Zamknij

Rozpoczęcie współpracy z blogerami i innymi influencerami - o czym należy pamiętać?

17:12, 22.01.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 17:14, 22.01.2021

Rozważasz współpracę z blogerem lub influencerem, ale nie jesteś pewny, na czym to polega, czy się opłaca oraz jak w ogóle się do tego zabrać? Dzisiaj spróbujemy rozwiać przynajmniej część Twoich wątpliwości. Zapraszamy!

Współpraca z blogerami – najważniejsze informacje

Bloger, vloger czy mówiąc ogólnie influencer to postać, która gromadzi wokół siebie nieraz sporą grupę lojalnych odbiorców. Pozostają oni nie tylko jego czytelnikami czy widzami, ale bardzo często również zaangażowanymi fanami. Dzięki temu influencer, uważany z reguły za eksperta w danej dziedzinie, może odgrywać rolę lidera opinii. Fakt ten warto wykorzystać w działaniach marketingowych.

Influencer marketing ma w wielu sytuacjach sporą przewagę nad klasycznymi formami marketingu internetowego, takimi jak np. newslettery (z których subskrybenci często rezygnują) czy bannery (które można zablokować przy pomocy odpowiedniej wtyczki do przeglądarki). Do jego najważniejszych zalet należą m.in. naturalność przekazu promocyjnego i większe zaangażowanie odbiorców.

Współpraca z blogerami – pytania na początek

Zanim rozpoczniesz współpracę z blogerem, powinieneś opowiedzieć sobie na kilka pytań, przede wszystkim:

  • Kim jest moja grupa docelowa? Gdy będziesz wiedział, do kogo chcesz dotrzeć, o wiele łatwiej będzie znaleźć odpowiedniego influencera, a także stworzyć skuteczną strategię promocji.
  • Jaką formę przyjmie współpraca? Może to być np. barter, czyli promocja w zamian za towar lub usługę, recenzja, wpis gościnny, konkurs dla czytelników bloga albo program afiliacyjny – a to dopiero początek listy. Zastanów się, jaka forma będzie odpowiadała najlepiej zarówno specyfice Twojej branży, jak i działalności prowadzonej przez wybranego influencera.
  • W jaki sposób będziesz się rozliczać? Jak już wspomniano, współpraca z blogerami może opierać się na barterze, ale wynagrodzenie może mieć też formę prowizji. W tym wypadku stosowane są różne modele np. pay per view, pay per click czy pay per lead. Zastanów się, która opcja będzie w Twoim wypadku optymalna.

Dalsze przydatne informacje na temat nowoczesnych metod promocji, w tym m.in. influencer marketingu oraz marketingu w mediach społecznościowych znajdziesz na blogu firmy Adnext. Odwiedź go i dowiedz się więcej!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%