Zamknij

Czytelnicy hej.mielec.pl pytają o dezynfekcję miasta

14:12, 06.04.2020 P.C Aktualizacja: 15:13, 07.04.2020
Skomentuj

Mielczanie wydają się być żywo zainteresowani akcją dezynfekcji miasta. Taka przeprowadzona była ostatnio między innymi w Stalowej Woli i Nowym Sączu. - W Mielcu nie ma wielu chorych na koronawirusa i trzeba robić wszystko, by to nie uległo zmianie - wskazują nasi czytelnicy.

Mieszkańcy miasta, chociażby w rozmowach telefonicznych pytają, redakcję hej.mielec.pl czy planowana jest dezynfekcja miejskich ulic. Podają przykłady miast z regionu, które na takie działanie się zdecydowały.

Ostatnio mówiło się najwięcej o Stalowej Woli, gdzie do dezynfekcji wykorzystana została specjalna konstrukcja oparta o armatkę śnieżną. – Chcemy żyć normalnie, ale do tego potrzebne są odpowiednie zabezpieczenia. W związku z tym rusza dezynfekcja miasta – powiedział Lucjusz Nadbereżny, prezydent miasta Stalowej Woli.

Do dezynfekcji Stalowej Woli służy unikalna konstrukcja polskiej firmy Supersnow – Armatka 700ASE. Na co dzień służyła ona do produkcji śniegu, teraz została specjalnie przygotowana do tego, żeby odkażać miejsca publiczne. Armatka zawiera systemem 19 zbiorników, każdy o pojemności 1 tys. litrów. Pozwala to na przejechanie około 30 km trasy przy szerokości oprysku 8 metrów. W ciągu minuty wytwarza około 10 miliardów kropli, co pozwala rozprowadzić środek dezynfekcyjny dość równo po całej zakładanej powierzchni.

Miasto Nowy Sącz jeszcze w marcu zdecydowało się na dezynfekcję przystanków. - Musieliśmy sprowadzić przemysłowe środki dezynfekujące na bazie alkoholu. Będziemy dezynfekować przystanki autobusowe, ławki, miejsca publiczne bardziej uczęszczane - przekazywał nowosądeckim mediom wiceprezydent tego miasta Artur Bochenek.

Podobnie jest w wielu innych miastach w kraju. We Włocławku przystanki były też dokładnie myte. - Wszystkie przystanki autobusowe we Włocławku są dezynfekowane - poinformował  Krzysztof Kukucki, zastępca prezydenta Włocławka. Włocławek planuje także zadbać o czystość głównych ciągów komunikacyjnych, w tym tunelu pod torami, kładek nad ulicami i miejskich wind. Pieniądze na to zadanie pochodzą z rezerwy budżetowej uruchomionej na walkę z koronawirusem.

Co dzieje się w Mielcu? Magistrat wskazał swoje działania.
[ZT]56277[/ZT]

W tej sprawie do prezydenta Mielca występowali już radni miejscy.

[ZT]56170[/ZT]

 

Czy w Mielcu powinna być realizowana dezynfekcja miasta?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
TAK 84%
NIE 16%
(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(57)

po copo co

17 35

Wam dezynfekcja miasta jak te niebieskie misie ślepo wykonują polecenia gumisiów z PiSu sprzeczne a nawet łamiące prawa obywateli wg Konstytucji RP intensyfikując i "prowadząc represje" wobec nas wszystkich ???
Jest o tym artykuł poniżej...
Po co dezynfekcja się pytam ? Na pokaz ? Czy dla lepszego samopoczucia ? Zdezynfekują miasto bo repatriantów przyjęliśmy w ramach akcji "lot do domu" co sobie o ojczyźnie przypomnieli nagle a teraz będziemy odkażać ulice kiedy wszyscy mają NAKAZ siedzenia w domach (sprzeczny z Konstytucją RP). Ślepy naród, ślepi ludzie a Mielec to już prawdziwy stan umysłu jest.... 14:23, 06.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

