Zamknij

System ERP - nowoczesne rozwiązanie dla firm

18:58, 26.11.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 19:04, 26.11.2019

Chmura obliczeniowa to doskonały sposób na wykorzystanie nowoczesnych technologii przez wiele przedsiębiorstw. Jest to rozwiązanie szczególnie korzystne dla firm, które z różnych przyczyn nie mogą sobie pozwolić na zakup i korzystanie z własnej infrastruktury IT. Chmura pozwala na znaczne ograniczenie początkowych kosztów działalności, z równoczesnym wykorzystaniem korzyści płynących z nowoczesnych technologii.

Czym jest ERP w chmurze?

W języku angielskim skrót ten oznacza Enterprise Resource Planning, czyli wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Celem systemu ERP jest połączenie i zintegrowanie wszystkich systemów przedsiębiorstwa tak, aby procesy zachodzące w organizacji wzajemnie się przenikały. Na rynku możemy znaleźć wiele tego typu oprogramowań, w tym między innymi system ERP, wyróżniający się niezwykłą ergonomią, intuicyjnym oknem POS oraz łatwością integracji z najpopularniejszymi platformami e-commerce. Oprogramowanie ERP tworzy otoczenie sprzyjające analizie oraz zarządzaniu procesami biznesowymi, związanymi zarówno z zarządzaniem środkami trwałymi, marketingiem, sprzedażą, zakupami i wieloma innymi elementami działalności przedsiębiorstwa. Ogromną zaletą systemu ERP jest wysoka wydajność i dostępność z każdego miejsca na ziemi. Pierwsze systemy ERP powstały już w latach pięćdziesiątych XX wieku, jednakże wystarczały zaledwie do obsługi stanów magazynowych.

Porównanie systemu CRM i ERP firmy ODL

Czym się różni ERP od CRM?

System CRM wspiera zarządzanie relacjami z klientami ( z angielskiego Customer Relationship Management). Jego podstawową rolą jest wspieranie działań marketingowych firmy. Realizowane dzięki CRM działania powodują zacieśnianie więzi z klientami, zwiększają efektywność działań sprzedażowych i marketingowych. Ponadto wspiera pozyskiwanie nowych klientów, organizuje i systematyzuje komunikację z nimi. CRM pozwala na automatyzowanie procesów związanych z obsługą klienta oraz identyfikację potencjalnych i przyszłych klientów. Zarówno ERP, jak i CRM wspierają skalowanie procesów firmy, a dzięki odrębnemu podejściu do problemów wynikających z prowadzenia działalności, wzajemnie się uzupełniają. CRM będzie dobrym wyborem dla przedsiębiorstw, które zaczynają interesować się ulepszeniami i automatyzacją w ramach obsługi klienta.

Wdrożenie systemów ERP oraz CRM

Firmy, które działają już na większą skalę, a ich działalność opiera się na obrocie towarowym, zdecydowanie powinny zainwestować w system ERP. Pozwoli on na usystematyzowanie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie oraz zwiększenie kontroli nad zakupami i sprzedażą. Niezależnie od tego, jaką decyzję podejmie firma, odnośnie harmonogramu wdrażania systemów ERP i CRM, z pewnością będzie to dobry wybór. Pozwolą one na kompleksowe zarządzanie procesami wewnątrz organizacji, obsługę istniejących zadań i realizowanie celów sprzedażowych. Z powodzeniem będą wspierać całą ścieżkę klienta, począwszy od zainteresowania danym produktem, poprzez wymagający proces zakupowy, kończąc na profesjonalnej obsłudze posprzedażowej, która zostanie zapamiętana na długo.

System ERP ODL, będący jednym z najlepszych oprogramowań dla firm

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%