Zamknij

Jak dobrać frazy kluczowe do pozycjonowania lokalnego?

13:17, 06.02.2023 Artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:18, 06.02.2023

Pozycjonowanie lokalne znacząco zwiększa szansę dotarcia do lokalnych użytkowników wyszukiwarki Google. Nierzadko jest to możliwe nawet przy mocno ograniczonym budżecie. Ważne jednak, aby wiedzieć, jak dobrać frazy kluczowe do lokalnego pozycjonowania. W tym artykule szczegółowo opowiemy o lokalnym SEO.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to proces optymalizacji strony internetowej bądź też sklepu, który ma na celu przyciągnięcie osób z konkretnego obszaru geograficznego. W 2014 roku aktualizacja Google wprowadziła do wyszukiwarki usługę geolokalizacji. To właśnie wtedy docieranie do lokalnych usługodawców oraz sprzedawców produktów stało się jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne. Aby jednak zoptymalizować stronę internetową pod lokalne wyniki wyszukiwania, konieczny jest dobór odpowiednich fraz kluczowych.

Chcesz wiedzieć dokładnie, na czym polega pozycjonowanie? Zobacz: https://semcore.pl/pozycjonowanie/.

Pozycjonowanie lokalne — frazy kluczowe

Frazy kluczowe potrzebne do pozycjonowania lokalnego to tak zwane frazy geolokalizacyjne. Dla przykładu w sytuacji, gdy Twoja firma znajduje się w Szczecinie i jest to na przykład salon fryzjerski, możesz obrać frazę kluczową „fryzjer Szczecin” bądź też „salon fryzjerski Szczecin”. W takiej sytuacji osoby, które wpiszą w oknie wyszukiwania hasło „fryzjer” i będą w momencie korzystania z wyszukiwarki znajdować się na obszarze tego miasta, zobaczą Twoją stronę internetową wysoko w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Oczywiście możliwe jest również stosowanie tej frazy naturalnie, czyli wplatanie jej jako „fryzjer w Szczecinie”, „salonu fryzjerskiego w Szczecinie” itp. Algorytmy wyszukiwarki Google są bowiem coraz bardziej inteligentne i szybko powiążą Twoje treści z miastem, na które pozycjonowana jest strona.

Nie zawsze jednak dobór fraz kluczowych jest tak prosty. Zdarza się bowiem, że mieszkając na przykład w bardzo dużym mieście, konkretne hasło może być zbyt konkurencyjne bądź też cechować się niską popularnością. Oba te aspekty trzeba wziąć pod uwagę, decydując o tym, pod jakie frazy masz zamiar pozycjonować swoją witrynę. Z tego też powodu warto skorzystać ze sprawdzonego planera albo powierzyć usługę pozycjonowania lokalnego uznanej agencji SXO. My polecamy to drugie rozwiązanie, a jednym z godnych polecenia usługodawców jest w naszym kraju agencja Semcore


Szczegóły znajdziesz tutaj: https://semcore.pl/pozycjonowanie-lokalne/.

Pozycjonowanie lokalne i frazy kluczowe — podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne to usługa, która pozwala na dotarcie do realnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty użytkowników wyszukiwarki. Dzieje się tak, gdyż są oni na pożądanym przez właściciela strony internetowej obszarze geograficznym. Dla przykładu salonowi fryzjerskiemu ze Szczecina będzie najbardziej zależało na dotarciu do osób, które znajdują się na terenie tego miasta. Przy doborze fraz warto kierować się nie tylko geolokalizacją, ale również konkurencyjnością oraz popularnością konkretnego hasła. W sytuacji, gdy nie wiesz, jak zająć się pozycjonowaniem lokalnym, możesz skorzystać z usług profesjonalistów. Powodzenia!

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%