• Po wniosku radnego powiatowego Kacpra Głaza, Rada Powiatu Mieleckiego wyraziła sprzeciw wobec zamiaru likwidacji głównego przejazdu kolejowo-drogowego w Tuszowie Narodowym.
• Jednomyślne głosowanie i mocne wsparcie radnych w tej sprawie, mam nadzieję, że będzie sygnałem dla decydentów, by nie podejmowali tak absurdalnej decyzji o zamknięciu przejazdów, które służą naszym mieszkańcom od wieków - komentuje Kacper Głaz.
• Likwidacja przejazdu kolejowego w Tuszowie Narodowym – jak wieku podobnych przypadkach - została zaplanowana ze względu na zbyt małą odległość od obecnej drogi powiatowej - jeszcze do niedawna drogi wojewódzkiej. W efekcie np. dłuższe pojazdy oczekując na włączenie się do ruchu pozostają na torach.
Rada Powiatu Mieleckiego po zapoznaniu się z planami PKP Polskie Linie Kolejowe – dotyczącymi zamiaru likwidacji głównego przejazdu kolejowego w Tuszowie Narodowym (…) i zmiany jego kategorii na przejście dla pieszych – wyraża stanowisko sprzeciwu wobec planów jego likwidacji, co ograniczy komunikację w Gminie Tuszów Narodowy i podzieli miejscowość będącą siedzibą gminy na dwie części – czytamy w stanowisku przyjętym przez Radę Powiatu Mieleckiego – po wniosku radnego Kacpra Głaza.
Jak podkreśla radny, „przejazd kolejowo-drogowy w Tuszowie Narodowym jest głównym punktem komunikacji w gminie i zapewnia połączenie mieszkańców z Urzędem Gminy, Ośrodkiem Zdrowia, Posterunkiem Policji, placówkami oświatowymi i sakralnymi”.
- Przejazd ten wykorzystywany jest głównie przez mieszkańców dużej miejscowości Tuszów Narodowy, ale nie tylko, ponieważ służy również jako główny trakt komunikacyjny mieszkańcom wsi Grochowe I, Grochowe II, Sarnów, Dębiak i Czajkowa oraz zapewnia dostęp do drogi powiatowej Tuszów Narodowy – Chorzelów – Mielec, która bezpośrednio prowadzi do Mielca i zapewnia mieszkańcom gminy dojazd do posesji i pól uprawnych – argumentuje w treści stanowiska przyjętego przez Radę Powiatu radny.
Zdaniem Głaza, „modernizacja linii kolejowej L-25 w Tuszowie Narodowym powinna uwzględniać przebudowę tego przejazdu poprzez dostosowanie go do wymaganych warunków technicznych i zagwarantowanie bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego”. – Inwestycja modernizacji linii kolejowej w żadnym wypadku natomiast nie powinna likwidować przejazdu z całkowitym pominięciem zdania mieszkańców i samorządu Gminy Tuszów Narodowy – dodaje radny.
Co warte podkreślenia, Gmina Tuszów Narodowy współpracowała z Polskimi Kolejami w ramach trwającej rewitalizacji linii kolejowej L-25 i wyraziła zgodę na zamknięcie łącznie trzech innych przejazdów na terenie gminy. – Natomiast stanowczo nie zgadza się z próbą ograniczenia komunikacji na głównym przejeździe kolejowym w Tuszowie Narodowym – podkreśla radny Kacper Głaz.
Na końcu stanowiska radni wyrazili też poparcie dla działań samorządu Gminy Tuszów Narodowy wyrażających sprzeciw wobec likwidacji innego przejazdu kolejowego – w miejscowości Jaślany.
Za przyjęciem takiego stanowiska jednogłośnie opowiedzieli się wszyscy radni powiatu mieleckiego.
inne13:23, 26.01.2021
Gmina wolna od lgbt , zakaz wjazdu na jej teren ? 13:23, 26.01.2021
pablo13:31, 26.01.2021
Brawa dla radnych !!!
można zaprojektować w taki sposób, żeby było bezpiecznie i wygodnie dla mieszkańców. Ktoś za to odpowiada i bierze pieniądze. 13:31, 26.01.2021
300 milionów13:37, 26.01.2021
We wrześniu ruszą autobusiki szynowe - aż 4(!) pary połączeń dziennie! Ruch będzie, że ho, ho! 13:37, 26.01.2021
Jovix13:57, 26.01.2021
Ten przejazd jest bardzo dużym zagrożeniem. Czy ciężko jest opracować nową koncepcje bardziej bezpieczną. Ruszcie tymi dzbanami za co dostajecie pensję z naszych podatków. 13:57, 26.01.2021
Tuszowiak14:19, 26.01.2021
Zamiast blokować inwestycję potrzebną całemu regionowi już dawno należało opracować nową koncepcję tego przejazdu (np. zmian przebiegu torów, przebiegu drogi itp.)
