Od 1 marca trwają prace przy modernizacji linii kolejowej Mielec – Dębica. W piątek 15 marca odbyła się wizyta techniczna, podczas której zorganizowano briefing prasowy z udziałem zarządu PKP PLK, europosła Tomasza Poręby i przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
W marcu rozpoczęły się prace na podkarpackiej linii Mielec – Dębica. Po demontażu starego toru, ułożono już nowy na długości ponad czterech kilometrów. Wykonawca wykorzystuje specjalistyczny sprzęt – suwnicę, oczyszczarkę. Prace uwzględniają zapewnienie połączeń do bocznic kolejowych, m. in. Mielec, Kochanówka, Dębica Towarowa.
Zgromadzono już ok. 68 km szyn, 17 tys. podkładów i 10 tys. ton materiału na wzmocnienie podtorza. Następnie prace obejmą budowę peronów, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych (mostów, przepustów).
Inwestycja realizowana jest w trybie „projektuj i buduj”. Oprócz robót w terenie, trwa projektowanie m.in. w zakresie branży automatyki, elektroenergetyki.
Dziewięć lat starań
- Dla mnie to dzień szczególny i jestem szczęśliwy z tego powodu, co tu się dzieje. Oto jesteśmy świadkami czegoś, o czym jeszcze kilka lat temu niewielu z nas marzyło, wierzyło, że uda się zmodernizować linię na trasie Mielec – Dębica, potencjalnie również Mielec – Padew – mówił Tomasz Poręba, poseł Parlamentu Europejskiego. - Odcinek linii L25 kilka lat temu miał zostać zlikwidowany, planowano jego fizyczne zamknięcie. W 2009 roku razem z marszałkiem Ortylem podjęliśmy w Mielcu inicjatywę modernizacji tej linii, zaczęliśmy mówić o konieczności przywrócenia kolei do Mielca. Udało nam się wówczas przekonać przedstawicieli władz lokalnych, ale również polityków, aby przygotować studium wykonalności.
Po dziewięciu latach starań, prace ruszyły. - To moment historyczny, to moment niezwykły nie tylko dla Mielca, ale i Dębicy czy Tarnobrzega, również dla stref ekonomicznych. To moment, który w przyszłości pozwoli nam cieszyć się z tego, że na trasę Mielec – Dębica – Ocice wrócą wagony pasażerskie, będzie też ruch towarowy – podkreślał Poręba. - Dla mieszkańców tej ziemi to czas poważnej decyzji i poważnych działań. Mam nadzieję, że już za dwa lata wsiądziemy w pociągi pasażerskie i do Dębicy będziemy się przemieszczać zmodernizowaną trasą.
- Myślę, że powinniśmy się z tego cieszyć i być dumni, że rząd przywraca te połączenia komunikacyjne, zwiększa ich dostępność. Dzięki kolei poziom życia mieszkańców będzie lepszy, ale i rozwój miasta, tej części regionu, będzie o wiele szybszy i skuteczniejszy – dodawał. - Jestem synem kolejarza i wielokrotnie powtarzałem, że przyszłość Polski jeśli chodzi o jej rozwój gospodarczy, to właśnie kolej. Tu mamy przykład takiej inwestycji. Połączenie z szerokim torem w Woli Baranowskiej sprawi, że ta linia będzie bardzo mocno dedykowana ruchowi towarowemu.
Nowa jakość
Rewitalizacja trasy Mielec – Dębica, oznacza przywrócenie atrakcyjnych warunków przewozów na podkarpackiej linii. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h. Mielec, Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław Tuszyma, Dąbie koło Dębicy, Pustków, Kochanówka Pustków, Pustynia – to stacje i przystanki, które będą przebudowane. Podróżni skorzystają z komfortowych peronów z wiatami i funkcjonalnym oświetleniem. Będzie czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych, m. in. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa) oraz w gminie Przecław. Przebudowa obejmie 32 km linii.
