Zamknij

Parafia z Mielca apeluje: Boże Ciało to nie festyn!

10:09, 19.06.2019 P.C Aktualizacja: 14:42, 20.06.2019
Skomentuj

W czwartek 20 czerwca obchodzimy Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa, którą wszyscy nazywamy potocznie Bożym Ciałem. Parafia pw. Świętego Mateusza w Mielcu z tej okazji opublikowała apel do wiernych.

Wpis pojawił się w portalu społecznościowym Facebook i zaczyna się od wymownego tytułu: Boże Ciało to nie festyn!

- Już w czwartek po raz kolejny przejdziemy ulicami naszego miasta, by dać publiczne świadectwo naszej Wiary. Są takie miejsca na świecie, gdzie Boże Ciało trwa każdego dnia - tam nasi bracia i siostry nie idą w procesjach, bo już samo wyjście na Eucharystię obarczone jest groźbą śmierci. Co chwilę gdzieś na świecie nasz brat czy siostra przelewa krew, cierpi, umiera tylko dlatego, że publicznie przyznaje się do Chrystusa. Idąc w czwartek za Chrystusem cieszmy się, że Jezus prawdziwie obecny w Eucharystii idzie naszymi zadbanymi ulicami, zagląda przez przystrojone okna, że jedyne co spada z nieba to słoneczny żar - przekazuje parafia.

[ZT]52091[/ZT]

- Manifestujmy naszą żywą Wiarę, a nie nakazane przez tradycję uczestnictwo w Procesji. Skupmy się na Liturgii Słowa, przyłóżmy większą uwagę do czynionych gestów. GORĄCO APELUJEMY, by przeżywanie Mszy Świętej i Procesji wolne było od towarzyskich rozmów i wymiany niepotrzebnych uwag. Powstrzymajmy się od robienia zdjęć swoim pociechom sypiącym kwiaty i dzwoniącym dzwonkami. Na to wszystko przyjdzie czas po uroczystościach. Procesja ma charakter SAKRALNY, a nie parady czy festynu rodzinnego?? Niech w tym czasie centrum naszego przeżywania będzie eucharystyczny JEZUS - czytamy w komunikacie parafii pw. Świętego Mateusza w Mielcu.

  [ZT]19129[/ZT]

 

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(85)

mefistomefisto

43 115

won z ulic !!! 10:14, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ewd3231ewd3231

24 43

w tym ciemnogrodzie jeszcze troche to potrwa 12:34, 19.06.2019


RhadosRhados

4 4

ale dzień wolny to już fajnie mieć :) 12:01, 21.06.2019


reo

SławomirSławomir

59 77

Kler skutecznie zniechęca ludzi do chodzenia na uroczystości kościelne jakby nie tradycja to spora część ludzi w ogóle by nie wzięła w tym udziału 10:16, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wsws

46 13

Jak masz iść, bo tradycja, to lepiej zostać w domu - wyśpisz się, obiad ugotujesz. Po co iść jak to nic nie znaczy 11:04, 19.06.2019


Wojtek SuchodolskiWojtek Suchodolski

4 15

Zamknij tą dqpe szczurze wodny! 15:43, 19.06.2019


WiernyWierny

60 73

A czy wolno oddychac na procesji prosze ksiedza. Pytam by potem nie bylo ze nie pytalem i zaklocilem swieto. 10:17, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

donnydonny

29 13

śmieszek. nie oddychałeś imasz niedotlenienie mózgu 11:07, 19.06.2019


AdamAdam

13 1

To nie idź człowieku i to wszystko, wypij piwo, zapal grila , i oddychaj ile się da 23:14, 19.06.2019


PrzyrodnikPrzyrodnik

66 41

Tak wszystkich pouczają, a sami to wycieli koło plebani świerki srebrzyste w okresie lęgowym ptaków by zrobić sobie spacerniak - HIPOKRYZJA! 10:23, 19.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HipHip

21 24

Od tego są.
Mają nas prowadzić do zbawienia...
Mają milczeć jak robimy źle i grzeszymy?
Pomyśl troszeczkę... 10:40, 19.06.2019


