Zamknij

Masz stary piec węglowy? Musisz go wymienić!

12:10, 22.01.2021 M.B Aktualizacja: 00:33, 23.01.2021
Skomentuj

Mieszkańcy korzystający z kotłów węglowych służących do ogrzewania budynku, których czas eksploatacji jest dłuższy niż 10 lat od daty zakupu, muszą je wymienić do 31 grudnia 2021 roku.

Uchwała antysmogowa dla obszaru województwa podkarpackiego reguluje ograniczenia w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw stałych.

Kotły węglowe zakupione przed wejściem w życie uchwały antysmogowej muszą zostać wymienione na ekologiczne źródła ogrzewania zgodnie z poniższymi terminami:

  • kotły których czas eksploatacji jest wyższy niż 10 lat – muszą zostać wymienione – do 31 grudnia 2021 r.
  • kotły których czas eksploatacji wynosi od 5 do 10 lat – muszą zostać wymienione – do 31 grudnia 2023 r.
  • kotły których czas eksploatacji jest krótszy niż 5 lat – muszą zostać wymienione – do 31 grudnia 2025 r.
  • kotły posiadające klasę 3 oraz 4 – muszą być wymienione – do 31 grudnia 2027 r.

Jak przekazuje Urząd Miejski w Mielcu, od 18 stycznia 2021 r. można składać wnioski na dofinansowanie do wymiany źródeł ogrzewania węglowych na kotły gazowe z gminnego programu dotacyjnego. Dotacje udzielane są do wysokości środków finansowych zarezerwowanych na ten cel w uchwale budżetowej gminy na 2021 r., z tym że wysokość dotacji dla jednego Wnioskodawcy wyniesie 95% poniesionych kosztów zakupu kotła, jednak nie więcej niż 4.000,00 zł, niezależnie od wysokości poniesionych przez wnioskodawcę kosztów na realizację inwestycji.

- Jeśli nie masz możliwości podłączenia się do sieci gazowej lub ciepłowniczej skorzystaj z dostępnego Rządowego  Programu „Czyste Powietrze” i weź dofinansowanie do wymiany źródła ogrzewania na biomasę lub pellet - podkreśla magistrat. - Sezon grzewczy w pełni, w związku z tym pamiętaj o obowiązku segregacji śmieci i nie spalaj w kotłowniach niedozwolonego opału w tym odpadów komunalnych.

Jeżeli podczas kontroli straż miejska stwierdzi spalanie odpadów komunalnych – może nałożyć mandat w wysokości 500 zł.

(M.B)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(82)

SwojakSwojak

44 37

Wstydzić się powinni wszyscy truciciele, którzy palą byle czym w piecach.
Trują samych siebie i innych. Potem ludzie się dziwią skąd się biorą raki i inne syfskie choroby... 13:00, 22.01.2021

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

Józek Józek

15 7

A Ty czym palisz 16:37, 22.01.2021


SwojakSwojak

9 26

Instalacją gazową. Wydajność i ekologia w jednym 16:50, 22.01.2021


Józek Józek

3 3

A jak cenowo 10:19, 23.01.2021


Do swojakDo swojak

11 2

Chlopie teraz juz nie ma rakow i innych chorob, wszystkie raki covid zjadl 12:41, 23.01.2021


ja ja

3 3

Tak, trują , a potem idą do kościoła ci sami "przykładni katolicy". Jakoś nie mają wyrzutów sumienia :) 19:03, 24.01.2021


Darek 40Darek 40

2 3

a Ty Bucu pewnie jesteś z Rzeszowa i siedzisz w bloku. 07:03, 25.01.2021


pfffrykpfffryk

3 6

Widac jaka złośc ludzi w komentarzach, minusują to co jest eko i zdrowe , czyste a są za kopciuchami, w sumie nic dziwnego większosć woli takie piece bo tatuś nauczył palić wszystko w piecu i to tradycja, a tradycje w polsce silne są. 13:36, 25.01.2021


reo

MartaMarta

30 36

Ludzie dbajcie o zdrowie - nie palcie byle czym, mniej słodkich napojów i tłuszczów nasyconych w diecie i sport! Będziecie zdrowi jak ryby ;) ❤️ 13:00, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XX

