Zamknij

Spór na przejściu dla pieszych. A to wykroczenia nawet za 400 zł [WIDEO]

13:54, 25.06.2022 DW Aktualizacja: 21:47, 26.06.2022
Skomentuj Fot. za youtube.com/c/STOPCHAM Fot. za youtube.com/c/STOPCHAM

Nagranie wideo z centrum Mielca stało się popularne w Internecie. Przedstawia dyskusję kierowcy samochodu i pary rowerzystów. Cykliści przejechali przez przejście dla pieszych, kierowca zareagował klaksonem. 

Wideo zostało opublikowane na kanale „Stop Cham” w serwisie Youtube. Klip zmontował i opisał autor nagrania. To scena ze skrzyżowania alei Niepodległości i ulicy Chopina, pod Górą Cyranowską. Kierowca skręcał w prawo z Niepodległości w Chopina, rowerzyści wjechali na przejście dla pieszych na zielonym świetle. Kierowca zatrzymał się i użył klaksonu. Tak zaczęła się awantura.

Cykliści byli przekonani, że na zielonym świetle mogli przejechać po przejściu dla pieszych. Wykłócali się, argumentowali, że w tym miejscu wiele osób tak robi.

ZOBACZ WIDEO 

W myśl aktualnych przepisów regulujących ruch drogowy rowerzyści mogli się dopuścić dwóch wykroczeń.

Złamali nakaz przeprowadzenia roweru przez przejście dla pieszych. Przejeżdżać można wyłącznie po oznakowanych przejazdach rowerowych. Takie wykroczenie oznacza mandat karny w wysokości 100 złotych. Nakaz przeprowadzania roweru przez tak zwane pasy został wprowadzony, by wyeliminować sytuacje z nagłym wjechaniem rowerzysty na przejście, co może być dla kierowcy zaskoczeniem i doprowadzić do wypadku. 

Kierowca na nagraniu z Mielca wjechał na skrzyżowanie – podobnie jak cykliści – na zielonym świetle i opuszczał je skręcając w boczną ulicę zgodnie z przepisami.

Jeśli zarejestrowani na nagraniu rowerzyści swoją podróż kontynuowali chodnikiem, to dopuścili się kolejnego wykroczenia. Rowerzysta, który nielegalnie porusza się chodnikiem, może zostać ukarany mandatem w wysokości 200 złotych. Na cyklistów, którzy jadą chodnikiem lub drogą dla pieszych i łamią obowiązek poruszania się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, nie ustępują pierwszeństwa pieszemu lub utrudniają ruch pieszy, czekają mandaty w wysokości 300 złotych.

Policjanci i strażnicy miejscy z Mielca wielokrotnie podkreślali, że jazda chodnikiem wzdłuż alei Niepodległości w centrum Mielca to wykroczenie, bo obok wyznaczone są pasy ruchu dla rowerzystów. 

[ALERT]1656071636114[/ALERT]

 

(DW)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(81)

obywatelobywatel

77 20

Jakiś baran w tym miejscu tak zaprojektował drogę rowerową, że ucina się na chodniku i zaczyna na ulicy. Idiota, który to odbierał, powinien dostać mandat. 14:02, 25.06.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MartynaMartyna

27 7

Calkowita wina rowerzystow, a nieznajomość przepisow poraza, jak mozna nie zsiasc z rowera i go przeprowadzić, przeciez to jest oczywiste. Wstyd, ze dorosle osoby nie znaja przepisow a na dodatek jechali potem po vjodniku pomimo, ze jest trakt rowerowy na ulicy. A tlumaczenie, ze tak robia wszyscy to fakt, bo policja ma w d... i w ogole nie reagujevna tego typu lamanie przepisow wiec cwoki mtsla, ze sa w prawie. Wstyd policjo, nie stoj z boku tylko dzialaj. 19:32, 25.06.2022


StanStan

0 1

Każdy rower należy przeprowadzić zlikwidować przejazdy rowerem , Nie będzie tylu wypadków 00:09, 09.07.2022


reo

14001400

60 3

Bo jeszcze krzyczy i obzaza kogoś kto zwrócił uwage 14:06, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

