Zamknij

Skowrońska: Mielec straci na Polskim Ładzie 18 mln zł rocznie

08:22, 10.08.2021 K.S
Skomentuj

- Polski Ład, który tak szumnie jest zapowiadany, doprowadzi do tego, że samorządy nie otrzymają znacznych pieniędzy - powiedziała na konferencji prasowej posłanka Krystyna Skowrońska. Jak ocenia, łącznie Podkarpacie straci 410 milionów złotych rocznie - sam Mielec ok. 18 milionów.

Skowrońska na zwołanej wspólnie z posłanką Joanną Frydrych konferencji prasowej przed Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim w Rzeszowie mówiła o zagrożeniach wynikających z wprowadzenia tzw. Polskiego Ładu. 

- Nie możemy się na to zgodzić, że po uważaniu, ze środków krajowych, tak jak się będzie władzy rządowej chciało, niektóre samorządy nie otrzymają pieniędzy. Pamiętamy Fundusz Inwestycji Lokalnych, gdzie Rzeszów w drugim rozdaniu nie otrzymał żadnych środków, Mielec również nie otrzymał żadnych środków w drugim i trzecim rozdaniu. Tarnobrzeg nie otrzymał żadnych pieniędzy - mówiła Skowrońska krytykując założenia Polskiego Ładu.

- Polski Ład, który tak szumnie jest zapowiadany, doprowadzi do tego, że samorządy nie otrzymają znacznych pieniędzy. Jaka to jest kwota na Podkarpaciu? Łącznie 410 milionów złotych każdego roku. Nie godzimy się na taką formułę, aby zachwalano, iż pieniądze będą, a pieniądze nie będą trafiały do samorządów. Rzeszów straci 88 mln 409 tys. zł, Mielec straci 18 mln 137 tys. zł rocznie, Tarnobrzeg straci 14 mln 614 tys. zł, a Dębica prawie 13 mln zł - wymieniała.

- Nie możemy zgodzić się na to, aby proponowano samorządom specjalnym fundusze ze środków krajowych Banku Gospodarstwa Krajowego, który miałby być uzupełnieniem środków, które stracą w Polskim Ładzie - dodawała. 

Krystyna Skowrońska podkreśliła, że „potrzebne są jasne kryteria podziału pieniędzy dla samorządów, które i tak około 30-40 proc. dopłacają do subwencji oświatowej”. - Chcemy poważnie o tym rozmawiać i nie może być żadna dodatkowa kieszonka w Banku Gospodarstwa Krajowego, z której premier będzie mógł dla swoich samorządów wydawać pieniądze, tylko rzetelna rozmowa o finansowaniu jednostek samorządu terytorialnego. To się samorządom należy - podkreśliła. 

W drugiej części konferencji prasowej posłanka z Mielca odniosła się też do podwyżek przyznanych parlamentarzystom. 

- Nie zgadzamy się na to, aby kosztem naszym - dobrego imienia parlamentarzystów, którzy się o to nie upominali, a nie rozliczyli się jeszcze ministrowie, którzy wzięli wysokie nagrody, przyznano dodatkowe pieniądze. Chcemy, aby rozporządzenie prezydenta zostało wycofane. Wyższą rangą jest ustawa i taką ustawę klub Koalicji Obywatelskiej stworzy - powiedziała. 

Skowrońska przypomniała też, że w 2005 r. była przedstawicielką inicjatywy dotyczącej likwidowania „13” pensji m.in. dla parlamentarzystów i samorządowców. - Parlamentarzyści od 2005 roku nie mają trzynastej pensji. Chcę, żeby to wybrzmiało. Ministrowie nie mają nieuzasadnionych odpraw po kilku dniach w resorcie - to też była nasza ustawa. Zatem w tym zakresie kontynuujemy nasze zadanie. Skromnie, nie w tym momencie, kiedy jest COVID. Będziemy głosowali przeciwko takiemu wprowadzeniu (podwyżek) tylnymi drzwiami. Jeżeli brakło rządzącym inicjatywy ustawodawczej to niech nie próbują nas dzielić - dodała.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(92)

korytokoryto

101 43

tęskno za pierwszym rzędem przy korycie ?
08:30, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


007007

72 86

To nie jest "polski ład", tylko pisowski nieład. 08:39, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VaderVader

39 62

To mi przypomina "New World Order" z Gwiezdnych Wojen. Darth Kaczyński i jego padawani... 🤣 08:41, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nowe MiastoNowe Miasto

50 7

Aby coś zrobić trzeba wiedzieć co. To jest efekt wybierania socjologów, filozofów, nauczycieli czy ekonomistów/prawników do parlamentu i rządu. Te zawody powinny być uzupełnieniem, rządzić muszą "inżynierowie" - ludzie rozumiejący jak ten świat działa i mający wizję, jak go zmieniać. 08:42, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

akoako

67 42

ale ta kasa zostanie w kieszeniach Mielczan p. Skowrońska .... 08:43, 10.08.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