Oby nie skończyło się na tym, że przejazd zostanie a pociągi zamiast pędzić 120 km/h zwolnią do 20 km/h.
Będzie to nie lada osiągnięcie tych ludzi.... 14:19, 26.01.2021
ktosik14:22, 26.01.2021
jedyna myśł która mi przychodzi to jedynie sygnalizacja świetlna tak jak pod kościołem w chorzelowie , aby szybko mógł opuścić pojazd znajdujący się na torach lub znajdujący się przed torami , a gdy nadjeżdza pociąg sygnalizacja powinna świecic na czerwono . Lub zmienić oznakowanie z pierwszeństwem przejazdu 14:22, 26.01.2021
x.17:03, 26.01.2021
A jaki sens widzisz w sygnalizacji 24 godz/doba w Chorzelowie? Jakie to ważne drogi regulują te przeklęte światła? Sens by miały w niedzielę i jedynie w godzinach po mszy, a tak to są przyczyną dużych korków w godzinach powrotu ludzi z pracy. Dlaczego nie ma ich koło piekarni? Tam sporo wypadków i ranga dróg o wiele wyższa, choćby połączenie z obwodnicą. Tu po znajomości załatwisz sobie wszystko. Kwestia kogo znasz i czym się odpłacisz... dośpiewaj sobie resztę... 17:03, 26.01.2021
Zawisza14:27, 26.01.2021
Jedyne wyjście dla radnych
Czas do szkoły
Kończyli szkoły za kury i kaczki jak inż stwierdził że się nie da to się nie da teraz patrzeć jak chłopa zwolnią przyjdzie taki co podpisze za garść srebrnikow 14:27, 26.01.2021
Krótko 14:28, 26.01.2021
Rozsądku kierujących pojazdem żaden przejazd, żadna zapora nie zastąpi. 14:28, 26.01.2021
-4°14:31, 26.01.2021
Tylko RONDO rozwiąże problem! 14:31, 26.01.2021
Rondo17:03, 26.01.2021
Rondo koło komisariatu policji z dobudowaniem drogi w relacji Kościół - przejazd pod torami) - bagno - Rondo. Pod drogę takiej relacji można podpiąć drogę z Załuża i z Malinia i zlikwidować przejazd kolejowy w Maliniu I. 17:03, 26.01.2021
MIECIU17:04, 26.01.2021
A MOŻE WIADUKT? 17:04, 26.01.2021
Pico14:51, 26.01.2021
Dlaczego wciąż nie ogłoszono przetargu na odcinek Mielec - Padew? Ortyl zapowiadał ze nastąpi to we wrześniu. Kto to blokuje? 14:51, 26.01.2021
Goździk27129321:55, 26.01.2021
No właśnie sprawa tych przejazdów kolejowych blokuje, bo przez to nie mogą zakończyć się prace projektowe wykonywane przez PNiUK Kraków. 21:55, 26.01.2021
.22:09, 26.01.2021
Jak się chce znaleźć winnego to się zgoni winę na samorządy. Niech zaprojektują dobrze i nie dzielą gminy na 2 części. 22:09, 26.01.2021
tak tak15:06, 26.01.2021
ZLIKWIDOWAC!!!! Przejazd na zakrecie, bezposrednio przy drodze, blisko budynki - zamknac i zrobic nowe normalne!!! Wybudowac kawal porzadnej drogi 15:06, 26.01.2021
zibi 5315:13, 26.01.2021
Tylko wiadukt nad torami rozwiąże sytuację. 15:13, 26.01.2021
pod15:33, 26.01.2021
Tam należało by jakoś wkomponować przejazd podziemią 15:33, 26.01.2021
Jak wyjechać? 15:17, 26.01.2021
Jak bezpieczne ma wyjechać tam autobus czy tir? 15:17, 26.01.2021
.15:37, 26.01.2021
Nuech zaprojektują nowe rozwiązanie. 15:37, 26.01.2021
dtx23:07, 26.01.2021
Samochody ciężarowe to akurat nie problem, wystarczą dwa znaki B5 i po kłopocie- mogą skorzystać z obwodnicy. 23:07, 26.01.2021
Urban Ista16:09, 26.01.2021
Zamiast budować nowy przejazd, nową drogę czy nowy tor kolejowy, wystarczy przenieść Tuszow Narodowy w głąb jakiegoś lasu i po kłopocie. 16:09, 26.01.2021
As04:25, 27.01.2021
I jak najdalej od Mielca.
Bardzo się dziwię że, protesty zaczynają się przed faktyczną realizacja projektu. Jestem zaskoczony ;) 04:25, 27.01.2021
klikbajt16:23, 26.01.2021
Powinni wytyczyć nowe "przebicie" przez tory do drogi Tarnobrzeg - Mielec.
