Zamknij

Czytelnik: wielka instalacja do przeróbki odpadów w Krono! Zakład wyjaśnia!

17:25, 16.10.2019 P.C Aktualizacja: 17:26, 16.10.2019
Skomentuj

Mielczanie alarmują naszą redakcję, że na terenie mieleckiego zakładu Kronospan powstaje nowa, potężna instalacja do przetwarzania odpadów.

Inwestycja ma być realizowana od dłuższego czasu i rzekomo pozwoli firmie na przetwarzanie znacznie większej ilości odpadów. To informacja od czytelników. Zapytaliśmy zakład Kronospan o tę sprawę. Publikujemy nasze pytania i odpowiedzi przekazane przez firmę.

- Czy prawdą jest, że na terenie Państwa zakładu w Mielcu powstaje nowa instalacje do recyclingu / przetwarzania odpadów?  
- Powstaje instalacja do sortowania zrębki drzewnej, która ma zastąpić instalację, zlokalizowaną przy granicy działki Kronospan od strony ulicy Sołtyka. Nowa instalacja jest zlokalizowana w głębi zakładu i zostanie wybudowana w technologii hermetycznej i bezemisyjnej (nie będzie żadnej emisji do powietrza). W nowej instalacji zastosowano cały szereg rozwiązań eliminujących i ograniczających emisję hałasu (obudowy dźwiękochłonne). Zastosowano w niej także szereg rozwiązań maksymalnie eliminujących emisję niezorganizowaną m.in. poprzez budowę zamkniętych magazynów składowania surowca (m.in. silosy). Oznacza to także, że w przyszłości wyłączony zostanie kolejny emitor. Emitor z aktualnie pracującej instalacji. Działania te dodatkowo ograniczą wpływ produkcji zakładu Kronospan na otoczenie.

-   Jakie odpady będą przetwarzane w tej instalacji, w jaki sposób będą przetwarzane?
-   Tak jak do tej pory, recykling jest, był i będzie przetwarzany w taki sam sposób czyli rozdrabnianie i oczyszczanie, a następnie frakcjonowanie poprzez instalacje do sortowania. Drewno recyklingowe, które wykorzystujemy do produkcji płyt drewnopochodnych, to drewno poużytkowe, czyli np. szpule kablowe, palety, drewniane opakowania itp. Ustawy o odpadach definiuje co jest, a co nie jest odpadem. Żeby kupić drewno poużytkowe, podobnie jak to kupowane w Lasach Państwowych, musimy spełnić wymagane normy i wykazać się certyfikatami. Każdy z naszych certyfikatów - FSC (Forest Stewardship Council®), PEFC - gwarantuje że zachowujemy najwyższe, światowe standardy, podczas pozyskania, przetworzenia i dostarczenie materiału do produkcji.

-   Jaka będzie wydajność tej instalacji?
-    Wydajność nowej instalacji zapewni możliwość wyłączenia z eksploatacji aktualnie pracującej instalacji do frakcjonowania zrębki drzewnej, która jest zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy Sołtyka.

-  W jaki sposób odpady do przetworzenia będą dostarczane do zakładu?
-  Drewno recyklingowe do przetworzenia jest i będzie dostarczane w taki sam sposób jak dotychczas czyli przy wykorzystaniu transportu drogowego i kolejowego.

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(66)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Szczerbaty Szczerbaty

7 10

A ty wieśniaku skąd jesteś? 19:51, 16.10.2019


reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Kronobyl v.2.0Kronobyl v.2.0

58 10

Przygotujcie się na nową wersję kronobylanie. Nowa jakość oparów pary wodnej wprost ze szrotu zwozonego z całej Europy wprost do byłego miasta Mielca i Waszych płuc i krwiobiegu...
Kto nie wierzył że tak będzie to może wreszcie przejrzy na oczy w końcu....
Kronobyl to stan umysłu 18:00, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ssssssss

76 6

Zamiast się zwijać to się rozwija panie PREZYDENCIE 18:03, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:/:/

46 9

Władzio pozwolił w 2015r to i teraz już na pewno wszystko jest klepnięte. Tylko niech nie zapomni przejść się z koleżkami w marszu jak ostatnio. 18:09, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HappyEndHappyEnd

49 7

Zróbcie wszystkim przysługę i po prostu się zwińcie, wyjedzcie, wyleccie - metodę pożegnalnego transportu pozwolimy wam wybrać. Żegnamy Was i obiecujemy że nie będziemy tęsknić. 18:48, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HjlHjl