ParafianinParafianin

30 43

Czyli dzieci które nie wezmą udziału w próbie w środę nie będą mogły sypać kwiatków według Księdza? To w co wierzymy w Boga czy Księdza? Młynarski śpiewał: "Róbmy swoje! Pewne jest to jedno, że
Róbmy swoje!
Póki jeszcze ciut się chce,
Skromniutko, ot, na własną miarkę
Zmajstrujmy coś, chociażby arkę! Tatusiu:
Róbmy swoje! Róbmy swoje!
Może to coś da- kto wie? 10:29, 19.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wsws

15 12

próba jest dobrowolna, po prostu dzieciaki które przyjdą idą przed baldachimem, zeby to ładnie i składnie wyglądało. 11:06, 19.06.2019


JojoJojo

15 12

No oczywiście, że mogą. Tylko nie w tym ,,szyku" dzieciaków co były na próbie, tylko normalnie. Przecież każdy wie, że nie każde dzieci mają jak przyjść na próbę... Jakbyś chodził co roku na procesje to byś wiedział jak to wygląda... No ale najlepiej ponarzekać na księdza. 11:31, 19.06.2019


dddddd

8 9

Widzę że nie chodzisz do kościoła. Próba dla tych którzy chcą sypać przed samym IHS. 14:53, 19.06.2019


lakilaki

47 58

Tylko nie mów nikomu...... 10:31, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwww

9 29

o żydach 10:38, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qwertqwert

57 25

Nikt nikogo nie poucza, jak masz iść tylko żeby przejść procesję zostań w domu.
10:40, 19.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sagi sagi

30 14

a moim skromnym zdaniem właśnie poucza. Myślę, że każdy powinien zobaczyć na siebie i powstrzymać się od oceniania innych. Wiara to kwestia indywidualna, Kościół jako instytucja nie zasługuje z pewnością na nieograniczony szacunek. Sam ciężko na to pracuje. Mam nie robić zdjęcia dziecku, które powiedzmy w sukni komunijnej idzie w procesji bo ksiądz ma z tym kłopot??? Chyba ktoś oszalał. Jeżeli uważacie, że to co powie ktoś z ambony jest święte - Wasze prawo. Szanuję. Ja uważam, że wiara jest przede wszystkim dla mnie - nie na pokaz i ksiądz akurat nie jest autorytetem wskazującym słuszną drogę. Niech każdy idzie z jakiego powodu chce. Może to być spacer, chęć spotkania znajomych albo największe przeżycie duchowe w roku. Co mnie to obchodzi. To jego sprawa. 14:31, 19.06.2019


MichcioMichcio

57 36

Od tego są!
Mają nas prowadzić do zbawienia...
Mają milczeć jak robimy źle i grzeszymy?
Pomyślmy troszeczkę... 10:41, 19.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikoNiko

1 0

Oj człowiecze !!!! Jakie twoje rozumowanie ? Weź do ręki Biblie i czytaj !!! Kto tobie jest potrzebny do zbawienia. Żaden klecha tego nie zrobi.Do zbawienia potrzebny ci jest Jezus Chrystus, bo On oddał za nas swoje Życie. Czytaj , bo nie czytasz. Bo te bałwochwalstwo Bogu nie jest mile !!!! 17:50, 23.06.2019


janujanu

80 31

Popieram apel! 10:41, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dariadaria

59 25

Ja chodzę na Mszę Świętą i procesję dla Boga.
Jeśli ktoś nie chodzi do kościoła, bo ksiądz itd. to powinien przemyśleć swoje błędne podejście.
10:56, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NieogarniętaNieogarnięta

13 12

To zapraszam na mszę św. do kościoła w Trześni. Tam będziesz mogła sobie przemyśleć to i owo. Potem możemy pogadać 13:45, 19.06.2019


jarekjarek

12 3

a co jest z Trześnią nie tak? 14:26, 19.06.2019


zxszxs

42 24

Bez spiny drodzy przedmówcy. To tylko apel a ten ma to do siebie że niewiele znaczy. Nikt nikogo do niczego nie zmusza nikt nikomu nic nie zakazuje ani nie nakazuje. Należy przeczytać przemyśleć i zrobić po swojemu tak jak podpowiada umysł. Mój podpowiada mi że emocjonalnie większe to wydarzenia dla dzieci niż dla mnie więc być może moja procesja będzie wyglądać jak piknik a co mam w sercu to już niech księdza nie obchodzi i niech nie ocenia ludzi powierzchownie po zachowaniu bo się może srodze pomylić. 11:15, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wsws

53 11

Ja mam taki apel- jak ktoś idzie tylko "bo zawsze się chodzi" i poza tradycją nie widzi w tym, żadnego sensu, to może lepiej się po prostu wyspać. Niech idą ci, którzy potrzebują - nie będzie *%#)!& komentarzy i niegodnych zachowań. 11:16, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxszxs

31 6

I jeszcze jedno. wywołajcie burzę i deszcz jak za dawnych lat. Starsi pamiętają że dawniej zawsze pod koniec procesji lało :) Ciekawe czy to przypadek. 11:17, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bradbrad

56 16

Trzeba iść, tylko ładnie sie ubrać , niech widzą sąsiadki , że nas stać .Szpileczki , rureczki, garniturki, fryzurki .I nie wieszać suszących się majtek i biustonoszy na balkonach. 11:35, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jan123jan123

70 11

Niestety od dobrych kilku lat, procesja przechodząca pod moim oknem, to cyrk na kółkach, rewia mody Paniusiek i małych modnisi, nie ma nic wspólnego z duchowym przeżyciem, mam wrażenie, że trzeba oficjalnie wpisać procesję Bożego Ciała, jako festyn i wydarzenie kulturalne na którym warto się "pokazać" i pogadać ze znajomymi.
Żal dzieci, że już od małego są wsadzane w materialistyczne szambo :) 11:36, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

boryna boryna

37 3

weź wytłumacz madce że nie zrobi zdjęcia bąbelkowi :) 11:50, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AbcAbc

30 43

Co to za apel?!!! Jak tak można! Właśnie przez takie postępowanie i nakazy , zakazy "kościół" traci wiernych. 12:07, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

DefDef

22 6

Cóż za święte oburzenie ? gdzie tu masz napisane zakaz robienia zdjęć czy coś? Jak chcesz sobie zrobić piknik to weź kocyk i rozłóż nad wodą 12:59, 19.06.2019


dddddd

22 6

Chyba niedowiarków traci. Nikt ci nic nie nakazuje a tym bardziej zakazuje. Jest to apel i to na prośbę wiernych, którzy procesja traktują jako manifestację swojej wiary i oddaniem czci Bogu. My wierni nie popieramy tych którzy przychodzą na procesję tylko po to aby się pokazać , pogadać, a nawet zjeść loda tak jak to było w tamtym roku. 15:05, 19.06.2019


OMGOMG

47 38

Patrząc na to co kler wyprawia to gorzej niż festyn.
12:18, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorynaBoryna

23 14

Brawo? tak trzymać! 12:21, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dddd

24 34

znowu będą klęczeć gdzie mój pies sadzi kasztana co dziennie . 12:30, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TynaTyna

32 20

Tylko czego sami księża robią zdjęcia podczas procesji??? Mają zezwolenie? Zgodę ? Odechciało mi się iść jutro z dziećmi! 12:51, 19.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

xdxd

17 6

nie idź ;) 13:27, 19.06.2019


dddddd

14 5

To nie idź człowieku. No tak zdjęcia najważniejsze więc trzeba poparadować z aparatem. 14:56, 19.06.2019


