Zamknij

Najlepsza droga rozwoju dla handlu stacjonarnego?

16:07, 28.01.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 16:09, 28.01.2019

Każdy przedsiębiorca myśli o rozwoju i postępie. Między innymi z tych powodów stał się przedsiębiorcą. By nie stać w miejscu, być niezależnym i się rozwijać. Jednym z najlepszych kierunków rozwoju sklepów stacjonarnych to przejście do świata e-biznesu.

Sklep stacjonarny to gotowa prosperująca inwestycja. Sprzedawca działający w danej lokalnej branży ma wszystko co potrzebne by rozszerzyć swój biznes o internet. Ma doświadczenie, ma wypracowane podejście do grupy klientów z którymi pracuje. Te cechy są niezbędne w świecie wirtualnym. Co jeszcze? Dwie bardzo ważne rzeczy. Gdy posiadamy swój sklep stacjonarny mamy już zakupiony towar i mamy miejsce do jego składowania. Brakuje nam jedynie platformy sprzedażowej.

Koszt otwarcia sklepu internetowego

Oprogramowanie sklepu internetowego w omawianym przypadku to jedyna inwestycja finansowa. Dlatego też droga rozwoju prowadząca przez otwarcie sklepu internetowego to jedna z najlepszych dróg i na pewno najtańsza. Wyobraź sobie że zamierzasz otworzyć drugi sklep w drugiej części miasta. Koszty otwarcia oraz zatrudnienia pracowników przewyższą kilkukrotnie koszty stworzenia nowego sklepu internetowego w Design Cart, które zamknęły by się w kwocie około 3 ? 5 tysięcy. Należy również wziąć pod uwagę koszty utrzymania inwestycji. Sklep stacjonarny z pracownikami miesięcznie generuje od kilku tysięcy złoty po kilkadziesiąt. Sklep do swego działania potrzebuje domeny i serwera. Te z kolei opłacamy raz na rok, a kwota ta nie powinna przekraczać pięciuset złotych.

Zasięg sprzedaży

Koszty otwarcia sklepu internetowego to nie jedyne mocne zalety tej drogi rozwoju. Kolejną jest zasięg naszego sklepu internetowego. Jeżeli swój biznes prowadziłeś w małej miejscowości po otwarciu sklepu internetowego otrzymasz dostęp do klientów z całego kraju. Prowadząc biznes w większym mieście, możesz skupić się dalej na swojej miejscowości. Pozostając dalej w granicach swego miasta bez otwierania kolejnych punktów masz dostęp do kilkudziesięciu a nawet kilkuset tysięcy nowych potencjalnych klientów. Reklama lokalna jest znacznie tańsza niż ogólnopolska, a stali klienci pomogą sami Ci w promocji nowego biznesu zwłaszcza jeżeli twój nowy sklep internetowy będzie wizualnie atrakcyjny. Inspirujące sklepy internetowe znajdziesz pod tym linkiem.

Zalet oczywiście znajdzie się jeszcze więcej jak np.: krótszy czas pracy na ten sam zarobek, budowanie nowoczesnej marki w oczach klientów itd. Najważniejszymi jednak zaletami, które też pchają przedsiębiorców do otwierania sklepów internetowych to niskie koszty inwestycji w porównaniu do tych w świecie realnym, znikome koszty utrzymania w przeliczeniu na miesiąc oraz zasięg sklepu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%