47 11

Nie od parady mąż ,,księżniczki,, chodzi razem na trybuny z super wiśnią. Jak widać zgoda buduje. Hehe durne te mielczany, że lewaka wybrali. 19:08, 16.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

max max

15 14

nie on podpisał zgodę na działalność truciciela tylko pisior 19:48, 16.10.2019


UTWS UTWS

4 3

Brawo za łączenie faktów w logiczną całość Watsonie spostrzegawczość godna mistrza teorii spiskowej 20:30, 16.10.2019


UTWSUTWS

6 10

Rozpracowałeś układ , zaraportuj swojemu prezesowi , królowi podkarpacia dostaniesz nagrodę w postaci 500 + 20:34, 16.10.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WulkanizatorWulkanizator

5 3

Co się czepiasz opon? Opony są ekologiczne jak i węgiel czy tez inny palony plastik. To zapach suszonej sosny jest najbardziej trujący. 20:29, 16.10.2019


RXRX

37 14

Jest rok 2020 - treść artykułu na hej.mielec : Firma Kronospan wystąpiła o zezwolenie na uwalnianie do atmosfery cząstek emitujących promieniowanie radioaktywne - poziom promieniowania ma być nieco niższy od występującego na obrzeżach zamkniętej strefy wokół elektrowni w Czarnobylu. Kronospan zapewnia, że nie ma zagrożenia dla zdrowia mieszkańców... 19:27, 16.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JanekJanek

6 1

A miesiąc pózniej ::Maraszałek woj .Podkarpackiego wydał zezwolenie ....bo nie miał możliwosci? by sie sprzeciwić.... 18:36, 17.10.2019


mmmm

36 9

To po to te tory budują przecież za dworce i perony nikt się nie bierze . 19:45, 16.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Chłopie/babo !Chłopie/babo !

23 11

A Ty myślałeś że chodzi o reaktywację transportu kolejowego-PASAŻERSKIEGO ?? Przejrzyj na oczy. Chodziło i chodzi tylko i wyłącznie o to żeby transporty z całej europy mogły koleją zwozić szit poużytkowy do Mielca. Żadne pendolino nie będzie jechało przeszło godzinę z Dębicy do Mielca. Stąd ta modernizacja lini kolejowej - nic więcej tędy nie będzie jeździło. No może poza Władziem który dal lansu raz w roku się przejedzie specjalnie podstawiony pindolinem. No tak to wygląda niestety ale większość ludzi myśli że to jest dla ludzi robione... przejrzeć na oczy ! Natychmiast ! 19:51, 16.10.2019


MieleckiMielecki

33 23

Nic nie robią, źle. Jak robią aby było lepiej też źle. 19:57, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EkologEkolog

23 16

Jeśli chcą spożytkować drewno to trzeba popierać. Jak ludzie nie mają co z tym zrobić to jak znalazł. Po co do lasu po nowe sosny jechać? Jestem za. 20:29, 16.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieleckiMielecki

6 0

Tylko nie sosna! Sosna truje! Węgla im dać, węgla, tylko węgiel jest eko, każdy mielecki ekolog ci to przyzna. Natomiast dlaczego ten dymek taki mały? Czyżby wystraszyli się drona i wyłączyli produkcje? 20:41, 16.10.2019


LeśniczyLeśniczy

17 13

Unia mocno popiera takie rozwiązania, żeby ponownie wykorzystywać surowce. Dużo lepsze to rozwiązanie niż składowanie odpadów gdzieś tam a po kilku latach podpalenie co w tamtym roku w Polsce było częstym zjawiskiem. 21:39, 16.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

uu

6 2

popiera wywożenie trujących odpadów z swoich krajów - niech innych trują. A i niech jeszcze inni im płacą za emisje CO2 przy paleniu ich śmieci. 09:34, 17.10.2019


ktosktos

18 8

zgadzam się z poprzednikami , dlatego mądry człowiek zrozumie ,ze odpady to są zrzyny , trociny, zrebka itp ale *%#)!& dalej myśli ze odpady to są smiecie które wyrzuca do kosza i można pokazywać , tłumaczyć i tak lepiej wie, 21:50, 16.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

32 11

...ludzie, mielczanie pozbądźmy się w koňcu truciciela . Zróbmy spis i złóżmy do sądu wniosek z pozwem zbiorowym. 21:59, 16.10.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