JojoJojo

5 0

No to nie idź na procesję. Wybierz się do parku na zdjęcia 23:14, 19.06.2019


mickmick

43 6

popieram.jak ide do kosciola czy na procesje modle sie do Boga a nie do ksiedza 13:16, 19.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

taktak

12 5

Tak. Tym też próbowałem sobie kiedyś tłumaczyć. Niestety nie sprawdza się to. Zrozumiałem że tylko pieczętuję swoją obecnością fakt, że tak ma być, bo kościół tak chce. A Wy skruszone owieczki i tak zapłacicie za chrzest, ślub i pogrzeb. I powiedz mi czy płacisz dlatego że modlisz się do Boga czy dlatego, ze kościół (nieopodatkowane królestwo w wolnym państwie) to od Ciebie wymusza? 16:50, 19.06.2019


komar lucjankomar lucjan

14 10

Będzie sporo pożywienia na ulicach, zapowiada się tłusty czwartek 14:43, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

eferefer

6 3

Uważaj bo o tej godzinie słoneczko upali ci skrzydełka a być może du. . i trąbkę 16:28, 19.06.2019


lucjan komarlucjan komar

2 3

Będę wylatywał z cienia posilał się i znowu chował. Mam swoje sposoby żeby się najeść i nie spocić 17:15, 19.06.2019


QuwertyQuwerty

27 7

Ludzie jak wy na wszystko narzekacie...tego się nie da czytać....cokolwiek ktoś powie, to wszystko źle....zawsze i wszędzie.... 16:27, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GinGin

45 17

Przypomnę tylko, że mamy już XXI wiek !
Człowiek lata w kosmos i potrafi wrócić na ziemię oraz dokonuje przeszczepów narządów, mamy komunikację satelitarną GSM oraz LTE, dzisiejszy smartfon to już kieszonkowy komputer o imponującej zdolności obliczeniowej, samochody poruszają się już z prędkościami znacznie powyżej 100km/h, rozszyfrowano kod DNA człowieka, do Ameryki samolotem można dolecieć w 8h, potrafimy kontrolować elektryczność, atom i jego energię, budować budynki mające ponad 800 metrów wysokości itp. itd. etc.
A tymczasem panowie poubierani w sukienki twierdzą, że posiedli wiedzę tajemną, mają kontakt ze "stwórcą" i ganiają po okolicy w procesjach identycznych jak w czasach gdy za czytanie książek i uprawianie czarów palono na stosach ?!
Szacun w takim razie, do tego potrzeba naprawdę wielkiej wiary ! 16:29, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PffrykPffryk

6 2

Az chce się spotkać pogadać ☺ 20:38, 19.06.2019


Bo...Bo...

9 2

Co ludzie powiedzą? Ot cała filozofia, nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć. 21:13, 19.06.2019


Do kleru.Do kleru.

21 10

Pokazujecie na zewnątrz swoją pobożność. No cóż taka tradycja, ale znając wielu z was wiem, że to wszystko na pokaz. Chciałbym zwrócić się do jednego z was, mającego się już za życia za świętego Andrzeja. Człowieku Twoje ego przerosło już Himalaje. Niszczysz reklamą swojego prywatnego biznesu ludziom życie. Jak Ty masz czelność trzymaj swojego Boga w rękach?
Dla mnie jesteś gorszy od szatana, bo wiesz, że krzywdzisz ludzi, więc robiąc to jesteś zwykłym sadystą. Może Twoi koledzy po fachu przemówią Ci do rozumu. Przełożeni nie potrafią, sam się nie zmienisz więc pewno zostanie sąd. 16:33, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

klernikklernik

17 2

Nie ma nic gorszego niż zły człowiek klęczący w pierwszym rzędzie. Sam wielu takich spotkałem i nie mogę po prostu na to patrzeć. Niestety kościół promuje takich "wiernych"... 16:46, 19.06.2019


Do klernik.Do klernik.

