Zamknij

Chatbot online – czyli skuteczny sposób komunikacji z klientem

17:02, 21.10.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 17:03, 21.10.2021

Współczesne rozwiązania problemów przedsiębiorców szokują niejednego doświadczonego użytkownika. Wszystko za sprawą programowania oraz wykorzystania sztucznej inteligencji, którą stosuje się w szybkiej komunikacji z klientem. Jak działa i czy warto ją stosować? Sprawdzamy.

Chatbot online – działanie

Chatbot online to rodzaj robota, który jest w stanie odpowiedzieć na wiele nurtujących klienta pytań. Cały proces opiera się na zaprogramowaniu odpowiednich zwrotów lub słów w taki sposób, aby początkowały one daną akcję. Chatbot może przechwytywać je oraz dodatkowo uczyć się nowych fraz, aby móc skuteczniej funkcjonować. Robot może również sam proponować klientom najczęściej zadawane pytania oraz kierować ich względem danych kategorii. Użytkownik jedynie klika interesujące go pola, aby uzyskać pewne informacje.

Zastosowanie chatbotów online

Chatboty online mają różne zastosowania. Najczęściej używa się ich na stronach internetowych, aby w szybki sposób znaleźć informacje na temat danego problemu lub odszukać ofertę firmy. Chatboty jednak nieustannie się rozwijają i już dziś można za ich pomocą między innymi uzyskać dane dotyczące naszego konta, statusu płatności czy też informacji o przesyłce. Chatbot jest w stanie także zbierać informacje o zamówieniu i rezerwować wizyty na przykład w restauracjach, hotelach czy też u fryzjera.

Co daje chatbot online w firmie?

Chatboty online w firmach to przede wszystkim możliwość stałego kontaktu z klientami. Użytkownicy mogą bez problemu zapisać się do newsletteru, aby móc regularnie odbierać komunikaty promocyjne. Dodatkowo badania pokazują, że zdecydowana większość klientów nie lubi długo czekać na odpowiedź. Chatbot pracuje nieustannie 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu i odpowiada na pytania natychmiast. Dzięki temu użytkownicy mogą dokonać zakupów w naszej firmie bez żadnych wątpliwości. Chatbot jest w stanie magazynować dane oraz wystawiać specjalne raporty bezpośrednio na maila. Dzięki temu cały proces jest szybki i łatwy. Nie wymaga naszego nadzoru. Jednocześnie, gdy chatbot nie będzie w stanie odpowiedzieć na konkretne pytanie, przełączy użytkownika do chatu z pracownikiem.

Chatboty internetowe to narzędzia, które coraz częściej pojawiają się na stronach internetowych przedsiębiorstw. Wszystko jest spowodowane ich mnogością zastosowań oraz łatwością odpowiedniego zaprogramowania tak, aby działały w każdej branży. Jest on uniwersalny i sprawia, że klienci mogą uzyskać informacje o każdej porze dnia.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%