CBA CBA

8 12

A ile ci płaci konkurencja Krono za te wpisy? Bo to że niektórzy działacze „ekologiczni” w Mielcu dostają kasę za walkę z Krono to wiadomo nie od dziś. 07:02, 17.10.2019


mielczankaVmielczankaV

13 6

Nareszcie cos madrego!!!!!(Podpisuje sie z cala moja rodzina!) Mozna przeciez zaczac od zrobienia referendum w Mielcu - tytul "Kto jest za zlikwidowaniem zakladu Kronospan w Mielcu-wystarczajaca ilosc powodow i to udowodnionych"! A to co wypuszczaja z kominow teraz (mniej widoczne i bezzapachowe jest grozniejsze dla naszego zdrowia! 07:37, 17.10.2019


Czarna MagiaCzarna Magia

4 12

Do mielczankaV
Tak, tak przedtem było źle, a teraz jest jeszcze gorzej, bo nie czuć, bo nie widać, bo bezbarwne i nie wiemy gdzie uciekać - a tak na poważnie zalecałbym wizytę u specjalisty od mózgu. 08:58, 17.10.2019


Likwidacja strefyLikwidacja strefy

9 7

Najlepiej zrobić referendum na zlikwidowanie wszystkich zakładów co emitują do atmosfery różne związki (większość)... a na końcu zostaną same hurtownie. W przyszłości może jakieś wody termalne i będzie Mielec-zdrój. 09:14, 17.10.2019


AbcAbc

6 1

Do CBA nikt mi nic nie płaci .ie jestem żadnym ;działaczem. Jestem Mielczaninem od wielu, wielu lat, a pieniądze to mam w .... Najważniejsze jest zdrowie dzieci, dorosłych , czyste powietrze to gwarancja konstytucyjna i mamy prawo do świeżego powietrza. Tylko pozew zbiorowy i żądanie odszkodowania dla wszystkich którzy czują się zatruwani oraz likwidacji firmy. To jedyne wyjście. Oczywiście trzeba się liczyć z tym, że sprawy sądowe będą długie, ale trzeba wnioskować o przeniesienie do sądów poza ten region wraz z wynikami pomiarów zanieczyszczenia i sprawa będzie wygrana. Tylko taka droga do celu. 21:01, 17.10.2019


Do ABCDo ABC

3 3

To gdzie byłeś wczoraj, jak wokół Górki Cyranowskiej były kłęby dymu i smrodu ze spalania węgla i Bóg raczy wiedzieć czego jeszcze, gdzie byłeś, aby walczyć o czyste powietrze na tych wszystkich osiedlach domków jednorodzinnych, rozumiem, że to ci nie przeszkadza, że to jest czysta ekologia - hipokryci 08:25, 18.10.2019


MM

24 8

Tego miasta nic już nie uratuje. Będziemy żyć w tym koksyczno chemicznym mieście a klepsydry będziemy mijać na betonowych grzybkach częściej. Bedzie ich więcej. UM jest ospały leniwy i nic nie może. To urząd, który na to wszystko pozwala. Mielczanie... kto może niech stąd wyjeżdża a młodzi niech tu nie wracają.
Krono bedzie truć nadal bo ma macki wszędzie. To jest oślizgła ośmiornica.
06:15, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do MDo M

10 2

I właśnie dlatego ludzie tak walą do Mielca że w kolejnych artykułach żalisz się jaki to drogi wynajem kawalerki w Mielcu i jak trudno znaleść mieszkanie w dobrej cenie. 07:04, 17.10.2019


voltvolt

11 3

Ciekawe dlaczego Krono pominęło pytanie o wydajność odpowiadając jak polityk w TV. 07:40, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

^^^^^^

18 2

Widać kto rządzi w Mielcu.
Politycy i urzędnicy przychodzą, odchodzą. A od 20 lat dyrygent jest jeden. 08:33, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RacjaRacja

6 3

Trafiony! po raz enty, ale dryfuje. Przez te 20 lat doszedł do dużej wprawy jak za pieniądze podatników można kupować głosy w wyborach. 10:15, 17.10.2019


ee

7 3

Czytając ich odpowiedzi to nic się nie zmieni, dalej tam będzie łąka, zajączki będą biegać, można kwiatki wąchać - jak do tej pory. A patrząc realnie - to jest straszne. 09:27, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

321321

7 8

Zamieszczacie materiał sponsorowany przez Krono i udajecie niezależne dziennikarstwo? Co to za pytania? 09:29, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TurystaTurysta