29 7

A jak jest kara za nie wymienienie pieca? 13:07, 22.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WW

4 23

Każda wizyta 500. A w końcu sąd i tam trochę więcej 17:58, 22.01.2021


KubekKubek

10 4

Chłosta 🤣🤣🤣🤣 00:16, 23.01.2021


-4°-4°

33 9

Przecież z nowych domów z nowymi piecami węglowymi dymi na czarno, że hej!
Zabroniono używania pieców z górnym spalaniem, co jest idiotyzmem, bo palenie od góry jest najczystsze. Piece z dolnym spalaniem węgla są czyste wyłącznie w laboratorium, a w realnym użytkowaniu dymią bardziej niże te zabronione. 13:12, 22.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

kubekkubek

5 9

W Mielcu od dobrych kilku lat przy budowie nowego domu, nie dostaniesz pozwolenia jesli chcesz palic piecem weglowym, to tak dla jasnosci - nie ma takiej mozliwosci. Ewentualnie jesli widziales "nowy dom", to mogl byc to dom stary po remoncie, wtedy mozesz zostawic stary system ogrzewania.
Swoja droga jestem za tym, zeby w koncu zrobic porzadek z tymi kopciuchami. Mam nowy dom miedzy kopciuchami i juz po pierwszej zimie biala elewacja zaczela robic sie szarobiala. Kto budowal lub buduje to wie, ile to kosztuje i kto mi za okopcana elewacje zaplaci? Sasiad ktory kopci??? Chcemy byc szanowani sami, to szanujmy innych i ich dobra prywatne. A poza tym chyba lepiej sie oddycha czystym powietrzem spacerujac w zimowy dzien ulicami... 08:39, 23.01.2021


tomtomtomtom

4 0

bzdura na resorach. palenie od góry jest w piecach górnego spalania. wylot jest na górze i zapalamy od góry i jest ok. piec dolnego spalania jest dokładnie taki sam tylko palimy na dole i na dole mamy wylot i ten sposób jest czysty i bzdurą jest że kopci. trzeba zrobić na palenie od dołu i od góry i piec dolnego i górnego spalania. to trzeba umieć odróżnić. najprostszy MDM DS2 dolnego spalania ma klasę czystości 5 i zalicza się do programu CZYSTE POWIETRZE... a to jest najprostszy piec DS na węgiel i drewno 14:41, 24.01.2021


spokospoko

57 10

moge wymienic piec,ale 4000 to sama robocizna pecialisty. W innych miastach sa wieksze dofinansowania, ktore w rzeczywistosci pokryja koszty. Majac trojke dzieci, prace za najnizasza, to jak ma czloweik odlozyc kase na wymiane pieca? W innych panstwach wiedza, ze pieniadz robi pieniadz 13:14, 22.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PatPat

3 14

Taaaa, wszystko dać i dać... 10:47, 23.01.2021


TaakTaak

2 23

To znajdź lepszą prace. Każdy tylko narzeka, ale napisać CV i porozsyłać to już się nie chce. 14:33, 23.01.2021


Do tak Do tak

11 0

Za duzo komorowskiego sie nasłuchałeś, jak koles ma 3 dzieci to musi sie zajac ich wychowaniem i im poswieca swoj czas. W mielcu moze milion cv rozeslac i zmieni prace o max 300 zl roznicy. 12:51, 24.01.2021


to jato ja

45 29

Całą Europa odchodzi od gazu, na rzecz drewna i produktów jego pochodnych, zródeł odnawialnych. Tylko Polska, pod przywództwem chorego umysłowo dyktatora próbuje na siłę uzależnić naród od rosyjskiego gazu, który siłą rzeczy żródłem odnawialnym nie jest. Amen. 13:21, 22.01.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ŁoooŁooo

13 10

Cała Europa czyli gdzie? Poproszę o linki z artykułami na ten temat a nie "Znajomy mi powiedział" 15:42, 22.01.2021


to jato ja

9 4

Proszę sobie poczytać czym ogrzewają domy w Europie zachodniej, południowej. W nowych budynkach muszą mieć zainstalowane instalacje z użyciem OZE, Z Niemiec się zwozi całymi ciężarówkami używane kotły gazowe, okna plastikowe, a dostarcza się im okna drewniane, kotły na pelet, kotły opalane drewnem, do Włoch wożę pelet, drewno opałowe, kotły do spalania wyrobów drewnopochodnych. Sam taki kocioł posiadam i nikt mnie nie zmusi do jego wymiany. 00:20, 23.01.2021


PutekPutek

5 4

Zwłaszcza Niemcy ktorzy za wszelką cene chcą dokończyc gazociąg NS2. A całej europie wciskają kity że gaz to przeżytek. Zresztą nawet Ryżyt(tłusk) popiera polityke w tym temacie i mocno kibicuje niemcom. Reszte trzeba przemyslec samemu 11:50, 23.01.2021


EkologEkolog

4 2

Dokładnie tak - Europa zabrania używania gazu a promuje urządzenia na drewno i pellet. Link? Proszę bardzo: http://zielonecieplo.pl/wieden-woli-drewno-niz-gaz-ziemny/ 15:04, 23.01.2021


ASAS

21 4

W jaki sposób jest to możliwe do wyegzekwowania, kto i czy ma dane na temat zainstalowanych w starych domach pieców . Jeśli są to dane z dobrowolnych deklaracji które jakiś czas temu zbierała SM to słabo to widzę. A problem jest coraz większy , w dni mroźne i bezwietrzne na wielu mieleckich osiedlach (np. ODJ ,Kilińskiego)jest tragiczne powietrze i nic w tej sprawie się nie zmienia, może wysokość dotacji jest za mała. Warto by było uruchomić jakieś dodatkowe pieniądze na ten cel. 14:40, 22.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

WW

1 8

I tu się mylisz, jak będzie się korciło z komina , to straż miejska będzie działać 18:00, 22.01.2021


boncioboncio

1 4

Od 2021r powstaje centralna ewidencja budynków i każdy właściciel będzie zobligowany do podania wszystkich żródeł ciepła . Za podanie nieprawdziwych danych przewidziana jest odpowiednia kara, więc bez obawy będą wiedzieć kto i czym ogrzewa swoje domy. 12:50, 23.01.2021


ssssssss

26 6

To nie w starych piecach jest problem tylko w ich użytkowaniu a raczej braku chęci i wygodnictwie ich użytkowników . W starym kotle węglowym można palić z bardzo małą emisyjnością używając drewna i węgla , tylko trzeba chcieć i właśnie tu jest prawdziwy problem Trzeba CHCIEĆ . Kontrole straży miejskiej z dronem są tego dobrym przykładem u wielu ludzi palących uczciwie w kotłach węglowych nie wykazano tej złowrogiej emisji i smrodu . 15:42, 22.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Józek Józek

4 1

No to napisz jak palić 16:36, 22.01.2021


ssssssss

12 0

Napisze jak ja palę i się to sprawdza . przede wszystkim to rozpalanie od góry na powietrzu wtórnym , mam stary piec więc klapka powietrza jest na drzwiczkach zasypowych do tego dorobiłem tak zwaną kierownice powietrza która prowadzi strumień na ruszt a nie ucieka w komin nie napowietrzając wsadu , kolejną sprawą jest ciąg kominowy można zastosować miarkownik ciągu ja go nie ma ale to wszystko indywidualne ustawienia każdy ma inny piec i inny ciąg komina . tak paląc po wypaleniu się drewna i rozpaleniu się węgla pojawia się ładny niebieski płomień który świadczy o odgazowywaniu węgla i spalniu się gazów w piecu , i nie ma dymu trzyma długo ciepło . jak wsad się wypala to nie dokładam też węgla na żar bo to by nie miało sensu , zgarniam go pod tylną ścianę pieca a przód zasypuje nowym i nakładam kilka szczapek drewna tak by były na żarze i nie rozpalonym węglu i tak od żaru i od szczapek się rozpala kolejna partia węgla można tak palić 24h na dobe bez wygaszania i w zasadzie bez dymu . warto zainteresować się tą metodą jest sporo o tym w internecie tylko trzeba chcieć . aha przy rozpalniu uchylam też klape od powietrza pierwotnego ale oczywiście potem całkowicie to zamykam 22:42, 22.01.2021


marmar

52 1

Wprowadzać uchwałę jest łatwo, tylko czy wszystkich stać aby spełnić te założenia? Politycy są oderwani od rzeczywistości. 16:17, 22.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