007007

21 15

Wszyscy w tej dziurze zarabiacie najniższą krajową? Jeżeli nie, to nie zostanie. 08:50, 10.08.2021


FredFred

4 11

Dziurę to masz miedzy nogami c.h.u.j.u p.i.e.r.d.o.l.o.n.y. 17:37, 10.08.2021


asdfghasdfgh

26 8

A ile mnie dostana Przeclaw Padew Tuszow czy gmina Mielec??? Jakos wlodarze mi;cza - czyzby dostali wiecej????? Ta reforma ma zwiekszyc przychody rzadu..... by bylo czym dzielic 08:59, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DemagogiaDemagogia

66 10

Pani Krysiu poprosimy o wyliczenia do tej liczb,y bo za chwilę przyjdzie jakiś inny leśny dziadek i wydrukuje sobie na kartce papieru, że Mielec zyska 26 mln PLN 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 09:08, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IktornIktorn

66 18

Bunia daj już spokój please... 09:10, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielcok1Mielcok1

69 29

Poręba i Ortyl załatwia dla Mielca kolej , wiadukty , drogi , infrastrukture sportowa a nasza Krysia tak cichutko 4 dekadę dalej robi to co umie najlepiej ...wylicza , kalkuluje i przekonuje ...niby tyle lat ubyło a nic się nie zmienia nasza Pani Krysia ale trzeba powiedzieć że ładnie babka sie trzyma .Pozdrawiamy serdecznie , buziaki 09:11, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wybiórczy wyborcaWybiórczy wyborca

59 12

No qwa jak to nic nie robi, raz na 4 lata rozdaje cukieraski, długopisy i monety 2PLN z papieżem i co ?!
I TO DZIAŁA !🤣 09:16, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ertert

19 1

Co ciekawe , jak mnie już poczęstowała cukierkiem to tak mi natarczywie patrzyła w oczy jakby oczekiwała mojej deklaracji że za ten cukierek już na pewno na nią zagłosuję. 09:40, 10.08.2021


tfutfu

62 19

k***a nie mogę już na nią patrzeć 09:32, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hahahaha

4 12

k***a to cię urodziła i też nie mogła na ciebie patrzyć 11:17, 10.08.2021


pierwpierw

56 8

Zapomniała wspomnieć o dwóch rzeczach. Po pierwsze skoro Mielec, Rzeszów i całe Podkarpacie dostanie mniej pieniędzy to gdzie te pieniądze będą? A po drugie zapomniała, że większość członków jej partii głosowała za podwyżkami dla posłów... 09:36, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wakawakawakawaka

48 10

Jak policzy te kwoty co do grosza to jej uwierzę. Oni myślą że jak obfotografują się z takimi karteczkami to ludzie będą im ufać. Jeszcze czego. Na horyzoncie obniżka podatków a ci lamentują, że ludzie stracą pieniądze. Znowu nie będzie gdzie koło sklepu zaparkować bo Kowalski kupi nową furę i weźmie Kowalską na zakupy wydać to co mu nie zabrali a pani Krysia będzie z karteczkami latać zdjęcia robić. Żałosna ta opozycja. 09:38, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asas

42 21

stare pudło piep@rzy 09:51, 10.08.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hahahaha

9 13

stare pudło to cię urodziło parchu 11:15, 10.08.2021


ZenekZenek

7 2

Stare pudło i do tego POpieprzone 09:35, 11.08.2021


TEJPANITEJPANI

67 16

Tej Pani już dziękujemy. Zrobiła dla Mielca "Bardzo dużo". 09:56, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

123rob 123rob

51 14

No cóż, teraz widać jak na dłoni jakie są skutki działania kretyńskiej opozycji, skompromitowanej, zdemoralizowanej, ośmieszonej i niewiarygodnej. Pani Krysia z totalną "kompaniją" wołała 1000 razy : tragedia, gwałtu! rety! kiedy nic się nie działo, więc dziś, nawet gdyby miała rację, to większość ludzi i tak oleje jej "alarm", i jeszcze te żałosne karteczki🤦‍♀️, brakuje tylko rudego obok, jako gwaranta prawdy 09:58, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

bronekbronek

59 18

Tragedia!!!!! I ta pani zajmowała się bankowością!!!!! Szok !!!! 09:58, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

____

48 19

Ta Pani nie zasługuje na to żeby o niej tutaj pisać. 10:01, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JojoJojo

51 17

Pani Krystyno! Niech się Pani nie ośmiesza. 10:02, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALBAALBA

49 14

Tej Pani już podziękujemy,
wzrost troski o miasto w obawie o przedterminowe wybory
A gdzie Pani była i co zrobiła dla Miasta do tej pory - przez te wszystkie kadencje na garnuszku podatników? 10:17, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zzzzzz

24 33

"Ruski ład" ma zapewnić Wańce Kaczyńskiemu władzę na zawsze 10:29, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Precz z bandą czworgPrecz z bandą czworg

35 11

A na transferze pieniezy z OFE do ZUSu-, dzięki PO Polacy stracili 19 mld. Wy...j!
https://www.youtube.com/watch?v=Fh-W5oYjDzk&ab_channel=szefpo%C5%82%C4%85czonychsztab%C3%B3w 10:30, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

merkury 7merkury 7

25 35

To jest Bolszewicki program . Drakonska podwyzka podatkow z 19 na 28 % w celu likwidacji znienawidzonej przez morawieckiego klasy sredniej. mamy tyrac jak to powiedzial za miske ryzu . Najwiekszym klamstwem jest ze biedni emeryci cos zyskaja. nic nie zyskaja dlatego ze wszyscy zapominaja ze emeryci korzystaja z wielu ulg podakowych ( leczenie rehabilitacje itp ) i dostaja zwrot podaku na koniec roku. Teraz beda placic 9 % skladki zdrowotnej ktorej sie nie odlicza . Nowy lad to jedno wielki podakowe oszustwo . Niech klika morawieckiego przestanie klamac ze zyska 18 mln ludzi. 10:31, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ManiMani

0 1

Twoje wyliczenia są bardzo wybiórcze - dlaczego nie uwzględniłeś wzrostu kwoty wolnej od podatku??? Nie pasowało bo trzeba pisać o ładzie źle???? 11:26, 17.08.2021


MaciejMaciej

33 8

Te dane co je Krystyna wyczytała to pewnie opracowane przez PO były na poczet kampanii powrotu do koryta. Pewnie , że żal nie być przy podziale takiej kasy, ale skoro uznali że lepiej się wygłupiać jak zwykle zamiast być konstruktywną opozycją z własnym programem to tak już ich rola bez doli. Szkoda kasy na taki marketing, głupota się nie sprzedaje a kłamstwa zawsze wychodzą na jaw. 10:37, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dddd

16 14

Projekt zawarty w Polskim Ładzie zakłada niższe podatki dla imigrantów przez cztery lata od przeprowadzki do Polski. Projektowana ulga (art. 27h w ustawie o PIT) . Obcokrajowiec będzie płacił w Polsce dwa razy niższe podatki niż analogiczny Polak? Co oni ćpają w tym Pisie. 10:42, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Maria Maria

5 0

To Polski Ład czy Ukraiński? strasząca Polaków imigrantami, "wyimigrantowała" wolaków w dudę bez znieczulenia :) 10:50, 10.08.2021


JanJan

17 11

Czy jest ktokolwiek , kto kwestionowałby pomoc rządową dla członków polskiego Społeczeństwa !? Problem polega na tym komu się pomaga, jak się pomaga i jaki jest zamysł tych , którzy te dobra rozdzielają ! W przypadku PIS I jego politruków tu głównie chodzi o ich stołki , stołki ich kręgu całych rodzin, znajomych i dochrapanie się dużych majątków ! Wartości ,którymi ,,obdarowuje,, obecna władza dewaluują się wskutek galopującej inflacji ! Ich to nie obchodzi , a ich obietnice są pozorne i skończą się finansową klapą. Tylko wtedy oni już będą na tyle majętni , że bieda im nie grozi ! Ciekawe ,dlaczego Polacy tego jeszcze nie zrozumieli ! Historia przecież zna podobne przypadki , ale historię trzeba znać ! 10:51, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Krzyś Krzyś

23 34

PISia zaraza zniszczy ten kraj...... 10:52, 10.08.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NitkaNitka

4 4

Nie jestem zwolennikiem Pis, ale co zrobiło PO? Każde grabie do siebie grabią. Wygra PO będzie to samo. Te dwie partie powinny zejść ze sceny politycznej. Tylko pytanie. Kto zadba o Polskę i Polaków? Nie widzę żadnej opcji. 17:46, 10.08.2021


POPO

0 0

Dość nakradła. 09:46, 11.08.2021


CzekamCzekam

33 10

Lepiej niech pokaże ile kasy Mielec zyskał jak jej partia rządziła co ta stara baba chce udowodnić nie rozumie jej polityki i nigdy nie rozumiałem niech powie za ile kupiła dom na Trzcianie i za ile go odsprzedała państwu bo obwodnica się kończy w tym miejscu 10:53, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

od ranaod rana

15 8

..... pis ze zdwojoną siłą 10:53, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xynatxynat