12 4

POLSKA 15:57, 25.06.2022


eheehe

53 14

Najpierw niech miasto zacznie sprzątać drogi rowerowe ze szkieł. A ta pseudo droga rowerowa na Niepodległości, to jakaś porażka. Z resztą w Mielcu chyba *%#)!& projektują te drogi, bo raz jest droga rowerowa od strony ulicy, a raz od strony trawnika. 14:07, 25.06.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KrzychKrzych

12 2

Może jest źle zaprojektowana ale czy to powód żeby łamać przepisy i jeszcze wydawać się w jałowca dyskusje z kierowcą który miał rację powiedzieli by przepraszam i nie było by nerwów a tak po tym artykule policję będzie ganisc przez tydzień rowerzystów w mielcu 20:04, 25.06.2022


RadekRadek

3 1

Niech pijaczki i inni nie smieca tyle, bo jesli chodzi o miasto i o sprzatanie to nie jest tak zle, jak w innych miastach np Warsiawce. A ludzie w naszym miescie smieca na calego, wysiadaja z mksu i bilet buch na ziemie, zje loda opakowanie buch, co za wiocha 10:10, 26.06.2022


dziobakdziobak

67 18

Za jazdę na rowerze po przejściu dla pieszych powinna być kara rowna tej za omijanie pojazdu który zatrzymał się w celu umożliwienia pieszemu skorzystania z przejścia Dodatkowo jeśli nie można przyznać punktów należy zwiększyć mandat o 100zł x liczba punktów x lata do wykasowania. 14:10, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Normal Normal

15 7

Dokładnie tak 15:18, 25.06.2022


JanJan

64 10

Do policjantów i strażaków miejskich !!!
Zapraszam na rowery w godzinach szczytu przejechać się rowerem po wyznaczonej ścieżce rowerowej od wiaduktu po górkę cyranowska...
Tylko wcześniej załóżcie pampersy..bo będą potrzebne...!!!
Miałem taki przypadek osobisty...dojeżdża auto do czerwonego światła..hamuje a tu pasażer nie patrząc że Ja jadę ścieżka rowerowa wysiada .drzwi otwarte na ścieżkę...a ja prosto w drzwi.....i tak skończyła się moja jazda ścieżka rowerowa wzdłuż alei niepodległości.. pozdrawiam 14:51, 25.06.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Klos Klos

16 2

i nie wspomnę o kurierach... 16:05, 25.06.2022


AlaAla

2 4

Wszedzie sa korki w kazdym miescie, trzeba korzystac z komunikacji miejskiej i tyle 10:18, 26.06.2022


pracownik strefy.pracownik strefy.

0 0

Żaden problem. Do dziś już z wiele tysiecy razy tą trasę w takich godzinę pokonałem. Wcześniej pokonywałem, gdy żadnej ścieżki tam nie było. 18:31, 27.06.2022


zyczęci4kapcizyczęci4kapci

9 56

przed maską są pasy ale za pasami , słupkami świateł widac wyraźnie metrowy pas rowerowy jakby jechali tym pasem to ten gbur za kierownicą mógłgy ich cmoknąć w d. W Innych miastach scieźki są widocznie a u nas tylko namolowany zanikający znak roweru. Ludzie przeźucili się na rowery bo paliwo Qrewsko drogie ale bugaty intelygient ma jakiś problem.

''Znaki mogą być oddzielone też kreską pionową, co oznacza, że jedna strona drogi przeznaczona jest dla rowerzystów, a druga – dla pieszych. Ani rowerzyści, ani piesi nie powinni wkraczać na „cudze pole”, jednak to, kto w razie kolizji ma pierwszeństwo na takiej drodze, budzi wątpliwości interpretacyjne – przepisy nie są jasne.'' 14:54, 25.06.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xx

20 0

Za pasami nie ma nic. To co widzisz to nic innego jak linia warunkowego zatrzymania się dla pojazdów jadących ulicą Chopina. Tam nie ma przejazdu dla rowerów. 17:00, 25.06.2022


AliAli

11 0

Widać że ze znakami drogowymi kolega musi trochę odświeżyć wiedzę 01:56, 26.06.2022


RozumRozum

50 5

Jak jechać pasem bocznym dla rowerów jak stoją tam dostawczaki z włączonymi światłami awaryjnymi,już nie raz byłem w sytuacji ucieczki z tego paska na chodnik. 15:10, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dokładnie takdokładnie tak