7 1

Masz rację, bo zawsze pod latarnią najciemniej, a złodziej chcąc odwrócić uwagę pokazuje na innych i krzyczy że to tamten inny jest złodziejem. W hierachi KRK to tu na ziemi jest papież, purpuraci i opiekunowie " cudownych" miejsc, czyli sanktuariów.
Jeśli zwykły " trep chodnikowy" przez analogię do innego zawodu ma chorą ambicję to wymyśla sobie " cuda" i otwiera swój prywatny biznes. Piszę prywatny, bo kto tak naprawdę ma dostęp do kontroli dochodów? Nie państwo, nie ci z pierwszych rzędów z rad parafialnych,
biskupi zadowoleni bo kasiora płynie. ...
I taki właśnie "trep chodnikowy" ( nikogo świadomie nie chcę tym urazić) otworzył sobie taki biznes w okolicy. Krzyczy na kazaniach o piekle, szatanie, terroryzuje dzieci przystępujące do pierwszej komunii, nie pokornych załatwia nie udzielając sakramentów, czy nasyłając tych najprymitywniejszych ale wiernych na krytykanta.
Ale aby biznes się kręcił to musi być reklama. A co najbardziej podkreśla jego władzę nad pogardzanym plebsem? Ano imprezy i dzwony. Dzwony od dawna przypominały poganom, że to katolicyzm rządzi i pokazywały im miejsce w końcu szeregu.
A że mamy 21 wiek, że ciemnota powinna już odejść w niebyt, że hałas szkodzi zdrowiu, że ludzie przeklinają to już tego nad ambitnego nie obchodzi. Kasa, kasa, zapewnia bezkarność, ale pokazuje, że ten człowiek w Boga nie wierzy, nie obawia się trafienia do swego katolickiego piekła. A jutro będzie odgrywał szopkę "dobrego kapłana" niosącego Boga w rękach.
Jak by był ten Bóg to by te ręce zapłonęły bo bardziej podłego człowieka nie znam. 18:12, 19.06.2019


zacofaniezacofanie

23 11

Kościół jest rodzajem wspólnoty, wspólnoty w wierze. I niech tak będzie. Nie dajcie się jednak oszukać, że trzeba robić tak jak ksiądz nakazuje. W innych krajach, gdzie przepływ ludności (tak tak zaraz ktoś skomentuje, że jestem za przyjmowaniem uchodźców) jest znacznie większy niż na naszym zacofanym podkarpaciu, księża już dawno zrozumieli, że do kościoła jako do uczestniczenia we wspólnocie trzeba zachęcać, a nie wydawać rozkazy, polecenia, karać i wymyślać niestworzone historie. Przecież mamy ten sam katolicyzm jaki jest we Włoszech, w Hiszpanii lub innych krajach. Mądrzejsze narody poradziły sobie z tym szybciej... 16:43, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kościelnickkościelnick

31 16

Zacznę słuchać przedstawicieli Kościoła, gdy:
1. Wytłumaczą się ze wszystkich swoich zbrodni (nie tylko pedofilię mam na myśli).
2. Zaczną działać tak jak w większości cywilizowanego Świata (m.in. płacić podatki).
3. Zaczną zachęcać do wspólnoty, a nie zniechęcać.
4. Oddadzą wszystkie majątki kościelne Państwu, które będzie je utrzymywać, a parafie będą płacić czynsz.
Dopóki to się nie stanie to kościół nie będzie miał nic wspólnego z wiarą. 16:53, 19.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GinGin

12 2

Aleś Ty naiwny :-D :-D
A zaraz po tym kula ziemska zacznie się kręcić w drugą stronę, woda w kranie zamieni się w wino, krowy zaczną latać a Eskimosi będą chodzić w bikini !
Gdybym to jednak jakimś cudem przeoczył to daj znać ;-) 17:07, 19.06.2019


kościelnickkościelnick

9 3

Cuda się zdarzają. A tak całkiem serio to w kilku krajach potrafili sobie z tym poradzić niestety zaraz potem zostali okrzyknięci wiarołomcami i wrogami kościoła. Masz jednak rację. W naszym zabobonie na to się nie zanosi. 17:25, 19.06.2019


butabuta

34 16

Buta z jaką zachowują się przedstawiciele kościoła mnie przeraża. Przecież już dawno odeszli od idei chrześcijaństwa. Od setek lat skupiają się na powiększaniu swoich majątków i władzy. Tutaj we wschodniej i południowej Polsce mają się bardzo dobrze, bo ciemnota największa. 16:57, 19.06.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AbcAbc

8 2

Brawo. 17:38, 19.06.2019


ahah

3 8

można przeprowadzić się na zachodnią i północną część Polski ;) powodzenia 19:35, 19.06.2019


ja.ja.