– Ostatni pociąg pasażerski jechał tędy prawie 10 lat temu. Ten odcinek linii kolejowej zakończymy modernizować do końca przyszłego roku – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. – Będziemy też przygotowywać dokumentację projektową na trasę od Mielca do Padwi, ale mówimy też o kierunku Ocice. Nie tylko Podkarpacie, ale cała Polska jest placem budowy kolejowej.
– Zarząd województwa podkarpackiego przeznaczył znaczące środki na rozwój infrastruktury kolejowej, to ponad 550 mln zł dofinansowania dla projektów w zakresie infrastruktury szynowej. Ten projekt na linii L25 jest niezwykle istotny, przeznaczamy na niego ponad 1/3 środków – mówił Wojciech Magnowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. - Jest to projekt niezwykle ważny dla tej części województwa, bo przywracamy ruch pasażerski, ale również trzeba patrzeć i wspomnieć o tym, że w powiązaniu z tą linią kolejową realizujemy też szereg projektów w odniesieniu do terminala multimodalnego w Woli Baranowskiej. Kolejny projekt, który będziemy realizować, to będzie na linia 79, która w powiązaniu z L25 zapewni dostęp do tego terminala.
Co z przystankami?
Na stacji Mielec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują peron dwukrawędziowy. Będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które zapewni podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy na stacji ułatwią komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dźwigi będą umieszczone przy wyjściu na peron oraz na krańcach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami po obu stronach stacji.
Jednocześnie PKP ciągle wsłuchuje się w sugestie mieszkańców odnośnie przystanków. – Kilka lokalizacji zostało zmienionych w projekcie w stosunku do poprzednio istniejących. Wszystkie uwagi samorządów, które były zgłaszane na etapie opracowania dokumentacji, były uwzględnione. Być może jeśli pojawią się jakieś nowe propozycje, należy je rozpatrzyć, ale wtedy wspólnie z Urzędem Marszałkowskim będziemy musieli poszukać źródeł finansowania – zaznaczał Ireneusz Merchel. - W każde uwagi się wsłuchujemy i nie raz na budowach reagowaliśmy na bieżąco. Trzeba też pamiętać, że linia kolejowa to nie tramwaj czy autobus, który się zatrzymuje co kilkaset metrów. Trzeba zachować rozwagę, że te 2 km to jest minimum w obszarze miejskim. Im więcej przystanków, tym bardziej wydłużymy czas przejazdu.
Roboty na linii L25 prowadzi Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury z Krakowa. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.
Misiek15:24, 15.03.2019
Historia jak pieniądze zostaną wyrzucone w błoto kto niby będzie jeździł do Dębicy z Mielca i na odwrót. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie nowej linii z Mielca do Rzeszowa przez Kolbuszową 15:24, 15.03.2019
Niedźwiedź16:11, 15.03.2019
Dajcie ludzie spokój z tym pomysłem budowy linii kolejowej do Kolbuszowej - Rzeszowa, to jest zupełnie nierealne w obecnych realiach i zbędne, chciałbym żeby na tej trasie do Rzeszowa było jak w Europie, tej Zachodniej, powinien jeździć od rana do wieczora co godzinę duży autobus a nie pasażerskie furgony jak obecnie, bez postojów miedzy Kolbuszową a Rzeszowem i z biletem na poziomie 7-8 zł, bo przy obecnych 12 a może już i drożej to niedługo głównym pasażerem będzie tylko młodzież szkolna a reszta pojedzie swoim autem a ponieważ tych co będą chcieli jechać swoim autem będzie coraz więcej i więcej to raczej postoimy w korku a nie pojedziemy 16:11, 15.03.2019