9 2

Na ścieżce rowerowej na ul.COP-u jest" przystanek" dla wysiadających dla pracowników pobliskich firm,blokują ją nawet autobusy MKS-u,tak że trzeba wyjeżdżać na czołówkę z autami z naprzeciwka.A co do przejść dla pieszych,to wystarczy,aby rowerzysta zatrzymał się przed nim i nogę postawił na ziemi dając znak kierowcy,że chce dostać się na drugą stronę jezdni.Spotkałem się z sytuacjami,gdzie rodzina 2+2 wjeżdża na przejście nie zachowując żadnych zasad bezpieczeństwa ucząc tym samym swoje dzieci złych nawyków. 21:12, 25.06.2022


nicklnickl

28 33

tutaj jest problematyczne miejsce bo scieżka rowerowa dojeżdza do przejśćia dla pieszych i wygląda jakby to był przejazd przez drogę. Kierowaca ma rację że nie powinni przejechać, ale nie musi od razu trąbić bo wychodzi na buroka. Nie ważne czy ktoś jedzie , idzie czy się czołga po przejściu kierowca ma obowiązek go przepuścić i gdyby potrącił taką osobę dostałby za to wysoki mandat lub sprawa do sądu! Więc nie cwaniakuj tak w tej swojej 'furce'. Co do ścieżek rowerowych które "są" na niepodległości. SERIO? Przecież po tych ścieżkach nie da się jeździć ! nie dość że pełno śmieci, szkła to jeszcze co chwilę ktoś się zatrzymuje i wyposzcza osobę z samochodu lub całkiem blokuje ścieżkę - najczęściej kurierzy ! Osobiście też boję się jeździć tą "ścieżką rowerową" 15:11, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NormalNormal

11 5

Zapoznaj się z przepisami, piszesz głupoty. W takiej sytuacji w przypadku potrącenia rowerzysty to on jest winny i każdy sąd orzeknie go winnym zdarzenia, dodatkowo musiał by pokryć koszt naprawy samochodu z własnej kieszeni, bo raczej nie posiada OC. 15:16, 25.06.2022


WyrolowanyWyrolowany

40 6

Ścieżki rowerowe są u nas zaprojektowane chyba przez osoby które nigdy na rowerze nie jeździły... Raz to faktycznie ten pseudo pas dla rowerów na niepodległości a dwa to zjazdy ze ścieżek - po jaką cholerę są takie dziury pomiędzy ścieżka a ulicą????? Zjazd powinien być równy a nie żeby Ci mózg podskakiwał na każdym zjechaniu i wjechaniu jakoś w innych miastach można i da się zrobić u nas zawsze wszystko na odwal się.... 15:17, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

4 10

A którędy ma woda spływać? Po ścieżce rowerowej? Rusz trochę mózgownicą! 16:10, 25.06.2022


Karate KingKarate King

64 10

Kulturalny pan za kierownicą, napotkał chamów na rowerze. Kierowca rozmawia kulturalnie, chamy jak wiadomo, po chamsku. Na dodatek cham na rowerze odgraża się kierowcy. Kierowca dobrze mu radzi (ponieważ to jest zgodne z przepisami, że nie wolno przejeżdżać na pasach -art. 26 kd), bo może ktoś kiedyś go potrącić, gdy gwałtownie wjedzie na przejście dla pieszych (niektórzy wjeżdżają na pełnym gazie rowerowym). Kolejna sprawa, to lepiej niech ten cham z roweru uważa, bo gdyby na mnie trafił i wyjąkał to swoje "mam iść do Ciebie", do domu na tym rowerze by już nie wrócił. Jeżeli zatem chamie z roweru czytasz ten komentarz, to wiedz, że jesteś cham, prostak i ciul bez kultury. Do zobaczenia na drodze. 15:23, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

karate po polskukarate po polsku

10 12

przeczytałem podaj prawdziwy adres chojraku 15:39, 25.06.2022


Taka prawda .Taka prawda .

