Zamknij

Jakich narzędzi używa agencja SEM

12:00, 06.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:05, 06.06.2019

Agencje reklamowe oferujące pomoc właścicielom stron i serwisom internetowym korzystają z narzędzi SEM. Co kryje się pod tym tajemniczym skrótem? SEM to Search Engine Marketing czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Jego celem jest sprawienie by jak najwięcej osób znalazło twoją stronę w internecie.

SEM to różne działania, które poprawią widoczność wybranej witryny w sieci. Cel jest prosty: po wpisaniu kluczowego słowa w okienku wyszukiwarki, np. agencja SEM Warszawa, mają się pojawić w wynikach linki do twojej strony. Żeby osiągnąć taki efekt, agencja marketingowa używa całej palety narzędzi. Wśród nich najważniejsze to:

  • pozycjonowanie stron www (SEO)
  • linki sponsorowane

SEO i linki sponsorowane, to dwie strony tego samego medalu. Skuteczny marketing internetowy obejmuje przemyślane wykorzystanie pozycjonowania stron oraz reklamy, przede wszystkim w Google czyli największe wyszukiwarce.

Przyjrzyjmy się każdemu z tych narzędzi.

SEO (Search Engine Optimization) czyli pozycjonowanie

Nazywamy tak pozycjonowanie stron, czyli takie jej dostosowanie, żeby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwarek internetowych. Służy do tego m.in. prawidłowe wykorzystanie słów kluczowych (haseł, które internauci wpisują w pasku wyszukiwania).

Dlaczego linki prowadzące do twojej strony powinny być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania? Zdecydowana większość osób klika w linki, które są na pierwszej stronie. Garstka zagląda na strony dalsze niż trzecia. Bez dobrego SEO szanse na to, że ktoś znajdzie twoją stronę są mizerne. Lekiem na to jest właśnie odpowiednie pozycjonowanie stron. Dzięki niemu dać się zauważyć i pozyskasz klientów.

Niektóre firmy używają trików niedozwolonych przez np. firmę Google. Nawet jeśli takie nieetyczne praktyki przynoszę efekt, to tylko na krótką metę. Linki, które znalazły się wysoko w wyszukiwaniach dzięki nieuczciwym zabiegom, są wyłapywane przez algorytmy wyszukiwarek i karane dużymi spadkami. Dlatego warto wybierać agencje, które wykorzystują uczciwe metody dające długotrwałe efekty.

Dosyć często SEO i SEM używana są zamiennie - to błąd. Search Engine Optimization jest jednym z elementów (ważnych!) SEM.

Linki sponsorowane

O ile SEO skupia się na pozyskaniu organicznego (naturalnego) ruchu, to kampanie Adwords są płatną odmianą marketingu internetowego.

Po uruchomieniu kampanii Adwords, linki sponsorowane pojawiają się na górze wyszukiwania, w miejscu przeznaczonym na płatną promocję. Efekt jest natychmiastowy. Płacisz i link znajduje się w wyróżnionym miejscu, gdzie łatwo znajdą go klienci.

Jednym z najbardziej popularnych modeli rozliczania reklamy internetowej jest Pay Per Click - płatne kliknięcie w link do strony. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli wykupisz reklamę Adwords, to zapłacisz tylko jeśli internauta kliknie w link, który prowadzi do twojego serwisu. Czyli nie ponosisz kosztów wyświetlenia reklamy. PPC nazywana są też linki sponsorowane umieszczone na stronach wyników wyszukiwania np. Google.

Agencja interaktywna D2M z Warszawy skutecznie używa obu głównych narzędzi marketingu internetowego. Współpracę z klientem rozpoczyna od pogłębionego rozeznania. Sprawdza, które rozwiązania przyniosą najlepsze korzyści. Lepiej postawić na rozmaite narzędzia SEM czy raczej wziąć na warsztat np. pozycjonowanie stron?

Marketing internetowy to połączenie rzemiosła i sztuki. D2M, profesjonalna agencja interaktywna, śledzi zmiany algorytmów wyszukiwarek, optymalizuje strony klientów pod względem technicznym oraz zamieszczanych na nich treści. Z drugiej strony robi badania słów kluczowych, opracowuje strategie tworzenia linków, zapewnia wysokiej jakości content marketing. Troską agencji jest, żeby zapewnić linkom klientów pierwsze miejsca w wyszukiwarkach. W nowoczesnym biznesie, szczególnie z branży e-commerce, to najlepszy sposób na dotarcie do użytkowników internetu i pozyskanie nowych klientów.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%