Zamknij

Czym jest storytelling i dlaczego warto z niego korzystać na firmowym blogu?

15:56, 27.09.2019 Materiał partnera Aktualizacja: 15:57, 27.09.2019

Storytelling to opowiadanie poruszających historii nie tylko o markach, ale także o ich produktach. Wielu specjalistów twierdzi, że metoda ta skutecznie sprawdza się w marketingu sieciowym. Podpowiadamy, w jaki sposób storytelling wspomaga pozycjonowanie strony internetowej.

Od Apple do Allegro, czyli jakie marki nie pożałowały metody storytellingu

Chyba każdy rozpoznaje postać Steve'a Jobs'a. Jeden z założycieli niezwykle popularnej marki Apple był świetnym mówcą, który mógł sprzedać każdy produkt w ciągu kilkunastominutowej prezentacji. Amerykańska firma, świadcząca innowacyjne rozwiązania z segmentu elektroniki użytkowej, niemalże do perfekcji opanowała storytelling, czyli metodę polegająca na opowiadaniu niezwykle interesującej historii. Tego typu sposób reklamowania produktów i usług szybko zaczęły powielać inne rozpoznawalne firmy. Dziś Coca-Cola, Nike czy chociażby BMW budują swoją potęgę w oparciu o przemawiających do wyobraźni opowieściach. Przykład z polskiego podwórka? Proszę bardzo. Allegro i dobrze znana każdemu świąteczna seria spotów reklamowych.

W jaki sposób storytelling ułatwi pozycjonowanie Twojej strony internetowej? 

Ogromną skuteczność storytellingu zauważyli także specjaliści zajmujący się marketingiem internetowym. Przecież wciągające i poruszające historie można nie tylko opowiadać, ale także pisać. W ten sposób, metoda rozpowszechniona przez założyciela marki Apple na stałe wkradła się do portali firm, których głównym celem jest poprawienie swojej pozycji w wyszukiwarce Google. Narzędziem ułatwiającym pozycjonowanie strony internetowej jest prowadzenie specjalistycznego bloga i w tym właśnie miejscu storytelling okazuje się być najbardziej przydatny. Mistrzowską narrację i dobre opisanie oferowanej usługi można wykonać samemu lub zlecić takie zadanie profesjonalnemu copywriterowi. Specjaliści w kwestii tworzenia wysokiej jakości form pisanych pracują zazwyczaj dla agencji marketingu internetowego, takich jak Agencja IN, dla której podnoszenie pozycji rankingowych jest chlebem powszednim.

O czym opowiadać, aby zyskać zaufanie potencjalnego Klienta?

Szczegóły treści wpisu storytellingowego powinny bezpośrednio nawiązywać do oferty prowadzonej przez nas działalności. Jednocześnie, warto w nim zawrzeć to, czego oczekują od nas potencjalni Klienci. Zwłaszcza w Polsce, gdzie przywiązanie do tradycji i regionalnych produktów stoi na bardzo wysokim poziomie. Twoja firma gastronomiczna zaopatruje się w najwyższej jakości produkty pochodzące od polskich dostawców? Napisz o tym na swoim blogu! Bardzo cenne dla osób odwiedzających nasz portal będzie również opowiedzenie dokładnej historii marki oraz przedstawienie oczywistych sytuacji, w których sprzedawany produkt będzie niezwykle przydatny.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%