51 7

Czy nie jest prawdą, to, że od kiedy uprzywilejowani zostali piesi, którzy myślą,że mogą w każdej chwili wejść na ulicę, oraz rowerzyści wjechać na ulicę po pasach, to dzieją się mrożące krew w żyłach sceny, czy nie jest prawdą, że przepis taki narobił mnóstwo zamieszania i stanowi zagrożenie, bo czy nie lepiej i bezpieczniej było, kiedy pieszy i rowerzysta musieli ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po ulicy? Wszystko weryfikuje życie, bo to że ma pierwszeństwo, nie oznacza, że pieszy, czy rowerzysta wyjdzie cało w przypadku kolizji, ale nie wszyscy o tym myślą i przejmują się. Czy zmiany które nastąpiły w przepisach nie były błędem? 15:32, 25.06.2022

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Klos Klos

10 2

nie było błędem!!! bo wydaje Ci się że jesteś zawsze uprzywilejowany??? poczekaj Sobie kiedyś na ruchliwej drodze aż Cie ktoś przepuści według starych przepisów...powodzenia!!!


16:13, 25.06.2022


dziobakdziobak

3 2

Proste jak jesz za szybko to się możesz udławić. I tak jest z przywilejami pieszych i pedalarzy (niestety do tej grupy zalicza się większość rowerzystów). Pieszy i rowerzysta przed skorzystaniem z przejście/przejazdu powinien się upewnić, że jest bezpieczny. Po drugie w przypadku przejść dla pieszych powinien być zakaz wchodzenia jeśli pierwszy pieszy, któremu kierowca umożliwił przejście opuścił to przejście. Szczytem chamstwa należy określić pieszych wbiegających na przejście za osobą, która już opuszcza przejście oraz czekanie z drugiej strony jak osoba dochjodząca bdzie już krok przed chodnikiem , gdy można było wejśc na przejście kiedy była w połowie przejścia. 16:19, 25.06.2022


do dziobakado dziobaka

9 4

gdzie Ty żyjesz, spadłeś z księżyca? czy ty nie widzisz jakimi chamami wioskowymi jest większość polskich kierowców, stoję z dzieckiem przy przejściu i zatrzymuje sie dopiero dziesiaty samochód, czy to ci daje do myślenia????? jestesmy narodem chamów wioskowych i tyle, pozdrawiam 21:34, 25.06.2022


dziobakdziobak

3 2

1. Czy jak ktoś zatraci instynkt samozachowawczy staje się niezniszczalny - nie! 2. Czy nadmierne przywileje pieszych i rowerzystów wyeliminowały wypadki z ich udziałem - nie! 3. W Mielcu nagminne jest właśnie włażenie na przejście dopiero jak poprzedni pieszy z niego schodzi. W dużych miastach są drogi niemal całkowicie zablokowane przez bezmyślnych pieszych. 4. Dość często w godzinach szczytu przechodzę przez przejście koło TARANA, staram się wchodzić na przejście w czasie gdy pod PAPILONEM jest czerwone dla kierunku Tarnobrzeg-Dębica niestety muszę się chować za piekarnią albo stać na przystanku autobusowym, kiedy nie chcę blokować przejazdu na pobliskim zielonym - kierowcy przepuszczają pieszych chętnie, także zarzut chamstwa jest totalnie bezzasadny!!!!!!! 21:57, 25.06.2022


AnkaAnka

0 1

Prawda jest taka, że to samochody powinny byc calkowicie wyprowadzone z Centrum miasta, poruszac sie winni tylko piesi i komunikacja miejska, no moze takze rowerzysci, tak jest wpowaszane w kazdym cywilizowanym miescie, no ale mieleccy wioch meni na odwrot, chca aby to piesi wyniesli sie z miasta lub fruwali w powietrzu, bo im przeszkadzaja w poruszaniu sie spalinowcami po miejskich ulicach 09:33, 30.06.2022


j.kj.k

37 3

W Mielcu dostać się rowerem na starówkę to dopiero MISTRZOSTWO ŚWIATA 15:53, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

? ?

