę internetową zamykali, a zatem zmniejsza się szansa na to, że na przykład kupią coś w sklepie internetowym, udostępnią artykuł z danego serwisu internetowego lub powrócą na tę witrynę w przyszłości. Nie korzystając z SEO mobile zatem potencjalnie traci się klientów korzystających z urządzeń mobilnych. Ponadto dla wielu osób korzystanie z internetu na smartfonie to nadal pewne wyzwanie - jeśli nie wspomożemy tych osób w poruszaniu się i wygodnym korzystaniu z naszej strony internetowej na urządzeniu mobilnym, skorzysta ona z oferty konkurencji, która o takie osoby bardzie dba. Przede wszystkim jednak pozycjonowanie na urządzenia mobilne jest ważne, gdyż korzysta z nich do przeglądania witryn internetowych coraz więcej osób - żadna strona czy sklep internetowy, chcący osiągnąć sukces na rynku, nie może lekceważyć tego trendu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%