LisLis

2 20

Jest program czyste powietrze na wymianę pieca,okien,wentylację mechaniczną i termoizolację wystarczy tylko złożyć stosowne papiery. 17:26, 22.01.2021


wafwaf

1 6

Jak cię nie stać na wymianę pieca to się wyprowadź w cieplejsze miejsce... 16:40, 25.01.2021


WowWow

8 35

W końcu coś drgnęło w temacie. 17:48, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Robert ZRobert Z

6 32

Mam na pellet i spalanie o 60% mniejsze (około 400kg/miesiąc), a reszta kasy zostaje w kieszeni. Warto wywalić piec węglowy nawet dla samych oszczędności. Kasa była z inwestycji tylko 10% dopłaciłem ze swoich oszczędności, a 90% państwo. Piec za 15 tys + przyłącza. 18:09, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TuronTuron

2 0

400 kg to chyba w czerwcu.🤣 15:00, 07.02.2021


DuduśDuduś

13 0

Martuniu żeby to było takie proste to by każdy żył sto lat. Są jeszcze choroby dziedziczne , zakaźne i o podłożu genetycznym . Ale ogólnie Masz rację 👍 18:36, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

16 29

Konieczne wymiany pieców i to szybko, bo na Dziubkowie masakra. Grzanie gazem porównywalne z paleniem węglem jeśli chodzi o koszty, a czysto... i w kotłowni mam pralnię.
Zimą chodzę już od 4 lat w masce przeciwpyłowej wieczorem jak trzeba iść z psem.
Dziubków - truciciel straszny!!!! 20:12, 22.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KasiaKasia

15 3

a zbierasz odchody po piesku bo śnieg topnieje ? no ale na Dzióbkowie fakt to kopcą 22:50, 22.01.2021


Sztaba Sztaba

5 7

Jak Cie kronospan truje to jest ok, pisowskie urzędnicy na czele z ortylem i kapinosem, mydła wam oczy oni dawno dogadali się z melnixen i nic tu się nie zmieny a wy dalej na tych tępy h.... Głosujecie
09:33, 23.01.2021


jaja

2 2

Tak, zbieram psie kupy już kilka lat - a mam malutkiego pieska, ....inni po wilczurach nie zbierają.
To też bardzo przykre, bo są na to specjalne kosze na deptaku. Powinny być mandaty pisane przez służby. - to moja odpowiedź.Druga: nie jestem pisiorem, i uważam, ze przede wszystkim trują domy jednorodzinne.Dlaczego w lecie nie ma smogu na Dziubkowie?.. i w mieście? - odpowiedzcie sobie sami.Kronospanu trzeba pilnować aby wymieniali filtry regularnie - są służby od tego. Dobrze ,że były protesty rok temu ( również z moim udziałem). W Niemczech ta firma jest ze 30 km od miasta i właściciel zrobił przez pola drogę asfaltową do zakładu-byliśmy tam na delegacji( piszę to jako były pracownik Melnoxu jeszcze ). Fakt, że nasz Kronospan ma bardzo złe położenie w środku terenów zamieszkałych, ale to już inna bajka- dlaczego pozwolono.. Przynajmniej nie powinna być następna firma - z Małopolski odnośnie przerobu śmieci - nie wiadomo skąd zwożonych.
19:00, 24.01.2021


😎😎

9 21

Wojslawska dzielnica kopciuchow wkoncu zrobia z wami porządek 22:01, 22.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BasiaBasia

0 1

Nie bądź taki do przodu bo Cię z tyłu braknie 20:17, 28.01.2021


a szmateksy?a szmateksy?