5 18

Bez problemu w Mielcu jest bardzo dużo ścieżek rowerowych pod tym względem Mielec jest bardzo dobrze rozwinięty 15:55, 25.06.2022


W Mielcu W Mielcu

12 0

To podobno laluna jechała 15:54, 25.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

…

12 0

Podobno dalej wychodzi do niego z roweru
‚WYJŚĆ DO CIEBIE’ powiada gość na rowerze 15:56, 25.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FerdekFerdek

42 4

Niestety, betonów na rowerach w naszym mieście nie brakuje. 16:44, 25.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pas ruchupas ruchu

18 1

z tego co piszecie to ścieżki rowerowe w mieście są źle zaprojektowane, nie zawsze bezpieczne 16:55, 25.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASpASp

28 1

Jeżdże sporo rowerem i samochodem . Teraz sporo kierowców nawet jak podjeżdzam rowerem zatrzymuje się przed pasami, a nawet jak chcą szybciej żebym przemieścił się na drugą strone przez przejście dla pieszych to przychamuje i zwolni , już wcześniej i pokaże reką jedż wtedy ja jeszcze przyspieszam bo oboje mamy z tego korzyść. 17:23, 25.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Niepodległości Niepodległości

23 4

W Mielcu te ścieżki na niepodległości to jakieś nieporozumienie ! Mnie prawie patracil kurier , oczywiście sprawa zgłoszona , koleś dostał 2 mandaty i to nie na małą kwotę. Polecam zrobić zdjęcie i wysłać na maila policji, może w końcu nauczą się stawiać samochody w odpowiednich miejscach ! 17:33, 25.06.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

tvn24tvn24

3 3

potracil czy nie oto jest pytanie 19:09, 25.06.2022


taktak

4 1

jakbym ostro nie zahamował to by mnie zepchnął ze ścieżki 22:09, 25.06.2022


ukarać surowo !ukarać surowo !

38 4

kierowców osobowych karacie surowo to i rowerzystów karzcie też . Oni też nie są świetymi krowami. 19:02, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taki jest Mielec.Taki jest Mielec.

2 2

W Mielcu władza jest ślepa , głucha a mimo to przeszła badania lekarskie aby sprawować swoje funkcje. 08:01, 26.06.2022


Krzysiaczek03819Krzysiaczek03819

8 18

Z 4 letnią corką nie mogę jechac za nią na rowerze po chodniku :DDDDD NIe nadąże za nią biec a nie pozwole by jechała po ulicy......pseudo ścieżka Smieje się z tego :DDDDDDDDDDD inech tylko ktos zwróci uwagę :DDDDDDDDDDDDD 19:25, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

12345678901234567890

20 0

Art. 33 ust. 5 Prawa o ruchu drogowym dokładnie je określa:

Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą rowerem;

Doucz się. 19:54, 25.06.2022


e_obserwator e_obserwator

12 0

To samo dzieje się obok Domu Kultury . A w Mielcu policji oraz SM nie ma . 20:24, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do "e-obserwatodo "e-obserwato

4 0

Szanowny , masz rację ale jak można ukarać brata , lub wujka .... czy też innego pociotka , w Mielcu to zjawisko historycznie utrwalone, ciągle panuje duch "parobka z czasów tarnowskiej rabacji ". 07:59, 26.06.2022


SupermielczaninSupermielczanin

16 19

Hehe mam kamerę nagram i zrobię dym hehehe i obtrąbię hehe. W świetle przepisów osoba poruszająca się na rolkach jest pieszym. Prędkość rozpędzonej osoby na rolkach jest podobna do prędkości osoby jadącej na rowerze. Na taką autor nagrania też by trąbił i straszył policją? Nie mówię że rowerzyści zachowali się dobrze, bo się nie zachowali, ale kierowca samochodu też użył klaksonu w sposób nieuzasadniony w terenie zabudowanym - na to też jest paragraf. Dużo jeżdżę rowerem i to co wyrabiają kierowcy samochodów woła o pomstę do nieba. Na drodze czuję się jakbym był w dżungli i walczył o przetrwanie. Wyprzedzanie na pasach, przy podjeździe do wzniesienia z zerową widocznością albo na linii ciągłej z zachowaniem bardzo bezpiecznego odstępu 5 cm to standard. Najlepiej zepchnąć z drogi i spowyklinać że zawalidroga jedzie. Dlatego się nie dziwię że jechali chodnikiem, gdzie indziej jest po prostu strach. Ciekawe jak autor nagrania wyprzedza rowerzystów na zwykłych drogach. Jak ktoś robi to niezgodnie z przepisami też wali w klakson? 20:52, 25.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

echech

10 22

A Pan skręcający w prawo jechał do porodu? Spiesz się powoli a wszędzie zajedziesz. Jest takie powiedzenie że głupszemu trzeba ustąpić. A niech sobie śmiga na tym rowerku - bądź mądrzejszy i ustąp. A jak masz wk....ienie to zbałamuć latarnię z główki i wszystko przejdzie. Luzik jedni i drudzy bo zawał murowany. Pozdrawiam 22:45, 25.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do "ech"do "ech"

