O tym, jak funkcjonować będzie przejazd przez tory kolejowe w Tuszowie Narodowym i jaki wariant połączenia z centrum gminy wybrać, dyskutowali dziś samorządowcy gminy Tuszów Narodowy i powiatu mieleckiego. Inwestycja jest niezwykle ważna dla mieszkańców - szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze niedawno planowano likwidację tego strategicznego dla gminy przejazdu.
Dzisiaj wiadomo już, że przejazd przez tory zostanie utrzymany. Samorządowcy zastanawiają się natomiast, jak pogodzić wszelkie aspekty komunikacyjne zarówno w ruchu kołowym jak i kolejowym. Zadanie jest o tyle trudne, że pas jaki zajmuje droga jest stosunkowo wąski.
Proponowane obecnie zmiany uwzględniają organizację lewo- i prawo skrętów, które pozwolą na utrzymanie płynności ruchu na trasie Mielec - Tarnobrzeg.
Dodatkowo wykonane zostaną wysepki oddzielające pasy ruchu. Zainstalowana zostanie również sygnalizacja świetlna sterująca ruchem na wypadek opuszczenia szlabanów przed zbliżającym się pociągiem. Nieopodal skrzyżowania powstać ma również przejście dla pieszych.
Proponowany projekt skrzyżowania z przejazdem kolejowym w Tuszowie Narodowym.
Jak podkreślają zgodnie samorządowcy, przejście dla pieszych musi być maksymalnie zabezpieczone pod względem usytuowania jak i oznakowania. W przeszłości dochodziło w rejonie skrzyżowania do wielu groźnych wypadków z udziałem pieszych.
- Mam nadzieję, że prowadzone przez nas rozmowy przyniosą spodziewane efekty - nie kryje Andrzej Głaz, wójt Gminy Tuszów Narodowy. - W pierwotnej wersji planowane były tylko prawoskręty, na co gmina nie wyrażała zgody. Dołożymy wszelkich starań, aby sprawa głównego przejazdu kolejowego w Tuszowie Narodowym miała pozytywny i korzystny dla mieszkańców i wszystkich użytkowników tej drogi finał – dodaje wójt.
Podczas spotkania, w którym udział wzięli m.in. starosta mielecki - Stanisław Lonczak, Andrzej Głaz, wójt Gminy Tuszów Narodowy oraz jego zastępca Grzegorz Niedbała i Jan Tarapata, radny Sejmiku Województwa Podkarpackiego uzgodniono, żeby jak najszybciej przekazać projektantom uzgodnione koncepcje przyjętych rozwiązań komunikacyjnych.
Ich zdaniem koniecznym jest, aby wszelkie prace związane z przebudową przejazdu znalazły się w jednym projekcie, realizowanym przez jednego wykonawcę. Ma to zapewnić synchronizację poszczególnych etapów budowy. Dopiero opracowanie takiej spójnej koncepcji pozwoli realnie ocenić koszty inwestycji. Zarówno PLK, jak i poszczególne samorządy województwa, powiatu i gminy deklarują partycypację w kosztach modernizacji przejazdu kolejowego i skrzyżowania.
boryna z rzochowa 16:34, 14.04.2021
zamiast zrobić nowy bezpieczny przejazd w innym miejscu to nie, bo co ? może ziobro nie trafi do tuszowa ? 16:34, 14.04.2021
swienty16:40, 14.04.2021
taaaa, przejada przez Tuszow ale w wagonach na scianach maja byc tablice z dekalogioem, bo przez swieta gmine wojta beda jechac.... 16:40, 14.04.2021
Relax19:56, 15.04.2021
Ale cię bolą te tablice....tak ma być, mają boleć tych, którzy mają zbrukane sumienia. 19:56, 15.04.2021
ooo17:00, 14.04.2021
ludzie tyle kasy i kto tymi pociągami będzie jeżdził tak jak autobusy finansowane przez powiat między innymi jeden za drugim jedzie i a w autobusie 2 osoby ludzie otrząśnijcie się bo to chore 17:00, 14.04.2021
To jasne00:58, 15.04.2021
Niektórym facetom zamarzyła się kolejka elektryczna, taka większa, za grube miliony (na razie 300). To, czy ma to uzasadnienie ekonomiczne, mało ich obchodzi - przecież to nie ich forsa. Za jakiś czas może być niezły smrodek... 00:58, 15.04.2021
Travel19:53, 15.04.2021
To,że ty nie będzie podróżował koleją, nie znaczy, że inni nie będą tego czynić. Ja i moja rodzina wybieramy travel koleją. 19:53, 15.04.2021
ttt17:03, 14.04.2021
Przewożnicy się cieszą bo wożą powietrze i zgarniają kasę , sami tak mówią i się śmieją ,sam widziałem jeden za drugim jedzie 17:03, 14.04.2021
Użytkownik17:04, 14.04.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Goździk27129317:45, 14.04.2021
Dobrze by było zamknąć już sprawę przejazdu kolejowego, bo ona blokuje ogłoszenie przetargu na remont linii kolejowej Mielec-Padew. 17:45, 14.04.2021
Błądzisz00:11, 17.04.2021
Brakuje forsy. PLK czeka na decyzję rządu. 00:11, 17.04.2021
Jan18:11, 14.04.2021
Przejazd był jest i powinien zostać w tym miejscu...niech PKP się dostosuje do warunków panujących w tym miejscu.
