Rozważasz współpracę z blogerem lub influencerem, ale nie jesteś pewny, na czym to polega, czy się opłaca oraz jak w ogóle się do tego zabrać? Dzisiaj spróbujemy rozwiać przynajmniej część Twoich wątpliwości. Zapraszamy!
Bloger, vloger czy mówiąc ogólnie influencer to postać, która gromadzi wokół siebie nieraz sporą grupę lojalnych odbiorców. Pozostają oni nie tylko jego czytelnikami czy widzami, ale bardzo często również zaangażowanymi fanami. Dzięki temu influencer, uważany z reguły za eksperta w danej dziedzinie, może odgrywać rolę lidera opinii. Fakt ten warto wykorzystać w działaniach marketingowych.
Influencer marketing ma w wielu sytuacjach sporą przewagę nad klasycznymi formami marketingu internetowego, takimi jak np. newslettery (z których subskrybenci często rezygnują) czy bannery (które można zablokować przy pomocy odpowiedniej wtyczki do przeglądarki). Do jego najważniejszych zalet należą m.in. naturalność przekazu promocyjnego i większe zaangażowanie odbiorców.
Zanim rozpoczniesz współpracę z blogerem, powinieneś opowiedzieć sobie na kilka pytań, przede wszystkim:
Dalsze przydatne informacje na temat nowoczesnych metod promocji, w tym m.in. influencer marketingu oraz marketingu w mediach społecznościowych znajdziesz na blogu firmy Adnext. Odwiedź go i dowiedz się więcej!