1 0

*%#)!& można ustąpić tylko raz, ale też zwrócić mu uwagę trzeba na to co żle robi. 07:54, 26.06.2022


RobakRobak

30 1

Fakt ze rowerzysci w Mielcu zachowuja sie jak swiete krowy...wjezdzaja na przejscia i to orosto pod maske....nie odróżniają przejść od przejazdow rowerowych...co do jednego fakt..."sciezka rowerowa" na niepodleglosci...strach nia jeździć...bo albo auta zjezdzaja na nią albo blokują stojac na awaryjnych... 05:17, 26.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NelkakolarkaNelkakolarka

1 0

Nue mierz wszystkich rowerzystów jedna miara.
Od czasu do czasu zamień cztery kolka na dwa i przekonaj sie ,ze co niektórzy dostali prawo jazdy chyba za „kapustę „.
Najgorsi sa ci którzy nigdzie dalej,poza powiat,nie byli😂,a z małych fiatow przesiedli sie w suvy,odpalane od święta! 18:35, 01.07.2022


!!

11 18

Rower to chwast drogowy 07:09, 26.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ChwastChwast

6 2

drogowy to jest jegomość z dostawczego Forda na rejestracji KR..... . W sobotę w okolicach południa na ul. Ducha Św. na dystansie 200 m dwa razy wymusił pierwszeństwo. I to jest chwast ale inteligentny bo z KR. 09:57, 26.06.2022


stopstop

5 0

stop 'stop cham' 08:52, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aleale

12 20

menda, specjalnie przytrobił żeby se filmik zmontować 08:59, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bądzmy ludźmi Bądzmy ludźmi

19 1

O ile by był piękniejszy świat, gdybyśmy mieli w sobie odrobinę pokory... umieć machnąć ręką na pewne sprawy... doszlimy do czasów gdzie z *%#)!& robi się problem na pół Polski. Jeden nie przyzna się do błędu i będzie dyskutował. Drugi, urażony że ktoś mu nie przyznał racji to musi zrobić hryje w internecie, żeby mu pokazać...
Ludzie... kim my jesteśmy, do kąd zmierzamy? 10:08, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiechurPiechur

10 3

Czy jechanie po chodniku rowerem na ul. Niepodległości jest zgodne z prawem, skoro na ulicy jest pas dla rowerzystów? Chyba nie. Jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić. Ponadto, jak "szlachta" wraca ze strefy, to jeżdżą po tym chodniku, jakby po ścieżce rowerowej jechali. Dziwne, że nie doszło jeszcze do poważniejszego wypadku. Tam chodzą również dzieci, jaśnie państwo i osoby starsze. 10:15, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LucyLucy

12 6

Skad sie wzielo w naszym miescie, jezdzenie po chodnikach rowerem? W zadnym miescie tak nie ma, i to nie starsi ludzie czy dzieci, tylko kobiety i mezczyzni w sile wieku i mlodziez, wstyd i na dodatek uzywaja dzwonka, no skandal i chamstwo na calego, jakby na chodniku mieli pierwszeństwo, a policja nic z tym nie robi, jawnie zezwala na lamanie przepisow i tak uczy takich cwokow ktorzy tłumaczą sie ze wszyscy tak tobia i maja racje, wszyscy lamia przepisy a policja gdzie? Ano w d.... 10:15, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GienekGienek

8 6

Najgorsze są q.rwy 500+ w samochodach , w jeden ręce kierownica w drugiej smartfon i pyer...lenie na światłach . 10:37, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdriannaAdrianna

4 8

Rowerem to jezdzi sie rekreacyjnie po sciezkavh rowerowych, natomiast w Centrum miasta jest komunikacja miejska i swietnie skomunikowane sa Osiedla mieleckie, wycofac zarowno samochody jak i rowery z Cemtrum miasta, pozostawic komunikavje miejska darmowa i dwa problemy rozwiazanie, raz brak wypadkow, dwa swieze powietrze. Tak jak robia to w dużo ch miastach. 10:53, 26.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DarekDarek