8 2

Albo wysłać tych w koloratkach do Watykanu, gdzie ich zwierzchnictwo. Może jeszcze Palestyna... Tu są przedstawicielami okupanta i dlaczego to mieszkańcy mają się przeprowadzać? 20:07, 19.06.2019


aaaaaa

0 3

miły sąsiad z ciebie. pełen milosci do innych 16:38, 20.06.2019


verteverte

36 11

Każda religia to biznes i żądza władzy nad innymi. Trzeba tylko umiejętnie stworzyć wrażenie, iż posiada się jakąś tajemną wiedzę a do tego wytworzyć u innych wrażenie strachu przez czymś przyszłym i nieznanym.
A potem to już poleci jak z płatka, ludzie im mniej wykształceni i bliżej schyłku życia tym chętniej będą oddawać hołdy i przynosić pieniądze aby zaskarbić sobie przychylność bóstwa.
Mechanizm jest dokładnie ten sam od stuleci ... 17:03, 19.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

następnastronanastępnastrona

9 0

Nie odkryłeś ameryki. Niemal każda religia zbudowana jest na strachu. Gdy ludzie są ugnębieni to automatycznie zaczynają się modlić. 18:08, 19.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RacjonalistaRacjonalista

5 2

Ty to jakiś masochista jesteś czy tylko lekko perwersyjny w upodobaniach ? ? 18:46, 19.06.2019


jaja

20 8

Po co księża robią zdjęcia i później zamieszczają je na stronach parafii i gazetach. Niech się sfotografuja po procesji jak każą rodzicom 18:44, 19.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JojoJojo

5 1

Nie chodzi żeby w ogóle nie robić zdjęć. Tylko nie milion zdjęć bombelka, niektórzy stają na środku, bo zdjęcie trzeba zrobić.... 23:16, 19.06.2019


Bóg jest naszym KrólBóg jest naszym Król

23 12

Tradycyjne procesje Bożego Ciała to ręka Kościoła wyciągnięta do wszystkich. Możecie ją przyjąć bądź nie, ale pamiętajcie, że przyjmując Boga w swoim życiu, nic nie tracicie, a możecie zyskać dużo, dużo więcej niż wam się wydaje. 18:55, 19.06.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ja.ja.

14 5

Jeśli ten Twój naprawdę istnieje to jakim cudem taka masa przestępców( wszelkiej maści) nosi koloratki? Gdybym był właścicielem jakiegokolwiek biznesu i miał takich funkcjonariuszy to albo zapadłbym się ze wstydu pod ziemię albo zrobił to co w Sodomie i Gomorze.
Jak ludzie tak zepsuci mogą doprowadzić innych do Boga?
Na pewno są i dobrzy kapłani, ale system kontroli jakoś nie działa i to odium spada na wszystkich. Proponuję choćby Radzie Proboszczów by przywowała do porządku tego co najwięcej razy na tacę w okolicy zbiera, najwięcej straszy piekłem a ja nie potrafię odróżnić go od diabła. 19:09, 19.06.2019


bradbrad

8 5

Ręka wyciągnięta po kasę , to sie zgadza. 20:54, 19.06.2019


Możecie zyskać Możecie zyskać

13 3

Bóg jeżeli istnieje, nie potrzebuje kleru ani szopek wymyślonych przez niego. Ja wierzę w Boga ale nie potrzebuje tego wszystkim oznajmiać , narzucać dzieciom, uczęszczać do kościoła... tego Pan Bóg od wymaga ode mnie. Nie wymaga żadnych specjalnych świąt , chrztu, ślubu, czy całowania biskupa po rękach. Nic nie wymaga od mojej osoby, jedyne co cieszy mojego Pana Boga to to jak jestem dobrym człowiekiem i nie przeszkadzam innym ludziom w życiu ,nie szkaluję ich za to jak żyją , co robią ale zwracam uwagę kiedy źle postępuje. Taki jest mój Bóg. Nie muszę się do niego modlić , klepiąc wyuczone wierszyki...zawsze mam przed oczami mojego Boga który cieszy się z moich dobrych uczynków. To jest moja wiara w Pana Boga nie w Pana księdza i wszelkie pisma itp. Pan Bóg kocha nas wszystkich tak samo! Pamiętajcie, nie potrzebujecie pośredników! 23:24, 19.06.2019