25 28

Ciemnu lud to kupi. Towarzyszka holecka powiedziała w jedynie słusznych wiadomościach że emeryci zyskają o ciemny lud w to wierzy. Skoro towarzyszka holecka nie wspomniała o podwyżkach cen chleba czy ziemniaków to znaczy, że chleb, ziemniaki i inne produkty NIE zdrożeją. Ciemny lud łyknie każda propagandę. 10:54, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


rikszariksza

29 11

Czy te wypiski zatwierdziła naczelna księgowa PO niejaka Izabela Leszczyna.Przecież zrobiła 12 tygodniowy kurs księgowości.To ona wie najlepiej co komu trzeba dać. 11:01, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dddd

18 21

Naród wybrał socjalizm, to program wyborczy trzeba realizować. Gdy będzie Wenezuela czy Zimbabwe, to naród zmądrzeje 11:07, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OooooooOoooooo

1 0

A jak przyjdą Ruskie i Niemcy to Wam zrobią demokrację.🤣 09:52, 11.08.2021


MarynMaryn

19 21

Nikt nie zgodzi się płacić większe podatki na przekopy Mierzei, płacenie pod stołem Karnowskim, Sakiewiczom i innym Semkom. Niech rząd nauczy się szanować pieniądze, które już ma, albo niech w*****la 11:07, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PijendzyPijendzy

1 0

To nie było za platwusów. 09:44, 11.08.2021


rikszariksza

24 11

Nie za szybko Krynia zaczęła kampanie wyborczą.Te wyliczankę czym potwierdzić może.Ja też na dykcie napiszę sobie cyferek i będę latał po mieście z nimi.Piniendzy nima i nie będzie-jak mawiał polak z Telawiwu 11:08, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lukas lukas

16 18

a wszystko tylko po to, bo Jarek musi się swojemu suwerenowi z zadupia opłacić przed tak upragnioną trzecią kadencją u żłoba! po to jest także likwidacja mediów niepaństwowych, lizanie dudy KK i tym wszystkim Rydzykom, a ostatnio i naziolom 11:21, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikaMika

16 21

Tzw Nowy Lad PISobolszewicki atak na klase srednia. Drakonska podwyzka podatkow z 19 na 28 % . Najwieksze podatkowe klamstwo kliki morawieckiego. Niech PISobolszewicy nie klamia ze ktos zyska Nawet biedni emeryci nie zyskaja nic bo wiekszosc korzysta z roznych ulg( leki rehabilitacja , kwota wolna itp) i na koniec roku dostaje zwrot podaku, Teraz zapalca 9 % skladki zdrowotnej ktorej juz nie odlicza . 11:22, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

17 22

Już jest drożyzna ( w AK pasztet z gęsi po 49,90 zł/kg) - wczoraj kupowany. Pani za mną się dziwi, że jej kiełbaska w porównaniu kilku dni zdrożała 50%. A kto wybiera kasę w bankomacie - to prawie zawsze nowe banknoty. Drukuje się .. drukuje puste pieniądze... Inflacja będzie cały czas w górę i ceny w sklepach też. Tylko wyborcy tej partii tego nie widzą lub nie rozumieją. Niedługo podobno oprócz 500+ ( co teraz warte jest ok 250 zł ) będzie jeszcze 400+ ( nie wiem jakie zasady ). Rozdawnictwo to przekleństwo dla gospodarki ...i co za tym idzie dla ludzi. Nie ma troski realnej o nowe miejsca pracy - tak aby to praca napędzała zarobki i rzeczywistą wartość pieniądza. Mam książeczkę pensji - gdzie zapisane są miliony - a kupić można było bochenek chleba za 1 tysiąc. Chyba do tego zmierzamy- smutne. 12:26, 10.08.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

goldwinggoldwing

6 11

Brednie piszesz człeku! "Żal dupę ściska" i tyle w temacie! A tak apropo...Czy pobierasz zekome 500+? Bo jeśli tak to zamknij paszczę i się już nie wysilaj! 13:17, 10.08.2021


emeryt49emeryt49

8 3

Do goldwing : Czego obrażasz ja czytając jego wpis sadzę po tekście ze jest to starszy człowiek który trochę w życiu przeszedł . W tym czasie co to pokolenie zdobywało wykształcenie był przedmiot ekonomia. Ja na studiach technicznych też miałem rok ekonomi, Teraz jest tylko na studiach ekonomicznych. Ja ma całkowitą rację bo tylko d$$$$ ekonomiczny może się cieszyć że dostanie 500 które za rok jest warte 250zł. Pracowałem 25 lat w PRL i 25 w demokratycznej Polsce i całkowicie popieram jako bardzo prawdziwy wpis Ja. Niema mojej zgody aby moje uczciwie zapracowane pieniądze rozdawać nierobom. Jako emeryt nie mogę zrozumieć dlaczego żadni politycy przez 30 lat
demokracji nie wypracowali takich ustaw aby pracownicy za dobrą pracę mieli dobre zarobki i emerytury . Proszę aby ktoś kto to przeczyta przemyślał to pod względem ekonomicznym a nie podniecał się politycznie . Mnie politycy przez wszystkie lata pracy do niczego nie byli potrzebni.
Życzę zdrowia i spokojnego myślenia. 19:45, 10.08.2021