11 12

Mielczanie zlikwidujcie całą strefę przemysłową, po co wam przemysł, widzę taki potencjał zabytków w Mielcu, widzę te parki i trasy wycieczkowe, te pejzaże górskie, te jeziora, że my turyści będziemy walić drzwiami i oknami do tego cudownego miejsca wypoczynku, a wy dostatnio będziecie żyć dostatnio z usług hotelarskich, restauracyjnych i nareszcie wszyscy będą szczęśliwi. 09:34, 17.10.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

ee

3 4

a teraz na strefę przyjeżdżacie zwiedzać? 09:38, 17.10.2019


AbcAbc

6 6

Przynajmniej zdrowsi będziemy, a to NAJWAŻNIEJSZE! 09:54, 17.10.2019


TurystaTurysta

3 4

Tak, przyjeżdżam robić znakomite interesy z profesjonalnymi osobami pracującymi na strefie, które rozwijają biznes w Mielcu, aż miło patrzeć. 13:52, 17.10.2019


JanekJanek

8 3

Powiem Ci Turysto...zapewnie z kolbuszowej....to kilkaset osób co procuje w krono jak zniknie ich firma znajdą bez problemu prace i strefa przemysłowa sie ucieszy z nowych pracownikó ów.Krono to nie gigant co całe miasto zatrudnia by muisiało nim życ. 18:30, 17.10.2019


Do JanekDo Janek

3 3

Tak ucieszy się płacąc minimalna krajowa. Mniej pracodawców to mniejsze zarobki, a prawda jest taka że Krono płaci dwa razy więcej niż reszta strefy. 19:09, 17.10.2019


JanekJanek

2 0

Myslisz sie bo dawno nie zmieniłeś pracy albo....samnzatrudniasz niewolników głópców za najnizszą krajową....i chyba nie chcesz mi powiedziec ze praca w krono jest taką blokującą myslenie żw brak jest mozliwosci gdzie indziej pracowac fizycznie 04:56, 18.10.2019


MieszczaninMieszczanin

14 3

Bez przesady, miasto prowadzić zbiórkę selektywną również el drewnianych i te elementy powinny byc ponownie na coś wykorzystane a nie bezsensownie palone przy domostwach na ogniskach lub paleniskach 11:15, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

4 7

Najwyższy czas zapytać drugiej strony - Marszałka Województwa: czy znany Mu jest zakres rozbudowy zakładu Kronospan, czy Kronospan powinien mieć pozwolenie na rozbudowę zakładu i jak można sądzić, zmianę technologii produkcji? Jeżeli tak, to czy takie pozwolenie posiada? Generalnie: obywatele chcieli by wiedzieć, czy rozbudowa i przebudowa zakładu jest legalne i czy te prace są pod kontrolą administracji państwowej i samorządu wojewódzkiego. Chodzi przecież o przetwarzanie czy też unieszkodliwianie odpadów na obszarze miasta. 19:02, 17.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieleckiMielecki

13 1

Masakra dziś na mieście. Zawiesina węglowa. Gdzie te walczące o czyste powietrze? Gdzie ta weterynarka co najwięcej ma do powiedzenia? Chciałem pobiegać i patrzę na Airly a powietrze lepsze jest w Krakowie. A niech was trafi węglowe smrodziarze. 19:05, 17.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AhaAha

3 5

Węgiel w gospodarstwach domowych jest na wylocie, a Krono się rozbudowuje. Widzisz różnicę? 08:05, 18.10.2019


Do AhaDo Aha

6 0

A skąd ty masz taką informację, że węgiel jest na wylocie? Ja widzę zupełnie coś innego, że w najlepsze wraca. Co do Krakowa, może dlatego jest lepsze, że od września 2019 roku nie wolno palić w Krakowie węglem i drewnem. Powtarzam drewnem również. 08:27, 18.10.2019


Do AhaDo Aha

3 0

Tu na tej wsi to węgiel będzie jeszcze sto lat używany i mam wrażenie że z roku na rok jest gorzej 09:53, 18.10.2019


AhaAha

0 1

Skąd mam informację? Ze świata, ot skąd. Trzeba chyba w jaskini mieszkać, żeby nie wiedzieć. O dotacjach Pan słyszał czy nie słyszał? Rząd przeznacza na to bardzo dużo pieniędzy i nie jest to ograniczone do okręgu Krakowa, dotyczy to całej Polski. Program jest pryorytetowy. Napiszę jeszcze raz. Pryorytetowy. Węgiel zniknie z gospodarstw domowych, tak jak zniknął na Zachodzie wiele lat temu. 12:51, 18.10.2019


polska dla polakowpolska dla polakow

6 10

A recykling to se przetwarzajcie na pustyni albo na Syberii chamy melnoxsowskie Tu ma być lad i porządek a nie smród i gówna Ciul wam w zady prostaki Słoma wam z butów wystaje Ziemniaki w padwii kombajnowac 20:33, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PolakPolak