1 2

Popieram, za duzo smroduvw centrum miasta za malo zieleni, swiezego powitrza i wody. Wycofac ruch z centrum miasta, zasadzic drzewa, wysokie a nie takie karlowate, duzo zieleni takze laki kwietne i fontanny aby bylo w upaly milo i przyjemnie wypoczywac, porobic place zabaw dla dzieci i duzo lawek z oparciami dla starszych ludzi, bo te co robia sa do niczego. Mlodziez usadzic na schodach do nowej hali sporyowrj, moze na cos sie przydadza w koncu, cha, cha, 11:25, 26.06.2022


111111

6 15

kolejny baran za kierownicą!!! 11:52, 26.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

6 1

ROWERU!!!!!!!!!!!! 16:39, 26.06.2022


bbbb

7 5

ale po co dyskutowac kara za przejazd rowerem przez pasy powinna byc karana bardzo surowo i policja powinna bardziej sie za to wziasc a oni maja to gdzies dopiero jak dojdzie do nieszczescia to najlepiej ukarac kierowce 12:34, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

przysłowiowy januszprzysłowiowy janusz

6 11

Zasarnym obowiązkiem tego buraka jest zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych jak skręca w prawo. 13:48, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KierowcaKierowca

11 2

Takie mamy niestety"mądre"przepisy!Rowerzyści wjeżdżają a piesi wchodzą pod jadący samochód,bo mają do tego"prawo" 13:59, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amatoramator

7 8

Kolejny atencjusz co kupił sobie kamerkę i próbuje na siłę coś nagrać, fakt powinni te rowery przeprowadzić. W tej sytuacji wystarczyło po prostu pojechać dalej, ale wiadomo, ja jestem ważny bo mam kamerkę to mogę pokazać że mam rację, bo w domu i pracy pewnie za bardzo nie może. 14:35, 26.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarcoMarco

0 0

Może to ten nudysta 09:43, 27.06.2022


BicekBicek

5 0

To jest pikuś. Najlepsze miejsce to droga na Chorzelów gdzie po drodze jest bodajże 4 zjazdy na których nie ma ani pasów, wyszczególnionych ścieżek rowerowych ani miejsca gdzie się może zatrzymać samochód więc dochodzi do tego, że rowerzyści przewalają przez taką drogę nie patrząc czy w danym momencie nie podjeżdża samochód. Policja gdy przyjeżdża na miejsce nie wie kogo ukarać w razie kolizji więc jest zasada kto kogo uderzy więc jeśli samochód weźmie rower przodem to jego wina, a jak rowerzysta uderzy w bok samochodu to jego wina. Sytuacja jest tak kuriozalna, że można się uśmiać, a rowerzyści stają do bójki bo krzyczą, że to ścieżka rowerowa i mogą wpadać na ulicę. 16:58, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Janusz z KonstancinaJanusz z Konstancina

5 1

Może i rowerem po pasach przejeżdżać nie można, ale tam skrzyżowanie to mamy kolizyjne. Jak skręcasz w prawo to musisz ustąpić wszystkiemu co się po tych pasach porusza. Na filmie kierowca do pasów podjeżdża agresywnie i na koniec trąbi. Jakby chcieć tak ściśle trzymać się prawa to czym to trąbienie jest usprawiedliwione? No bo, ani rowerzyści nie wyskoczyli nagle, ani nie byli niewidoczni, ani ne wymusili pierwszeństwa. Czy policjanci i strażnicy miejscy nie wygłaszali może przy okazji jakichś opinii na temat używania sygnałów dźwiękowych bez uzasadnienia?

Różnica pomiędzy przedstawionymi na filmie uczestnikami ruchu jest taka, że kierowca jest bierno-agresywny, a rowerzyści wyrażają swoją agresję bardziej otwarcie, no ale sama znajomość przepisów wygląda, że na podobnym poziomie.