jaja

5 3

Dzięki serdeczne: "emeryt 49" -tak, też u mnie była ekonomia na studiach, więc jesteśmy w podobnym wieku. Pozdrowiona i dużo...dużo zdrowia i optymizmu.
Źle będzie jeśli to pokolenie narwańców i z wykształceniem "takim sobie" jak "goldwin" będzie dominujące w naszym kraju. 06:37, 11.08.2021


J.K.J.K.

1 6

Do "emeryt49"
Niestety Ty też jesteś "NIEROBEM". Za PO dostawałeś rewaloryzację emerytury ok. 5 zł a za ostatni rok przytuliłeś ponad 100 zł. Jako "NIERÓB" oddaj tą stówę ciężko pracującym. Wiem co piszę bo jestem w bardzo podobnej sytuacji co Ty. Moje przemyślenia są zupełnie odwrotne od Ciebie. Pozdrowienia. 09:45, 11.08.2021


Nominał?Nominał?

2 1

Jeżeli moje dochody rosną szybciej niż ceny, to inflacja mi nie straszna. Liczy się wyłącznie tzw. siła nabywcza, czyli ile jestem w stanie kupić. Problem mają oszczędzający w bankach, ale to inna historia. 15:55, 11.08.2021


SHOW KRYSTYNKISHOW KRYSTYNKI

22 6

A teraz idziemy na jednego i będziemy WÓDECZKĘ pić ! 13:06, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PabloPablo

14 11

Oj kobito kobito bądź poważna. Już nie ośmieszaj się bardziej. 22:00, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FasolkaFasolka

8 5

A do tych tabliczek z wyliczeniami dołączmy strażacki hełm i toporek /z pełnym szacunkiem dla straży/. 22:38, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dannydanny

5 2

jak ludzie sa naiwni to niech dalej wierzą tak jak w to, że np grypa jest z zimna lub żeby uratowac puszczę białowieską to trzeba nią wyciąć, umysły ograniczone 23:00, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

J.K.J.K.

13 7

Co może stracić na POLSKIM ŁADZIE posłanka Skowrońska - teoretycznie nic. Ale przy złych wiatrach z czterech etatów może pozostać tylko dwa. Aktualnie:
- prezesowanie w przecławskim banku
- pobieranie emerytury
- posłowanie
- gospodyni domowa.
W złym przyszłym ładzie może pozostać tylko emerytura i gospodyni domowa. Najwyższy czas aby tak się stało 23:22, 10.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za nicZa nic

10 9

Jeszcze nie wiadomo jaki będzie ostateczny kształt tego Ładu, a już doskonała księgowa z fusów wliczyła straty jakie poniesie Mielec. Może zastępuje wróżkę z Wampierzowa ? 23:59, 10.08.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StaraStara

1 0

Księgowa z banku spółdzielczego w Przecławiu. 09:40, 11.08.2021


taka sobietaka sobie

8 3

O mASZ CI LOS NASZa kRYNIA SIe POJAWILA:d Ciekawe co madrego powie:Dhahahahhaha 09:13, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MariaMaria

9 5

Kto to lansuje tę czerwoną Krysię, to propaganda rodem z PRL. 09:28, 11.08.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hahahaha

1 2

propaganda rodem z PRL. to tłuku masz w tvpis 11:39, 11.08.2021


J.K.J.K.

2 1

Dlaczego do osoby podpisującej się 'Maria" piszesz "tłuku" coś tu nie gra. Chyba że na każdą okoliczność masz przygotowane jedno zdanie i stosujesz zasadę kopiuj wklej - po prostu na więcej Cię nie stać. To jest domena tłuków wychowanych na gazecie wybiórczej i TVN a wcześniej na Trybunie Ludu i Prawdzie. 15:17, 11.08.2021


