Zamknij

Przesyłka nie dotarła do odbiorcy - zaginęła

17:32, 10.08.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 17:33, 10.08.2020

Bardzo często wysyłamy paczki, po które przyjeżdżają kurierzy. Jest to bardzo wygodna opcja wysyłki, bowiem wymaga od nas jedynie zabezpieczenia przesyłki i opłacenia jej. Niestety może dojść do absurdalnych sytuacji, w których nasza paczka zaginie. Co wówczas robić? Kogo o tym poinformować? Jakie dokumenty powinniśmy złożyć i komu? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym artykule.

Co zrobić jeśli moja paczka zaginie?

Kiedy okazuje się, że paczka została zgubiona, zapewne nie jest to przyjemny moment. Czekamy dość długo na upragniony przedmiot, a okazuje się, że nadal go nie mamy. Jeśli jesteśmy osobą kupującą, możemy czuć się względnie komfortowo, bowiem odpowiedzialność za zniszczenie lub zagubienie paczki ponosi sprzedawca, gdyż to właśnie on zleca wysyłkę. Sytuacja staje się bardziej stresująca, jeśli to my jesteśmy stroną, która pozbywa się towaru. Niezależnie od tego, przysługuje nam prawo do reklamacji, z którego powinniśmy skorzystać. Możemy wówczas liczyć na to, że zostanie nam wypłacone odszkodowanie, które powinno zrekompensować problem (przynajmniej finansowo). Jednak nie można zapominać o tym, że z reguły kwota wypłaconego odszkodowania nie będzie wyższa od tej, którą zadeklarowaliśmy podczas nadawania przesyłki należy więc o tym pamiętać przy nadaniu przesyłki aby ewetnualnie ubezpieczyć przesyłkę. Najlepiej przed nadaniem przeczytać o warunkach różnych firm kurierskich https://lepszykurier.pl/firmy-kurierskie/. Warto porównać też cenny przesyłek różnych kurierów https://lepszykurier.pl/porownywarka-kurierow/

Kogo poinformować jeśli paczka zaginie?

Jeśli jesteśmy stroną, która kupuje przedmiot, musimy niezwłocznie skontaktować się ze sprzedającym i przedstawić całą sytuację. W tym momencie konieczne okaże się zgłoszenie do danego przewoźnika. Dana firma kurierska musi wówczas rozpocząć poszukiwania. Zdarzają się sytuację, w których paczka zostaje znaleziona i dostarczona nowemu właścicielowi, jednak ze sporym opóźnieniem. Z reguły jednak dzieje się zupełnie odwrotnie, dlatego też jesteśmy zmuszeni do rozpoczęcia procedury reklamacji, dzięki której odzyskamy szacowaną równowartość paczki. 

Jakie dokumenty mamy złożyć i komu?

Dużo w tym przypadku zależy od poszczególnych regulaminów przewoźników. Z pewnością w każdym przypadku konieczny będzie dowód, który potwierdzi wydanie paczki. Należy pamiętać o tym, że składając paczkę rozsądne jest przedstawienie szerokiej, obszernej dokumentacji, w której znajdują się konkretne dowody. Prawo do składania reklamacji ma nadawca, jednak jeśli zrzeknie się go, wówczas to odbiorca będzie miał taką możliwość. W dokumentacji należy zazwyczaj uwzględnić oryginał listu przewozowego, kserokopię dokumentu, który potwierdzi wartość szkody, dowód nadania. Również kwota roszczenia powinna być udokumentowana, a także dowody uiszczenia opłat i należności. Z reguły im więcej materiałów dowodowych posiadamy, tym większe szanse mamy na pozytywne rozpatrzenie sprawy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%