28 3

Właściciele szmateksów opalają nienadającymi się do niczego, przebranymi, szmatami. Palą nimi w piecach w firmach, i w domach. Sprzedają też na opał po 2 zł za worek z przywiezieniem na miejsce. CZY STAROSTA BĘDZIE ICH NADAL KRYŁ PODOBNIE JAK ROBIĄ TO WŁADZE W POSZCZEGÓLNYCH GMINACH ??? 22:13, 22.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasjerKasjer

28 11

Można mówić o wymianie pieca,gdy się ma pensję ministra!Sama wymiana pieca na gazowy,to nie wszystko,bo później trzeba słono płacić za gaz! 08:47, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PatPat

5 9

Kolejny co nie ma, ale już wie 🤣🤣🤣 10:48, 23.01.2021


HejaHeja

8 8

Ja mam gaz i płace porównywalnie i się przy tym nie orobie Gaz najlepsza sprawa Pellet co tydz trzeba czyścić po godzinie pięć z pyłu 10:15, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EkologEkolog

3 3

Gaz to jest jak węgiel - niszczy klimat bo paliwo kopalne. Do takiego ogrzewania będą dokładane kary w formie opłat za niszczenie klimatu. Rachunek będzie 2 albo i 3 razy większy. Mądry inwestuje więc w biomasę, drewno i pellet, bo to są paliwa OZE i nigdy żadnych kar za to nie będzie. 15:07, 23.01.2021


MIELECKIMIELECKI

30 10

TO JEST PLUCIE LUDZIOM W TWARZ...4000??? NA CO SIE PYTAM? TYLE FIRMA WEŹMIE ZA ROBOCIZNĘ...A GDZIE WYMIANA RUR,KALORYFERÓW??? WY TĘPE URZĘDASY WIECIE ILE TO KOSZTUJE??? SKĄD BIEDNI LUDZIE MAJĄ NA TO WZIĄŚĆ SKORO LEDWO STARCZA IM NA WĘGIEL...GAZ JEST OSZUKIWANY-ZERO KALORYCZNOŚĆI,LUDZI NIE STAĆ NA PŁACENIE I TYLE W TEMACIE...CHCECIE LUDZIOM POMAGAĆ? TO OBNIŻCIE CENĘ GAZU NA OKRES ZIMOWY DLA MIESZKAŃCÓW O 50% WTEDY WIEKSZOŚĆ BY SIĘ ZGODZIŁA ... 11:28, 23.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KowalskiKowalski

7 1

A gdzie tu mowic o podciagnieciu przylacza gazowego i dostosowanie komina, chyba mialo byc 44tys a nie 4 12:25, 23.01.2021


DoMieleckiDoMielecki

7 8

To może niech za darmo dają piece i gaz? Idź do pracy a nie wylewasz swoje żale. 14:54, 23.01.2021


innyinny

2 1

Kogo nie stać to widać i można to usprawiedliwić. Ale też widać kogo stać a
mają innych za nic. 09:49, 24.01.2021


Mielczanin#Mielczanin#

22 1

Kronospan tez wymieni kotly ? Czy ich to nie dotyczy ? 12:18, 23.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do mielczaninDo mielczanin

3 0

Nad krono jest ochronna kopula i tam dronem nie poleca zbadac zanieczyszczen, poza tym tam przeciez tylko para leci 😉 12:56, 24.01.2021


darek40darek40

1 0

Tych Syfiarzy to nie dotyczy jak widać. Następny buc zwiło kasę i nas nadal tują. 07:07, 25.01.2021


MikiMiki

23 3

95% poniesionych kosztow, jednak nie więcej niz 4 tys zl......" dobre, bardzo dobre " 12:22, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DzonDzon

24 3

Skoro mozna palic peletem drzewnym do dlaczego nie mozna palic zwyklym drzewem wysuszonym???? A ekogroszek niby nie wytwarza dymu przy paleniu ? Ceny zarowno peletu jak i groszka szybciutko ida w gore ze az strach. 12:32, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AgAg

