Zamknij

Wizytówki zawsze w cenie - zadbaj o odpowiedni kontakt z klientem

15:44, 14.08.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:46, 14.08.2019

Relacje z klientami jeszcze nigdy nie były tak ważne. Każdy obecnie wymaga współpracy i obsługi na niemal idealnym poziomie. Można oczywiście zainwestować mnóstwo energii i pieniędzy w nowoczesne rozwiązania, ale to te najprostsze rzeczy są najskuteczniejsze. Jak wizytówki. Jednak z wizytówkami wiąże się kilka ważnych zasad, których należy przestrzegać.

Wygląd wizytówki

Jak tylko zaczynamy myśleć o rozpoczęciu własnej działalności, wizytówki są jedną z pierwszych rzeczy, o jakiej pomyślimy. Ale jednocześnie większość z nas nie będzie przykładać wielkiej wagi do czegoś tak małego i niepozornego jak wizytówka. A to już jest błędem. Korzystanie z wizytówek jako formy nie tylko komunikacji z klientami/partnerami biznesowymi, ale też reklamy firmy ma ma bardzo długą tradycję. Ten mały kawałek papieru może powiedzieć o nas bardzo dużo. Nie tylko jeśli chodzi o jej wygląd, ale też w jaki sposób ją wręczamy.

W pierwszej kolejności zadbajmy o odpowiedni wygląd wizytówki. Ogólnie przyjęło się, że wizytówki mają wymiary 5 na 9 centymetrów. Jeżeli chcielibyśmy być oryginalni i wybrać inne wymiary, lepiej tego nie robić. Są to standardowe wymiary i lepiej unikać sytuacji, w której nasza wizytówka nie zmieści się w wizytowniku osoby, która dostaje naszą wizytówkę. Pamiętajmy też o wyborze papieru - warto zdecydować się na taki, który jest trwały i odporny na zagniecenia. Najbezpieczniejszą opcją jest wybór wzoru wizytówki z próbnika, jakie często udostępniają w drukarniach przed wydrukowaniem wizytówek.

Czytelność wizytówki to podstawa. Dlatego lepiej unikać jaskrawych kolorów zarówno treści, jak i samej wizytówki. Nie powinniśmy też szaleć jeśli chodzi o czcionkę. Comic sans nie będzie wyglądać profesjonalnie na żadnej wizytówce.

Jakie informacje umieścić na wizytówce?

Z pozoru proste pytanie może jednak przysporzyć trochę problemów. Najważniejszą rzeczą jest to, aby na wizytówce znalazły się tylko niezbędne informacje - kluczem jest prostota. Nie dodajemy nic więcej niż:

  • Imię i nazwisko

  • Nasze stanowisko w firmie

  • Adres firmy

  • Telefon do firmy

  • Telefon komórkowy (opcjonalnie)

  • Adres e-mail

  • Adres strony internetowej naszej firmy

Nie musimy podawać numeru bezpośrednio do nas na wizytówce. A jeżeli chcemy go komuś udostępnić, napiszemy go na wizytówce. Właśnie dlatego tył wizytówki niemal zawsze zostawiany jest pusty.

Jak wręczać wizytówki?

Kiedy już wręczamy komuś wizytówkę, pamiętajmy, że druga osoba nie musi nam dać swojej wizytówki. Jednak jeżeli ją dostaniemy, nie powinniśmy od razu jej chować. Aby okazać szacunek naszemu klientowi/partnerowi biznesowemu, najpierw ją przeczytajmy. Jednocześnie, kiedy my podajemy komuś wizytówkę, róbmy to w taki sposób, aby można ją było od razu przeczytać, bez konieczności jej odwracania. Jeżeli jesteśmy w trakcie lunchu z klientem, kontaktami wymieńmy się po zakończeniu posiłku, nie w trakcie.

Gdzie schować otrzymaną wizytówkę? Najlepiej do wizytownika. Mając taki gadżet pokażemy, że poważnie i profesjonalnie podchodzimy do biznesu. Takie gadżety możemy przykładowo kupić w Drukarni CreativePartner. Schowanie wizytówki do kieszeni lub do portfela nie należy do zbyt taktownych. Jeżeli jednak nie mamy wizytownika, lepiej poczekać i dyskretnie schować wizytówkę.

Co w przypadku, jeżeli zapomnimy wizytówek? Zostawmy kontakt do siebie na małej karteczce lub zaproponujmy, że wyślemy na podany numer telefonu lub adres e-mail nasze dane kontaktowe. Nie będzie to nietaktem, o ile uprzednio upewnimy się, że taka forma odpowiada drugiej stronie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%