Zamknij

Prowadzenie sklepu internetowego – jak zoptymalizować stronę?

10:55, 28.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:56, 28.06.2022

Optymalizacja sklepu internetowego jest aktualnie rzeczą bardzo ważną. Każdy przedsiębiorca prowadzący taką działalność powinien zdawać sobie sprawę z tego, w jaki sposób zarządzać swoją witryną oraz jak ułatwić korzystanie z niej zarówno sobie, jak i klientowi. Wielu właścicieli decyduje się na zatrudnienie kadry pracowniczej bądź nawiązanie współpracy z firmą zewnętrzną, która będzie odpowiedzialna za wszystkie te czynności. W końcu, są to prace wymagające sporych umiejętności i czasu. O ile każdy jest w stanie się wszystkiego nauczyć, to o drugi czynnik jakim jest czas, jest już nieco trudniej.

Opisy produktów, subkategorie - ułatwmy zakup klientowi

Założenie i wdrożenie strony do sieci to czynności jednorazowe i pomimo ich kosztowności - wciąż jest to najprzyjemniejsza część działań związanych z e-sklepem. Chcąc czerpać jakiekolwiek zyski z prowadzenia internetowej działalności, konieczne jest zoptymalizowanie strony w sposób czytelny i zrozumiały dla klienta.

Za pierwszy etap warto wziąć sobie stworzenie subkategorii. Załóżmy, że zajmujemy się sprzedażą produktów z bardzo obszernego zakresu. Logiczne, że wszystkich nie umieścimy na jednej stronie. Każdy artykuł powinien zostać przydzielony do odpowiedniej kategorii, zawartej w menu. Ponadto, korzystnie jest wdrożyć opcję filtrowania produktów na podstawie ceny, rozmiaru, alfabetycznie itp.

Następną rzeczą są opisy produktów. Klient chcąc zakupić produkt i nie mając realnej możliwości jego obejrzenia oczekuje, że wszystkie potrzebne informacje zostaną zawarte w opisie produktu. Absolutną podstawą jest napisanie w kilku zdaniach o każdym sprzedawanym artykule, a gdy czasu jest więcej - opis można znacznie rozwinąć. Ma to zdecydowany wpływ nie tylko na sam odbiór przez klienta, lecz także na popularność naszej strony w wyszukiwarce. Podobna sytuacja tyczy się zdjęć. Każdy towar powinien posiadać kilka grafik uwydatniających jego najważniejsze aspekty.

Optymalizacja e-commerce – zastosowanie modułów

Większość sklepów internetowych jest obecnie stawiana na systemach CMS. Posiadają one szeroki zakres zastosowań i stosunkowo łatwiej przy ich użyciu prowadzić taką działalność. Niemal każdy system zarządzania treścią może być wyposażony w dodatkowe rozszerzenia, które dobieramy względem naszych potrzeb i struktury strony. Oczywiście, każdy system posiada swoje indywidualne rozszerzenia, więc przykładowe moduły do prestashop stosujemy wyłącznie na witrynach związanych z tą platformą.

PrestaShop jest jednym z najpopularniejszych systemów CMS, jeśli mówimy o sklepach internetowych. Możliwy jest zarówno zakup gotowych rozszerzeń, jak i zlecenie wykonania modułów na indywidualne zamówienie. Na ich podstawie możliwy jest wgląd na statystyki strony, zarządzanie i organizacja zamówień, a także wiele więcej.

Prowadzenie live-chatu i regularny kontakt z klientem

Sklep internetowy uniemożliwia nam fizyczny kontakt z klientem. Niemniej jednak, nie oznacza to, że osobie mającej wątpliwości co do zakupu, nie należy pomóc. Wręcz przeciwnie, korzystnym rozwiązaniem jest założenie live-chatu, w którym możemy na bieżąco udzielać odpowiedzi na pytania konsumentów. Sprawia to wrażenie firmy profesjonalnej i mocno trzymającej się na rynku.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%