Zamknij

Pozycjonowanie stron w Google i SEO - gdzie znaleźć najlepsze informacje na ten temat?

08:49, 11.03.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:49, 11.03.2019

Internet to prawdziwa potęga współczesnego świata. Do sieci powoli przenoszą się kolejne elementy życia codziennego. Początkowo były to jedynie zakupy realizowane przez internet. W następnej kolejności dołączyła do nich bankowość internetowa, eliminując konieczność wizyt w banku przy chęci wykonania przelewów. W następnej kolejności do tego grona dołączyły usługi publiczne i załatwianie wielu formalności z nimi związanych. Powoli należy oswajać się z myślą o tym, że w niedługim czasie również wybory będą przeprowadzane za pośrednictwem sieci internetowej.

Choć od wejścia internetu pod strzechy na powszechną skalę minęło już kilkanaście lat, to nadal nie zmienia się jedno - wszelkie treści dostępne w internecie umieszczane są na stronach. Dotyczy to zarówno bankowych serwisów transakcyjnych, jak również portali społecznościowych. Oczywiście strony internetowe przez te laty przeszły znaczne przeobrażenie, niemniej ich istota, a także sposób wyszukiwania poszczególnych stron w sieci, pozostały bez zmian,

Wyszukiwarka Google

I w tym właśnie momencie dochodzimy do sedna sprawy. Choć na rynku funkcjonuje wiele wyszukiwarek internetowych, to tak naprawdę liczy się tylko jedna - Google. Pozostałe są jedynie niszowym uzupełnieniem do absolutnego hegemona na rynku, jakim jest właśnie firma rodem z Mountain View. Google, stworzony jako amatorska wyszukiwarka przez kalifornijskich studentów, obecnie jest olbrzymim przedsiębiorstwem, które wraz ze swoim rozwojem przejmowało coraz to nowe firmy z branży internetowej, urastając do rangi podmiotu obracającego miliardami dolarów i zatrudniającego dziesiątki tysięcy pracowników.

Sukces firmy tkwi w jej podejściu do zasobów internetowych - dzięki zaawansowanym algorytmom wyszukiwarka, po wpisaniu przez użytkownika poszukiwanego hasła, przeszukuje w ułamku sekundy zasoby internetu, wyświetlając po chwili listę wyszukiwania, ułożoną według stopnia zgodności wyszukanych stron z wpisanym hasłem.

Nie trzeba dodawać, że w ten sposób działania Google w bezpośredni sposób przekłada się na popularność poszczególnych witryn, a co za tym idzie na ilość internautów je odwiedzających. Google tworzy w tym zakresie własne zasady i zastrzeżenia - kto ich nie przestrzega lub próbuje je ominąć, ten na pewien okres jest usuwany z wyników wyszukiwania, co tak naprawdę oznacza tkwienie danej strony w nicości internetu.

Jak być jak najwyżej?

Żaden system nie jest idealny, dlatego też również i Google da się nieco oszukać. Znając podstawowe zasady działania algorytmów wyszukiwarki można daną stronę przygotować w taki sposób, aby w wynikach wyszukiwania pojawiała się na bardzo wysokich miejscach. Proces ten określany jest jako pozycjonowanie stron lub skrótowo jako SEO (od angielskiego search engine optimization, a we współczesnym świecie powoli zyskuje rangę równie wysoką jak reklamy.

Można bez przesady powiedzieć, że pozycjonowanie stało się intratnym biznesem, którym zajmują się dziesiątki tysięcy firm na całym świecie. Nic nie stoi jednakże na przeszkodzie, aby samemu spróbować przyghotować swoją stronę w sposób, który pozwoli na zaistnienie w wynikach Google. Jak to zrobić? Wystarczy dobrze poszukać, bo podpowiedzi w tym zakresie w internecie nie brakuje, także w jego polskojęzycznej części.

Jak znaleźć wartościowe źródła wiedzy o pozycjonowaniu?

Zabierając się za poszukiwanie wiedzy na temat pozycjonowania w Google najprościej skorzystać z... Google. Po wpisywaniu przedmiotowych fraz w wyszukiwarce wyświetli się pokaźna lista stron poświęconych tej tematyce. Z której z nich najlepiej skorzystać? Z wszystkich, których czytanie przyniesie coś wartościowego.

Z całą pewnością nieocenioną stroną, zbierające całe dziesiątki linków do innych stron poświęconych tej tematyce, jest serwis www.planeta-seo.pl. Na tej stronie internetowej zamieszczane są najciekawsze newsy dotyczące pozycjonowania, a także bezpośrednie odnośniki do dziesiątek poświęconych seo blogów. Taka agregacja treści pozwala na zagłębienie się w tą tematykę w bardzo metodyczny sposób, a także na porównanie rozwiązań i propozycji, przedstawianych przez różne osoby z branży.

Autorskie źródła wiedzy - blogi i fora o SEO

Nie sposób zapomnieć także o blogach tematycznych poświęconych seo, czyli autorskich stronach, prowadzonych w formie dziennika, na których prezentowane są najważniejsze zagadnienia z tego zakresu, często zawierające subiektywną ocenę i wskazanie najlepszych sposobów działania.

Wśród seo blogów na uwagę zasługuje blog agencji interaktywnej Intellect z wpisem dla początkujących - https://www.intellect.pl/blog/pozycjonowanie-stron-google-seo-kompendium-wiedzy/. Wyselekcjonowane treści, trafiające w sendo problemów związanych z SEO i pozycjonowaniem, to cechy charakterystyczne tego bloga. Jeśli dodać do tego jeszcze fakt, iż za stroną tą stoją prawdziwi fachowcy, pracujący w jednej z wiodących w branży firm, to nie trzeba już lepszej rekomendacji.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%