Sam filmik natomiast doskonale wkomponowuje się w kanał stop cham, na którym pewnie tak z 30-40% sytuacji to są właśnie takie psudo-próby udowadniania za wszelką cenę, że moja racja najmojsza. Widzę, że ktoś przede mną wyjeżdża z podporządkowanej, to dawaj gaz do dechy byle tylko mieć filmik na youtuba, jak to na mnie wymuszają pierwszeństwo itp. Tu podobnie. Wiem, że na pasach mają pierwszeństwo, ale widzę, że przejeżdżają, a nie prowadzą to podjadę szybko i zaczną na nich trąbić, a później wrzucę filmik do internetów jak to mnie prześladują niedobrzy. Jakąś tam atencję zawsze się uzyska, ale w tej konkretnej sytuacji to jak dla mnie kierowca stworzył dużo większe zagrożenie niż rowerzyści. No bo od tego agresywnego dojazdu rowerzysta mógł się na przykład przewrócić i złamać nogę, a od trąbienia jakiś postronny obserwator mógł dostać zawału z przerażenia. Natomiast od tego przejazdu rowerem to tam nie mogło wydarzyć się nic.

Idea prawa o nie przejeżdżaniu rowerem przez pasy jest taka, żeby nie wyskoczył znienacka jakiś pocisk pod koła 50km/h, gdzie ty się przechodniów spodziewasz. No ale jak rowerzysta stoi przed pasami na czerwonym, a po zmianie na zielone zamiast przeprowadzić, przejedzie to co to zmienia, że przejechał? Dłużej czekałeś, ale jakie korzyści odniosłeś? Prawo powinno służyć do czegoś więcej niż tylko do takiego brandzlowania się. Jest prawo, że rowerzysta musi rower przeprowadzić, no to będę za każdym razem bezwzględnie na takiego rowerzystę, który się nie stosuje, trąbił. 22:02, 26.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NosaczNosacz

1 0

Zgadzam się w 100%, mały penes z nagrywającego, pewnie jeszcze w aucie typu SUV miejski, ani miejski ani SUV. 09:50, 27.06.2022


12341234

2 1

To była powolna jazda po przyjściu dla pieszych w porównaniu z wtargnięciem z dużą prędkością pary rowerzystów z chodnika na przejście dla pieszych na skrzyżowaniu dróg Fredry i Niepodległości ( kiosk Ruchu). Chamstwo to słowa czy to w samochodzie się zatrzyma
22:05, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mmmm

4 2

Dzięki temu że rowerzyści w Mielcu jeżdżą po chodnikach mamy tak mało wypadów śmiertelnych wśród rowerzystów , a potrąceń pieszych przez pieszych praktycznie brak . 22:38, 26.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarcoMarco

0 1

Patole cebula i widam że z wsi przyjechali tam tylko pole 8 nawóz 09:42, 27.06.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

poliniakupoliniaku

2 2

już niedługo na jesieni jak wam PiSraelici dop...ą paliwo na 10 zł co drugi będzie z tych PiSmaków jeździł rowerem 17:15, 27.06.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AntyPOmyjeAntyPOmyje

1 0

Wysiliłeś się POrąbańcu POmylony POkemonie . 20:23, 29.06.2022


Projektant ścieżekProjektant ścieżek

1 0

Macie coś do ścieżek rowerowych w Mielcu łajzy??? 23:05, 01.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KLIOKLIO

2 0

Kiedy władze Mielca zrobią porządek z tymi piratami rowerowymi????????????? Na Niepodległości trzeba bardzo uważać żeby nie zostać rozjechanym. Młodszy jeszcze uskoczy. Nie mówię o osobach starszych i dzieciach. Gdzie prezydent, gdzie straż miejska? Takiej partyzantki w żadnym mieście nie ma. 20:07, 02.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

stanstan

1 0

Problem kazdy rower powinno sie przeprowadzać na pasach sam jedże rowerem i nie przeprowadzam na przejsciu bo mi sie nie chce ! Błąd w przepisach za duze prawa na jezdni maja piesi i przede wszystkim rowerzyści ! powtarzam na każdym przejsciu przeprowadzamy rowery bo jak wtargnie rowerzysta nagle na pasy a ty go przejdziesz bedzie twoja wina , Powiedzcie kto ustala przepisy ? Tragedia !
00:04, 09.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

intiinti

0 0

Wina z obu stron, bo z kolei użycie klaksona jest dozwolone wówczas, gdy chce się ostrzec innego uczestnika ruchu przed niebezpieczeństwem... 21:59, 10.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%