Na przykład od urzędu gminy , potem obok "dwóch kościołów", następnie polami i przebić się przez tory w okolicach tego bajora między domami (niedaleko komisariatu), przy okazji wykonać jakieś sensowne skrzyżowanie z drogą na Mielec. Dotychczasową drogę zaślepić ( zamknąć przejazd przez tory) .Ponadto można zlikwidować przejazd naprzeciw ośrodka zdrowia zaś ruch z tamtejszych posesji skierować na nowe przebicie.
Takie subiektywne zdanie. 16:23, 26.01.2021
Borki16:38, 26.01.2021
Niech likwidują przejazd i tak nasz ŚWIĘTY WÓJT PRZENIESIE URZĄD GMINY DO JAŚLAN 16:38, 26.01.2021
. 16:49, 26.01.2021
Wszystko z Panem w porządku? 16:49, 26.01.2021
Asdfg17:18, 26.01.2021
Botki ma całkowitą rację. To z toba 17:18, 26.01.2021
Asdfg17:19, 26.01.2021
Bardzo dobry cięty post boskiego. 17:19, 26.01.2021
tuszowiak07:34, 27.01.2021
Super pomysł 07:34, 27.01.2021
Ela17:28, 26.01.2021
czerwono czarna mafia 17:28, 26.01.2021
BardzoDobrze17:58, 26.01.2021
Limbo padł na koronę! Ale numer! 17:58, 26.01.2021
verda20:05, 26.01.2021
kacperek stwierdził że ten przejazd istnieje od wieków ,trzeba by się trochę historii pouczyć bo kolej powstała pod koniec XIX wieku i wtedy też powstał przejazd 20:05, 26.01.2021
.20:25, 26.01.2021
Czyli nie od wieków? Chyba samozaoranie Pan właśnie zaprezentował:) 20:25, 26.01.2021
Komu20:31, 26.01.2021
Komu to przeszkadzalo tyle lat istnieje i chcą zniszczyć masakra co za id.ioci zajmują się tym co nie trzeba bravo za blokadę super 20:31, 26.01.2021
Borki 22:05, 26.01.2021
Naszemu świetemu wójtowi bo był za kolejową poczekaj jak przebiesie urząd gminy do JAŚLAN📀🎃🎃🎃 22:05, 26.01.2021
Pat20:31, 26.01.2021
Ok, więc radni biorą na "klatę" odpowiedzialność za ewentualne wypadki?!
Podobna sytuacja miała miejsce w Rzemieniu i tam nikt nie "bił piany" tylko szybko załatwiono miejsce na nowy przejazd.
P.S.
Zostawcie sobie ten przejazd, tylko później nie pyskujcie, że droga zablokowana jak pociąg jedzie. 20:31, 26.01.2021
.22:05, 26.01.2021
Właśnie o to wszystkim chodzi - żeby nie zamykać, tylko zaprojektować bezpieczne rozwiązanie, nawet w innym miejscu, a nie zlikwidować i święty spokój a mieszkańcy niech sobie jeżdżą wiele kilometrów dalej przez obwodnicę... ale my jako inwestorzy mamy święty spokój.... Proszę pomyśleć trochę. 22:05, 26.01.2021
Pat23:03, 26.01.2021
Wpierw to trzeba przeczytać, a nie bezsensownie komentować i pouczać o myślniu. Gdzie w artykule stoi o nowym przejeździe w okolicy, o którym mowa?! 23:03, 26.01.2021
.23:24, 26.01.2021
Czytał Pan stanowisko które jest załączone? Czyli najważniejsze? Chyba nie... zatem jeszcze raz apeluję o przemyślenie, zanim się coś napisze. Pozdrawiam. 23:24, 26.01.2021
Szwedy20:35, 26.01.2021
Szwedy szwedy szwedy 20:35, 26.01.2021
Ja21:55, 26.01.2021
Szwedy, a kudroń nimi rządzi🤣 21:55, 26.01.2021
Franek 57 21:14, 26.01.2021
A jak sprzeciwiam się likwidacji przejścia z Osiedla Lotników na Osiedle popularnego ślimaka nic miasto i powiat nie robią Lonczk Paprocki Wiśnia mają gdzieś mieszkańców lubią tylko bujać w oblokach 21:14, 26.01.2021
Goździk27129321:50, 26.01.2021
Trzeba na szosie zrobić prawoskręty. To jest najlepsze wyjście z tej sytuacji. 21:50, 26.01.2021
Kacper Zagłoba23:59, 26.01.2021
nie rozumiem. przecież 18 grudnia ubiegłego 2020 roku był materiał w mediach zatytułowany ""Przejazdy będą utrzymane. Jest reakcja na nasz tekst "" i cytat z tego tekstu ...........Na początku grudnia na naszym portalu ukazał się tekst pt. Głupota z likwidacja przejazdów kolejowych. Przypomnijmy krótko, że tekst ten dotyczył zamiaru likwidacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Krakowie głównych przejazdów kolejowych w miejscowościach Tuszów Narodowy i Jaślany, które według spółki kolejowej nie spełniają określonych odpowiednimi przepisami warunków technicznych. Stanowczy sprzeciw przeciwko tym zamiarom wyraziła w odpowiedniej uchwale Rada Gminy Tuszów Narodowy, a wójt gminy Andrzej Głaz nazwał to szczytem głupoty. Po ukazaniu się tego tekstu otrzymaliśmy przesłane emailem pismo, podpisane przez Dorotę Szalachę z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Warszawy, w którym zapewniła, że przejazdy kolejowo-drogowe w Tuszowie Narodowym i Jaślanach będą utrzymane.