123123

0 0

niech kościól trzyma te ręce przy sobie 15:27, 22.06.2019


Ludu Polan..........Ludu Polan..........

19 13

Religia powstała Kiedy pierwszy oszust spotkał pierwszego naiwniaka
Nauczania nauk Jezusa
Przecież wiadomo że Jezus wożony był limuzyną, był obwieszony złotem, mieszkał w pałacu i brał pieniądze za sakramenty
Ha ha ha 20:12, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Caps lockaCaps locka

2 1

Łokciem przyciskasz 23:32, 19.06.2019


bradbrad

3 1

To nie Caps Lock sie zaciął , to komórki mózgowe odmówiły posłuszeństwa . 10:50, 20.06.2019


MyMy

9 8

Do prawy czlowie ! Ty jestes taki prawy jak ja papiez ! Ty komuchu ! Wysprzedali caly majatek koscielny gdzie kasa ? A bedzie mowil jak kto ma byc ubrany wstyd ciemnogrod 22:31, 19.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TurPLTurPL

24 11

Podziękujmy supiąc kwiaty pod nogi księżą za to co robią dzieciom w dokumentalnym filmie braci Sekielskich. Tu jest ciemne podkarpacie i księża mogą sobie robić z dziećmi co im się podoba. 07:02, 20.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja.ja.

16 6

Nie tylko dzieci bywają pokrzywdzone przez tych szarlatanów opowiadających bajki bez pokrycia. Starsi od których wyłudza się kasę na różne sposoby, normalni pracujący nie mogący odpocząć w domu po nocnych zmianach bo te watykansyny muszą hałasować. Teraz naśmiecą na ulicach a pobożny motłoch będzie bił się o "święte gałązki" Modlić można się i w domu. 07:13, 20.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


zxczxc

1 0

Marna prowokacja kmiocie niemyty, wytrzep konika do kaloryfera i spać ! 22:11, 20.06.2019


ObserwatorObserwator

13 3

Kościół jest dla ludzi. Nie ksiądz będzie mi mówił czy mam robić zdjęcie dziecku czy nie. Co do festynu-Dlaczego nie, czy nie możemy wielbić Pana Boga radośnie, wesoło, Takie zakazy, nakazy są nie na miejscu. Zgodzę się co do ubioru niektórych wiernych tj. Gołe plecy, mini mini spódniczka, krótkie spodenki- tak, to jest nie na miejscu. Ale zakaz robienia zdjęć, to juz przesada. A moze by tak zakazac księżom super wypasionych samochodow, komórek, wszak to nie przystoi, aby z naszych składek kler się bogacił. Niech idą do roboty. A może by tak zakazać ksiezom spotkania się z kobietami, wszak to nie przystoi, a moze by tak zakazac-zreszta kochani, do kościoła chodzimy nie dla księży, lecz dla Pana Boga. To On wskazuje nam drogę do Zbawienia, to On jest naszym Ojcem i Panem -NIE KLER 08:12, 21.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaaaajaaaa

1 0

czytajmy dokładnie i ze zrozumieniem. Przecież głównie chodzi o to aby "rozebrane" paniusie i dziewuszki zastanowiły się po co się idzie na procesję w święto Bożego Ciała. Mamy się za naród już trochę światowy jednak za granicą nikt w plażówce czy mini nie wszedłby do kościoła czy muzeum. U nas z im krócej i bez ubrania tym lepiej i bardziej elegancko. Nie o to chodzi. 10:49, 24.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%