Zamknij

Fotografia reklamowa - jak powstają zdjęcia?

14:46, 26.02.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:46, 26.02.2019

Fotografia reklamowa jest jedną z form przekazu informacji o produkcie lub usłudze, a więc polega na robieniu zdjęć w celach komercyjnych. Zdjęcia wykonywane w ramach tego rodzaju fotografii rządzą się własnymi regułami i wymagają posiadania odpowiedniej wiedzy, zarówno z zakresu robienia zdjęć, jak i marketingu, a także profesjonalnego sprzętu. Czemu zatem mają służyć fotografie reklamowe i jakie są ich rodzaje?

Czemu ma służyć fotografia reklamowa?

Najważniejszym celem fotografii reklamowej jest wywarcie odpowiedniego wrażenia na odbiorcy, które skłoni go do podjęcia konkretnego działania, np. zakupu danego produktu lub skorzystania ze wskazanej usługi. Ten rodzaj fotografii może sugerować pewne zachowania, zgodne z interesem reklamodawcy, chociażby zmiany stylu życia.

Zdjęcia reklamowe często nie pokazują produktu bezpośrednio, są jedynie odzwierciedleniem marzeń oraz wyobrażeń potencjalnego konsumenta.

Różne typy fotografii reklamowej

Fotografia reklamowa wykorzystuj wiele rodzajów zdjęć. Najprostsze przedstawiają sam produkt („packshoty”) i mają formę dokumentacyjną. Packshoty są bardzo dobrym narzędziem uzupełniającym materiały reklamowe. Ich celem jest bezpośrednie pokazanie cech produktu, nie niosą jednak ze sobą żadnego innego przekazu emocjonalnego, dlatego też ich siła oddziaływania na odbiorcę jest stosunkowo niewielka. Przy pomocy zdjęć typu packshot trudno jest się wyróżnić, nawet jeśli są one wysokiej jakości. Niemniej jednak są niezastąpione podczas prezentacji produktów, wystawianych do sprzedaży w sklepach internetowych.

Innym przykładem fotografii reklamowej są zdjęcia, na których nie ma promowanego produktu bądź występuje on jedynie pośrednio, np. zdjęcie modelki o długich, pięknych włosach reklamującej szampon. Taka fotografia pokazuje efekt stosowania danego produktu, a nie sam produkt. Wygląd szamponu nie ma dla konsumenta większego znaczenia, ponieważ jeśli zdecyduje się on na zakup reklamowanego produktu to tylko ze względu na jego skuteczność. Ten rodzaj fotografii reklamowej stosowany jest najczęściej do ogólnej promocji firmy, ponieważ pokazuje filozofię marki i kreuje jej wizerunek, a nie koniecznie konkretny produkt.

Większość fotografii reklamowych można z powodzeniem wykonać w studio fotograficznym, zarówno packshoty, zdjęcia katalogowe, kreatywne (przestawiające kreatywne podejście do fotografowanego produktu), jak również fotografie 360 (animacja zdjęciowa lub video, umożliwiająca oglądanie produktu z każdej strony).

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%