PrzyszłośćPrzyszłość

10 5

Jestem Mielczaninem, zarabiam dobrze dlatego stracę na tym ładzie. Z kalkulatora na gov.pl wyszło mi ok 460 PLN/miesiąc. Mam 3 dzieci i dostaję co miesiąc 1500 PLN. Program 500 + jest pro społeczny (dla dzieci) a nie socjalny (sytuacja materialna) dlatego, pomimo że jestem przeciwko korzystam z niego. Niby wszystko ok ale jednak nie. Wolał bym żeby państwo zamiast tej kasy opłaciło moim dzieciom wyżywienie w szkole, zajęcia dodatkowe, korepetycje, obozy językowe i sportowe itp. Przestroga dla wszystkich, ceny rosną i będą rosnąc bo sztuczny pieniądz zasila rynek. Każda rodzina zostanie za jakiś czas pozbawiona tych wpływów (dzieci dorastają) a ceny zarówno dla nich jak i dzieci zostaną. Osoby nie posiadające dzieci są w pewnym sensie dyskryminowane. Sztuczna kasa podniosła ceny dla wszystkich. Jest jeszcze kwestia pracy. Firmy coraz bardziej się automatyzują i informatyzują, ta w której pracuje zwiększyła sprzedaż i ceny o kilkadziesiąt % nie zatrudniając więc kominy płacowe będą coraz większe. Lepiej 1 zapłacić 15 000 (1 sam, 1 kom, 1 tel) niż 4 po 4 000 (4 sam, 4 kom, 4 tel itp). Świadomi wiedzą że brutto brutto pracodawcy to kosmicznie inna cyfra niż netto pracownika. 09:28, 11.08.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

StefaniaStefania

4 8

Oddaj pieniądze z 500+ dla POtrzebujących przygłupie. 09:32, 11.08.2021


oj stefan stefanoj stefan stefan

5 3

Może i jestem przygłupem. Właśnie mi uświadomiłeś, że jako przygłup zaszedłem tak daleko to co bym dopiero osiągną gdybym nim nie był. 09:49, 11.08.2021


do Przyszłość do Przyszłość

2 3

mądrego to i dobrze poczytać czy posłuchać ale zmartwię Cię - jesteś w mniejszości 😐 10:32, 11.08.2021


..

2 1

No to niedługo wyroby twojej firmy będą kupować te automaty które montujecie zamiast zatrudniać ludzi, ale wam obroty wzrosną!!! 11:28, 11.08.2021


do 11:28, 11.08.2021do 11:28, 11.08.2021

5 2

Niestety jest to problem, który wystąpi za kilkadziesiąt lat. Moja wypowiedź była w kontekście "polskiego ładu". Za taki stan rzeczy odpowiadają bardzo wysokie koszty zatrudnienia pracownika. Jeżeli np. syn Twoich sąsiadów zaproponuje wykoszenie trawy za 10 pln to się pewnie zgodzisz, niech chłopak uczy się przedsiębiorczości i pracy. Ale jeżeli powie 50 pln a państwo doliczy do tego 30 pln to za mniej więcej 20 takich usług masz robota koszącego i zapominasz o temacie na kilka lat. 12:14, 11.08.2021


@ Przyszłość@ Przyszłość

2 1

Niby masz rację. Tyle że , Twoją rację. Inni mają swoje racje różniące się od Twoich. Ty wydasz na korepetycje a ktoś inny na leczenie chorego dziecka, albo na zwykłe jedzenie. Może zacznij patrzeć na świat nie tylko swoimi oczyma to zdecydowanie więcej zobaczysz. Twój świat to ca. jeden z siedmiu miliardów innych światów. 15:31, 11.08.2021


@przyszł.@przyszł.

2 1

Trochę populizmem zaleciało. Kilka lat temu w Szwajcarii było referendum o przyznaniu obywatelom dochodu 10 000 PLN (w EUR). Szwajcarzy zdecydowanie go odrzucili. Widziałem wypowiedź starszej pani. Powiedziała wprost "co mi z tego że dostanę te pieniądze jak wszyscy dostaną i wszystko podrożeje. Nie chcę ich, niech państwo za te pieniądze zorganizuje mi taką służbę zdrowia żebym maiła dostęp do najlepszej i darmowej opieki medycznej". 500+ jest na dzieci więc powinno obejmować wszystko, także zorganizowane żywienie i leczenie. Zdecydowana większość tych pieniędzy ląduje w dyskontach spożywczych i może kilka% dotyczy ludzi, którzy bez tych pieniędzy nie stać by było na żywność ale to nie jest program socjalny. Mocne państwo takim ludziom inaczej organizuje pomoc. 16:09, 11.08.2021


przyszłość1przyszłość1

7 2

Niestety jest to problem, który wystąpi za kilkadziesiąt lat. Moja wypowiedź była w kontekście "polskiego ładu". Za taki stan rzeczy odpowiadają bardzo wysokie koszty zatrudnienia pracownika. Jeżeli np. syn Twoich sąsiadów zaproponuje wykoszenie trawy za 10 pln to się pewnie zgodzisz, niech chłopak uczy się przedsiębiorczości i pracy. Ale jeżeli powie 50 pln a państwo doliczy do tego 30 pln to za mniej więcej 20 takich usług masz robota koszącego i zapominasz o temacie na kilka lat. 12:10, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DusigroszDusigrosz

6 4

Ile stracili Polacy, miasta, gminy oraz całe państwo na pełowskich nierządach i "schładzaniu gospodarki"? 12:57, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BełkocikBełkocik

8 3

Jeżeli chodzi o gospodarkę oraz finanse to słabość intelektualna PO jest widoczna w całej pełni! Agnieszka Holland właściwie oceniła platfusy. 13:00, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pani Krysiu!Pani Krysiu!