wkurz16:23, 15.03.2019
Brak konkurencji jeden przewoźnik dyktuje ceny,już jest drogo,miesięczny bojkot wskazany,za takie pieniądze z plecakiem na głowie stojącego pasażera to męka a nie jazda. 16:23, 15.03.2019
.05:53, 16.03.2019
A kto powiedział że szynobus bo raczej takie pociągi będą tu jeździć nie może jechać z Mielca do Rzeszowa przez Dębicę?, przecież odległość jest zbliżona , czas do Dębicy to okołe 35 minut do Rzeszowa podobnie ,w czym problem? 05:53, 16.03.2019
Kiedy do Padwii16:29, 15.03.2019
Napiszcie konkretnue kiedy rozpocznie się remont do Padwii 16:29, 15.03.2019
Ktoś20:26, 15.03.2019
Obecny przetarg dotyczył zaprojektowania i wykonania robót na odcinku Mielec - Dębica oraz zaprojektowanie robót na odcinku Padew - Mielec. Obecny przetarg nie zakłada wykonania robót na odcinku Padew - Mielec. Znając życie będzie jakiś kolejny przetarg. 20:26, 15.03.2019
Goździk2712199310:15, 16.03.2019
No chyba, że PNiUK podpiszą aneks do umowy. 10:15, 16.03.2019
s11:48, 18.03.2019
Nie spodziewałbym się przed 2023, tj. w ramach bieżącego Krajowego Programu Kolejowego. Pewnie zrobiliby od razu całość, ale koszty trochę ich zaskoczyły. Przynajmniej tyle, że tory na północ od Mielca nie są takie złe. 11:48, 18.03.2019
student16:32, 15.03.2019
Mielec Rzeszów brak konkurencji dlatego drogo,jeszcze te plecaki na głowie stojącego pasażera,potrzebna zmowa i spiknąć się do samochodów osobowych 5 osób x12x2=120 zł,opłaci nawet wliczając koszt amortyzacji samochodu,ale jaki komfort. 16:32, 15.03.2019
100% racji17:05, 16.03.2019
Jazda tymi busami uwłacza godności ludzkiej. Gdzie się podział PKS? Duże, może stare ale wygodne pojazdy, które zabierały każdego, kto chciał, nie było tablic z napisem "brak miejsc". 17:05, 16.03.2019
Mielec1234512:31, 19.03.2019
Parę lat temu były autobusy, jeździł i PKS i prywatne firmy. Pojawiły się jednak busy... wszyscy zgodnie, że po co płacić za komfort dodatkowe pieniądze skoro tę godzinę do Rzeszowa nawet na jednej nodze wystoję. Zatem PKS i prywaciarze po kilku strajkach, nawet w Warszawie poddali się, busy pozostały. Zatem uwłaczające godności podróże sami sobie wywalczyliśmy i pretensje do samych siebie ew. starszego rodzeństwa. Pozdrawiam :D 12:31, 19.03.2019
Ziomal17:01, 15.03.2019
Teraz tylko czekać, aż totalna opozycja zablokuje budowe, np. pod pretekstem ochrony środowiska, argumentując że podkarpacie to dziki teren puszczy 17:01, 15.03.2019
Agrest10:38, 16.03.2019
Totalny to głąb jesteś 10:38, 16.03.2019
Król Wiór17:33, 15.03.2019
W końcu nasze eko-odpady będą mogły do Mielca jeździć nie tylko pomarańczowymi ciężarówkami! Panie TP - danke! 17:33, 15.03.2019
Dick19:09, 15.03.2019
Wreszcie ruszyło. Po co w ogóle tak rozbudowywać drogi kołowe, gdy można takie towary przewieżć pociągiem i zachowac ekologię. 19:09, 15.03.2019
Ja21:28, 15.03.2019
P. Poręba nie zapominaj pan o mówieniu na konferencjach o wsparciu finansowym od Uni Europejskiej w wysokości 85% dofinansowania..,!!! ,!!!!!!!!!!!
Pański wkład to tylko 1%procent.
