Zamknij

Ocena proboszczów Po tematach związanych z polityką oraz dając nieco wytchnienia "prezydentowi" Wiśniewskiemu (patrz obok) chciałbym zachęcić czytelników do oceny proboszczów parafii powiatu mieleckiego. Mamy w powiecie 33 parafie i tyleż proboszczów - to naprawdę sporo. Oceńmy ich racjonalnie. Zwracam też uwagę na chroniczny brak charyzmy hierarchów kościoła w Polsce. W Mielcu charyzmatyczną postacią jest z pewnością ks. Ciosek. Wyważoną ks. Kłęczek. Dyskusyjną ks. Rams. Słabą ks. Konior. Kontrowersyjną ks. Chochół czy ks. Zaborowski. Ks. Połeć z osiedla czy Paciorek ze smoczki zastąpili dwóch długo panujących proboszczów. To tylko wycinek z 33 proboszczów. 20-06-2019 14:24:46

1614

komentarz(28)

ja.ja.

30 3

Ponieważ nie znam wszystkich to napiszę o znanej mi , jak tu wspomniano kontrowersyjnej postaci A. Ramsa. Jeśli ktoś niszczy czyjeś życie w pogoni za władzą i kasą to czy dalej może być księdzem? Widzę go w roli biznesmena, na bank by się sprawdził, szczególnie gdyby trzeba zbierać jakieś dotacje. Ten człowiek, bo brzydzę się nazwaniem go kapłanem, po prostu nie zasługuje, to ten człowiek dla kasy zrobiłby wszystko. Zamienił mieszkanie w Chorzelowie w piekło na ziemi. Jak można być takim sadystą, tak, sadystą, gdyż jeśli człowiek wie, że jego działania szkodzą innym, są źródłem nerwów, stresu i mimo to czyni to dalej to kim innym może być ktoś taki? Połączenie biznesu i polityki, a religijność to jedynie otoczka dla łatwowiernych i niezbyt lotnych.
Sanktuarium powodujące odejście ludzi od wiary, bo nie mogą znieść głupoty jego kazań i reklamy jego prywatnego biznesu, zrywającego na nogi o 6 rano i prześladującej ludzi cały dzień. Światła z inwigilacją na tym mało ważnym skrzyżowaniu to też jego "zasługa".
A co cudów i opieki obrazu, to proszę policzyć ilość wypadków w tym śmiertelnych w bliskim sąsiedztwie tego przybytku. Samo to podsumowuje ten prywatny biznes pana A. Ramsa.
Pogarda dla ludzkich potrzeb, zastraszanie niepokornych, szkoda dalej pisać.
Czekam momentu, gdy jego przełożeni dostrzegą, że z kimś takim to zostaną za jakiś czas z pustymi ścianami i ludźmi nienawidzącymi się wzajemnie. Jakoś nie widać by starania tego pana przekładały się na bycie dobrym człowiekiem kogokolwiek. A on na bank trafi tam, gdzie wysyła innych, czyli na dno swojego katolickiego piekła. Spotka tam sporo swoich kolegów...
15:07, 20.06.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

OlaOla

5 2

A jaki on ma prywatny interes?
16:12, 20.06.2019


aaa aaa

4 19

Przypominam że ks też może w sądzie dochodzić praw dotyczących swojego dobrego imienia. I szkalowanie innych (w tym też osób duchownych) podlega odpowiednim paragrafom. Nie straszę komentatorów ale przypominam o zasadach prawa. 16:22, 20.06.2019


inninn

8 3

Sam piszesz owypadkach kolo kosciola.Dzieki tym swiatlom wypadkow jakos nie bylo czyli na cos sie przydaly.Jesli znasz polozenie kosciola to wiesz ze w kierunku Mielca jest chodnik i idac od mielca tez jest chodnik plus duzy parking przykoscielny ,mozna korzystac rowniez z parkowania przy plebani Proboszcz nigdy nie robil z tego problemu chocparkuja mu pod oknem..Tak ze swiatla to pomac dla tutejszego przedszkola,poczty punktu rehabilitacji.Nie pisz bzdur jak nie masz rozeznania 21:07, 20.06.2019