Przecież i tak cały nasyp będzie rozbierany i usypywany nowy..nie morzna trochę przesunąć tory w stronę wschodnia ??,zburzyć stara kasę biletowa i miejsca jest mnóstwo.,tylko trzeba chcieć.PKP swojego nie da ruszyć tylko nakazuje jeździć na obwodnice. 18:11, 14.04.2021
.19:05, 14.04.2021
Niechcę krytykować ale po pobieżnym obejrzeniu projektu wydaje mi się że lewoskręt od Padwi i prawoskręt od Mielca są za krótkie, zmieści się tam 2, może 3 samochody, a pozostałe będą blokować ruch na wprost. Wysepka jeszcze pogorszy sytuacje jeżeli bedzie wystawała ponad powierzchnię jezdni. 19:05, 14.04.2021
Tymczasem21:18, 14.04.2021
Wiele samorządów wycofuje się z programu Kolej+ ze względu na kompletną nieopłacalność finansową ewentualnych inwestycji. 21:18, 14.04.2021
bbeck00:01, 15.04.2021
Maniaku antykolejowy przestań bredzić i dezinformować. Zdecydoana większość samorzdów chce realizować ten program. Chetnych jest znacznie więcej niż pieniędzy. 00:01, 15.04.2021
Tymczasem00:53, 15.04.2021
Poczytaj, zamiast pisać brednie. Polecam Rynek Kolejowy. Kolej to drogi środek transportu publicznego a nie kolejka elektryczna. 00:53, 15.04.2021
nastepny nawiedzony16:51, 15.04.2021
nie ma problemu nie musisz jezdzic koleja mozesz jezdzic autem dlaczego swoimi wypocinami blokujesz innym wybor 16:51, 15.04.2021
np22:22, 15.04.2021
"Tymczasem" to typowy mielecki ciemniak - tacy są zakałą w Mielcu i Polsce. Każe czytać rynekkolejowy.pl
Można by mu zadedykować dzisiejszy artykuł o zakupach taboru w Szwecji ale szkoda w ogóle zawaracać sobie głowy taką ciemnotą... 22:22, 15.04.2021
bz08:15, 15.04.2021
Chcą zrobić tak jak jest teraz w Rzemieniu. Będzie sie korkować. A w Rzemieniu właśnie od tego odchodzą na rzecz przejazdu w innym miejscu. 08:15, 15.04.2021
Ruchy!11:02, 15.04.2021
Działać szybko, bo wkrótce może skończyć się kasa! Na horyzoncie rząd mniejszościowy albo nawet nowe wybory... 11:02, 15.04.2021
Psl11:55, 15.04.2021
Co ten pslowiec przez tyle lat nic nie zrobił mimo że jego towarzysze SBeccy rzadzili teraz się wpier... tu. Panie Wojcie po co go Pan wpuszczasz do gminy????????? 11:55, 15.04.2021
Jk12:27, 15.04.2021
Pan Tarapata zastępuje na spotkaniu Ortyla?
Von z gminy komuno 12:27, 15.04.2021
pytanko09:21, 16.04.2021
a Kacper Głaz syn wójta Andrzeja Głaza gdzie? 09:21, 16.04.2021
Forsa00:16, 17.04.2021
Na posiedzeniu Komisji Infrastruktury PLK poinformowało, że ma zamiar podpisać (do końca roku...) umowę na odcinek Mielec - Padew jeżeli znajdzie się forsa, której brakuje. Żródło: Rynek Kolejowy 16.04 00:16, 17.04.2021
Ktoś tu nie chce udz08:43, 26.04.2021
Do Psl - widzę, że podpowiadasz aby powiat nie wspierał gminy w rozwiązywaniu tematu przejazdu w Tuszowie N. Przy takiej życzliwości powiat chętnie się z tego wyłączy. 08:43, 26.04.2021
Nick17:05, 14.04.2021
10 3
Gdybyś chociaż trochę poczytał w tej sprawie to byś wiedział, że analizowane były różne warianty... ten po przebudowie skrzyżowania będzie bezpieczny. 17:05, 14.04.2021