Będziemy pamiętać o tym za miesiąc .BMW
Bierny-Mierny-ale Wierny
21:28, 15.03.2019
terefer21:50, 15.03.2019
te remonty to aby dowieść taniej więcej drewna do kronotruciciela 21:50, 15.03.2019
Goździk2712199310:11, 16.03.2019
No pewno hahahaha. Szczególnie te z węglem np. Kopalnia Bogdanka jadą do Kronospanu i te z Grupy Azoty Tarnów KOLTAR. Widać ktoś się tu naczytał wpisów na stronie fanowskiej (fanpage"u) na Facebooku organizacji "Specjalna Strefa Ekologiczna". A tak poważnie: problemem jest jak już to Kronospan a nie tory kolejowe. To tak jak by winić wynalezienie alfabetu za to, że Hitler napisał "Mein Kampf", a Karol Marks napisał "Kapitał" (późniejsza podstawa komunizmu). 10:11, 16.03.2019
Jacek 23:21, 15.03.2019
Mam tylko pewną wątpliwość , kto będzie jeździł koleją do Dębicy , czy odwrotnie z Dębicy do Mielca ? Czy PKP ma jakiś sensowny plan wykorzystania tej wyremontowanej trasy ? Mam nadzieję że ma , choć wątpię w to. 23:21, 15.03.2019
brad10:27, 16.03.2019
Kto będzie jeździł koleją ?pan poseł i spółka 10:27, 16.03.2019
Placek11:05, 16.03.2019
Wiesz Jacuś, żeby pojechać pociągiem do Krakowa i potem dalej do Katowic i Wrocławia trzeba najpierw dojechać do Dębicy. 11:05, 16.03.2019
Ktoś15:02, 16.03.2019
A skąd wiesz że kolej będzie jeździć tylko do Dębicy? Nie wiesz tego bo nikt tego nie wie. Przecież może powstać połączenie Mielec - Dębica - Rzeszów. Poza tym Dębica to punkt przesiadkowy. Z Dębicy można dojechać do: Wrocławia, Rzeszowa, Przemyśla, Katowic, Krakowa, Warszawy, Trójmiasta, Kołobrzegu, Słupska i wielu innych miejscowości. 15:02, 16.03.2019
s11:59, 18.03.2019
Pociągi regionalne puszcza marszałek województwa. Na cuda nie licz, Ortyl deklaruje dwie, góra trzy pary na dobę. Z takim rozkładem sens będzie miała w zasadzie tylko jazda do Dębicy i tam przesiadka w inny pociąg. Może jeszcze komuś spasują godziny przy codziennych dojazdach do pracy, ale np. dzieciakom w dojazdach do szkoły już nie, bo one w różne dni o różnych godzinach kończą. Co gorsza, nawet gdyby marszałek zmienił zdanie (albo gdyby zmieniły się władze), to ciężko będzie zrobić sensowny rozkład, bo w oparciu o wspomniane deklaracje urzędu marszałkowskiego zaprojektowano przepustowość linii. Czyli potrzebna byłaby kolejna modernizacja i odbudowa jakiejś mijanki... Prócz tego, InterCity pewnie puści jedną lub dwie pary pociągów dziennie. Tak że trochę lipa z tą modernizacją, ale mimo wszystko dobrze, że jest. 11:59, 18.03.2019
Brawo PiS00:20, 16.03.2019
Panie Tomaszu jest Pan światowej klasy politykiem. 00:20, 16.03.2019
Bez Trybu07:58, 16.03.2019
Chyba lecisz w kulki .Taką banalna pochwałe piszę. Temu GOŚCIOWI musisz zaśpiewać hymn pochwalny. Powiesić obrazek na ścianie i przed obrazkiem śpiewać. 07:58, 16.03.2019
brad10:28, 16.03.2019
Teraz to tylko beatyfikacja 10:28, 16.03.2019
doskonale00:22, 16.03.2019
Pan Tomasz Poręba ceniony działacz politycznej sceny! 00:22, 16.03.2019
mick10:28, 16.03.2019
hejterzy tyle co on zrobil dla Mielca i podkarpacia zaden przez 20l.tyle nie zrobil 10:28, 16.03.2019
bravissimo00:25, 16.03.2019
Trzeba przyznać, że rzeczywiście w działalności Europosła Poręby są zapisane sukcesy które czynią go ewenementem wśród ludzi polityki 00:25, 16.03.2019
arcymistrz00:28, 16.03.2019
Jaki wpływ na to co się dobrego dzieje na Podkarpaciu ma wpływ praca P. Poręby? Nie ma żadnej wątpliwości, że odpowiedź brzmi - ogromny. 00:28, 16.03.2019
s11:49, 18.03.2019
Żaden. 11:49, 18.03.2019
wielki człowiek00:32, 16.03.2019
Obecnie brakuje dobrych polityków, którzy by pokazywali jak można dobrze pracować dla innych, dlatego w wyborach do PE mój wybór jest oczywisty. Lista Prawa i Sprawiedliwości nr 1 Tomasz Poręba 00:32, 16.03.2019
tbg08:31, 16.03.2019
Ledwie zaczęły się prace, a politycy urządzają "ustawkę" (zdjęcia, wywiady), że gdyby nie oni to by nie było nic.
