Zamknij

Co PGE FKS Stal Mielec ma wspólnego z Wisłą Kraków i Krzysztofem Piątkiem?

00:42, 21.03.2019 P.C Aktualizacja: 00:36, 24.03.2019
Skomentuj

Wisła Kraków była najbardziej medialnym klubem polskiej ekstraklasy w lutym 2019 roku. Krzysztof Piątek okazał się najbardziej medialnym polskim piłkarzem w tym czasie. Wśród klubów Fortuna 1 Ligi najbardziej medialna okazała się PGE FKS Stal Mielec!

Jeszcze do niedawna wydawało się, że Robert Lewandowski długo nie znajdzie sobie godnego rywala w walce o tytuł najbardziej medialnego polskiego piłkarza. Krzysztof Piątek po transferze do AC Milan mocno przyspieszył i już drugi miesiąc z rzędu pokonał RL9 w tej walce. W LOTTO Ekstraklasie Legia Warszawa niewielką różnicą pokonała krakowską Wisłę w prasie i analizowanych stronach internetowych. Biała Gwiazda nie ustępuje od kilku miesięcy prowadzenia w social media - wynika z cyklicznej analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów za miesiąc luty 2019.

Wisła Kraków po ciężkich miesiącach w końcu zaczęła wychodzić organizacyjnie na prostą, choć jak podkreślają sami działacze, droga do pełnej stabilizacji jest jeszcze daleka. Media w lutym w kontekście Białej Gwiazdy szczególnie interesowały się właśnie kwestiami pozasportowymi. To odróżniało krakowski klub od Legii, która wróciła na prowadzenie w rankingu medialności w prasie i wybranych stronach internetowych dzięki… słabym wynikom sportowym oraz ekscentrycznemu zachowaniu swojego trenera - Ricarda Sá Pinto. Trzecie miejsce zajął Lech Poznań, który znaczącą liczbę publikacji w mediach tradycyjnych zawdzięcza meczowi, nazywanemu klasykiem polskiej Ekstraklasy (Lech – Legia).

Kibicom krakowskiej Wisły pozostaje jednak zwycięstwo w rankingu opracowanym na podstawie liczby wzmianek w social media. Co ciekawe, tuż za „Białą Gwiazdą” niespodziewanie znalazła się Cracovia, która w lutym odniosła komplet zwycięstw w LOTTO Ekstraklasie, grając m.in. z kandydatami do mistrzowskiego tytułu - Legią i Jagiellonią. Jedyny warszawski klub w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce uzupełnił podium.

W Fortunie 1 Lidze obyło się bez sensacji, jeśli chodzi o obsadę pierwszego miejsca rankingu medialności w prasie i wybranych stronach internetowych - po raz drugi z rzędu znalazła się na nim PGE FKS Stal Mielec, która od wielu miesięcy była w czołówce zestawienia. Na drugim miejscu uplasował się GKS Tychy, a dopiero na trzecim - Stomil Olsztyn, który w lutym borykał się z ogromnymi problemami natury finansowej i organizacyjnej. Jak jednak widać z poniższego zestawienia, media nie zainteresowały się tematem aż tak mocno, jak można było się spodziewać.

Co ciekawe, Stal Mielec okazała się najbardziej medialnym klubem Fortuna 1 Ligi także w styczniu. Podkarpacki klub pojawiał się w mediach w kontekście sparingów z klubami z LOTTO Ekstraklasy. Wiele materiałów wygenerowała także publikacja o LV Bet, który został oficjalnym sponsorem klubu.

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych lig europejskich nie doszło do większych zmian względem stycznia. Krzysztof Piątek znakomicie rozpoczął swoją przygodę z AC Milan, co nie umknęło uwadze mediów. Pięć goli w czterech meczach Rossonerich (wszystkie wygrane) pozwoliły byłemu zawodnikowi Cracovii po raz kolejny wyprzedzić Roberta Lewandowskiego. Co więcej, jeśli chodzi tylko o okładki gazet, to Piątek pojawił się na nich aż 37-krotnie, zupełnie dystansując pozostałych sportowców. Drugi w zestawieniu Lewandowski wystąpił na okładkach tylko 10 razy, ale zachował przewagę nad kolejnymi piłkarzami w zestawieniu - Arkadiuszem Milikiem i Piotrem Zielińskim z Napoli.

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1 Ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Faktycznie priorytetFaktycznie priorytet

1 0

Może lepiej zadać pytanie: co różni Wisłę Kraków od Stali Mielec? To, że Wisła ma napastnika a Stal nie. Ale widocznie nam niepotrzebny...???? 23:50, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

waldiwaldi

0 0

Jak można było puścić Sobczaka ,a trzymać Mendiego. Trener trzymał nos nie tam gdzie trzeba. Nie jest to dobry trener ,nie wprowadzi Stali do Ekstraklasy. 13:57, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%