Do InnDo Inn

2 4

Popatrz na to tak. Droga główna, w sumie przelotowa o dużym natężeniu ruchu. Skrzyżowanie z jednej strony jedynie kilka domów, a z drugiej dwie opcje objechania tego skrzyżowania. Jak przez Złotniki czy Chrząstów to nawet więcej.
Niektórzy nie powinni wsiadać za kierownicę jak nie radzą sobie z takim skrzyżowaniem.
Teraz postaw się w roli kierowcy jadącego gdzieś tam, któremu zapala się przed maską czerwone światło. Rzuca mięsem, czyż nie??
Kto z kim konsultował te światła? A co powiesz o kamerach? Kto ma wgląd do nich?. Nie są przypadkiem do wglądu przez osoby nie powołane?
Jak znasz Chorzelów to skrzyżowanie koło piekarni. Spróbuj przejechać np. do Ławnicy rano czy w czasie od 14 do 17 ej. A objechać średnio się da. Ludzi mieszka tam dużo więcej, stoi wiele bloków, prawda? Są tam wypadki, czy by tam nie było sensowniejsze danie tych świateł?
A skrzyżowanie koło Warki, dwa skrzyżowania w Woli Mieleckiej. Tam by to miało sens.
Dlaczego światła są czynne 24 godz na dobę??
Dlaczego nie są wyłączane jak nie ma ruchu? Albo choćby zwykłe przyciski dla pieszych?
Nie pitol o ważności tego skrzyżowania. Przekleństwa rzucane na pomysłodawcę tych świateł koło sanktuarium raczej nie przystoją a są faktem. Co do wypadków śmiertelnych to nie tak dawno miał mało szczęścia akurat spadochroniarz. Wcześniej np. 2 na motorze na drodze od szkoły itd.itp. Każdemu nie dogodzi, a świateł wszędzie się nie da zamontować.
Prawo jazdy zobowiązuje do znajomości przepisów i umiejętności. Kierowcy mimo świateł w niedzielę wyjeżdżając z parkingu kościelnego dalej łamią prawo ...
22:10, 20.06.2019


reo

ja.ja.

20 0

Z miłą chęcią spotkam się w sądzie, z tym, że na pewno nie mieleckim..., z tym panem.
Mamy trochę rachunków do wyrównania. Biznes to sanktuarium. Byłem jak to organizował więc wiem, że to on za tym wszystkim stoi. Informuję kurię także na bieżąco o opiniach o tym panu.
Podpisany z imienia i nazwiska. Próbował mnie kiedyś zastraszyć, coś jak widać mu nie wyszło..
A prawo złamał wielokrotnie. Może to on powinien się bać? 16:47, 20.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kikikiki

13 4

smoczka to dno . 19:05, 20.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

owcaowca

7 0

Tam jest nowy proboszcz Paciorek. Dlaczego zatem dno?
21:17, 20.06.2019


xzsxzs

2 2

Owca, bo ze swojej parafii z jakiegoś powodu go wyrzucono i wysłanu tu. Robi wielkie rewolucje, nie zawsze dobre. Nie jest miły dla ludzi. 16:45, 22.06.2019


LolLol

1 0

Piszę się poprawnie proboszczy 21:48, 20.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mmmmmm

2 0

Przypadek Liczba pojedyncza Liczba mnoga
Mianownik (kto? co?): proboszcz proboszczowie, proboszcze
Dopełniacz (kogo? czego?): proboszcza proboszczów
Celownik (komu? czemu?): proboszczowi proboszczom
Biernik (kogo? co?): proboszcza proboszczów
Narzędnik (z kim? z czym?): proboszczem proboszczami
Miejscownik (o kim? o czym?): proboszczu proboszczach
Wołacz (hej!): proboszczu proboszczowie, proboszcze
12:29, 21.06.2019


tbgtbg

8 7

Czytając tytuł zapytania/tematu, wiedziałem że pojawi się w nim "Ramzes" z Chorzelowa.
Mam wrażenie że użytkownik "komentator" oraz "ja." to ta sama osoba. Najpierw zadaje pytanie odnośnie oceny proboszczów, zaś nastepnie pokawia się odpowiedź na temat proboszcza z Chorzelowa .
Poprzednie "żale" spadły z czołówki, więc trzeba było zainicjować kolejną dyskusję...
23:02, 20.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do tbgdo tbg