8 3

Ja osobiście straciłem na Waszym zajumaniu PRYWATNYCH składek z OFE kilkadyiesiat tysięcy a Polacy 151 miliardów. Mielec stracił za Waszych rządów dużo więcej niż 18 milionów, bo chcieliście z Polski B, jak ją pięknie Wam tefałeny zdefiniowały, skansen bez autostrad, kolei itp. zrobić bo miliardy publiczne pchaliście do lemingowych województw zabierając je z wcześniejszych pisiorskich projektów dla pisiorskich regionów, co nawet Wasza, jak mówił Wajda, "zaprzyjaźniona" tefałen pięknie pokazała. Dziękuję za uwagę. 15:24, 11.08.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OfeOfe

1 0

Mam konto w ZUS na pue i tam jest zakładka składki ofe i konkretne kwoty. Fakt, pieniądze zusu więc nikt ich nie odziedziczył ale są i powiększają moją emeryturę. Mam tam ok 80 000. Więc jak to jest są czy ich nie ma? Pytam ludzi, którzy mogą logować się na pue i znają temat. 18:44, 11.08.2021


od ofeod ofe

0 0

Każdy tak ma. Ruch PO polegał na zdjęciu z kont indywidualnych w niezależnych funduszach (CU, ING, itp.) i przerzuceniu do ZUS. Zmiana "upaństwowiła" składkę (brak możliwości dziedziczenia) i sprytnie zmniejszyła zadłużenie ZUS. Problem w tym, że pieniądze do OFE nie płacił ubezpieczony. Pracodawca odprowadzał całość do ZUS a dopiero ZUS część do OFE tym samym prawnie mogli wywinąć taki numer. Żaden z pracowników przez te lata nie przelał ani 1pln do OFE, robił to ZUS i teoretycznie pieniądze wróciły do ZUS. Tez mam konto na zuspue i 2 x roku drukuję sobie na wszelki wypadek zestawienia. Nie zmienia to faktu, że kasa tam jest, żaden tus jej nie zajumał problem tylko, że kasa z funduszy została zamieniona na zapis księgowy w ZUS. 08:29, 12.08.2021


Pani Krysiu!Pani Krysiu!

5 1

Ja osobiście straciłem na Waszym zajumaniu PRYWATNYCH składek z OFE kilkadyiesiat tysięcy a Polacy 151 miliardów. Mielec stracił za Waszych rządów dużo więcej niż 18 milionów, bo chcieliście z Polski B, jak ją pięknie Wam tefałeny zdefiniowały, skansen bez autostrad, kolei itp. zrobić bo miliardy publiczne pchaliście do lemingowych województw zabierając je z wcześniejszych pisiorskich projektów dla pisiorskich regionów, co nawet Wasza, jak mówił Wajda, "zaprzyjaźniona" tefałen pięknie pokazała. Dziękuję za uwagę. 15:53, 11.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

emeryt 49emeryt 49

3 2

Od emeryt 49 do J.K. Bo ty myślisz politycznie a ja ekonomicznie. Nim będziesz jak pisowiec obrażać dowiedz się jak jest liczona coroczna rewaloryzacja . Mnie i Tobie należy się jak psu buda i żaden polityk
nam łaski nie robił. A takim wlaśnie jak Ty ekonomistom wmawiają że oni Wam dają . A tylko myślą o sobie a ludziom dają ochłapy. Jak tak myślisz politycznie to ci powiem że 1968 jak bułka zdrożała o 50 gr. to pracownicy wyszli na ulice. A teraz nic nie drożeje i Wszyscy są zadowoleni. Życzę zdrowia.
19:39, 11.08.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

J.K.J.K.