YtYt

6 2

Ależ ty *%#)!& 17:37, 06.04.2020


BarbaBarba

7 2

to się z Mielca wyprowadź!!!! 18:07, 06.04.2020


reo

BBBB

41 12

Przykro mi jako mielczaninowi, że nasz prezydent nie jest w ogóle aktywny.
Nazwisko Lucjusz Nadbereżny cały czas coś robi dla Stalowej Woli, bardziej jego już znam i jego osiągnięcia jak Naszego Prezydenta, który siedzi jak mysz pod miotłą i boi się pokazać. 14:26, 06.04.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

jaja

9 12

łeby sobie zdezynfekujcie 14:31, 06.04.2020


mielekmielek

17 8

prawada...... u nas niema prezydenta.... w tym miescie jest totalny bajzel...autorytet pana prezydenata "W" jest.....mniej niz... 0!!! 15:58, 06.04.2020


Kto robiKto robi

5 12

No to pomyśl, że czasem więcej robi ten co jest w cieniu, niż ten co się lansuje co chwilę, bo nie traci czas na lans, PS. post nie był sponsorowany :D:D:D mam totalnie wywalone na to kto jest, z której partii 16:20, 06.04.2020


MountMount

3 2

Święta racja. 16:51, 06.04.2020


PppPpp

6 3

Nadbereżny to pisowski lanser. Wpakował Stalową Wólkę na paręset milionów długu robiąc za to igrzyska! Miasto już nie moźe nawet zaciągnąć kredytu tylko wypuszcza obligacje obejmowane posłusznie przez spółki miejskie i państwowe firmy. A odkażanie asfaltu? Po co? Ale odkażenie punktowe przystanków, wejść do sklepów itp nie dałoby tyle lansu 19:16, 06.04.2020


kasiakasia

11 32

PISi prezydent Stalowej zrobi wszystko na pokaz nawet w Leliwie leci na okrągło żeby siedzieć w domu a jego siła zwierzchnia forsuje właśnie w sejmie na siłę wybory 10 maja , piersze glosowanie nie udane 228-228 to wymyślą pewnie reasumpcję głosowania i przekupią jakiegoś gowinowca 14:29, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kasiakasia

12 26

redaktorku to wygląda na artykuł na PISowe zamówienie , jakbyś nie uderzył co parę dni w ekipę prezydenta Wiśniewskiego to byłbyś chory , no sory jeśli twoi zwierzchnicy tak kazali bo mają w tym interes 14:35, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

su2su2

18 24

nie ma maseczek , nie ma środków dezynfekujących a dla szpitala zrzucają się prywatni ludzie , firmy , miasto i sąsiednie gminy a nierząd PISu tydzień w sejmie gada o wyborach , WSTYD I HAŃBA 14:38, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AntekAntek

16 7

Gnojówę spuście z dromadera i po sprawie . 14:48, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozumrozum

25 9

Ludzie pomyślcie więcej pożytku i bezpieczeństwa da przestrzeganie podstawowych zasad higieny . wychodząc z domu zakładaj rękawiczki jednorazowe i maseczkę z bawełny którą po powrocie przepłucz wodą z mydłem i wyprasuj temperatura zabije wszelkie zarazki. Dezynfekcja na otwartych przestrzeniach jest mało skuteczna trzeba by to robić ciągle KOSZTY ogromne a skutek minimalny i chwilowy. Jeżeli miasto może coś zrobić to ,przekazać mieszkańcom rękawiczki jak na CPN i zlecić jakiejś firnie, krawcowym uszycie maseczek z bawełny a wtedy kasa wydana przyniesie konkretny efekt i poprawi bezpieczeństwo Mielczan . Ludzie proszę was nie popadajcie w paranoje z tym Odkażaniem bo to na logikę zatruwa , ktoś te ścieki musi zutylizować inaczej robimy sobie sami kuku .Pozdrawiam życzę ZDROWIA !! 14:59, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PostępowaPostępowa

0 0

Ekologia ekologią, a Mielec z ekologią był i jest na bakuer_niestety. Nie zasłaniajcie się ekologią, tylko odakażajcie miasto! Taka jest potrzeba, taki trudny czas." Kuku" nie zrobimy sobie przez odkażanie, tylko przez nie przestrzeganie zasad higieny i środków ostrożno#ci w czasie epidemii koronawirusa. Nawet biedniutki Przemyśl odkażanie przeprowadził. 21:58, 08.04.2020


KOKO

15 4

Piniędzy poprostu nie ma... 17:33, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HhHh

11 4

Ja to bym wniskował o dezynfekcje głów radnych 18:03, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W Mielcu? W Mielcu?