8 0

A ty pajacu co masz do Padwi? Wielki mieszczanin z grochowego palący gumiakami. Sama ekologia i dbałość o środowisko przez ciebie przemawia. 20:59, 17.10.2019


KikKik

10 9

Krono nas zabija. Oprzytomnijcie w końcu. Oddychamy trutką dzięki krono wlasnie. 21:45, 17.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do KikDo Kik

5 3

Trutką to oddychamy przez 6 miesięcy sezonu grzewczego siedząc jak w kominie pieca węglowego 09:51, 18.10.2019


600600

8 1

Przecież Wam Zioberko obiecało że załatwi sprawę (po wyborach) ? 07:21, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsAs

5 4

Łgali łgaja będą łgać tylko teraz będzie łatwiej bo nie będzie widać. Ciekawe czy jakby ktoś chciałby otworzyć w Mielcu spalarnie śmieci to otrzymalby pozwolenie.... Krono może wszystko 11:58, 18.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltvolt

2 0

Cytat z konkurencyjnego portalu: "Według analiz przeprowadzonych przez Światową Organizację Zdrowia, 90 proc. dzieci na świecie oddycha toksycznym powietrzem. To ponad 1,8 miliarda młodych. Trujące, toksyczne i rakotwórcze powietrze osłabia ich możliwości intelektualne oraz prowadzi do setek tysięcy zgonów.
Młodzi są szczególnie narażeni, bo pyły zawieszone są ciężkie i w większości znajdują się blisko podłoża. A dzieci ze względu na niższy wzrost są bardziej narażone na ich wpływ." Nie Piję do Krono tym cytatem ale jak czytam o tych możliwościach intelektualnych. . . Niedługo będziemy miastem *%#)!& 13:38, 18.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taktak

2 1

więcej węgla i palenia w piecach domowych to na pewno wpłynie korzystnie na zdrowie. 20:41, 18.10.2019


opiumopium

2 2

Drewna może parę procent w tym jest reszta to tworzywa sztuczne, formaldehyd, kleje, czy w końcu ktoś zakończy tą gehennę Mielczan i mieszkańców pobliskich terenów wiejskich???Kiedy to się skończy??? Śmieją nam się w twarz, a nasze dzieci i my chorują od tego Kronosyfu!!! 19:56, 18.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do opium do opium

2 2

A wiesz ile formaldehydu zawiera drewno? A ile formaldehydu wydziela się ze spalania węgla? Myślę że suszenie drewna w porównaniu do palenia węglem to jednak różnica. Ale jak widać zapach palonego węgla jest przyjemny i korzystnie wpływa na samopoczucie, gorzej ze zdrowiem. 20:39, 18.10.2019


o2o2

2 2

Dokładnie, to, że w Krakowie zabroniono całkowicie spalania węglem to fakt, a nie bajka. Prawo unijne wymusza na Polskę CAŁKOWITĄ REZYGNACJĘ ZE SPALANIA WĘGLEM I MATERIAŁAMI STAŁYMI, czy to się komuś podoba czy nie. I to za kilka lat-ścisły termin!.Więc węglowi zabójcy, już niedługo tego trucia!!! 20:02, 18.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XxxxcXxxxc

0 2

Puknij siew łeb ekologu ... drzesz ryja stop węgiel ciekawe czym ogrzejesz chałupe w zimie ?? 08:11, 19.10.2019


mielecpanymielecpany

0 1

Polacy to mądry naród - udowodnili to wyborach . Ponad osiem milionów brawo
Głosowałem na PIS . 20:45, 19.10.2019


SinnombreSinnombre

1 0

Wszyscy narzekają, mówią żeby się zwijali, itp. ale wszyscy używają produktów które są tam wytwarzane, to jest cynizm. Mój profesor zawsze powtarzał Nikt nie produkuje rzeczy na które nie ma kupujących, chyba że, jest filantropem. 10:01, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dymdym

3 0

No i dobrze na razie mamy świetne powietrze i piękną pogodę,do czasu aż uruchomione zostaną kopciuchy. 19:43, 20.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%