0 0

czytając oba twoje komentarze dochodzę do wniosku, ze ukończyłeś jedną z politechnik w systemie wieczorowym czy zaocznym gdzie ekonomia była na tak wysokim poziomie, ze powinieneś być co najmniej ministrem finansów lub prezesem NBP. Ja nie myślę politycznie tylko logicznie i jeszcze Ci raz tłumaczę, że za czasów PO moja miesięczna rewaloryzacja emerytury wynosiła ok. 5 zł (netto) a rewaloryzacji miesięczna mojej emerytury w tym roku wynosi ok. 110 zł (netto - dla Twojej informacji na rąsię a właściwie na konto). Nietrudno policzyć, że za czasów PO moja emerytura wzrosła rocznie o ok. 60 zł a w tym roku wzrośnie o ok. 1320 zł. Nie trzeba być ekonomistą aby porównać te kwoty i stwierdzić która jest większa. Sądzę że z tą oceną nawet pierwszoklasista bez problemu by sobie poradził. Nie próbuj mi wmawiać, że jest inflacja bo w bajki na taką skalę nikt nie wierzy. Wystarczy nie wmawiać drugiemu politycznego zaślepienia a postarać się o okulary dla siebie. Ja nie obrażam jak pisowiec jak Ty sądzisz ale stwierdzam fakty z którymi nie da się dyskutować. Fakty są takie same dla każdego niezależnie od wykształcenia i przekonań politycznych czy religijnych. 23:28, 11.08.2021


emeryt 49emeryt 49

1 1

Zamiast mi ubliżać i wymślać jakie uczelnie kończyłem . Wielki matematyku wpisz sobie w gogle jak jest
liczona waloryzacja rent i emerytur nap. od 2000 roku do 2021 i tam wyjdzie jaka była wielkość rewolaryzacji co roku. Ja brałem przez ten czas takie same kwoty też 5zł i też 110 zł. A bez obrażania
kogokolwiek ja przeczytałem ustawę i wiem dlaczego dostawaliśmy takie kwoty i wcale nie z woli jakichkolwiek polityków . W 2022 dostaniemy ~ 125zł netto. Tylko to nie z woli jakich kolwiek polityków
tylko ustawy sejmowej. Ciekawe czy cokolwiek z tego co napisałem zrozumiałeś i powiesz miałeś rację
emerycie 49 o sposobie naliczania waloryzacji rent i emerytów. W 2021 wskaźnik był 4,24 a w 2022 z
powodu inflaci będzie prawdopodobnie ponad 4,54 . A jeszcze sobie wyciągnij wnioski jakie podwyżki
przegłosowali dla siebie politycy wszyscy niezależnie z jakiej parti. Życzę spokojnych przemyśleń i zdrowia. 20:01, 12.08.2021


J.K.J.K.

0 0

Do "emeryt 49"
Obrażasz się, że wypominam CI uczelnie jakie ukończyłeś a piszesz:
"wymślać"
"rewolaryzacji"
"jakich kolwiek"
"inflaci"
"parti"
A teraz do rzeczy w jednym masz rację, że o wysokości rewaloryzacji decyduje ustawa sejmowa. Choćbyś ją czytał 20 razy to ani Tobie ani mnie pieniędzy nie przybędzie. Nie myśl, że przeczytanie ustawy to osiągnięcie na miarę odkrycia Ameryki. Piszesz "dostawaliśmy takie kwoty i wcale nie z woli jakichkolwiek polityków" i tu niestety to Twoje zaślepienie polityczne - kwoty te dostawaliśmy z woli ekipy rządzącej (jaka ekipa obecnie rządzi odpowiedz sobie sam). Możesz być pewien, że choćby inflacja wynosiła 100% a rządziła ekipa PO z PSL to chciałbym widzieć Twoją minę jakbyś przeczytał ustawę.
Piszesz "A jeszcze sobie wyciągnij wnioski jakie podwyżki
przegłosowali dla siebie politycy wszyscy niezależnie z jakiej parti" - a kto Ci bronił iść do polityki a więc nie zazdrość innym gdy sam nie potrafisz zrobić coś pożytecznego dla OJCZYZNY. Niestety nie wszyscy politycy wiedzą jaka jest ich OJCZYZNA i to najbardziej boli. Ktoś niestety ich wybrał. Pozdrowienia.
22:08, 12.08.2021


WERWER

0 1

Lolki bawią się Wami, dzielą, mieszają jak chcą Wy żrecie się i skaczecie do gardeł a tymczasem on dobrze się bawią za wasze pieniądze. Zasada podstawowa jest "dziel i rządź" i tego się trzymają wszystkie rządy 22:27, 16.08.2021


ZoliiZolii

3 0

Weźcie te s...ke za....ą 10:49, 17.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tusektusek

2 1

Krysia jak lenin , wiecznie żywa 09:09, 18.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dicdic

2 1

Skoro posłanka Skowrońska mówi, że Mielec straci to znaczy, że ogromnie zyska 11:09, 24.08.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PolakPolak

1 0

Jak wrócicie do władzy (oby nigdy) to dołożycie !!! Będzie dobrze . 14:49, 22.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RudyRudy

1 0

Dac Skowrońskiej to będziesz wiedziała co z nimi zrobić🙉a za jakiś czas powie piniedzy nima i nie będzie. 08:19, 24.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%