Zamknij

Na sprzedaż 39 stacji paliw. Wystawił je francuski gigant

17:30, 26.09.2024 Źródło: moto.pl / wiadomoscihandlowe.pl
Skomentuj Fot. Freepik Fot. Freepik

Carrefour rozważa sprzedaż swojej sieci stacji paliw przymarketowych w Polsce. Francuski gigant negocjuje z potencjalnymi nabywcami.

Jak podaje portal Wiadomoscihandlowe.pl, Carrefour prowadzi rozmowy dotyczące sprzedaży 39 stacji paliw działających przy swoich marketach.

Decyzja ta jest elementem strategii Carrefour 2026, która zakłada skupienie się na rozwoju kluczowych formatów działalności, takich jak sprzedaż detaliczna i e-commerce

- Zgodnie ze strategią "Carrefour 2026", koncentrujemy naszą działalność na rozwoju najlepszych formatów, co pozwoli nam skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów w trudnym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym, skupiając się na naszym core biznesie. W konsekwencji rozważamy i analizujemy możliwość sprzedaży naszej sieci stacji paliw, liczącej obecnie 39 obiektów, podobnie jak to miało miejsce w przypadku sprzedaży sieci sklepów specjalistycznych pod marką Galerie Alkoholi. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z potencjalnymi inwestorami, o których rezultacie będziemy informować

-  mówi Agata Kopytyńska, Dyrektorki Nieruchomości, Aktywów i Ekspansji oraz członkini Komitetu Wykonawczego Carrefour Polska.

Potencjalni nabywcy i zmiany na rynku paliw

Wśród zainteresowanych nabyciem stacji paliw wymienia się firmę Anwim, która zarządza siecią Moya.

Obecnie Moya posiada 476 stacji paliw w Polsce, a ewentualne przejęcie stacji Carrefoura zbliżyłoby ją do konkurencyjnej sieci BP, która ma 575 stacji.

To posunięcie może znacząco wpłynąć na rynek paliwowy w Polsce, zwłaszcza w kontekście konkurencji z takimi gigantami jak Orlen (1929 stacji) czy Shell (460 stacji).

Carrefour skupia się na działalności handlowej

Carrefour zarządza w Polsce siecią 803 sklepów, w tym hipermarketami czy supermarketami. Francuska grupa rozwija również sprzedaż online i posiada 20 centrów handlowych w Polsce. Sprzedaż stacji paliw ma umożliwić firmie większą koncentrację na działalności handlowej, co pomoże jej lepiej reagować na zmieniające się warunki ekonomiczne oraz potrzeby konsumentów.

Rynek stacji paliw przy marketach zdominowany jest przez sieć Intermarché, która posiada 73 stacje.

(Źródło: moto.pl / wiadomoscihandlowe.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%