22 10

Dziś w Mielcu już nic się nie da... Taki prezydent... 18:05, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No takNo tak

13 11

Widzę że w komentarzach radni Razem dla Ziemi Mieleckiej i Naszego Mielca są w natarciu. Hejtuja portal i radnych którzy chcą aby ktoś wreszcie coś w Mielcu zrobił. Hejtujecie bo co? Bo wasz Prezydent Miasta nic nie robi? Wstydu nie macie... 18:14, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

centrumcentrum

15 9

A no na co czekamy,tyle kasy zostało bo nie trzeba było odśnieżać tej zimy to powinno wystarczyć na solidne odkażanie,odwagi panowie. 18:27, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LoboLobo

7 3

A sklepy i parkingi przed sklepami zdezynfekować nie łaska j myć ulice i chodniki wodą żeby piasek w oczy nie szczypał to większe zagrożenie niż myślicie. Atakuje brudasów chodzących po domu w butach. 19:53, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WRYJWRYJ

15 5

Przestańcie z tym odkażaniem miasta. Zastanówcie się chwilę - na ulicach i chodnikach praktycznie nie ma ludzi. Parki, bulwary, place zabaw pozamykane. Przystanki i wiaty MKS sam widziałem czymś pryska MPGK. Co, chcecie lać chemię na chodniki i ulice i wyrzucać jakże potrzebne pieniądze? Troszkę rozsądku i samodzielnego myślenia niestety nic nie zastąpi. Nie jesteśmy Chinami gdzie wszyscy plują na ulicach i chodnikach. 20:11, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Radni Radni

5 6

Ale hejt w komentarzach. Radni z Razem dla Ziemi Mieleckiej - uspokójcie się... 21:24, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


XZYXZY

11 5

Dezynfekcja miasta da w tym przypadku taki sam skutek jak pryskanie na komary. No ludzie zastanówcie się takie pokazówki z dezynfekcją to w Chinach na koza robili - co to da przecież to jest wirus przenoszony drogą kropelkową, a nie chmura z nad Kronospanu. Dla zatkania gęby gawiedzi popryskają wodą z mydłem wszyscy się będą cieszyć, a to i tak nic nie da. Lepiej tę kasę wydać na rękawiczki i maseczki. Dezynfekcja przystanków, jakiś poręczy, siedzeń w autobusach ławek takie coś wystarczy zwykłym opryskiwaczem zrobić ale po co lać po całym mieście wodę takie działanie ma podejście czysto psychologiczne nic więcej. 21:43, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YoYo

3 6

Dawać dromadery i w jeden dzień opryskają. 21:43, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


TU polevTU polev

7 4

Może Hej przeczyta że PIS robiło dziś kolejne kruczki i na siłę broni koryto żeby wybory ,,Długopisa,,były 10maja ale ciemny lud to oleje bo ma ważniejsze tematy , zdrowie swoje i rodziny i żeby było za co żyć a to cz Kaczyński ma kota zdrowego czy chorego nie obchodzi nikogo a 10 IV niech nie gromadzą się nielegalnie przed pomnikami tych co zginęli ,10 lat temu 22:09, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


XYZXYZ

2 1

azotoxem opryskać 23:36, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Aga12345Aga12345

2 3

W Mielcu jeszcze chwile i nic nie bedzie. Nie ma hali basenu dotacji na sport itp. Podnosza podatki smieci i ciagle malo ale co stolki musza byc nowymi obsadzone. Wybory beda to moze ludzie sie opamietsja i wywala te cale kokesiostwo na zuelona trawke. I nikt nie bedzie sie z guwniarzy lansowal za pieniadze mieszjancow. 07:17, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DromaderDromader

