Każdy przedsiębiorca myśli o rozwoju i postępie. Między innymi z tych powodów stał się przedsiębiorcą. By nie stać w miejscu, być niezależnym i się rozwijać. Jednym z najlepszych kierunków rozwoju sklepów stacjonarnych to przejście do świata e-biznesu.
Sklep stacjonarny to gotowa prosperująca inwestycja. Sprzedawca działający w danej lokalnej branży ma wszystko co potrzebne by rozszerzyć swój biznes o internet. Ma doświadczenie, ma wypracowane podejście do grupy klientów z którymi pracuje. Te cechy są niezbędne w świecie wirtualnym. Co jeszcze? Dwie bardzo ważne rzeczy. Gdy posiadamy swój sklep stacjonarny mamy już zakupiony towar i mamy miejsce do jego składowania. Brakuje nam jedynie platformy sprzedażowej.
Oprogramowanie sklepu internetowego w omawianym przypadku to jedyna inwestycja finansowa. Dlatego też droga rozwoju prowadząca przez otwarcie sklepu internetowego to jedna z najlepszych dróg i na pewno najtańsza. Wyobraź sobie że zamierzasz otworzyć drugi sklep w drugiej części miasta. Koszty otwarcia oraz zatrudnienia pracowników przewyższą kilkukrotnie koszty stworzenia nowego sklepu internetowego w Design Cart, które zamknęły by się w kwocie około 3 ? 5 tysięcy. Należy również wziąć pod uwagę koszty utrzymania inwestycji. Sklep stacjonarny z pracownikami miesięcznie generuje od kilku tysięcy złoty po kilkadziesiąt. Sklep do swego działania potrzebuje domeny i serwera. Te z kolei opłacamy raz na rok, a kwota ta nie powinna przekraczać pięciuset złotych.
Koszty otwarcia sklepu internetowego to nie jedyne mocne zalety tej drogi rozwoju. Kolejną jest zasięg naszego sklepu internetowego. Jeżeli swój biznes prowadziłeś w małej miejscowości po otwarciu sklepu internetowego otrzymasz dostęp do klientów z całego kraju. Prowadząc biznes w większym mieście, możesz skupić się dalej na swojej miejscowości. Pozostając dalej w granicach swego miasta bez otwierania kolejnych punktów masz dostęp do kilkudziesięciu a nawet kilkuset tysięcy nowych potencjalnych klientów. Reklama lokalna jest znacznie tańsza niż ogólnopolska, a stali klienci pomogą sami Ci w promocji nowego biznesu zwłaszcza jeżeli twój nowy sklep internetowy będzie wizualnie atrakcyjny. Inspirujące sklepy internetowe znajdziesz pod tym linkiem.
Zalet oczywiście znajdzie się jeszcze więcej jak np.: krótszy czas pracy na ten sam zarobek, budowanie nowoczesnej marki w oczach klientów itd. Najważniejszymi jednak zaletami, które też pchają przedsiębiorców do otwierania sklepów internetowych to niskie koszty inwestycji w porównaniu do tych w świecie realnym, znikome koszty utrzymania w przeliczeniu na miesiąc oraz zasięg sklepu.