4 2

Nie masz racji człowieku. Wrażenie kompletnie cię myli. Napisałeś by zaistnieć a nic nie wniosłeś merytorycznego do dyskusji. Po co to? Widzisz jak ktoś jest fajny to i poczytać przyjemnie, że go chwalą, ale na pochwałę trzeba zasłużyć. Ten "Ramzes" za wysoko sięga, a umiejętności i cechy charakteru nie nadążają za chęciami. Nie uważasz, że nie jest właścicielem Chorzelowa, że nie powinien być bezkarny? 23:31, 20.06.2019


MarekMarek

9 2

Przytoczę do tego co napisał autor tego tematu.
A więc; "W Mielcu charyzmatyczną postacią jest z pewnością ks. Ciosek." - Nie da się ukryć. Facet jako nieliczny nie dość że w parafii to jeszcze po za nią. Mam z w/w księdzem do czynienia na spotkaniach i słowa złego nie powiem nigdy.
" Wyważoną ks. Kłęczek." - Dosadnie napisane i tu nic dodać i nic ująć. Poprzednik księdza Kłęczka z pewnością nie patrzy na parafię z myślą że jest gorzej niż za jego czasów.
" Dyskusyjną ks. Rams. " - Owszem dyskusyjną ale też trzeba umieć z tym księdzem rozmawiać. Ja poniekąd nie miałem nigdy problemu, choć wiem że wielu uskarża się na jego osobę. Dialog i zrozumienie oraz dobre porozumienie się, jest kluczem do sukcesu i wiem że można w relacjach wypracować z tym księdzem.
" Słabą ks. Konior. " - Wystarczy popatrzyć na to ile ludzi uczęszcza do kościoła w Tuszowie Narodowym. Mam wielu kolegów z którymi też i pracuję i wielu z nich opowiada jak to ludzie z tego kościoła tzw. uciekają. Uciekają do ościennych kościołów po mimo tego że w Tuszowie mają ten kościół tzw. pod nosem.
Mawiają że na Borkach Niźińskich mają dobrego proboszcza, nie znam więc nie ocenię. Może ktoś kto ma coś do powiedzenia w tym temacie to niech napisze. 23:07, 20.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Xyz maxXyz max

4 9

Ostatni proboszcz nad ołtarzem się wymalował. Może ten nie będzie taki zły. Na dobre jest to, że podczas obchodów Bożego Ciała dzwony nie biły przez 1,5 godziny i dzieci mogły sobie spokojnie spać. Zmienił zwyczaje zacofane.
23:07, 20.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

helenahelena

7 13

mój proboszcz macał mnie tylko raz - siedem lat temu. jak to zmienić? ile mam jeszcze czekać? : ( 00:10, 21.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wsws

6 2

Zgłosiłaś to na policję? Jak nie to goń. A jak sobie żarty stroisz to mi cię żal. 09:52, 21.06.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