1 1

Raczej nie drzewem suszonym tylko drewnem - gdzie się to szkołę kończyło ? 06:57, 25.01.2021


EkologEkolog

19 3

Jak gmina może dopłacać do zamiany węgla na gaz ziemny jak to jest to samo? Oba są paliwami kopalnymi i za używanie gazu będą coraz większe kary. Chcecie ludzi wpędzić w niewolnictwo energetyczne? Europa już się z gazem pożegnała! "Gas is over!" https://www.euractiv.com/section/energy-environment/news/gas-is-over-eu-bank-chief-says/ 15:10, 23.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gazolgazol

1 1

Doucz się najpierw ekologu co jest wynikiem spalania gazu a co spalania węgla i zobacz różnicę .
Czy naprawdę ekolodzy muszą wykazywać się w większości zupełną ignorancją jakiejkolwiek wiedzy? 22:43, 25.01.2021


Nie zielonyNie zielony

23 2

Niektórzy myślą że ludzie palący węglem robią to bo tak lubią i nie mają co robić obniżyć koszt gazu pieców gazowych żeby było każdgo stać na gaz a problem zniknie sam 15:47, 23.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzyśKrzyś

16 1

Gówno prawda, mieszkam pod Krakowem i wymianę pieca na gazowy miałem za 3 tyś. Na wsi obok Mielca babcia również miała dofinansowaniem za pięć i musiała płacić 7 tys... Szkoda że to ten sam piec gazowy a różnica w cenie ogromna.... 18:40, 23.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GruchaGrucha

2 1

Gowno prawda, moj stryjek zyje, pracuje w telewizji 🤣 21:12, 24.01.2021


RoniRoni

2 1

Coś ty mi zrobił bandytooo... ! 22:15, 24.01.2021


SrSr

9 3

Dają dotacje na wymianę pieca a czy puźniej dadzą na opłaty gazu jeśli się taki piec zamontuje lub na zakup peletu 00:05, 24.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

AgAg

1 0

co to jest za słowo puźniej ? 06:59, 25.01.2021


gienekgienek

1 0

najnowsze piece na drewno i wegiel sa bardziej ekologiczne niz gazowe i na jakis chemiczny pelet , tak samo jak stare silniki diesla sa bardziej ekologiczne niz te najnowsze, czy chociaz ktos z tych co takie bzdury podpisuja wiedza cos na ten temat , ja mysle ze ani 00001%. 06:40, 30.01.2021


DafertDafert

10 4

Nie wiem dlaczego w Polsce stosuje się rozwiązania z których zachód Europy odchodzi. Niemcy budują elektrownie węglowe my z nich zobowiązujemy się rezygnować. Co na zachodzie wycofują to u nas wprowadzają. Z taką polityka nigdy nie dogonimy zachodnich państw. 10:10, 24.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

jaja

1 4

Nieprawda, ...Niemcy nie budują elektrowni na węgiel, ....tylko farmy wiatrowe są budowane bardzo szeroko. 19:11, 24.01.2021


DafertDafert

3 1

W sobotę, 30 maja, w Niemczech produkcję zaczęła nowa elektrownia węglowa Datteln 4 w Nadrenii Północnej-Westfalii. Elektrownię otwarto mimo negatywnej opinii rządowej komisji ekspertów oraz planu odejścia RFN od energetyki węglowej do 2038 roku. Zakład w Datteln uruchomiono po 13 latach od rozpoczęcia jego budowy. 22:04, 24.01.2021


JaJa

13 3

Nie stać mnie na grzanie gazem taki mamy dobrobyt. Znam takich co grzeją gazem i siedzą pod kocem w swetrze nie chcę żeby moje dzieci w zimie *%#)!& lodem 14:46, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DafertDafert

13 3

Kilkadziesiąt lat temu urząd wydając pozwolenie na budowę wydał też zgodę na ogrzewanie domu paliwem stałym. Ta zgoda cały czas obowiązuje. Jak to jest teraz że na siłę forsuje się zmiany w sprzeczności z prawem. 16:35, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VoltVolt