Słusznie ktoś wyżej wspomniał, że gdyby nie środki z Unii (tej znienawidzonej przez PIS Unii) to żadne prace nie były by realizowane.
Od około 10 lat - odkąd zabrali "Hetmana", przed każdymi wyborami "politycy" zbierali się na stacji w Mielcu i pozując do zdjęć obiecywali, że "już niedługo, jeszcze trochę, itp". 08:31, 16.03.2019
mick10:32, 16.03.2019
no racja zwlaszcza ci z PO typu Skowronska duzo obiecywali a nic nie zrobili.jak teraz koalicja bez programu hahaha. 10:32, 16.03.2019
Staszek_M09:52, 16.03.2019
Witam serdecznie Państwa! Proponowałbym zabiegać o budowę linii kolejowej z Mielca przez Kolbuszową do Rzeszowa. Patrząc na mapę powinno być to oczywistym dla wszystkich i na pewno z tej linii korzystałoby dużo ludzi, chociażby po to żeby dojeżdżać do pracy w strefie Jasionka-Tajęcina, do pracy do Rzeszowa, do szkół, na zakupy i po różnego rodzaju usługi w Rzeszowie. Proponowałbym również przedłużenie tej linii kolejowej z Mielca w stronę Połańca i dalej do Kielc. Od Połańca już istnieje linia kolejowa w stronę Kielc. To na pewno ożywiło by gospodarczo cały region, który był kiedyś nazwany Centralnym Okręgiem Przemysłowym. Uważam, że warto o to zabiegać, aby było połączenie kolejowe Rzeszów-Kielce przez Kolbuszową-Mielec-Połaniec-Staszów. Droga w stronę Kielc przez Połaniec już została zbudowana. Obok nowego mostu na Wiśle w Połańcu można zbudować most kolejowy i brakuje tylko krótki odcinek linii kolejowej z Tuszowa Narodowego do Połańca. Byłby to bardzo duży skok cywilizacyjny i gospodarczy dla rozwoju naszego regionu podkarpacia i świętokrzyskiego. Serdecznie pozdrawiam: Staszek_M 09:52, 16.03.2019
Goździk2712199310:03, 16.03.2019
Mam nadzieję, że przy ulicy Witosa zrobią przejazd kolejowy kategorii A (zapory), a nie jak w studium wykonalności kategorii C (sama sygnalizacja świetlna). 10:03, 16.03.2019
Goździk2712199310:14, 16.03.2019
A tak ogólnie to bardzo szybko idzie ten remont. Spodziewałem się wolniejszego tempa prac, a tutaj miłe zaskoczenie. 10:14, 16.03.2019
Ktoś16:59, 16.03.2019
Remont idzie bardzo szybko. Też jestem pozytywnie zaskoczony. Co do kategorii przejazdu. Jeżeli w przetargu była kategoria C to nie ma co się łudzić że będzie inna. A nie będzie bo wówczas by musieli zatrudnić dróżnika. A tak będzie C i dodatkowe osoby nie będą potrzebne. Choć mogli by dać kategorię B. 16:59, 16.03.2019
do Goździka09:36, 17.03.2019
Załatw w Urzedzie Miasta pieniadze na 5 etatów drózników i po sprawie. Jedź do Niemiec, Francji albo Czech i pokaż mi taki przejazd na takiej drodze gdzie zatrudnia się 5 dróżników, spadłeś z kosmosu chłopie 09:36, 17.03.2019
hey19:27, 17.03.2019
Jak ciebie czerwone pulsujace swiatlo nie zatrzyma to ten bidny droznik tez se nie da rady. 19:27, 17.03.2019
kaz10:31, 16.03.2019
wreszcie ... 10:31, 16.03.2019
Karolcia10:55, 16.03.2019
Lo matko z curkom. Toz cywilizacja do nas idzie. A czy krowy bedom dawac mleko czy te ciuchcie je wystraszom? A kury bedom dalej jaja znosic? 21 wiek. A tu do.mielca tory idom. No sensejszon dnia. Lolaboga 10:55, 16.03.2019
X15:03, 16.03.2019
Najpierw się naucz pisać a potem komentuj... 15:03, 16.03.2019
;P11:11, 16.03.2019
Przystanek Przecław w centrum Tuszymy ????dla mnie porażka 11:11, 16.03.2019
Tuszymiak19:17, 16.03.2019
nie nazywa się Przecław tylko Przecław - Tuszyma, nie wprowadzaj w błąd 19:17, 16.03.2019
Obiektywny13:33, 16.03.2019
Ludziom w tym kraju nie dogodzi...robia zle nie robia jeszcze gorzej...co niektórzy by chieli przystanek pod domem a inni zeby wogole nie bylo torow bo korki bo za głośno bo na melnox bedzie jedzil itp...ludzie 21 wiek a miasto Mielec 65 tysiecy nie ma polaczenia kolejowego z Polska... i jak widze wasze zale i wypociny na temat tej inwestycji to jestem zmuszony wam powiedzieć to co mysle...platforma chiala zlikwidować kolej pis ja przywraca z poslem poreba na czele i takich politykow oby WIĘCEJ !!! 13:33, 16.03.2019
Chłodnym okiem21:11, 16.03.2019
Ta inwestycja jest kompletnie nietrafiona i dla mnie jest jedną wielką porażką...Żeby to miało sens,trzeba by wyremontować tory na odcinku do Tarnobrzega lub Stalowej Woli,a przede wszystkim-ZELEKTRYFIKOWAĆ ten odcinek!Pozwoliłoby to na puszczenie jakichś pociągów pasażerskich przez Mielec.Ale rozumiem,że w najbliższych 50-latach tak się nie stanie(jeżeli się mylę,proszę mnie poprawić)...Będzie natomiast jeździł jakiś szynobus z Mielca do Dębicy i z powrotem...Kilkanaście osób dziennie przesiądzie się może z samochodu na pociąg...Może jacyś uczniowie z Mielca pojadą do szkoły w Rzemieniu...To wszystko...Jednym słowem:dramat...Kupa kasy wyłożona na remont,a korzyści -praktycznie ŻADNYCH! 21:11, 16.03.2019
;P21:46, 16.03.2019
Tak sie nazywał wg. Nowych przystanków jest sam Przecław bez Tuszymy 21:46, 16.03.2019
mm13:06, 17.03.2019
Haha droga do Droga donikąd co najwyżej transport do Kronospanu , 13:06, 17.03.2019
Bylem na Witosa13:32, 17.03.2019
Zatrzymałem się na przejezdzie kolejowym bo tam już szyny położyli nowe i podkłady z obu stron przejazdu. Czy ktoś może powiedzieć wg jakich norm oni to kładą? Na odcinku kilkudziesięciu m jest krzywo nierówno jak cholera, góry i doliny A tory raz w lewo raz w prawo na prostym odcinku. Tak to ma wyglądać finalnie ?
Jeśli Tak to ja tym pindolino 120km/h nie widzę żeby miało bezpiecznie jeździć..... 13:32, 17.03.2019
widz19:28, 17.03.2019
Ales ty gupi az mi cie żol. 19:28, 17.03.2019
do widz19:41, 17.03.2019
Mi Ciebie też, ale to nie zmieni faktu że nowo położone szyny są krzywe :) :0 :) 19:41, 17.03.2019
Rafal07:32, 18.03.2019
@Ziomal przeciez tak jest , podkarpacie to zadupie i siedlisko mocherów. Widac ze to ostatni bastion pislamu 07:32, 18.03.2019
Pasażer07:51, 18.03.2019
Widzę że w kółko powtarza się pytanie "Kto będzie jeździł na odcinku Mielec-Dębica", więc odpowiadam. Ludzie będą jeździć.
Przez 10 miesięcy w roku z wiosek do Mielca i Dębicy jeżdżą uczniowie. W tej chwili część z nich jeździ busem, który rano i popołudniu jest przepełniony i być może pamięta kandencję Prezydenta Kwaśniewskiego (Marcel do Rzeszowa to luksus). Gdyby ktoś chciał pojechać nim do Dębicy, bo ma pociąg do gdzieśtam to może wziąć tylko bagaż podręczny, bo nie ma miejsca na walizkę.
A jak się otworzy połączenie do Dębicy to automatycznie otwierają się możliwości połączeń do Rzeszowa i Krakowa. Jeśli ruch będzie rósł to kto wie, może za kilka lat będzie można tam dojechać bez przesiadki?
A jeśli chodzi o transport towarowy to mam nadzieje że Krono nie będzie największym wygranym w tym projekcie. 07:51, 18.03.2019
s11:49, 18.03.2019
Uczniowie będą dalej jeździć busem. Dwa-trzy pociągi na dobę, a tyle deklaruje Ortyl, to dla nich żadna oferta. 11:49, 18.03.2019
zibi08:44, 18.03.2019
Nie moge sie doczekac na zakonczenie inwrstycji.Jestem Mielczaninem od pokolen,tym wieskom,ktorym nie podoba sie inwestycja skad przyjechali. 08:44, 18.03.2019
Braciszek20:33, 19.03.2019
Kilka uwag.
1.Wszystkie sąsiednie linie kolejowe są zelektryfikowane. Linia rewitalizowana, bez elektryfikacji to " z urzędu" druga kategoria.
Nikt nie zdecyduje się na pociągi dalekobieżne, które będą zmieniały elektrowóz na spalinowóz i jechały przez Mielec.
2.Brak elektryfikacji nie wyklucza jednak szynobusu, który nie musi być tylko dojazdem do Dębicy.
3.Szynobus typu "koło" byłby świetnym rozwiązanie dla regionu.
4.Koło nr 1 to relacja prawoskrętna: Rzeszów, Dębica, Mielec, Tarnobrzeg, Kolbuszowa, Rzeszów.
5.Koło nr 2 to relacja lewoskrętna: Rzeszów, Kolbuszowa, Tarnobrzeg, Mielec, Dębica, Rzeszów.
6.Możnaby również zastanowić się nad kołem " dużym" : Rzeszów, Dębica, Mielec, Tarnobrzeg, Stalowa Wola, Przworsk, Rzeszów.
7.Oby tylko szynobusy nie psuły się na trasie przez Mielec jak to było przed 10-ciu laty. Skierowano je wtedy na inne trasy, gdzie były bezawaryjne, a do Mielca jeździł zdezelowany wagon ciągnięty rownież przez zdezelowany spalinowóz.
8.A może (apetyt rośnie w miarę jedzenia) stworzyć mielecki wahadłowy S-bahn: Strefa (nowy przystanek), Mielec Padykuły (nowy przystanek), Mielec, Wojsław, Rzochów ?
20:33, 19.03.2019
Agrest10:37, 16.03.2019
5 2
Dzięki Bogu i parti tylko twoim zdaniem - bo widać ze mało co wiesz o transporcie i komunikacji 10:37, 16.03.2019