asdasd

14 5

O proboszczach z miejscowości wiejskich się nie wypowiem, ale o tych miejskich już bardziej :) ks. Ciosek jak najbardziej spoko - choć niektórym wydaje się, że to populista, to trzeba przyznać, że jego działania mają charakter wspólnototwórczy - festyny parafialne, otwartość na nowe grupy powstające w parafii, nawet wesołe porządki w kościele i wokół - jak to mówią Ducha nie gasi i takiego proboszcza bym życzył każdemu.
Ks. Kłęczek - otoczenie parafii w ciągu tych 10 lat bardzo się zmieniło - na plus oczywiście - wszystkie kościoły przeszły remonty, powstał dom Jana Pawła, dawne plebańskie pola goszczą dziś duże imprezy plenerowe (choć szkoda tych drzew koło starej plebanii - w nowym ogrodzie można było wykorzystać już dotychczasowe drzewka). Ks. Kłęczek to świetny gospodarz, natomiast moim zdaniem parafia leży duszpastersko. Mam poczucie, że inicjatywy, które wymagałyby zaangażowania księży są torpedowane, a nawet gdyby świeccy chcieli coś zrobić - to "jak to tak bez księdza". Zauważyliście, że w parafii nie ma młodzieży gimnazjalnej/licealnej, gdzie w innych parafiach te grupy są bardzo prężne. Taka parafia nie ma przyszłości - jest jak piękny pusty wazon - co z tego że piękny, skoro pusty.
Ks. Połeć - jeszcze zobaczycie - to będzie drugi ks. Ciosek. Oczkiem w głowie są Róże Różańcowe i taki jakby parafialny klub seniora. Niedługo koncert ewangelizacyjny z okazji odpustu, podobno chce do Mielca sprowadzić Siostry zakonne i super kazania! Ostatnio wprowadzona Wieczysta Adoracja - widać, że gość budzi tego olbrzyma jakim jest Parafia MBNP. Trzymam za niego kciuki!
Ks. Paciorek - z najkrótszym stażem, ale wprowadzane przez niego zmiany wprowadzają normalność w tej parafii. Zmiana porządku Mszy Świętej - normalna szopka czy grób Pański, OBECNOŚĆ na parafialnych wydarzeniach. Jest tam, gdzie powinien być, choć dla mnie wydaje się nieco zimnym człowiekiem, to jego czyny bardzo dobrze o nim świadczą. Zobaczymy jak to się rozwinie.
Pamiętajcie, że mamy takich księży, jakich sobie wymodlimy. I nie rzucajcie tutaj haseł o pedofilach - w Mielcu takich sytuacji nie było, a jeżeli kogoś spotkała krzywda, to dlaczego tego nie zgłosi do organów ścigania? Rzucić g*wnem jest łatwo, ale zmyć już nie bardzo 09:01, 21.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jarekjarek

9 2

Bardzo racjonalny komentarz. Brawo 10:38, 21.06.2019


Ojoj Ojoj

2 0

Kogo reprezentujesz, albo też kto ci zapłacił za tak usłużny komentarz??!
W Chorzelowie czy gdzieś tam jak ktoś pisał wcześniej nie znam proboszcza, doszły mnie tylko słuchy więc się nie wypowiadam.Ten ze smoczki to niestety karykatura , jak w krzywym zwierciadle (mówię tu o księdzu Stanisławie Składzień) wiele skarg na niego było , nawet dzieci mu przeszkadzały....Jeśli chodzi o osobę ks. Połeć z MBNP niech się sto razy zastanowi , czy aby na pewno ludzie chcą zakonnic ? Dobre sobie oby to tylko żart! Ci którzy jak ja mają 50+ i więcej pamiętają czasy ks. B. ..oj działo się! A ks. proboszczowi z MBNP życzę więcej pokory , mniej buty i arogancji.Więcej do ludzi dla ludzi , bo jak wspominam czasy św. pamięci ks.Arczewskiego to mam wrażenie jakby coś bezpowrotnie na zawsze odeszło , zniknęło...człowieczeństwo, dobroć ? 00:43, 26.06.2019


premierpremier

1 2

przeważają głosy na temat proboszczów z Mielca. Tymczasem większość pochodzi jednak ze wsi. Ks. Szczur z Gawłuszowic - wydaje sie otwarty, przedsiębiorczy, dość otwarty, ale moze to tylko pozory? Proboszczowie z Wadowic mają raczej różne opinie- lepsze ten z Górnych gorsze z Dolnych. 10:42, 21.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

logiczne myslenilogiczne mysleni

5 9

co to za temat? to tak jakby pytac o rumcajsa, ludzie przestancie sie zajmowac tymi bajkami, i tak wszyscy pojdziecie do piachu i tyle po was bedzie, robią was w banbuko i zyja na poziomie a wy na nich robicie , taka prawda!!!! 13:54, 21.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorObserwator

8 2

Nie budzi lecz usypia tego olbrzyma. Już na dzień dobry urzędowania, działania inwestycjne w plebanię i w kościół, a gdzie inwestycja w dobre relacje z wiernymi oraz przyjazny klimat. W gigancie powstaje folwark uprzywilejowanych i dziwnych doradców, takich "mątników". Warto odpowiedzieć sobie na pytania: co tworzy wspólnotę, co jest komunią Kościoła katolickiego? Ważniejszy jest budynek (dobro materialne) czy wierni (ci, którzy w wierze wzrastają i tworzą wspólnotę kościoła)? Budynek czy wierni - co jest istotą kościoła? Czy księża są dla ludzi, czy ludzie dla księży (tak jak teraz, jakieś dziwne nieprzyjemne sytuacje, fochy niektórych księży, kręcenie nosem, przytyki, zbędne komentarze, niesnaski)? Poza tym, obaj kościelni do wymiany.
Otwartość i życzliwość dla wiernych jest najważniejsza. Póki co, w tym gigancie we mszy świętej uczestniczy coraz mniej wiernych. Chodzą przeważnie osoby starsze, tzw. zaangażowane wspólnoty seniorów, osoby zajęte bardziej tym, jak kto się ubrał i plotkowaniem, niż modlitwą. To odstręcza i m.in. dlatego gros wiernych woli uczestniczyć we mszy świętej w innych kościołach. Tylko tych seniorów za kilka, kilkanaście lat nie będzie, a przeinwestowany gigant pozostanie pusty. Szkoda aby te starania inwestycyjne zderzyły się w przyszłości ze smutną rzeczywistością. Więcej uśmiechu, otwartości, integracji i szczerej życzliwości do wszystkich wiernych oraz samodzielnego, perspektywicznego myślenia. Warto wysłuchać każdego zanim wyciągnie się wnioski i podejmie decyzje. Niech wyzwania będą realizowane roztropnie i mądrze, bez pośpiechu. Połowiczne przeżywanie powołania prowadzi do życiowych iluzji. Dlatego ustalenie hierarchii wartości i działań, wskazane. Najpierw Bóg, wierni (bez podziału na lepszy - gorszy), potem działania inwestycjne (nie tylko kosztem ofiar złożonych na tacę na cele inwestycyjne, ale warto też sięgać po środki zewnętrzne). Życzę mu samego dobra.

Z kolei, w parafii Trójcy P. wreszcie nastała normalność. Proboszcz zaczął od budowania dobrych relacji z wiernymi, niewiele osób wie o jego szlachetności wyrażonej bezinteresownym, swoim kosztem wspieraniu osób potrzebujących pomocy, znajduje czas dla każdego, wsłuchuje się w sugestie i póki co podejmuje rozważne decyzje organizacyjne. To bardzo dobry człowiek, zawsze uśmiechnięty, otwarty i samodzielnie myślący, prawdziwy kapłan z powołania. Oby tak dalej. Szacunek.
Jak zniknie z ołtarza bałwochwalcze malowidło z wizerunkiem poprzednika, to będę tam częściej uczestniczyć w nabożeństwach. Póki co, modlić się do jego wizerunku nie zamierzam. 16:00, 21.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HatHat

0 9

Gdybyś zrobił tyle co on w takiej parafii to mógłbyś 12 razy się wymalowac 18:01, 21.06.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TenTen

9 0

Nikt mu zasług nie odbiera ale czy ty w ogóle wiesz co znaczy bałwochwalstwo? 19:02, 21.06.2019


A parafia JanowiecA parafia Janowiec

0 0

jw 15:10, 22.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maryja z radyjaMaryja z radyja

2 0

Takiego modela jak w Radomyślu - że świeczką szukać . Niestety są jeszcze nieliczne owce które nie rozszyfrowały przekręta. 07:11, 25.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz