Zamknij

Czym są billboardy reklamowe i jakie mamy rodzaje?

17:49, 21.03.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 17:50, 21.03.2020

Billboard jest nośnikiem reklamy zewnętrznej, której zaletą jest możliwość dotarcia do niezliczonej liczby odbiorców. Widoczne są one szczególnie w centrach miast, właściwie na każdym kroku. To prosta i widoczna z daleka forma przekazu. Reklama zewnętrzna jest dziś jedną z najpopularniejszych narzędzi marketingu. Billboard powinien pokazywać informacje tak, aby zachęcić potencjalnych odbiorców do zakupu produktów lub skorzystania z usług przedsiębiorstwa. 

Billboardy reklamowe klasyfikujemy według kilku kategorii. Na podstawie sposobu montażu wyróżniamy billboardy statyczne, przestawne i ścienne. Pierwsze z nich prezentowane na specjalnej tablicy, trwale związane z gruntem poprzez zabetonowanie w ziemi lub konstrukcję opartą na słupach. Drugie nie są na stałe połączone z gruntem, lecz przymocowane kamiennymi obciążnikami, dzięki czemu można zmieniać ich położenie. Reklama ścienna wykonana jest z metalowych paneli, przymocowanych do ściany uchwytami. Całość wykończona zostaje ozdobną ramą. Ze względu na oświetlenie billboardy dzielimy na nieoświetlone plakaty wielkoformatowe, reklamy oświetlone tradycyjnym światłem, podświetlane świetlówką lub listwą LED oraz najczęściej stosowane tablice LED, wyposażone w elektroniczny ekran. Ze względu na układ tablicy wyróżniamy reklamy jednostronne i dwustronne z równolegle ustawionymi ekranami. 

Aby billboard spełniał swoje funkcje, musi być spójny i przejrzysty. Treści umieszczone na reklamie powinny być duże, aby można je przeczytać z daleka. Przekaz powinien być perswazyjny, co oznacza, że baner ma nakłonić potencjalnego klienta do zakupu przy pomocy odpowiedniej grafiki. Doskonale sprawdzą się krótkie, zwięzłe hasła, które nakłaniają oglądacza do działania. Często stosuje się pytania, które wzbudzają emocje, zmuszają czytelnika do myślenia i udzielenia odpowiedzi. Istotne jest miejsce umieszczenia reklamy, ponieważ skuteczna lokalizacja gwarantuje większą liczbę potencjalnych odbiorców. Do najlepszych punktów należą centra miast, zatłoczone ulice i galerie handlowe.

Artykuł przygotowany przez https://www.znajdzreklame.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%