Poniżej pełna treść przesłanego przez Dorotę Szalachę pisma.
Panie Redaktorze, przejazdy w miejscowościach Jaślany i Tuszów Narodowy będą utrzymane. Nie planowano ich likwidacji, lecz przekwalifikowanie i modernizację. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Padew – Mielec – Dębica, oba przejazdy zyskają nowy system zabezpieczeń, ostrzegający przed pociągiem. W Jaślanach przejazd zostanie wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową, a w miejscowości Tuszów Narodowy – w nowe urządzenia z rogatkami, samoczynnie sterowanymi.
Będzie również nowa nawierzchnia na tych skrzyżowaniach, która zapewni kierowcom płynne i sprawne pokonywanie torów. Dodatkowo, na przejeździe w miejscowości Tuszów Narodowy, planowana jest przebudowa drogi w zakresie umożliwiającym tzw. prawo-skręty. Celem jest zapewnienie bezpiecznego włączenia się kierujących do ruchu na drodze powiatowej relacji Mielec – Padew. Modernizacja przejazdów, zwiększy poziom bezpieczeństwa dla pasażerów kolei oraz kierowców i pieszych. Wiec o co chodzi? po co ta uchwała powiatowców? 23:59, 26.01.2021
nick08:05, 27.01.2021
Zmieniają swoje stanowiska, dlatego każde wsparcie kogokolwiek jest znaczące. Podziękowania dla radnych. 08:05, 27.01.2021
Andrzej07:39, 27.01.2021
Coś na temat ruchu kolejowego w powiecie:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-debica--mielec-fatalna-oferta-pociagow-po-zakonczeniu-drogiego-remontu-100643.html 07:39, 27.01.2021
ktosik08:34, 27.01.2021
Ale po co robić sobie koszty ogromne, chyba taniej jest postawienie sygnalizacji świetlnej niż wybudowanie nowej drogi + wykupywanie działek itp . Przecież są sytuacje też i takie w innych regionach Polski . A propo nowej nowej drogi Po co ? jak bodajże niemał 500 m dalej jest droga prowadzona do wsi "Malinie i można by jedynie poszerzyć drogę która prowadzi za kościołem w Tuszowie. a Tam jedynie zrobi przejazd bezpieczny dla kierowców . A pieniądze zaoszczędzone wykorzystać na bardziej potrzebne rzeczy w Gminie. Pozdrawiam Przewodniczącego Gminy Tuszów . 08:34, 27.01.2021
Dlatego ta linia nie09:06, 27.01.2021
Puszczanie pociągów dalekobieżnych przez Mielec nie będzie miało sensu. Nikt z Zamościa, Lublina itp. nie kupi biletu na tą trasę ze względu na czas przejazdu, który jest wypadkową ilości przystanków i przejazdów kolejowych. Automatyczny system sterowania i prawo nie pozwala żeby pociąg utrzymywał prędkość na linii z takimi przejazdami. W paru miejscach w lesie przyspieszy do 120 reszta to max 80. Szynobusy ok ale dalekobieżnych nie będzie, puszczą 1politycznie i tyle, biznesowo się nie zepnie. Jakość całej trasy wpływa na decyzje zakupowe. To tak jak stara trasa do Zakopca przez Tuchów. Dawno temu dało się ale i tak wszyscy jeździli przez Płaszów i Kalwarię bo 2 razy szybciej. 09:06, 27.01.2021
Nick14:42, 26.01.2021
7 2
Tylko pewnie do tej pory apele do wykonawców w Warszawie i Rzeszowie nie docierały. Może po głośniejszych apelach pójdą po rozum do głowy, że nie można w taki sposób utrudniać życia mieszkańcom i próbować stawiać przed faktem dokonanym. 14:42, 26.01.2021