2 1

To co rozpylać gów..no na odkażanie;-) 07:25, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DromaderDromader

2 1

To co pryskać tym gów...nem ? ;-) 08:12, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

robolrobol

4 4

po co pryskać przecież PISiory w sejmie nie widzą zagrożenia i na siłę jadą z tematem wyborów , mało ich obchodzą braki wyposażenia w szpitalach czy to że gospodarka leży na łopatkach i ludzie stracą pracę 09:22, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

2 4

To nie są duże koszty. Jeżeli dezynfekcja ma się przyczynić do uratowania nawet jednego życia to warto. 09:27, 07.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

xyzxyz

4 1

do niczego się nie przyczyni - działanie o charakterze psychologicznym 11:11, 07.04.2020


markmark

2 4

Po wyborach będzie po tych pseudo rządzących.
10:34, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kazimierz66kazimierz66

1 1

Towarzysze a za czyje pieniądze, dalej macie marksa w głowie 11:24, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LudzieLudzie

2 2

W Chinach dezynfekowano ulice, bo kulturowo przyjęte jest, że smarka się i pluje flegmą bezpośrednio na chodnik i ulicę, a przy tej liczbie ludzi można sobie wyobrazić, jak może to wyglądać. W Mielcu nawet nie ma ogniska zakażeń więc uspokójcie się, nie siejcie paniki i demagogi, bo za chwilę od tej dezynfekcji stracimy odporność na wszystkie inne bakterie i wirusy, i wtedy będziemy łapać wszelki infekcje. Siedźmy w domach, dbajmy o higienę i to wystarczy. 11:27, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdaAda

3 1

Nie sądzę żeby odkażanie ulic miało sens, marnowanie środków. Najważniejsze, żeby wszyscy stosowali środki ochrony osobistej, wtedy nie będzie potrzebne dezynfekowanie ulic. Problem w tym, że ciężko dostać maseczki. Płyny do dezynfekcji można bez problemu dostać w internecie np. na Oxime, ale z maseczkami dużo większy kłopot. Powinno się więc raczej uświadamiać ludzi i te środki przeznaczyć na dystrybucję maseczek i płynów do dezynfekcji. 12:30, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HeyHey

5 1

Kasy nie mają. Splukali się przez zimę na piach i sól zima była sroga. Kochani zastanówmy się kogo będziemy wybierać teraz ,bo obecni to sie w bunkrze zamknęli 🤣🤣🤣 13:38, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

woj woj

1 0

Berety sobie zdezynfekujcie. 23:53, 07.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

1 0

Z tym pluciem to niestety nie do końca jest tak jak piszesz... W ciągu 10 minut drogi do pracy codziennie spotykam przynajmniej dwie osoby plujące lub wydmuchujące wydzieliny z nosa na chodnik, trawnik.... A przecież na ulicach ludzi prawie nie ma.... Masz rację, rozsądku nic nie zastąpi. Zwłaszcza teraz.... Zdrowia wszystkim 08:25, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnieObiektywnie

1 1

Maseczki uszyte z dostępnych często bawełnianych tkanin są mało skuteczne, a często w ogóle nie chronią przed koronowirusem. Madka antywirusową powinna zawierać węgiel aktywny i możliwość wymiany wkładów. Dlatego dezynfekcja miasta jest konieczna. Przystanki, przyciski w windach,o wszystkie miejsca władze powinny zadbać. Nasuwa się myśl, że Ś. P. prezydent Kozdęba dawno by to zrobił. 22:14, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

0 0

Z pewnością maseczki 3warstwowe,nieprzemakalne są lepsze, ale dobrze jak są jakiekolwiek, a do tego rękawiczki. 22:32, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wacek`wacek`

0 0

Tak jasne Mielczanie pytaja sie hej.Mielec. Radni wy to juz przechodzicie samych siebie. 18:28, 11.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%