14 1

Ludzi mojego pokroju koniec kopciucha ucieszy ale prawda jest taka drogie bezmózgi że skrzywdziliście strasznie naszych seniorów. Ludzi starszych nie wolno BIĆ jak i żadnych innych. Wsryd drodzy politycy, naprawdę myślicie że podkarpacię węglem z przyzwyczajenia stoi? Bieda tu az piszczy i większości nie stać na gaz nawet po tej waszej smiesznej dotacji. 18:56, 24.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DafertDafert

6 0

Do tej sytuacji przyczynia się międzyzakładowa regulacja płac. 22:07, 24.01.2021


bkmbkm

14 1

paradoks Polski - co najmniej 40 % ludzi mających dom , to ludzie biedni ! ledwo wiążący koniec z końcem , ale o tym nie ma pojęcia Unia a i nasi politycy zapominają 20:28, 24.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Darek40Darek40

11 0

A za Kron0o-Gówno nikt się nie weźmie. 07:05, 25.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrześGrześ

7 0

Kolega ma chyba 30/40 letni piec dolnego spalania, dymi tylko chwilę, przy rozpalaniu ( papier ,tektura) później nie widać dymu z komina, ta cywilizacja chyba się cofa w rozwoju...
20:37, 25.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomplottKomplott

8 0

Również mam 20 letni piec z dolnym spalaniem Sas .Palę drewnem i nie ma żadnego dymu . 17:30, 26.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

masmas

5 0

Rząd zamiast zainwestować w technologię prostych, tanich i dobrych pieców wziął się za Izerę...Piec na pellet kosztuje ok 14tys plus instalacja, zbiornik wyjdzie pod 20tys. tona peletu - 900pln, na sezon ok 5t. Piec dolnego spalania "starego" typu ok 3tys, 3t węgla lub 15m3 drewna ok. 2100-2300. Ekologia ekologią a wydatek kilka razy droższy. Dużo miastowych sroży się na zadymienie, ciekaw jestem opinii jak by im czynsz wzrósł x 3 z uwagi na ekologię?? 10:48, 27.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pomyślpomyśl

6 2

Rozsądnie myślący człowiek mając dom prywatny musi mieć altrnatywne źródło ciepła w przypadku braku gazu albo i prądu.Minus kilkanaście stopni jakieś większe wiatry i po prądzie ,A że nowe piece elektroniką napchane to nie wystartują i te gazowe i peletowe i ekogroszkowe.....albo gdy elektronika czy piec padnie -zanim fachowiec przyjedzie to rury zdąży rozsadzić.Wystarczy nawet że gazu nie starczy bo o zakręcenie dużego kurka nietrudno.........I co wtedy ????
Pójdziemy do władzy się ogrzać bo kazała kopciuchy zlikwidować ?Jeszcze karami straszy......Nie trzeba wiele żeby coś poszło nie tak......Przykład ; jedna mała bakteria i wszystko leży - człowiek nie jest wszechmocny trzeba mieć trochę pokory.Najlepiej wszystkiego zakazać...... 22:33, 27.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

goldwinggoldwing

0 3

Niestety nie rozsądnie myślisz. W przypadku gdy braknie prądu,a teraz się to rzadko zdarza,wystarczy mieć przetwornicę z akumulatorem(około 600pln) ewentualnie mały agregat i kocioł pracuje! Co do rozsadzenia rur to nie tak szybko. Słyszałeś coś ale nie do końca masz o tym pojecie. Co do gazu,że braknie...No cóż. Może się tak zdrzyć , no i co?Tragedia. Kominek zwykły lub z szybą wystarczy,aby tyłek przez kilka dni nie zmarzł!No właśnie jak napisałeś...jedna mała bakteria i..dupa! Na wszystko nie możesz mieć wpływu. Pokora,to jest dobre1 16:50, 29.01.2021


VaderrVaderr

1 0

Ciekawe jak starsza osoba z dochodem 1000 zł wymieni piec . Piec sam nie grzeje trzeba jeszcze całą instalacje i potem płacic za gaz pare stóweczek. Pomysł *%#)!& można tak zrobić dla nowych włascicieli a staruszkom dac spokój. 19:52, 11.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%